Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - k1

Sider: [1] 2 3 ... 8
1
Model X / Sv: Skvettlapper Model X?
« på: Mandag 18. Februar 2019, klokken 19:38 »
Jeg har hatt Buick Lacrosse versjonen i et års tid nå og er fornøyd. De tar det meste, og har ikke noe særlig mer steinsprut på bakre dør (vanskelig å bedømme helt, da jeg ikke fikk dem på da bilen var helt ny). Jeg kan i hvertfall ikke se at det har blitt noe mer.

Har kjørt rundt i leiebil TMX fra Avis i en månedstid nå (en lang annen historie  :-1:), og merker betydelig forskjell på disse bilene uten skvettlapper og min egen på hvor mye skitt det er oppover dørene både foran og bak.

Jeg festet mine med disse: https://takshop.no/produkt/vannbordbeslagskrue-pakn-rustfri-25mm-aston/
3 skruer på hver side.
Sitter som støpt på bilen, er sorte som resten, og ruster ikke  :+1:
Man skrur dem bare rett i plasten og det er ikke noe å treffe bakom. Vri hjulet på den siden du jobber på og det tar deg kanskje 2 min til sammen på begge sider å sette dem på.

Kan godt være at Gytis sine tar ennå mer skitt og steinsprut bort da de er bredere, men de ser helt malplasserte ut der de stikker ut på utsiden av skjermen (selvfølgelig kun min mening). Buick Lacrosse sine ser ut som om de kom med bilen - perfect fit.

2
Model X / Sv: Ladeluke
« på: Lørdag 26. Januar 2019, klokken 14:49 »
Altså, min var trang og lukket seg ikke selv så den måtte dyttes igjen fra dagen jeg fikk den utlevert. Mao har jeg manuelt dyttet den igjen i 1 år nå uten at noe er knekt eller endret seg.
Den er nå endelig inne til utbedring for denne feilen og en del annet småtteri.
Så i ditt tilfelle vil jeg vel si at det må være noe svakhetsfeil i din som Tesla bør utbedre på reklamasjon.

3
Tesla / Sv: Lånebil vs leiebil
« på: Lørdag 19. Januar 2019, klokken 22:47 »
Hadde lånebil noen uker hos BMW (Bavaria), og der var det 10k egenandel på en 5 serie som jeg måtte underskrive papirer på før jeg fikk den med meg.
Hva Nissan gjør vet jeg ikke, men de har vel heller få biler til 800k til utlån?

I denne omgang håndteres det hele av Avis, hvor du får dekket leieutgiften. Da synes ikke jeg 12k i maks egenandel for en dyr leiebil er helt på jordet. 

4
Model S / Sv: Kjært barn, mange navn. Hva har din blitt kalt?
« på: Fredag 18. Januar 2019, klokken 17:40 »
Har en X, og hører stadig «egget».

5
Tesla / Sv: Lånebil vs leiebil
« på: Onsdag 16. Januar 2019, klokken 19:18 »
Nå er vel det folk flest irriterer seg over at dersom man fikk utlevert en bil med mangler og den skal inn og utbedres, så må man godta en bil i mellomtiden med ofte svært mye høyere egenandel enn det de har på egen bil. Og jeg ser det argumenteres med at siden det er Tesla sin skyld at de ikke klarer å levere en feilfri bil i utgangspunktet så blir det feil å gi kunden en ekstra potensiell økonomisk belastning ved uhell i den ofte lange perioden bilen står inn hos Tesla.

Nå synes ikke jeg personlig at en egenandel på 12k er urimelig. 25k og 40k derimot er drøyt. Så min mening er at de har gjort et fornuftig grep om situasjonen.

6
Tesla / Sv: Lånebil vs leiebil
« på: Tirsdag 15. Januar 2019, klokken 20:52 »
Da gjelder det å få leiebil fra Avis gjennom Tesla istedenfor lånebil da.
I innleveringshallen hadde Avis egen representant med egen skrivebordsplass, så det virket på meg som at dette var den «nye normalen» ved innlevering av bil. Både folk før og etter meg gikk via Avis-representanten etter gjennomgang med Tesla tekniker.

7
Tesla / Sv: Lånebil vs leiebil
« på: Tirsdag 15. Januar 2019, klokken 18:56 »
Hei alle.
Leverte min bil på Oslo Nord i dag.
Fikk da ut leiebil i regi fra Avis i samme hallen som bilen ble levert. Veldig greit mtp overflytting av barneseter og alt annet skrot.
Leverte inn en TMX 100d, og fikk en splitter ny TMX 75d som leiebil med egenandel på 12000,-.
Så egenandelen er åpenbart satt ned nå. Ingen depositum.

8
Tesla / Sv: Noen som har skiftet skjerm og fått MCU2?
« på: Torsdag 03. Januar 2019, klokken 18:12 »
Jeg var innom SeC oslo nord rett før jul for å få med bytte av MCU på lista over ting som må fikses når bilen skal inn d. 15 januar, fordi den har fått en tydelig gul ramme rundt seg.
Da fikk jeg beskjed om at de hadde sluttet å utbedre feilen inntil det kom en permanent fiks, da de hadde byttet flere men problemet kom snarlig tilbake.
Så inntil videre så gjør de ikke noe med gul ramme rundt skjerm - rart hvis det ikke er gjengs over alle SeC her i landet..

9
Model X / Sv: Limited A/C and battery cooling, 3 mnd venting på verkstedstime
« på: Mandag 31. Desember 2018, klokken 10:55 »
Viser jo bare at Tesla egentlig ikke har klart å løse kapasitetsproblemene de har hatt/har på SeC. Dette har vedvart leeenge nå, og det er ikke noe bedre på Østlandet.
Greit nok at de prioriterer kritiske feil som betyr at bilen ikke kan kjøres, og at det er noe lavere ventetid på dette, men alt dette andre som er feil av «irriterende» art, i mangel på et bedre ord, har fort 3 mnd ventetid.
Det er for dårlig, og jeg kan ikke se at jeg ser noen bedring. Nå kommer TM3 også, og da er jo spørsmålet om dette totalhavarerer...
Skal selv ha bilen inn 15. januar etter 4 mnd venting eller så, og er bekymret for også hvor lenge de blir å beholde bilen før den kommer ut 100% igjen.

10
Model S / Sv: Tesla vinteroppdatering 2018.48.12.1
« på: ſøndag 23. Desember 2018, klokken 20:49 »
Flisespikkeri det her, "tapet" av å varme opp setene du ikke sitter i er ubetydelig. Jeg opplever heller ikke setene som glovarme etter forvarming. Men klart, hvis du foretrekker kaldere sete når du setter deg inn, så er det jo en fordel om innstillingene blir husket.

Det ser ut som den funksjonen er på plass, men at det ikke fungerer som det skal enda. Hvis jeg skrur av setevarme bortsett fra på førerplass og skrur av og på forvarming, så er alt skrudd på igjen. Men hvis jeg deretter klikker på et av setene bak, så skrus plutselig varmen i alle setene av, bortsett fra sjåførsetet og det setet bak jeg klikket på, akkurat som at den lastet forrige innstilling ved første endring.

Flisespikkeri for noen, irritasjonsmoment for meg. Ser nok av annet flisespikkeri her inne på forumet :laugh:
Men, har sett det samme som deg ang trykke på et baksete så forsvinner plutselig alle setene osv, men usikker på om det er en funksjon som etter hvert vil fungere, eller bug i app'en i dag da det ikke akkurat er helt stabilt. Håper på en funksjon slik at mitt irritasjonsmoment forsvinner  :+1:

11
Model S / Sv: Tesla vinteroppdatering 2018.48.12.1
« på: ſøndag 23. Desember 2018, klokken 18:20 »
Ok, skjønner at vi ikke blir enige.
Enige i teori, men ikke i praksis.
Og nei, jeg setter meg ikke i bilen for så å slå på app, for så å sitte der i 30 min ;)

Min opplevde praksis er at under forvarming så timer ikke jeg nøyaktig å sette meg i bilen når 23 grader er oppnådd. Jeg setter oppvarming i app på 20-30 min før jeg skal bruke bilen om morgen, og dersom alt står på slik som i app er det +-30 grader i bilen når jeg kommer ut, inkl glovarme seter og ratt vs når jeg slår av alt av seter og bilen er +-25 grader og «tempererte» seter varmet opp av luften rundt og ikke varmeelement i. Min opplevde praksis er også at når det er behagelige 23 grader foran hos meg, er det kjøligere bak i bilen med bakvifte slått av, igjen fornuftig bruk av energi når jeg kjører alene i bilen - trenger ikke varme seter bak for å holde luften foran i bilen varm, for som sagt sirkulerer ikke luften godt gjennom hele bilen.
Prøv selv   :+1:

12
Model S / Sv: Tesla vinteroppdatering 2018.48.12.1
« på: ſøndag 23. Desember 2018, klokken 17:20 »
Prinsipielt riktig. MEN, forskjellen her er at setevarmen ikke er regulert. Den er på full guffe uavhengig av hvor varmt det er bilen. Selv om bilen har oppnådd 23 grader fortsetter de på full guffe.
En annen vinkling på teori vs praksis er at jeg vil heller ha varm luft foran i bilen hvor jeg sitter enn oppvarmet bak på 3. rad (tmx), for luften sirkulerer nemlig ikke så godt.

13
Model S / Sv: Tesla vinteroppdatering 2018.48.12.1
« på: ſøndag 23. Desember 2018, klokken 14:40 »
Hvis du uansett varmer kupeen går intet tapt ;)

Jo, fordi jeg trenger ikke å varme kupeen til 30 grader+. Når kupeen er 23 grader så står fremdeles alle setene på med full varme, noe som er bortkastet/tapt energi.

14
Model S / Sv: Tesla vinteroppdatering 2018.48.12.1
« på: Lørdag 22. Desember 2018, klokken 20:40 »
Irriterer meg at når jeg setter på varme i bilen fra app, så er default setting (som ikke lar seg endre?) at alle seter og ratt er satt på varme også. Man må da manuelt trykke på hvert sete 3 ganger (3*6 seter) for å slå det av. Føler det er bortkastet å varme alle setene dersom bare det er meg i bilen...

15
Model X / Sv: Lagg i akselerasjon fra stillestående
« på: Fredag 30. November 2018, klokken 15:31 »
Ah, helt glemt å følge opp dette.
Ja! Har ikke hatt det siden, så det antyder at det var her det lå.

Sider: [1] 2 3 ... 8