Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - S.S

#1
Mazda MX-30 / Sv: Erfaringer med MX 30
mandag 22. februar 2021, klokken 09:42
Vurderer Mazda eller eGolf 100kW.
Sammenligninger størrelse, rekkevidde/forbruk, kvalitet?
Fordel eGolf er iallefall bakdører. Mazdaen ser mer moderne og kul ut.
Batteristørrelsen er sånn ca lik.
#2
e-Golf / Sv: eGolf bruktpris og salgstid
torsdag 21. februar 2019, klokken 09:52
Hei.
Med 1100 e-Golfer på Finn, KAN det være en ide å trekke fra 10000 for skjønnhetsfeil, og 10000 for dekk.
Da får du gjerne treff høyest i *sorter etter pris*..
For min del hadde jeg gjerne kjøpt med utslitte sommerdekk, siden originalfelgene ser så ekstremt ikke pene ut, og noen vil heller ha piggdekk.
#3
i-Pace / Sv: Fysiske mål på 12v batteriet?
mandag 11. februar 2019, klokken 20:23
??
Hvorfor?

Kan ta mål i helgen.
#4
e-Golf / Sv: Forskjeller på 2015 og 2016 e-golf?
fredag 08. februar 2019, klokken 17:58
Har allerede kjøpt, men skal muligens ha en til om en stund.

Kjøpers marked nå, ser det ut for, med over 1000 stk på Finn.

Men er kresen på farge, skal ha en mørk en...
#5
e-Golf / Sv: Forskjeller på 2015 og 2016 e-golf?
onsdag 06. februar 2019, klokken 18:45
Ja, fikk dette bekreftet på Møller, de selger og en bil registrert i juni -15 som -16-modell.  Tvilsom markedsføring.
Men som jeg kan finne, ser det ut for at kun biler produsert i 16, med lyspakke, har lyktespylerene.

Takk til medlem her som tipset om en flott -16-modell, det ble kjøp.  Manglet bare skinn, men hyggelige folk, og grei pris for en bil med 30.000 km. Og 2+ år igjen på garantien.

Som prisene er nå, ser jeg på det som bortkastet å importere selv, eller kjøpe bruktimport, siden man da får en dårligere bil, uten garanti.

1000 eGolf på finn...
#6
e-Golf / Sv: Forskjeller på 2015 og 2016 e-golf?
onsdag 06. februar 2019, klokken 12:21
Takk for svar!
Er en jungel med masse forskjellige biler ute, til og med en registrert i Juni -15 averteres som -16-modell! 
Grunnet fabrikkgaranti og lik pris, blir det definitivt en norsksolgt bil.
Så- Har alle -16-modeller lyktespylere?  Evt når i -15 startet produksjon av disse?  Vil tro som på andre at i alle fall ikke før juli. 
#7
i-Pace / Sv: Passer Thule skiholdere på Jaguar takstativ?
mandag 04. februar 2019, klokken 20:02
Låsene er like...
#8
e-Golf / Sv: Forskjeller på 2015 og 2016 e-golf?
mandag 04. februar 2019, klokken 19:03
Ja, selvfølgelig ryggekamera!
Og DAB...
Keyless er ikke viktig for meg, litt i tvil om bakdeler oppveier for fordeler. Må jo uansett ha med nøkkelen, og må du bruke den for start, vet du iallefall hvor den er...

Enig ang. skinnseter, men prisen fyker opp til mer kresen jeg er, og når jeg i tillegg ikke vil ha en bil som har gått mer enn 50-60k, får jeg akseptere stoff.

Hvordan finner en ut hvilke options bilene har?  Fant ikke noen sticker på bilen jeg så på i dag.

Takk!
#9
i-Pace / Sv: Passer Thule skiholdere på Jaguar takstativ?
mandag 04. februar 2019, klokken 18:48
Sannsynligvis er Jaguar festet produsert av Thule, så alt passer.
Istedenfor å kjøpe nutt nøkkelsett er det en enkel sak å plukke ut låssylinderen av Thulefestet, og rearrangere, evt utelate et par av platene i låsen, så passer Jaguarnøkkelen begge steder.

Ellers så plystrer det noe forferdelig uten gummilisten, fikk tips om å lage hull i listen til festene for skistativet, og dytte på begge samtidig.
#10
e-Golf / Forskjeller på 2015 og 2016 e-golf?
mandag 04. februar 2019, klokken 11:07
Jeg vurderer å kjøpe 24 kWh e-Golf, og lurer da på hva som er forskjellene mellom -15 og -16 modellene, og evt hvordan man lett identifiserer hvilken bil man ser på.
Budsjett er maks 200.
Viktig for oss er:
ACC (Adaptiv Cruise), varmepumpe, mulighet for å styre varme i bilen via app.
Evt Spotify er flott, navigasjon på en bil som kun skal brukes som nr. 2 bil, ikke viktig.
Jeg har søkt på forumet, og ikke funnet gode svar på dette.

(Har kjørt elbil i årevis, så eneste jeg her lurer på er hva som spesifikt er forskjellene mellom disse 2 årsmodellene...)
Takk!
#11
i-Pace / Sv: Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer
søndag 21. oktober 2018, klokken 08:53
WhatCar?
#12
i-Pace / Sv: Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer
fredag 19. oktober 2018, klokken 14:04
Min erfaring så langt er at bilen lett går over 40 mil på langtur.
Og her er en korreksjon fra en test.

[ You are not allowed to view this attachment ]
#13
i-Pace / Sv: Dekk og felg-dimensjoner
mandag 08. oktober 2018, klokken 08:58
Jeg gikk for Hakka9 (pigg), med 235-55-20, en del rimeligere enn 245-50, og innafor på omkrets, noen prosent mer.
De blir montert på originalfelgene.
#14
i-Pace / Sv: Multi function charging cable
onsdag 03. oktober 2018, klokken 11:54
Mitt forslag er å nekte å ta imot dette ved overlevering. Det kommer jeg til å gjøre.
Si at dette er ikke i henhold til kontrakt, at det ikke holder mål, og at du heller er uten.
Så får de heller sende noe som er funksjonabelt når de får det inn.
Aner ikke om vi har rett til å gjøre det slik, men 10A er helt verdiløst, og jeg ofrer gjerne min for å gjøre poenget helt tydelig.
Jeg regner med å få bil ila de neste par ukene, får se hvordan det går.
#15
i-Pace / Sv: Multi function charging cable
onsdag 03. oktober 2018, klokken 11:28
Nei.
Adapter fra Schuko til industrikontakt er IKKE «multifunction». Fremdeles Single function.
Sjekk tekst og bilde her. Ser ut som schukoen kan trekkes ut og byttes med noe annet.  Ikke bry dere om at det er en type1 kontakt, siden bildet viser Schuko, men det skal nok være representativt, og er fra offisiell Jaguarside.
10A holder ikke, siden mesteparten av strømmen går til å varme batteriet, og flere har rapportert at det tar over 2 døgn å lade med 10A, som kanskje er 8A. [ You are not allowed to view this attachment ]
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA