Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Taben

Sider: [1] 2 3 ... 8
1
Model 3 / Sv: Renner inn noen vanndråper i maskinvask
« på: Mandag 23. Mars 2020, klokken 05:52 »
Hei. Jeg opplevde det samme, noen få vanndråper ved vask- innenfor ett vindu. Etter at jeg begynte å sjekke alle fire lukkemekanisme knappene, slik at vinduene er helt oppe og samtidig låste bilen med ikonet på skjermen, så har problemet ikke oppstått. Dette gjør jeg hver gang jeg har kjørt inn bilen i vaskehallen og vasker i børsteløs bilvask. Ved å gjøre dette opplever jeg at vindu lukkes de siste millimeter.   

Jeg avbestilte dermed service punktet.

2
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: Onsdag 04. Mars 2020, klokken 11:23 »
Hvor er det blitt av alle investorene og aksjeguruene?

Når det nå plutselig skjer interessante ting på børsene så har dem tydeligvis dratt på ferie :D



Hei Rollep. Mange her har sittet på TSLA i lang tid. Jeg kjøpte ca 2000 aksjer da de kostet 30$. Den gang var dollaren i tillegg svak. Har sittet på de i ca 8 år, siden 2012. Sitter foreløpig fortsatt stille i båten. 

Hva ville du gjort nå og hvorfor? Har du selv aksjer i TSLA?

3
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: Tirsdag 04. Februar 2020, klokken 11:02 »
Hei. Den gang kostet aksjene 30$ og til en helt annen dollarkurs enn vi ser idag. Ja, jeg vil påstå at de investerte pengene er sikret. Det er mange her som kjøpte da og fortsatt ikke har solgt. Selskapet kan bli kjøpt opp, men da til en høyere aksjeverdi enn utgangsverdien. Tesla konkurs, nei.

4
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: Tirsdag 04. Februar 2020, klokken 10:45 »
Hei. Det er ingen fasit når det gjelder kjøp, salg av aksjer, lett å være etterpåklok. Det er flere her som har sittet på sine aksjer i 8 år og ser ennå frem 5 år til, da snakker vi langtids perspektiv. De det gjelder kan få ut kjempegevinst ved realisering, i verste fall kan de uansett ikke tape pengene som ble investert. 

5
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: Mandag 03. Februar 2020, klokken 17:53 »
Hei. Noen med kommentarer til hva som skjer? Jeg kan ikke se noen grunn til å selge nå, uforståelig å ikke tenke år frem. Kan ikke se noen grunn til å realisere papirverdi til rene penger nå. Masse som vil kunne påvirke kursen positivt de neste 5 årene. Noen som vil utdype med tanker rundt kurs frem i tid og hva som vil påvirke denne videre opp med 5 års perspektiv? De første 8 år er eventyrlige for Tesla aksjene.

6
Model 3 / Sv: Skade på glasstak
« på: Torsdag 16. Januar 2020, klokken 09:07 »
Hei. Jeg har byttet hos Tesla Nord. Deres samarbeidspartner kommer og utfører glassbytte i lokalene til Tesla. I noen tilfeller blir bilen hentet og glassbytte utføres i lokalene til firmaet som utfører jobben. Firmaet holder til 10 minutter fra Tesla Nord sine lokaler. Anbefaler å levere bilen hos Tesla.     

7
TAYCAN / Sv: Porsches nye elbil blir dyrere enn mange har trodd skriver DN i går
« på: Tirsdag 10. ſeptember 2019, klokken 13:38 »
Hei og gratulerer til dere som har bestilt, det blir en fantastisk kjøremaskin. Føler på det, men jeg får meg ikke til å bruke så masse på et enkelt bilkjøp. Tesla M3 og Porsche Taycan til sammen hadde vært og var drømmen som ville dekket familiebehovet vårt. Var veldig klar, inntil prisen på Taycan kom. Trodde og hadde håpet på pris rett under millionen:).....
Du får sikkert se lavere priser når 4S modellen offentliggjøres om en måned eller noe.



Hei. Noen som vet pris og rekkevidde på Carrera 4 i forhold til Turbo og Turbo S? Noen som tror de vet? Er det disse 3 modeller som lanseres av Taycan med firehjulstrekk? 4S, er det navnet på den med bakhjulstrekk? Jeg er ikke oppdatert helt, skjønner jeg.

Sjekket nettopp fargevalgene og ja, White Metallic passer bilen veldig bra.

Uansett, vi tar bilen og kjører til Frankfurt nå på fredag, vil se bilen live. Vet den også kan sees på Rudskogen nå Lørdag 14 sept.

8
TAYCAN / Sv: Porsches nye elbil blir dyrere enn mange har trodd skriver DN i går
« på: Tirsdag 10. ſeptember 2019, klokken 13:06 »
Hei og gratulerer til dere som har bestilt, det blir en fantastisk kjøremaskin. Føler på det, men jeg får meg ikke til å bruke så masse på et enkelt bilkjøp. Tesla M3 og Porsche Taycan til sammen hadde vært og var drømmen som ville dekket familiebehovet vårt. Var veldig klar, inntil prisen på Taycan kom. Trodde og hadde håpet på pris rett under millionen:).....

9
TAYCAN / Sv: Porsches nye elbil blir dyrere enn mange har trodd skriver DN i går
« på: Tirsdag 10. ſeptember 2019, klokken 11:55 »
hvem skal bestille?

Done


Hei Kanutten. Hvilken modell valgte du og hvorfor den modellen? Hvilke utstyrsvalg valgte du? Hva ble sluttsummen? 

---------------------------------------------------
Model 3, Februar 2019
Model 3, Mars 2019
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018
 

10
Jaguar i-Pace / Sv: Mange i-Pace på finn.no
« på: ſøndag 21. Juli 2019, klokken 19:49 »
Hei. I-Pace ville jeg ikke valgt igjen, har ikke før eller siden eid en bil med så mye feil og mangler. Masse verkstedbesøk gjorde mitt eie til en dårlig opplevelse Dette var en typisk mandagsbil i mitt eie. Hun som kjøpte denne etter meg har selv satt den til salgs igjen, uten at jeg har spurt om årsak. Men, bilen er pen å se på, det er den :). Ja, den har heller ikke beste sittekomfort over lange strekninger, men setene er pene å se på :)   

Høyt forbruk spesielt ved høyere hastigheter og særdeles skuffende rekkevidde på vinterstid, samt lang ladetid på tilgjengelige / antall hurtigladere og lang ladetid på 400v 16a 3 fas lading med manglende ombordlader, vil jeg tro er årsaker til antall I-Pace til salgs. 


---------------------------------------------------
Model 3, Februar 2019
Model 3, Mars 2019
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018
 

11
TAYCAN / Sv: Porsche Taycan
« på: ſøndag 21. Juli 2019, klokken 16:21 »
Rollep:
[/quote]Tviler på at de første bilene noensinne kommer å få 350kW. Bilene som kommer i 2021 vi ha de nye batteriene de har annonsert.
[/quote]

Hei. Ja, det kjer masse spennende når bilene fra Audi / Porsche vil komme med de nye annonserte batteriene i 2021. Mener de alvor med elbilsatsing, må de følge en større og raskere utvikling når det gjelder ladehastighet og rekkevidde. Pr idag er de ikke der. Kappløpet er kanskje igang i 2021 får vi håpe

Ps. Produksjons modellen av Taycan vises på Messe Frankfurt 12 - 22 sept. Jeg kjører ned til Frankfurt :), denne bilen må sees!! Taycan vises også på Porsche festivalen på Rudskogen 14 sept: Du som reservasjonsholder av Porsche Taycan, vil automatisk motta billetter til Porsche Festival 2019, som gir deg tilgang til den eksklusive visningen av Taycan. Billetter vil bli sendt per e-post nærmere festivalen.

12
Kjøpe elbil? / Sv: Damen vil ha elbil men jeg er skeptisk
« på: Torsdag 11. Juli 2019, klokken 07:24 »
 Model S eller X performance vil hun helst ha. Hun liker også jaguaren og og Audi sin.
[/quote]


Hei Super7. Hvorfor ikke la kona få velge ut bil selv. Virker som det er du som skal velge bil for henne. Skulle hun angre på bilvalget er det veldig enkelt å bytte til en annen bil. Kompromiss er at dere bestemmer dere for Audi, det er og virker sånn utifra de 2 trådene du har opprettet at Tesla er uaktuell, hvis du skulle velge. Kona kommer helt sikkert til å bli fornøyd med Audi. Audi er en meget fin bil med masse kjøreopplevelse. Audi er sjapp nok den også (du sier du ønsker noe med fart i), i noen tilfeller er det fint at det ikke går altfor raskt. Greit å tilfredstille kona, tviler på at hun ønsker det skal gå altfor fort. Spennende å høre valget ditt/ deres. Jeg tror det blir Audi. 

Og ja, som du sier, du har flere biler......og kona ønsker en til, en elbil.   
Happy wife, happy Life, bil er bil, la nå kona få velge seg en bil hun har lyst på :) :)
Oftest lettere å bytte ut en bil en angrer å ha kjøpt, enn å bytte ut kona :) :)

---------------------------------------------------
Model 3, Februar 2019
Model 3, Mars 2019
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt
BMW X5, August 2015, Solgt
BMW X3, Juni 2015, Solgt
Porsche Cayenne, juni 2014, Solgt

Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018
 

13
Jaguar i-Pace / Sv: Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer
« på: Mandag 08. Juli 2019, klokken 10:07 »
De fleste velger standard hjulstørrelse fra produsenten, og ja, på Ipace er dette 20 tommere.
I-pace har 18 tommer som std hjulstørrelse fra produsenten. S (innstegsmodell) kommer med 18" der man kan velge 20" eller 22" som ekstrautstyr.


Hei. Jeg valgte 20 tommere på min :)

14
Jaguar i-Pace / Sv: Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer
« på: Mandag 08. Juli 2019, klokken 06:50 »
Hei. Enkelte på forumet her skal forsvare og være i en boble hvor en stiller spm til hvorfor Ipace eiere opplever høyt forbruk på sin Ipace, vær nå realistiske og ikke kom til stadighet med utregninger som ikke er oppnåelige for de fleste i den i virkelige verden på veien. Faktisk forbruk er veldig mye høyere enn oppgitte tall og nå er det ikke vinter temperatur engang. Det er de samme personer som er kritiske til kundenes faktiske opplevde forbrukstall. Respekter dette, må ikke stille spørsmål til hver og en om hvorfor rekkevidden/ forbruket blir som den er. 

De fleste kjører og ønsker å kjøre elbil, (da mener jeg de fleste, uansett merke) som om det er en fossilbil: Venter ikke på at vinden skal avta, måler ikke vindretning under kjøreturen, velger ikke 60- 80 km/t landevei hvis det finnes motorvei med 90 km/t på samme strekning, venter heller ikke på varmere vær vinterstid, ligger heller ikke oppi baken på en trailer, kjører av og til i regn, slaps og dårlige forhold, kjører ikke 10-15 km under fartsgrense for å spare strøm, kjører ikke bare nedoverbakker, må nok av og til kjøre oppover også, kjører ikke på spareprogram, bruker også varmeapparat, klima og musikkanlegg. Ellers en normal aktiv kjørestil er normalen hos de fleste.

De fleste synes det er greit å ha 5 % igjen på batteriet på bestemmelsesstedet og det har ikke med uflaks at været er som det er. De fleste velger standard hjulstørrelse fra produsenten, og ja, på Ipace er dette 20 tommere. 

15
Jaguar i-Pace / Sv: Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer
« på: ſøndag 30. Juni 2019, klokken 16:58 »
Forstår at det er bittert å bytte fra I-Pace til Model 3. Det hjelper kanskje litt på selvtilliten å skryte litt av forbruk  8)



Hei. Jeg er ikke bitter på Jaguar, men var lite fornøyd med salgsrepresentanten, jeg følte meg en periode med viten og vilje feilinformert vedr bilen. Skriftlig mail korresposdanse i forkant av kjøpet viste dette. Fikk en god erstatning fra importøren og unskyldning, så nei, jeg er ikke bitter på Jaguar og kan gjerne kjøpe Jaguar igjen hvis de viser at de vil satse i elbil segmentet, noe jeg ikke mener de gjør idag.   

Feilene på bilen ble rettet etterhvert som de hadde fix/løsning på problemene som dukket opp og det var greit, jeg hadde kjøpt en ny elbil fra leverandør som var vant til å selge et fåtall biler i et nisjemarked og nå skulle levere større antall biler på lort tid og da som elbil. Allikevel: var litt oppgitt etter 3 uker med sorte skjermer og lovnaden gang på gang om å få større ombordlader som aldri kom, fikk nytt sjåførsete på garanti (skinnsetet ble pløsete etter kort tid). Alle andre ting som oppstod med bilen var i det hele småbagateller, det kom fix etterhvert.
 
-Ble forespeilet 100 kwh ladenettverk, mangel på hurtigladere med resultat av 2 timer saktelading på 50 kwh var ikke forventet. - ekstremt høyt forbruk på vinteren med dertil kort rekkevidde var overhodet ikke forventet. - At det skulle ta 28 timer å lade på 400v, 16 a, 3 fas når min Tesla X var fulladet på 10 timer var ikke forventet, fikk aldri større ombordlader i bilen.

I-Pace var en erstatning for kona sin Leaf, en god bil nr 2. Anbefaler gjerne I-pace, en meget god bil, til tross for kort rekkevidde om vinteren og lang ladetid. For de fleste betyr ikke det noe, det viser jo salget av Leaf som stadig når høye salgstall.

Sider: [1] 2 3 ... 8