Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - JFa

Sider: [1] 2 3 ... 6
1
Lading av Tesla / Sv: Store svigninger i ladehastighet ved lading på ordinær 16a kontakt
« på: søndag 10. november 2019, klokken 12:03 »
Jeg opplever det samme, TMX 100D fra 2017.
Har ladestasjon 16A 3-fase TN nett. Ved lavt forbruk når batteriet er kalt, trekker den strøm bare fra 1 fase og strømtrekket varierer fra 1A til 16A. Noe av det skyldes at batterivarmeelementet kobler ut og inn

2
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
« på: onsdag 30. oktober 2019, klokken 10:02 »
Hei

Har hatt min LR siden mars, og er storfornøyd etter 15.000km dersom noen skulle lure.

Men, jeg opplever en irriterende høyfrekvent pipelyd ved svakt pådrag. Hadde bilen inne på SC for noen uker siden, men de mente dette var normalt. Jeg tror ikke dette stemmer, da hadde jeg garantert lest om det på forum eller fb-gruppa. Sannsynligheten er større for at de ikke traff riktig frekvens.

Lyden merkes alltid ved svakt pådrag/svak berøring av "gass"-pedalen.
Grunnet støy merkes den naturligvis best ved lavere hastigheter, rundt 30km/t.

Har utelukket klimaanlegg som mulig årsak.

Forsøkte å gjøre et opptak med mobilen.
https://www.dropbox.com/s/a9wyyb74r2pking/Kjeppestadveien.m4a?dl=0
Synes det lignet veldig på ulyden i min EL Mercedes B-klasse 2015, som har Tesla Drive Unit. Lyden ble gradvis sterkere etter som tiden gikk.
Motor ble byttet på garanti etter ca. 80Kkm

3
Lading av Tesla / Sv: Problemer med redusert ladeeffekt etter noen timer lading
« på: lørdag 26. oktober 2019, klokken 00:44 »
Jeg er ukjent med hva de forskjellige modellene viser ved lading på 3-fase 230V IT-nett med Tesla spesial «2-fase»
Min viser 22kW 3-fase når jeg lader ca. 8 kW fra en Ecolite boks tilkoblet 32A 3-fase 230V.
Kanskje orakelet Kirkebo har fasiten?

4
Lading av Tesla / Sv: Problemer med redusert ladeeffekt etter noen timer lading
« på: lørdag 26. oktober 2019, klokken 00:15 »
Jeg har 3-fase/400V tilførsel til to Easee bokser, når Tesla lader alene, drar den 3x16A lik 11kW. Noen ganger går den over til å lade 1-fase 16A, dette vises i Tesla som 4 kW, 16A uten 3-fase symbol, er vel egentlig ca. 3,7 kW, men ingen desimaler i Tesla display.
Kan det være at bilen går over fra å lade kvasi «2-fase» til 1-fase?
Fikk i dag oppdatert Easee boksene fra SW V154 til V173, som skulle fikse mitt problem, som oppstår når en bil er ferdigladet og den andre skal overta ledig effekt. Eller ved oppstart av lading etter pause pga. høy strømpris.
Har modell X, 2017.

5
Tesla SW og AP / 2019.32.12.3
« på: fredag 25. oktober 2019, klokken 09:30 »
32.12.3 her også. Nå virker webbrowser igjen! AP2, MCU1

6
Lade hjemme / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
« på: fredag 06. september 2019, klokken 00:27 »
Kun strøm, nettleie faktureres av den lokale netteier, foreløpig.

7
Lade hjemme / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
« på: torsdag 05. september 2019, klokken 23:58 »
Easee og Tibber app, visning av strømforbruk

Sent fra min Moto G (5) Plus via Tapatalk


8
Mercedes B-Electric / Sv: Sirkelsaglyd 2015-modell
« på: fredag 16. august 2019, klokken 15:01 »
Har fått sirkelsag lyden jeg også, 2015 mod, ca. 80k km.
DU skal byttes, Mercedes har mange forskjellige delenummer på drivverket, så uklart om jeg får en forbedret utgave eller ikke.

9
Model S / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
« på: mandag 15. juli 2019, klokken 11:01 »
Fikk 144kW på SC i Åmot ved 30% SOC, redusert til under 100kW ved ca 50% SOC. Eneste gang jeg har fått mer enn 118kW.
Ladeuttaket hadde bare en kabel, var merket 4B, la ikke merke til noe 4A uttak.

10
Model S / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
« på: mandag 15. juli 2019, klokken 09:59 »
Forklaringen til muffinman stemmer bra med mine observasjoner, men hvordan finner jeg oppgraderte ladestasjoner? På kartet i bilen står det 120kW på alle jeg har sjekket



11
Model S / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
« på: mandag 15. juli 2019, klokken 00:36 »
Tja, har en følelse av at min X100D også har fått redusert ladehastighet, maxer som tidligere på 118kW, men tidligere falt hastigheten under 100kW ved ca. 60% SOC, nå skjer det ved ca. 50% SOC.

Sent fra min Moto G (5) Plus via Tapatalk


12
Lading av Tesla / Sv: Supercharger V3 rulles ut fra og med onsdag 06.03.2019
« på: onsdag 10. juli 2019, klokken 17:44 »
Var visstnok en teknikker som befarte anlegget på Åmot (Vinje) nå nylig mtp. oppgradering av denne stasjonen.

Skulle iflg. teknikker komme en oppgradering ila. høsten. Vet ikke om det er flere "staller" eller om det er snakk om V3 - eller begge deler. Åmot var en av de tidlige SC i Norge - så det lov å håpe at denne blir oppgradert til V3 :)
Ladet for noen dager siden, fikk 144 kw ved 30% SOC på uttaket nærmest hurtigladestasjonen, X100D.
Alldri opplevd mer enn 118 kw før, så noe er gjort

Sent fra min Moto G (5) Plus via Tapatalk


13
Model X / Sv: Uklare vektbelastninger på hjul for modell X100
« på: mandag 20. mai 2019, klokken 22:32 »
Er det noen med 19" originalfelger som kan sjekke hvilken maksimal ekte som er preget inn i dem?
Ingen maksimalvekt preget inn i mine 19 tommers originalfelger.
For min X100D fra juli 2017 er maks aksellast oppgitt til 2052 kg.
Lastindeks bak er oppgitt til 106, originaldekkene merket med 110.
Maks aksellast på 2052 kg må være feil, tillatt totalvekt er 3079 kg og vektfordelingen er sånn omtrent 50/50. Men verdiene er det Tesla som har lagt inn i Autosys databasen, og det virker ikke som de har tenkt å rette dem.

14
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Lastfordeling mellom 2x Easee Ladeboks på 3fas IT
« på: torsdag 11. april 2019, klokken 09:31 »
Jeg har to Easee bokser på en 3-fase 16A 400V TN kurs.
Dynamisk lastdeling er ikke klar ennå, så lastdelingen ble gjort ved at boksene ble tildelt hver sin fase.
Begge bilene har 3-faseladere, Tesla trakk 4 Kw og Mercedes B-klasse 2 Kw.
Satte derfor opp boksene uten lastdeling og stilte de inn på hhv. 10A og 6A.
Dette gir 7 Kw til Tesla og 4 Kw til Mercedes.

Venter på dynamisk lastdeling, i løpet av april ble det sagt.

15
Audi e-tron / Sv: Ionity ladeplasser - kun tre stk. under bygging i sør-Norge??
« på: lørdag 05. januar 2019, klokken 19:07 »
Dagens CCS standard gir max 200A over CCS-pluggen og batterier i dagens tilgjengelige biler er på max 400V. Det gir max ladeeffekt på 80kW.  Ingen biler kan per i dag lade med mere en dette, uansett hvor stor effekt nye ladestasjoner måtte ha?
Må vi vente på ny 800V batteriteknologi før de nye laderne kan utnyttes?
Teslas proprietære plugg tåler drøyt 300A og lader med max 120KW

Sider: [1] 2 3 ... 6