Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - JorEl

#1
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
søndag 08. september 2024, klokken 13:59
-Karpathy sa om 10 år til i videoen over.
Så 18 år fra lansering oktober 2016...

Og Musk har sagt..... :P gidder ikke skrive alle løftene hans, har ikke så mye tid til overs ;)

Jeg syter jo litt i denne tråden, men ikke mer enn Musk og Tesla lover :police:

Men nå har jeg kjørt 5-6 mil, og det nye for meg var at jeg klarte å pushe AP, med 10kmt over det bilen tror er fartsgrensen. En forbedring. Likevel er det litt styr å jobbe med spakene mens man kjører. På den annen side, så liker jeg jo AP siden jeg gidder. Problemet mitt er jo at AP ble gratis, rett etter at Tesla solgte meg EAP for 42 000kr. Katjing :P
Så fikk jeg FSD på salg...men venter enda på varen. Katjing.
I mens jeg har ventet har Musk blitt verdens rikeste mann. Litt morosamt, om det bare hadde vært andre sine penger :)
#2
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
søndag 08. september 2024, klokken 11:10
Sitat fra: What-a-watt på søndag 08. september 2024, klokken 10:25
SitatI går satte jeg på Auto Pilot, satt med BEGGE HENDENE på rattet, likevel får jeg opp et RØDT RATT og ALARM...siden jeg ikke rikser i rattet samtidig... Bilen skulle jo kjøre slik som på reklame-filmen til Tesla, men som alikevel var juks..

Når du aktiverer AP, må du legge litt vekt på rattet (ca. 2-4 sekunder) inntil teksten "Hold hendene på rattet" forsvinner. Da får du ikke de rød hendene. Din bil har jo ikke innekamera. AP har mange svakheter, men akkurat dette synes jeg man kan avdramatisere. Du har nevnt det flere ganger tidligere, og du trenger ikke verken å riste eller dra i rattet. Kun legg to fingre på tverrarmen på  rattet med et lett trykk.
-Kun legg to fingre på tverrarmen på  rattet med et lett trykk.

MEn da er det jo ikke SELVKJØRING. Dette har jeg jo gjort med alle bilene mine fra forrige årtusen?
Det var slett ikke dette Tesla har reklamert med!

Man skal altså bruke musklene KONSTANT, ellers så piper sirenen og det blinker rødt?
Glemmer man at man ikke sitter i en selvkjørende bil, så kommer det nye varsler og lyder ca 10 sekunder etterpå. #¤%&@£$

Fant meg i dette for snart 6år siden og litt fremover i tid...men nå etter 1000/utallige nye lovnader fra Musk og Tesla?

Reklamen burde vært at man skal styre bilen, så skal bilen styre sammen med deg, slik at det blir dobbelt så bra.

Liker bilen min, og AP, men Tesla er likevel full av løgn! OG har tatt betalt for det.
Grunnen til at jeg er blitt så observang mtp 60 000kr, er fordi jenta mi, fikk en bil av meg til 25 000kr og kjørte den lenger enn min TEsla. Bilen er nå skrotet. Men ingen uforløst Software som sitter i bilen sammen med bilprodusentens lovnader.

Hvor lenge skal jeg kjøre i min bil før Tesla leverer? 10år? Med Tesla servicepriser og bingo-service :police:

Edit: FSD...og bilen klarer ikke følge farskiltene som er langs veien. Plukker opp skilt fra sideveier og veier som går over og under veien man er på? Helt elendig.
Tesla skrøt også av RADAREN, men har koblet den ut....
#3
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
søndag 08. september 2024, klokken 10:19
Min EAP-pakke inneholder summon og de siste gangene jeg har brukt SUMMON, så har den beveget seg max 12cm.
Virket på slutten av 2018, og til og med Smart Summon 0,5-1,5 ganger, ..brukte også 2 mobiler osv...TESLA KVALITET.. Partytrikset er at alle ler av deg og bilen :)
Mens Tesla jobber knallhardt, så lager de nye funksjoner som virker fra 10-90%, er litt lei av halvfabrikat.
Nå er jo Super Smart Summon på vei... :+1:

I går satte jeg på Auto Pilot, satt med BEGGE HENDENE på rattet, likevel får jeg opp et RØDT RATT og ALARM...siden jeg ikke rikser i rattet samtidig... Bilen skulle jo kjøre slik som på reklame-filmen til Tesla, men som alikevel var juks..

Vil oppfordre Tesla og alle som jobber der til å levere litt mer av varene som de har lovet, OG TATT BETALT FOR :police:

#4
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
tirsdag 03. september 2024, klokken 17:08
Sitat fra: Hjortefot på tirsdag 27. august 2024, klokken 20:00Håper ikke folk tar meg altfor alvorlig her og går rundt og er sure på meg også. Det er i alle fall helt unødvendig. :D
Du er jo en felles bruker av Elbilforum :) Det er et pluss.

Men hadde du solgt meg en vare for 60 000Nkr, og så prøvd "å le det bort". Da hadde jeg ikke handlet av deg igjen.
#5
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
mandag 26. august 2024, klokken 17:37
Tesla og Musk vs Norsk Lov og kundenes penger.

Kundelojalitet og reklameverdi, er i hvert fall noe Tesla taper :+1:

Håper noen må i fengsel, og må sitte på samme celle som hun andre storsvindleren fra Silicon Valley.

Musk har løyet så mye, at hans nyeste forsvar er å le av sine egne lovnader..
Musk you suck bigtime 8)

#6
Tesla SW og AP / Sv: Fartsgrenser. Yippy.
torsdag 15. august 2024, klokken 13:27
Har prøvd å lage en like morsom kommentar + holde meg til tema..men klarer det ikke :D

Men jeg er i hvert fall erfaren i å laste ned ny software. Og smart nok til ikke å ha for høye forventninger lenger :)

#7
Tesla SW og AP / Sv: Fartsgrenser. Yippy.
onsdag 14. august 2024, klokken 22:19
Sitat fra: kaistian på onsdag 14. august 2024, klokken 18:14Jeg vært ute og kjørte med 2024.26.7 og den justerer ikke farten opp igjen automatisk.
Var ute nu, og kjørte fra 40 til 50, og måtte bruke spaken. Litt synd for det gjør at kjøringen ikke flyter like godt.

Husker bilen har akselerert før av seg selv. Kanskje sikrere for nye AP-brukere at det er slik? Men Tesla kunne laget et valg, hvor vi "huker av" at vi er erfarne brukere, eller brukt AP i årevis ::)
At bilen forandrer kjøremønster er litt spesielt. Men vi har jo skrevet under på at Tesla vet best, ingen protest ::)  :P  :-\
#8
Tesla SW og AP / Sv: Fartsgrenser. Yippy.
onsdag 14. august 2024, klokken 17:00
Sitat fra: Handyman på onsdag 14. august 2024, klokken 13:02Det frykter jeg også, men jeg lurer på det samme som turfsurf, ut fra det JorEl skrev.
Ble litt usikker gitt :P
Men neste gang jeg kjører fra slow til fast, så skal jeg bite meg merke i det.
Kommer neste SW før det er prøvd ut skikkelig...får straffen bli at jeg tar samme tur, før SW-installasjon.
Edit: konsentrerte meg kun om at ting virket. Men håper med dere;-)
#9
Tesla SW og AP / Sv: Fartsgrenser. Yippy.
onsdag 14. august 2024, klokken 12:27
Startet opp bilen i dag med "min nye SW" 26.7
Transporterte en person til HGSD-Karmøy-lufthavn. Etter levering fikk jeg sjekket skiltlesing på turen hjem mot Hgsd. Bilen fikk med seg 50-skiltet og deretter opphøring av 50, der Teslaen økte til 80.
Den dempet farten når jeg kom til 60. Meget bra. (Karmøy har mye 60 pga villmannskjøring) Bilen klarte også fra 60-50 og 50-60. Mot HGSD var alt, nesten, perfekt. Imponerende og kjekt.

Men på to 60-strekk, så datt bilen ned i fart. Ned til ca50, men jeg gadd ikke å sjekke hvor lav fart bilen hadde tenkt å kjøre i, pga biler bak. Ser for meg at her var det snakk om navdatabasen som flere har nevnt.(tidligere veiarbeid?)

Det var vel ca 50/50, der bilen regulerte farten selv, ellers så måtte jeg dra i "AP-spaken".

Karakter: Har blitt bedre/kan bli bedre :)
Edit: Elon får trekk pga sen levering!
#10
Tesla SW og AP / Sv: Fartsgrenser. Yippy.
tirsdag 13. august 2024, klokken 23:01
For noen SW tilbake 5,6,7,8 mnd siden...kjørte jeg fra en 40sone inn i en 30sone og parkerte. Når jeg kjørte 30meter tilbake og ut i 40sonen igjen, som dumme meg trodde var en 40sone pga skiltet langs veien...så fant min Tesla ut at farten her var 80kmt.   :)

Min opplevelse er kanskje litt "omvent proposjo-analt" med overnevnte fartsforklaringer. Jeg har dessverre ikke oversikt over de forskjellige måtene Tesla vurderer farten på...men de er ofte feil.

Feil Fart dreper. Kanskje statens-veivesen kan bruke det i sine kampanjer.

Litt surmaget..JA. Tesla klarer ikke stille inn farten, på et kjøretøy som skal kjøre av seg selv?
Amazing og Fantastic, betyr ingenting lenger, takket være Musk og Trump  >:(  :)
#11
Tesla SW og AP / Sv: Fartsgrenser. Yippy.
tirsdag 13. august 2024, klokken 20:19
Om alt går bra nå, med nedlastingen, så hopper jeg fra 26.3.1 til 26.7  :+1:
Ser frem til at bilen skal kjøre i samme hastigheten, som skiltene viser.

Mobile eye/AP1..AP2..AP2,5..AP3.0.........Nå skal bilen endelig lese fartskilter igjen :+1:  :+1:
#12
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
torsdag 01. august 2024, klokken 18:08
#13
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
mandag 29. juli 2024, klokken 17:52
Mange kjøpte FSD+bil, før den lobotomerte versjonen ble funnet opp. :D 





#14
Tesla SW og AP / Sv: Fartsgrenser. Yippy.
mandag 29. juli 2024, klokken 17:29
Tesla har dratt mye "inn-house". Effektivisering over alt. Hard-core.

Overgangen fra Mobile-eye(AP.1.0) til AP2.0 var triksing med tall, typisk Tesla. 2.0 er jo såå mye bedre enn 1.0 :P Tesla har sydd fallskjermen mens de akselererte til 99.99kmt ;)

Håper jeg snart får ny SW og at den er bedre. "Taktikken 2 skritt frem og ett tilbake", er flott på lang sikt. Men på kort sikt, så suger ett skritt tilbake.

Regnsensor, skiltgjennkjenning, bykjøring, helt sant osv.. :police:

Om fartsgrensene virkelig stemmer nå, så er det Yippie :+1:  , men hvorfor ikke noen år før?

Nå kan heldigvis ROBOTAXI kjøre forsvarlig, og innenfor fartsgrensene :P
#15
Tesla SW og AP / Sv: 2024.26.X Summer update
søndag 28. juli 2024, klokken 11:14
Ser man får Youtube music, skal prøves :+1:
Vi gikk en stund for Tidal, men har byttet det ut med YT. Nå har vi reklamefritt YT, på data, tv(anlegg), og i bilen. YT laster fortere inn i bilen og brukervennligheten er bedre.
YT gir best lyd av alt, men kun når bilen står stille. Hadde vært fett om YTmusic kan brukes når man kjører :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA