Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - saksland

#1
AC fleksilading / Nye ladere i Spangereid, Lindesnes
torsdag 10. juni 2021, klokken 09:36
Ser i Mer-appen at det har dukket opp 10stk 7kW-ladere i Spangereid. De er lokalisert ved den nye Spangereidhallen.

Vi har tenkt oss på elbil-ferie til Spangereid i sommer så dette var veldig kjekt. Da slipper vi så mange hurtigladerstopp ved E39. Tror de kommer til å bli mye brukt av feriefolk i området.

Steinar
#2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Oppvarming
mandag 08. februar 2021, klokken 14:22
Hm, jeg har trodd at man måtte være koblet til for å forvarme, men det funker visst frakoblet også ser jeg nå. Riktignok bare 15min, men det er jo greit nok for korte turer.

Men jeg synes uansett at det er merkelig at batteriet tappes såpass mye uten at lading igangsettes når man forvarmer en 100% oppladet bil.  Har testet både med 10A og 20A med samme resultat.
#3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Oppvarming
tirsdag 02. februar 2021, klokken 13:20
Jeg pleier å varme opp bilen før lange turer, spesielt nå om vinteren. Og som vi alle vet må ladekabelen være i for at dette skal være mulig. Da skulle man jo tro at batteriet ikke skulle bli brukt, men jeg har lagt merke til at mens varmeapparatet kjører, så reduseres batteriet et par prosent. Er det andre som har opplevd dette? Jeg ser på ladeboksen at bilen trekker rundt 8A når varmeapparatet starter, så den bruker ihvertfall strøm fra den til oppvarmingen. Er dette normalt?
#4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Ny versjon av Nissan EV for iPhone
mandag 21. januar 2019, klokken 09:17
Den fungerte på fredag ettermiddag, så en gang etter fredag kl 1830 da.
#5
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Ny versjon av Nissan EV for iPhone
mandag 21. januar 2019, klokken 08:25
Noen andre som har problemer med appen siste døgn? Vi prøvde å sette på varme i bilen før vi skulle kjøre fra fjellet i går ettermiddag, men fikk bare "Bruker-ID/passord ugyldig" ved innlogging. Veldig frustrerende!

Er det annen måte å sette på varme inni bilen enn disse knotete Timer-innstillingene? Og hvordan fungerer de egentlig, man må jo stille inn avreisetid, hvor tidlig skrur den på varmen før den innstilte tiden?
#6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Ny versjon av Nissan EV for iPhone
onsdag 19. desember 2018, klokken 10:07
I går kveld fikk jeg opp en oppdatering av appen til Leaf. Stor var gleden når jeg leste beskrivelsen av den nye versjonen: "Vi har lyttet til tilbakemeldingen vi har fått, og gitt NissanConnect EV-appen et mer brukervennlig design og bedre ytelse"

Yess, endelig!

Startet appen og det første som møter meg er den velkjente "sender forespørsel VENNLIGST VENT".

Etter en stund kommer jeg inn i appen og ladeoversikten inneholder ingen data. Det ser ut som den holder på å laste inn data, men enda har det ikke kommet noe opp data.

App er virkelig ikke noe de satser på hos Nissan.



#7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Trådløs lading av mobil
torsdag 25. oktober 2018, klokken 08:26
Er det noen som har testet med ladeplater for mobil nede i "mobilbrønnen" i Leafen?

Det hadde vært perfekt med lading nede i den boksen der, utrolig at ikke Nissan har tenkt på det.
#8
Henter bil på Voss i dag, den får EV14xxx  :D
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA