Tilgjengelig igjen, bestilling bekreftet.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Trond.m på onsdag 03. november 2021, klokken 08:11Sitat fra: espenw på onsdag 03. november 2021, klokken 07:15Din teori eller innside-fakta ? 😉
Utfordringen er at BMW Norge har 'glemt' å gi beskjed til blant annet Continental og Nokian om at bilen kom på 235/60R20, de ble gjort oppmerksom på dette gjennom andre kanaler.
Sitat fra: mroek på tirsdag 31. mars 2020, klokken 19:40Sitat fra: espenw på tirsdag 31. mars 2020, klokken 17:45Hvis slitasjevarsleren faktisk er trigget fordi klossene er slitt, så er det definitivt ikke over halvparten igjen på dem. Slitasjevarslere er jo laget slik at den ikke skal trigges før det er så lite igjen på klossene at de må skiftes innen forholdsvis kort tid, men noe margin er det jo.
Har fått beskjed om å bytte klosser foran innen 4000 km. Ser at det er godt over halvparten igjen på disse. Vil det være nok å kun bytte slitasjevarsler? Ingen utfordring med rust.
Sitat fra: elektro på tirsdag 23. april 2019, klokken 15:49
Takk for godt svar @Orbit. Bittelitt skuffet men mulig det er bare fordi jeg har lest så mye marketing skryt om Eagle F1. Dog, hvis det er flere dB forskjell, underbygger det min litt negative erfaring fra tidligere, med Bridgestone Turnanza, som jeg hadde på en 2014 mod. Mazda 6. Men den ble levert uten støyisolering. Nå ha jeg kjørt 50-60 km. inkl. noe motorvei i og rundt Oslo i opp til 100 km/t. og forskjellen oppleves mindre enn andre biler jeg har hatt, når jeg har gått fra piggfrie vinter- til sommerdekk. Sommerdekkene støyer alltid mer pga. hardere gummi og av og til også større dimensjon.
Det er mer støy nå også, men mindre "ulende" frekvens, kanskje.. Har samme dimensjon med Hakka 3 på vinter. Det kan jo hende bilens støyisolering og psykologien spiller meg opp til flere puss her. Leser heller at Alenza 001 er utviklet for "Luxury SUV's" og ser ut til å ha blitt lansert i 2017. Regner mer at begge har gode kjøreegenskaper, men jeg vil helst ha det som ruller best og støyer minst. Støy er kanskje aller viktigste for meg.
Sitat fra: Dede på torsdag 03. januar 2019, klokken 13:08
Vindusviskere tar dårlig på min Nye 120ah. De visker bare delvis rent - halve ruta ser fortsatt ikke ut selv med mengder av spylervæske.
Er det noe poeng å dra innom Bavaria og be dem justere på viskerne?
Sitat fra: Orbit på mandag 30. juli 2018, klokken 19:50
[Disclaimer: Har <1000 km i e-Golf, og >35000 med i3]
- Fremkommelighet: Begge alternativene er dømt til å tape mot en Subaru! Men det er overraskende bra muligheter likevel. Dekkvalg vil oftest være begrensende faktor. Det finnes ikke piggdekk til i3, men dersom du uansett planlegger piggfrie (les: Askerføre, det er gode piggfrie å få til begge), så vil jeg holde en knapp på at i3 tar seg best frem. Legger du til tung last og oppoverbakke, blir dette enda mer i favør av bakhjulstrekk.
- Rekkevidde: e-Golf (bør) vinne, men jeg har for lite erfaring med den til å si hva det utgjør i praksis (større batteri, men tyngre bil dvs mer forbruk oppover til en fjellhytte)
- Hurtiglading på vinter: Begge er avhengige av varmt batteri for at dette skal kalles hurtig. Dersom du har tilgang på strøm på hytta, kan du forvarme batteriet på i3 mens den er parkert. e-Golf kan ikke dette. Å starte fra en uteparkering (f.eks. på hytte) -10 med e-Golf, vil gjøre tillatt effektuttak så lavt at det ikke er mulig å få temperaturen særlig opp, selv med aktiv kjøring. Tilsvarende vil lading gå sakte, da kalde batterier ikke tåler rask hurtiglading. Dermed blir de heller ikke mye varmet opp av ladingen, catch-22. Så dersom du ikke har "hytte" med varm garasje, må du regne med 2-3 ganger lengre tid for mellomstopp med hurtiglading på e-Golf på vinteren (gitt du har mulighet for å koble i3 til strøm før kjøreturen). Kan du starte med varm bil i begge ender av turen, er dette ikke noe problem.