Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Imagine

Sider: [1] 2 3 ... 46
1
Audi e-tron / Sv: Mine første timer i Audi e-tron 55 quattro
« på: Tirsdag 07. Mai 2019, klokken 09:39 »
Er to nyloge poster fra e-tron eiere i e-tron owners Norway der de har testet e-tron i 7-12 grader og 21 tom sommerhjul. Den ene har kjørt fra Ski, via Oslo og nedover E18 til Farsund og retur. Han kjørte forbi Lillesand og manglet 3-4 mil for å komme helt til Farsund, imponerende. Ladet 30 min på 50kw lader under en handletur og kom frem til lader på hytta. Så ladet han på Ionity Lillesand på vei hjem og kjørte friskt. De oppnår rekkevidde på 34-38 mil avhengig av kjørestil på motorvei med 22 tommere. Absolutt ikke ille det.

Han andre kjørte fra Asker til Stavanger nå i helgen. Forbruket de oppnår har vært 22,3-23,6 og sånt. Ikke ille det for en stor offroad/SUV på det strekket.

MODERATOR

Imagine!
I denne posten klarer du å ødelegge din egen vesle andedam.  Du utfordrer Teslaeiere og teslasympatisører i mange av de trådene du er innom, også denne.  Hvorfor det?

Kan du ikke slutte med det!!!? 

For at denne tråden skal fungere slik trådstarter har hatt intensjoner om, så stryker jeg utfordringen din og så rydder jeg i de følgende innleggene som er en reaksjon på din provokasjon.
 
Så oppfordringen er, at skriver man i denne tråden, så skriver man fortrinnsvis om e-Tron.

MVH
Moderator

2
Elbiler i media / Sv: Tesla tall Q1 2019
« på: Tirsdag 07. Mai 2019, klokken 07:58 »
Handler ikke dette om noe så enkelt som at: selv om Tesla har solgt bra med biler har de solgt langt mindre enn forventet og samtidig har inntjeningen per bil har gått kraftig ned. Forventet? Kanskje, men nå kommer den skikkelige tøffe perioden med utdatert/gammel Model S og X (selv om de fornyer batterier, interiør og motorer så vil det ikke gjøre de helt store åretakene), og en Model 3 som har solgt til de fleste reservasjonsholderne som var oppsparte. Inntjeningen går heller ikke opp når hovedfokuset er å selge 35000USD utgaver for å holde volumet oppe.

De trenger nok en stasjonsvogn/SUV ala Model Y lansert, og det brennkvikt.

3
Audi e-tron / Sv: Pris på E-Tron med det viktigste?
« på: Mandag 06. Mai 2019, klokken 17:47 »
Hva tror dere om prisreduksjon nå når Mercedes EQC viser seg å være betydelig rimeligere enn Etron?

E-tron og EQC er i forskjellig størrelse og den mangler overraskende nok i tillegg luftfjærer. Mens EQC er en GLC/X3/Q5 størrelse er E-tron en elektrisk Q8, MB GLE coupe/X6 størrelse.
Men mange vil sikkert føle likevel at EQC gir nesten det samme som e-tron.

Hva skjer med prisen på Panamera når nye BMW M5 kommer ut og er billigere?
Prisene på nye biler går en sikler nedgang i møte uansett modell  :)

I følge mine beregninger skiller det ca 100.000kr mellom EQC og e-tron.

4
EQC / Sv: Pris på EQC offentliggjort
« på: Mandag 06. Mai 2019, klokken 15:19 »
Er 80kwh brutto eller netto, og hva er evt netto/brutto?

A.J.
Her står det 80kWh utnyttbart.
https://media.mercedes-benz.com/article/6f121b22-e57e-47fb-8eb4-38fb20e69fad

Snodig. I prislisten står det tydelig 80kWt brutto.

5
EQC / Sv: Pris på EQC offentliggjort
« på: Mandag 06. Mai 2019, klokken 14:08 »
Prøvde å utstyre min slik min e-tron limited er utstyrt og la til det jeg ville hatt. Pris inkludert vinterhjul ble ca 810.000kr. Ikke så verst. Men det er en SUV med batteri på bare 80KWH. Og mangler dessverre luftfjæring.

6
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbiler til salgs på FINN vs Total antall registrert
« på: Søndag 05. Mai 2019, klokken 21:45 »
Fin oversikt.

Noen av modellene er levert ut i meget stort volum. Og andre er nylig levert ut med lang leveringstid.
Tenker e-tron og I-Pace har relativt lang leveringstid så det e mange optimister som har lagt ut bilene sine i forhold til biler levert. Disse kommer til å holde høy finn-annonse andel helt til leveringstider kortes ned og rabattene pp nye biler kommer.
Vedrørende Tesla Model 3 er det jo like greit å kjøpe ny som å kjøpe brukt med mindre man får stort avslag.
Blir f eks veldig spennende å se antall brukte Model 3 når Model Y kommer.

7
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron. Erfaringer så langt
« på: Søndag 05. Mai 2019, klokken 09:00 »
Etter å ha lagt om til 21» sommerdekk må jeg si bilen ble enda bedre å kjøre. Nydelig styrefølelse og enda bedre retningstabilitet. Merker ingen forskjell i hjulstøy - står goodyear dekk på den.

8
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: Fredag 03. Mai 2019, klokken 21:40 »
Trenger ikke penger har blitt til trenger mye penger. Ikke uventet det for enkelte av oss her.

https://www.dn.no/motor/tesla-vil-hente-20-milliarder-kroner/2-1-596794

Dette er et meget alvorlig signal.

2,3 milliarder dollar er ikke akkurat mye penger i den store sammenhengen, og markedet ser uansett ikke ut til å være helt enig med deg.

Kursen øker jo heldigvis bra igjen nå. Men aksjer er styrt av tilbud og etterspørsel ut fra troen på selskapet ut fra forventninger og om de blir innfridd, og ikke nødvendigvis selskapets økonomi i seg selv. Og denne aksjen er kjent for å svinge en del.

9
Elbiler i media / Sv: Tesla tall Q1 2019
« på: Fredag 03. Mai 2019, klokken 21:31 »
Ved inngangen av 2019 var cash-beoldningen 3.685 mill. USD, hvorav 792.000 mill. var depositum fra kunder. I utgangen av Q1 var tallene henholdsvis 2.198.000 og 768.000. De trenger rett og slett å fylle opp kassen for ikke å komme i alvorlige problemer.

Riktig. De har egentlig mange muligheter til å øke inntektene utover emisjoner osv hvis de ser over litt. Det enkleste de kan gjøre er å ta betalt for lading. F eks 3,20kr pr minutt slik Ionity gjør eller kanskje til og med Fortum-priser på hypercharger med 3,50kr pr minutt. Hvis ikke tesla-kunder tåler det må de rett og slett skjerpe seg om de vil beholde eget bilmerke. Eventuelt et annet alternativ er at de kunne ta betalt for at andre elbilmerker skal få lade på Tesla supercharger for å konkurrere mot Ionity og andre, bare at Tesla-folket får lade billigere.
De kan også lage billigere varianter av S og X og sette ned prisene om lønnsomheten på disse modellene i utgangspunktet er bra nok.

10
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: Torsdag 02. Mai 2019, klokken 22:20 »
Trenger ikke penger har blitt til trenger mye penger. Ikke uventet det for enkelte av oss her.

https://www.dn.no/motor/tesla-vil-hente-20-milliarder-kroner/2-1-596794

Dette er et meget alvorlig signal.
Sikkert derfor aksjekursen er opp nesten 5 %

Det blir i alle fall spennende å se hvordan det utvikler seg.

11
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: Torsdag 02. Mai 2019, klokken 21:32 »
Trenger ikke penger har blitt til trenger mye penger. Ikke uventet det for enkelte av oss her.

https://www.dn.no/motor/tesla-vil-hente-20-milliarder-kroner/2-1-596794

Dette er et meget alvorlig signal.

12
Elbiler i media / Sv: Tesla tall Q1 2019
« på: Torsdag 02. Mai 2019, klokken 21:22 »
Tesla snur seg rundt etter kraftig smell og vil hente 20 milliarder.
https://www.dn.no/motor/tesla-vil-hente-20-milliarder-kroner/2-1-596794

13
Test av elbiler / Sv: Tesla VS Audi e-tron
« på: Torsdag 02. Mai 2019, klokken 09:38 »
Godt poeng.

14
Elbiler i media / Elbilandel rundt omkring i Norge
« på: Onsdag 01. Mai 2019, klokken 14:46 »
Her er oversikt over elbilandel rundt omkring i Norge. Det var lavt i prosent. Selv i Oslo.
Hva synes vi - er det for mange elbiler i Norge eller er det altfor få?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dO7kr1/venstre-raja-norge-har-ikke-tatt-el-bilboelgen

Totalt i Norge er elbilandelen nå på 7,9%.
Hordaland har elbilandel på 13,7%. I Oslo er den på 13,6%. Akershus 12,6%.

15
Test av elbiler / Sv: Tesla VS Audi e-tron
« på: Onsdag 01. Mai 2019, klokken 11:25 »
Det er riktig. Folk er altfor raske på konklusjonene. Og det blir fort ganske fjollete når man baserer rekkevidde basert på et bilde av forbruk, slik man ofte ser i forumer og Facebook-grupper.
Så viser det seg at avvikene fra disse EPA, WLTP og sånt er noen ganger ganske store. Uansett er forskjellene ulike fra bilmodell til bilmodell. Reality-testing er det eneste som gjelder.

Sider: [1] 2 3 ... 46