Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Maniac

#1
Tesla / Sv: Misfarging av skjerm (Model S/X)
onsdag 20. oktober 2021, klokken 15:53
Har selv vært to ganger hos Tesla på Grorud om å få fikset de ekle gule stripene i storskjerm og hver gang har de ikke kunne fikse det på grunn av at "maskinen var i ustand". De skulle gi meg beskjed når de får ny maskin, har de gjort det? Nope... Ganske irriterende opplegg.
#2
Tesla SW og AP / Sv: 2019.5.14
lørdag 02. mars 2019, klokken 10:35
Fikk denne i dag tidlig, hoppet fra 2018.50.6 4ec03ed til 2019.5.14. Kunne ikke ha vært bedre timing for DogMode  :+1: :laugh:
#3
Tesla SW og AP / Sv: 2018.50.6
tirsdag 19. februar 2019, klokken 20:41
Rebootet kun MCU par ganger i stad, og nå er jeg logget ut av Spotify og får ikke logget inn. Samme med Tesla konto. Bah...
#4
Tesla SW og AP / Sv: Får ikke oppdateringer
tirsdag 19. februar 2019, klokken 19:34
Hadde nesten samme issue, bilen er i fellesgarasje uten wifi men har svak LTE signal. Pleide å få regelmessige oppdateringer fram til ca september. Lå på 2018.36.1 helt til par dager siden.

Fikk først melding på MCU om at jeg har utdaterte kart og at jeg må koble meg opp på wifi for å få nye. Siden jeg ikke har wifi i garasjen, skaffet jeg en sånn 4G-wifi-USB dongel og koblet den opp i bilen og lot den ligge i bilen utover kvelden. Har en dataplan på 16GB så tenkte det bør holde. Etter par timer sjekket at jeg Tesla brukte opp ca 4GB av data på sim-kortet. Halvtime etter det fikk jeg varsel om software oppdatering. Fikk tre oppdateringer totalt den natta. Nå er jeg på 2018.50.6 og det er heller ikke den nyeste...

Husk at Tesla har 3 forskjellige måter å reboote på. Sjekk her: https://teslaownersgroup.co.uk/kb/reboot-tesla-something-going-wrong

Jeg brukte opsjon 3 i forkant av wifi oppsett. Full reboot.
#5
Tesla SW og AP / Sv: 2018.50.6
tirsdag 19. februar 2019, klokken 19:04
En gang full reboot (4 knapper på ratt og brems) etter installasjon fordi den ikke fant LTE signal.
#6
Tesla SW og AP / Sv: 2018.50.6
tirsdag 19. februar 2019, klokken 15:14
Hadde 2018.36.1 ganske lenge, begynte å lure hvorfor oppdateringene sluttet å komme. Fikk melding her om dagen om at jeg har utdatert versjon av kartene og må koble meg opp til wifi for å få dem. Siden jeg har bilen i fellesgarasje uten wifi, koblet jeg opp en 4g-usb wifi dongle inne i bilen. Lot den stå over kvelden. Etter par timer så jeg at bilen brukte opp ca 4 gb med data og 15min senere fikk jeg varsel om ny software update.

Nå er jeg på 2018.50.6 og det første jeg la merke til er at Spotify ikke funker. Får logget inn med min konto men den er uresponsiv på kategorier og sanger, får ikke startet et eneste låt. Radio og TuneIn fungerer, men TuneIn mangler favoritter, finner ikke valg for det noe sted.  noen andre som har denne type issue?
#7
Bestilling og levering / Sv: Levering februar - mars 2018
fredag 23. mars 2018, klokken 14:45
Logg inn på tesla.com og sjekk under dokumenter at det ligger "DMV_doc.pdf" eller lignende, dette er det midlertidige vognkortet. Hos meg lå den der 2-3 dager før henting.
#8
Bestilling og levering / Sv: Utleveringsevent Lillestrøm?
fredag 23. mars 2018, klokken 11:47
Det var hyggelig på varemessa i går :) Bra service også :D

Hentet min S75D, uten større issues. Hadde feil dekk montert og en liten lakkskade nederst. Begge ble ordnet på stedet ganske raskt. De stilte mannsterke i alle fall.

Eneste minuset er at de ikke hadde butikk på stedet, så en fikk ikke handlet stæsh.
#9
Bestilling og levering / Sv: Levering februar - mars 2018
tirsdag 20. mars 2018, klokken 09:30
Sitat fra: Aaalb på mandag 19. mars 2018, klokken 22:30
Sitat fra: mrdain på mandag 19. mars 2018, klokken 18:38
Der er så dårlig gjort Bestilt 30/9 og min bil er fortsatt ikke kommet til Norge en gang.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Også bestilt 30/9. Etter 1.5mnd i Belgia sa delivery i dag (jeg ringte)  at den er på vei fra Drammen til Trondheim. Fremdeles "Ankommet havn.." på kontoen.

Det er også den siste statusen du kom til å få der. Min har fortsatt samme status men skal hente den på torsdag.
Ser at boksen "Opphenting" har endret seg 2-3 ganger siden bilen ankom Sverige:  Drammen > Lillestrøm > Tesla Bærum.

Har også mottatt midlertidig vognkort under dokumenter.  :+1:
#10
Bestilling og levering / Sv: Levering februar - mars 2018
lørdag 17. mars 2018, klokken 13:05
Ah endelig! Fikk nettopp tlf fra Tesla om at levering er klar. Henter den i Lillestrøm på torsdag.

:D
#11
Bestilling og levering / Sv: Levering februar - mars 2018
onsdag 14. mars 2018, klokken 21:24
Ser ut som om den nye MCU er kun tilgjengelig i biler produsert i slutten av februar, med VIN 245/6XXX og oppover.

Har selv bestilt i oktober, så dette er egentlig forventet og kom ikke som overraskelse. Om jeg hadde fått bilen i november eller om to uker, så vil det før eller senere komme oppgradering på bilen som jeg vil gå glipp av. Slik er det med alt man handler.

Leste par steder hvor folk har fått byttet defekte MCU enheter på service, så ser ikke noe grunn til at vi ikke kan bytte til nyere MCU i fremtiden.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Har jeg elendige vinterdekk?
tirsdag 13. mars 2018, klokken 09:41
Takk for info, ringte i går Delivery og fikk byttet til Nokian piggfri :+1:
#13
Bestilling og levering / Sv: Levering februar - mars 2018
mandag 12. mars 2018, klokken 20:02
Kjenner jeg begynner å bli sliten av hele opplegget... ref min forrige post, mistanken var på rett sted. Ringte delivery for å forhøre meg angående klokkeslett for opphenting, og gjett hva. De har ingen dato eller klokkeslett da bilen er ikke i Norge engang. 

Det kokte litt over for meg på tlf, men de skjønte fort at jeg har blitt feilinformert hele tiden. Så de satte meg over til en ekspert. Der fortalte de at en del kunder som har bestilt bil i oktober/november skifte, har blitt feilinformert når det gjelder estimert leveranse og de prøver å rydde opp i dette.

Som kompensasjon fikk jeg tilbud om lånebil eller 3 års serviceplan - valgte det siste. Selv om jeg trenger bil da leasing har gått ut og fikk ikke forlenget den med par uker.

Bilen blir mest sannsynlig levert i Lillestrøm innen 2 uker.
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Har jeg elendige vinterdekk?
mandag 12. mars 2018, klokken 12:28
Har noen erfaring med disse Pirelli Vinterdekk som er tilgjengelige som tilvalg ved bestilling av Model S? Er dette ekte vinterdekk eller helårs?
#15
Bestilling og levering / Sv: Levering februar - mars 2018
mandag 12. mars 2018, klokken 09:21
Var innom bil-kaia i Drammen i går, skulle levere en leaset Toyota. Der var det ikke mange Tesla biler gitt. Kunne telle ca 10-15 X modeller og 3-4 Model S. Vet ikke om de ligger noe annet sted også, men det var det jeg fikk med meg.

Snakket med delivery i forrige uke, fikk beskjed om at jeg var satt opp for leveranse 16.mars, de skal ringe meg i dag eller i morgen for å avtale klokkeslett. Han som jeg snakket med, syntes det var veldig rart at ingen kontaktet meg før. Vi får se om de holder det de lover... men jeg er mistenkelig.

Har også fått mail om at bilen min blir levert i Lillestrøm på Varemessa, men det er ikke før slutten av Mars... vet ikke hvem jeg skal tro på her... Delivery eller automatisert e-post...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA