Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - KennethR

#1
Model 3 / Sv: Summon er borte
onsdag 26. februar 2020, klokken 11:35
Sitat fra: Salihm på tirsdag 25. februar 2020, klokken 16:28
Nei, det har jeg ikke, det er under Autopilot alternativet men den er ikke der lenger etter oppdatering :/

Fungerer Auto Lane Change eller Navigate on Autopilot for eksempel? Hvis ikke kan det virke som du ikke har betalt for FSD, og kanskje har fått Summon ved en feil eller som en 30 dagers prøve eller noe slikt.
#2
Sitat fra: OhmPaPa på tirsdag 25. februar 2020, klokken 15:19
Hvis man kommer med en bil uten CCS er det noen enkel måte å se hvilke stasjoner som har V3 vs V2?

Utifra bildet til Tek ser det veldig likt ut?

Du vil se det på at V3 kun har CCS plugg. V2 vil ha enten bare Type 2 plugg eller Både Type 2 og CCS plugg. Jeg vil da også tro og håpe at det er sånn at V3 ladere pr. nå, ikke dukker opp i bilen eller appen da jeg har en Model S fra 2018. Kjøper jeg derimot en CCS oppgradering til bilen som innkluderer CCS adapter for 5.000kr, så kommer ladere opp i appen og bilen.
#3
Model 3 / Sv: Gjensidige forsikring.
tirsdag 25. februar 2020, klokken 15:18
Sitat fra: Thouen på tirsdag 25. februar 2020, klokken 15:10
Foreløpig ingen økning. Har Tekna-avtale. Har anelse om kunstig høy pris før rabatt, så de bør ikke røre denne, ellers er det snakkes aldri igjen.

Samme har. Reagerer på helt hinsides pris før rabatt, men etter rabatten er det noen få tusen lavere enn alle andre som har fått prøve seg, og det er uten å regne inn kundeutbyttet på 1500-2500kr som man får igjen pr år.
#4
Smart Repair står for Small to Medium Area Repair Technology. De sier ofte at skaden må være innenfor et A4 ark i område, og at det må være nære kanten. Jeg ble sneiet av annen bil på kjøpesenter og etter eget forsøk på å våtslipe og polere opp skaden så satt jeg igjenn med et par nærmest usynlige riper som var igjennom klarkakken under hoverlykten og som ikke kan fjernes. Denne skaden var da så langt fra kanten at hele fangeren må demonteres og lakkeres, og dette koster 15-20.000kr. Heldigvis er det motparten som har all skyld, og takk til Tesla DashCam.  :)
#5
Model 3 / Sv: Summon er borte
tirsdag 25. februar 2020, klokken 11:32
Bare et forslag: Du har ikke skrudd av Summon i Autopilotmenyen på bilen? Jeg vet det er mulig å gjøre innstillinger av summon der på min S med Enhanched Autopilot, men jeg lurer på om det kanskje er mulig å skru det av og på der også?
#6
Sitat fra: martinho89 på søndag 02. februar 2020, klokken 20:10
Har akkurat montert originalt takstativ til min TMS 2017 75D med glasstak (ikke soltak). Stolt over det!
Kan jeg nå kjøpe hvilket som helst skistativ (ønsker ikke skiboks) fra f.eks. Thule?
Er det noen som har erfaringer/tips til gode skistativ som passer Teslas Originale takstativ?

Kan jeg få spørre om hva dette kostet? Jeg går ut i fra at taket må fjernes og at det må setter på noen fester? Jeg har samme bil selv og begynner å få behov for stativ med 2 lette sykler på taket, men tør ikke sugekoppløsning.
#7
Status på Liertoppen Fredag den 14. Februar.

#8
Tesla / Sv: Misfarging av skjerm (Model S/X)
tirsdag 11. februar 2020, klokken 12:20
Etter 1,5 år med venting og jevnlig purring på Tesla Drammen, så tok jeg igjen kontakt med Drammen i går etter at det var en post i tråden her om at noen nylig hadde fått utbedret dette i Drammen.

Jeg fikk beskjed om at de har omsider fått verktøyet, men det har nå blitt ødelagt. Før sa de at jeg ville bli automatisk innkalt siden feilen på min bil har vært registret på min bil i systemet i 1,5 år, men nå sa de at jeg selv måtte ta kontakt litt frem i tid.

Mitt spørsmål er: Hvor lang tid tar dette å utbedre? Er det noe jeg kan sitte å vente på, eller tar det en hel dag? Er det noen som vet om et service center i nærheten av Drammen som har et fungerende verktøy pr. nå?
#9
Kom over denne som viser enkle triks for å gjøre ting raskere. Opplever det samme på min.

https://www.youtube.com/watch?v=RfcKCCh1SAo
#10
Har snakket med folk som har fått V10, og det går like treigt med MCU1 selv om jeg hadde et håp om at tesla hadde optimalisert SW for å gjøre opplevelsen bedre for MCU1 eiere. I tillegg leste jeg at MCU1 ikke får støtte for videoopptak fra ryggekameraet, og dette fikk meg til å undre om allerere MCU1 går på høygir med opptak fra 3 kameraer og ikke takkler et fjerde.

Dette fikk meg til å tenke tilbake på at jeg ikke opplevde MCU som veldig treg (men heller ikke lynrask) da jeg fikk bilen Mai 2018. I tillegg husker jeg at problemene kom rundt disse tider for et år siden. Med andre ord, sammen med V9. Det var også da jeg konstant begynte å bruke DashCam funskjonen og senere SentryMode med videoopptak. Jeg har tidligere lest om at folk anbefaler å ta ut minnepenn, men jeg har vært så opptatt av å bruke DashCam og SentryMode, at jeg ikke har testet uten. Nå er jeg så utrolig lei denne skjermen i en 1,5 år gammel bil som lagger, og hakker og henger seg opp, står å surrer i 5 min. før den gir opp og ikke klarer å lage en lengre rute med flere SuC stopp, og må hyppig restartes.

Derfor driver jeg nå å tester uten minnepenn (byttet språk etter minnepenn ble tatt ut for å resette systemet), og det virker faktisk veldig lovende. Har kjørt noen timer og noen hundre KM uten Spotify hakking og ekstrem treghet i menyen og kallkuleringene av rutevalg. Satte inn minnepenn igjenn i går, og den ekstreme tregheten er tilbake. Jeg får teste litt mer.

Andre som har gjort liknende erfaringer?
#11
Lading av Tesla / Sv: Destinasjonsladere fjernet på CC Martn Gjøvik
torsdag 29. august 2019, klokken 16:13
Det forklarer hvorfor jeg surret rundt og letet i en halvtime, før jeg ga opp. Syntes det er litt dårlig at denne kommer opp i kartet på bilen fortsatt. Vet ikke Tesla at de er fjernet da kanskje? Noen som vet hvor man eventuelt gir beskjed?

Type 2 kabelen hang i garasjen hjemme, men jeg kom meg heldigvis hjem igjen uten den planlagte ladingen på Gjøvik.
#12
Sitat fra: gr på mandag 26. august 2019, klokken 13:57

Har du fått 28.3 eller er du på en tidligere? Hadde mye av det samme, og det har blitt mye bedre på 28.3.1, men fortsatt ikke helt borte.

Det var veldig lite som ble bedre fra V8 til V9, så jeg har få forhåpninger med overgang fra V9 til V10 for oss med MCU1. Om jeg er pesismist eller realist vil tiden vise... (har noen ipader i hjemmet som snart ikke går an å trykke på et eneste ikon etter oppgraderinger, rett og slett ubrukelige).

Var på 2019.24 frem til nå nettopp. Fikk 2019.28.3.1 nå, men ikke testet. Min gamle iPhone 6s var vanvittig treg på iOS11, men når iOS12 kom så ble den vestentlig mye raskere slik som lovet fra Apple, selv med dårlig batteri og begrenset ytelse. Derfor håper og tror jeg at V10 er mer optimalisert for MCU1. Når jeg fikk bilen i Mail 2018, og frem til V9 kom, så kan jeg ikke huske at jeg hadde noen slike problemer  :)
#13
Har opplevd mye problemer etter V9 oppdateringen rund både hakking og andre tregheter. Nettleseren var treg før, men nå rett og slett virker den ikke. Får det noen ganger til å virke etter en resett. Spotify og TuneIn hakker enormt mye stort sett hele tiden. I tillegg så henger den seg noen ganger og lager en "E-E-E-E-E..." lyd og alt er dødt. Blinklys lydene er ofte fraværende de første blinkene før den plutselig henter seg inn igjen med å ta igjen blinkelydene lynraskt for så å fortsette i normalt tempo. Autopilot pling plong lydene kommer ofte flere sekunder etter at den har blitt slått av eller på. Opplever også noen ganger at navigasjonen som omfatter noen SuC stopp bruker flere minutter på å regne før den bare slutter og sier No Route Found. Felles for alle gangene jeg får problemer er at Air Bag symbolet lyser.

Jeg har filmet og logget tidspunkt på flere av feilene, men Tesla sier bare at de ikke finner noe galt i loggene når jeg er innom SC. I og med at V10 kommer såpass raskt etter V9, så har jeg et lite håp om at denne inneholder en SW fiks på at MCU1 har blitt så vanvittig treng. Hvis ikke må jeg gjøre noe med dette, for slik som det er nå så er det bare fryktelig frustrerende.
#14
Det er ikke så veldig mange dagene siden FSD kostet over 50k på MyTesla til min 2018 TMS, og nå er det nede i 16k. Det er helt klart fristende, men jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for å vente til en eller flere funksjoner faktisk var på plass i Norge. Det jeg virkelig savner er gjenkjenning av skilt, og da spesielt fartsgrense linket opp mot AP. Jeg går ut i fra at dette er noe som vil bli en del av EAP? Dagens løsning med Google Maps baserte fartsgrenser fungerer langt i fra godt nok  :)
#15
Sitat fra: Handyman på torsdag 17. januar 2019, klokken 23:14

Will Model 3 have access to the Supercharger network in Europe?
Yes, but a CCS connector is required to fast charge. Tesla will retrofit existing Supercharger stations with dual charge cables that are compatible with Combined Charging System Combo 2 and DC Type 2 connectors.

When will a Supercharger be retrofitted?
Tesla is pushing to complete the retrofit of the entire Supercharger network in Europe and Middle East. Completion of a retrofit is dependent on multiple factors, therefore Tesla cannot comment on timing of individual stalls. The navigation in the vehicle will show how many stalls with have a CCS cable for Model 3.


Jeg trodde Model 3 også kunne lade på "gamle" superchargerkabler, men at CCS gjorde det mulig å lade raskere i fremtiden om det gjorde oppgradringer. Men der tok jeg tydeligvis feil! Ser for meg at det kan bli surr nå i starten som ikke alle stasjonene har full dekkning av CCS. Bare i dag er det mange som ikke forstår dette med A og B og hastighet (noe som er helt forståelig da jeg selv ikke har fått denne infoen fra annet enn YouTube og forum). Jeg ser for meg at det blir mange med S og X som tar første og beste plass og ikke tenker på at de bør prioritere å bruke plassene som ikke er utstyrt med CCS. Da kan man jo risikere at Model 3 eiere blir stående i kø og vente på S'er og X'er, mens det er ledig plasser på de "gamle" lederene?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA