Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Joltus

Sider: [1] 2 3 ... 95
1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Nissan EV + IFTTT
« på: I dag kl. 14:09 »
Har du prøvd det eg fikk som løsning da?

2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Nissan EV + IFTTT
« på: I går kl. 15:35 »
Sånn. Nå brukte eg chrome på mobilen. Under et minutt var klimaanlegg igang.

Appen har fungert prikkfritt i månedsvis! Faktisk kanon førnøyd for tiden. Til alle døgnets tider. Den responderer og svarer, til Nissan ev appen å være, veldig kjapt. Godt under minutt på å slå på klima og gå tilbake og se oppdatert batteri.

Så eg vet ikke hva du sliter med.....

3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Nissan EV + IFTTT
« på: I går kl. 15:32 »
Har en gammel nettleser som heter chrome.

4
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Anbefale hjemmelader
« på: torsdag 20. februar 2020, klokken 14:56 »
Man må ta litt spesielle hensyn hvis man skal ha 16A og 2,5mm2 kabler med de nye forskriftene. Dyrere sikring, hvis det i d hele tatt går med de aller nyeste.

Da er det billigere å bare ta en standard 15A sikring. Har null praktisk betydning.

5
Lade hjemme / Sv: smart hjemmelader - hva er smart å ha, og hvor kan man få det?
« på: mandag 17. februar 2020, klokken 07:58 »
Styringen via smarthus løsninger og?

6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Løsning på vond sete
« på: tirsdag 11. februar 2020, klokken 19:07 »
Ja med så utrolig rævva dårlige seter som det er i leafen er eg veldig glad både eg og kona sitter som kongelige i den. Langtur er komfort!

7
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Laststyring ladestasjon/varmepumpe/komfyrtopp/stekeovn.
« på: søndag 09. februar 2020, klokken 21:30 »
Selve målingene av strømtrekket er ikke noen utfordring. Her går du mange forskjellige løsninger. En aeotec eg bruker har strømtrafo som måler. Ingen inngripen i sikringsskapet. Bare å klemme på der man ønsker å måle.

Du må regne med noen kroner i investering for å få alt dette opp og gå. Og 12kw er vel kanskje den største utfordringen å bryte. Den kraftigste eg har sett er 10kw...

Men tror og du skal tenke på om det er lurt å bare kutte strømmen til en slik varmepumpe....

8
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Skikk og bruk / ladeetikette
« på: søndag 09. februar 2020, klokken 12:29 »
Parkeringshus går de neppe innom siden det tross alt er "umulig" å parkere uten å betale. Og det er vel det eneste de bryr seg om den gjengen.....

9
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Laststyring ladestasjon/varmepumpe/komfyrtopp/stekeovn.
« på: søndag 09. februar 2020, klokken 12:28 »
Hvilket interface er det på varmepumpen?
Et hvilket som helst smarthus løsning kan fikse dette.

Hjemme har eg strømmåler på inntaket. Denne setter eg en grense på slik at pr i dag får eg bare et varsel. Men alle varmekabler, varmepumpa, vvb og andre store forbrukere har eg switcher med målere på.

Når den tid kommer blir det programmert inn elbil prioritet eller hus prioritet,hvorpå elbil får full pupp ved behov, da slås alle varmekablene i kjelleren ned 5 grader og vvb slås av. Hvis hus har pri er planen å redusere ladestrømmen.

Ser pr i dag at når eg ligger på 16 A er dette ytterst sjeldent et problem mtp maks belastning i huset, så der blir det denne effekt tariffen som styrer avhengig av hvordan den blir å slå ut....

Pr i dag går eg bare manuelt inn og struper forbruket ved behov. Og det er sjeldent eg har behov for å lade med 32A....

Bruker forøvrig smartthings. Fordelen der er at alt av z wave og zigbee komponter kan kobles til så lenge man selv eller en annen kan programmere litt.

Noe å vurdere om du er litt teknisk?

10
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Skikk og bruk / ladeetikette
« på: fredag 07. februar 2020, klokken 09:57 »
Det står ladbare kjøretøy under lading på jorenholmen. Så vi Elbilister er ikke det spøtt bedre.

Det var hvert 6 elbiler som stod uten å lade.

11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Nissan Connect fungerer ikke på helt ny bil 62kw Tekna
« på: torsdag 06. februar 2020, klokken 22:44 »
Har funnet et system. Det er når underlaget er ujevnt og ene hjulet letter litt fra bakken grunnet søkk eller hump

På.vpr bil hvertfall. Skjer på faste steder hver gang.

12
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Skikk og bruk / ladeetikette
« på: torsdag 06. februar 2020, klokken 17:09 »
Jorenholmen i Stavanger i dag. Masse ledige lade plasser så ingen problemer. Men....

Av bilene som stod der når eg parkerte og ladet så var det 3 av 12 biler som faktisk ladet. Flere som ikke ladet var elbiler, og flere fossilbiler.

Vi er ikke blitt så innmari mye bedre på dette punktet.... Ene Volvoen klarte ikke stå innenfor stripene engang.

Og her står det til og med tydelig skiltet.

13
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Ionity slutter med fastpris
« på: tirsdag 04. februar 2020, klokken 16:56 »
Nå hører det med til historien at ionity leverer såkalt Dc pluss ladestrøm. Dette er en spesielt ren dc strøm som er med og renser batteripolene under lading for bedre effektivitet under kjøring.

Så kanskje verdt blodprisen?

14
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Ionity slutter med fastpris
« på: tirsdag 04. februar 2020, klokken 14:05 »
Det eneste negative er jo at de ikke tilbyr et særlig godt alternativ....

Og mange trodde ionity kom til å bli verdens aller beste i hele verden lade løsning. Masse utbygging, lynkjapt, billig.

Feiler vel greit på to av disse tre.... Og hastigheten matcher jo de andre leverandørene....

15
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Ionity slutter med fastpris
« på: tirsdag 04. februar 2020, klokken 12:39 »
Men nå har vel sc CCS også, så da kan vel andre biler enn tesla lade der og?
Nei, det er kun pluggen som er kompatibel som jeg har forstått det. SuC bruker en proprietær protokoll for kommunikasjon. TM3 og S/X med adapter kan bytte mellom protokollene.
Da står jo poenget kutt enda bedre 🙄🤷‍♂️

Dessverre....

Sider: [1] 2 3 ... 95