Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Løve

#1
Tesla / Sv: Tesla aksjer
tirsdag 26. mars 2019, klokken 00:35
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 25. mars 2019, klokken 22:58
Sitat fra: Løve på mandag 25. mars 2019, klokken 20:53Nå skal de sies at forfatteren av presentasjonen er hakket mer skeptisk til Tesla en undertegnede, men den gir et veldig godt innblikk i Tesla sin kreative bokføring. En bør ha råd til å tape sin investering i Tesla for å ikke selge seg ut nå. Tegnene på at Tesla er kraftig overvurdert er mange og komer stadig oftere.
Ingenting nytt i linken. Mesteparten utdatert svada.

Om det er noe spesifikt du ønsker at jeg forklare for deg så får du si ifra. Jeg gidder ikke bruke noen timer på å gå punkt for punkt i gjennom linken.

Du trenger ikke utdype noe for min del. Bakgrunnsdatane er ugjendrivelige fakta. Så kan fakta alltid tolkes når det er rom for triksing og fiksing. Tesla sin utfordring er at det er så mye å peke på som usammenhengende, utydelig, fraværende osv. Så igjen, lenkene jeg postet over inneholder mye god lesing og mye fakta for de som ønsker å se hvorfor tilliten til Tesla er synkende.
#2
I Norge er det ingen store selskap som blir tvunget til å henge opp lapper som dette:

https://www.reddit.com/r/EnoughMuskSpam/comments/b53fgb/tesla_has_been_forced_to_post_flyers_explaining/

Noe som burde være totalt unødvendig hos et angivelig seriøst selskap.

Som bevist så er skadefrekvensen hos tesla høyere enn i Norge, og da er det ikke bra. Spesielt når en legger til det rett over her.
#3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 18’ felger.
mandag 25. mars 2019, klokken 22:17
Det jeg lurer på er hvorfor du ønsker å smadre rekkevidden. Hvis du ønsker å kjøre lenger enn nabolaget så bør du gå motsatt vei, til 16 tommer.
#4
Model Y / Sv: Da har prisen gått opp på Y også...
mandag 25. mars 2019, klokken 21:14
Sitat fra: SMO_1 på mandag 25. mars 2019, klokken 09:52
Pris på bestillingen som er gjort er som det refereres til uendret. Jeg er god spent på hva som skjer når jeg skal gjøre endringer. Jeg vil gå fra blå til sort - det vil være uproblematisk, men jeg ønsker å gå fra RWD til AWD - jeg er da spent på om jeg får ny eller gammel pris.

Det står i klartekst i avtalen du har med tesla at om du gjør endringer så vil prisendringer slå inn. Med andre ord, du vil ende opp å betale den nye og forhøyede prisen.
#5
Sitat fra: Slice på mandag 25. mars 2019, klokken 20:02
Sitat fra: Macnus på mandag 25. mars 2019, klokken 19:33
Utfordringen er vel at Tesla har hatt dette i beta i mange år nå, og det fungerer fortsatt ikke bra nok. De klager over det samme på Model S forstår jeg, så er usikker på om de i det hele tatt kommer til å få til dette?
Litt da det er vanskelig for et kamera å ha fokus både på nært (dråper) og på alt det andre kameraene skal se lengre fremme. Blir kanskje ikke "tydelig" nok? Tror at det dessverre aldri kommer til å bli optimalt, siden det har gått så lang tid nå, uten at det er blitt bra. Men får håpe det løser seg, for jeg er enig med trådstarter at det er alt for tungvint med skjermstyring når vi har så mye vær i Norge. :-\

Tesla har ikke hatt det i beta i mange år. Modell X (og S?) fikk dette for ca 1/2 år siden.

Se på dette søket:

https://www.google.com/search?q=tesla+automatic+windshield+wipers&rlz=1C9BKJA_enNO798NO798&oq=tesla+automatic+w&aqs=chrome.2.69i57j0l3.8706j1j7&hl=nb&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Legg merke til at automatiske viskere har ENDELIG kommet siden 2017, og sist kom ENDELIG rett før jul som var.

Hvorfor sliter Tesla sånn med dette selv de billigste blikkbokser får til?


Dette innlegget er redigert.  Det kan derfor framstå litt haltende.
Det som er tatt bort er usaklige personangrep som ikke fremmer debatten.
Angrepene er gjort på en måte som vi som administrerer forumet ikke vil ha.

Som en følge av dette har vi også fjerne de følgende innleggene som har påpekt dette personangrepet, og som nå henger litt i løse luften.

MVH
Moderator
#6
Tesla / Sv: Tesla aksjer
mandag 25. mars 2019, klokken 20:53
Denne tweetet her:

https://mobile.twitter.com/Zackfoot/status/1110234548074434561?s=19

Inneholder en lenke hit:

https://cdn2.hubspot.net/hubfs/4626988/TSLA%20short-PFH%20Capital-3-19-19.pdf?utm_campaign=Newsletters&utm_source=hs_email&utm_medium=email&utm_content=71096108&_hsenc=p2ANqtz--6OV6UQ93B_bSH7UjFXSSu2B1yPnKATpVwU4M1HKSRS8CVr6IU-2HG8LE-NfJpT6OnnllVwDDOgsgkVRjtBPt6LpVjLg&_hsmi=71096108

Nå skal de sies at forfatteren av presentasjonen er hakket mer skeptisk til Tesla en undertegnede, men den gir et veldig godt innblikk i Tesla sin kreative bokføring. En bør ha råd til å tape sin investering i Tesla for å ikke selge seg ut nå. Tegnene på at Tesla er kraftig overvurdert er mange og komer stadig oftere.
#7
Sitat fra: Sandvika på mandag 25. mars 2019, klokken 07:50
Sitat fra: Løve på lørdag 23. mars 2019, klokken 20:00
Det er overtydelig at det trengs fagforeninger hos Tesla. Enhver med et snev av respekt for et anstendig arbeidsliv vil ikke kjøpe en Tesla

https://mobile.twitter.com/ex_Tesla/status/1109506225828331520?s=17

Hver dag(!) er det 62 skader som gjør at folk må tas ut av jobb. 62 hver DAG!

Jepp, for en anonym person på Twitter har sagt det. Bra du tar deg tid til kildekritikk, spesielt når det er så komplisert som å lese vedlegget eller regne ut at det ville vært 22 635 fraværsskader hvert år med din påstand. Hlres det riktig ut??
Nei, det er jo ikke riktig! Det skal du ha, men antall dager med fravær er det samme som om 62 personer fikk fraværsdager hver eneste dag. Det er mye, spesielt med tanke på at det er snakk om et selskap som er sterkt motstander av arbeidernes rettigheter.
#8
Hør på Leafnor, og ikke hør på de som snakker om seiling. Seiling er for viderekomne fanatikere og ikke førstereisfolk som skal fra A til B.
#9
Sitat fra: Sandvika på søndag 24. mars 2019, klokken 18:20
Hvorfor skulle det være grunnlag for noe som helst? Er jo ikke bruktbil fordet om bilen har vært omdisponert etter registrering?
Tidenes mest dustete I-landsproblem.

Sannsynligheten for at bien er en b-vare som andre har nektet å motta er jo høy. God grunn til å være skeptisk.
#10
Sitat fra: GOS på søndag 24. mars 2019, klokken 13:09

Gi meg definisjonen på en ripe.


Fysisk følbart i lakk.

Min Leaf, etter 230km kjøring hjem, far latterlig perfekt i lakken. Inspisert med hodelykt etterhjemkomst. Ingen swirl, ingen varians i farge, ingen plass det manglet lakk. Sømmene var rett og slett strøkne over dette hele. Nå... Ikke helt sånn :( Men sånn er det å ha uerfarne sjåfører bak rattet.
#11
Tesla / Sv: Tesla aksjer
søndag 24. mars 2019, klokken 18:55
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 24. mars 2019, klokken 17:27
Finansieringen var i orden. Muntlig. Men den hesten er død for lenge siden. Musk inngikk forlik for å få lagt saken bak seg.
Den hesten er alt annet enn død. SEC puster jo Elon ned i nakken som en konsekvens av løgnene Elon fortalte den gangen, og Elons påfølgende umodne oppførsel og dirkete tvilsomme omgang med sannheten.
#12
Sitat fra: Autowinder på søndag 24. mars 2019, klokken 09:57
Sitat fra: Løve på søndag 24. mars 2019, klokken 09:41
Jeg oppfordrer deg TS til å være særdeles kritis og nøye ved overtakelse av bil. 7mm sprekk i vinduet er for eksempel ting du ikke må finne på å godta. Ikke godta at noe skal fikses senere da det er bevist om og om igjen at Tesla ikke har tid til, eller særlig interesse for, å fikse dette senere.
Nå bløffer du igjen Løve. Jeg er den eneste som har nevnt 7mm her og det var en ripe i glasset. Hvorfor juger du det til å bli en sprekk, som er noe helt annet? Det tar seg dårlig ut når du blir tatt så utrolig i løgn. Get a life!
Ah, en ripe. beklager, men da har jeg misforstått deg. Men igjen, du skal ikke være en enste ripe noe som helst sted på en bil som levers fabrikkny. Spesielt ikke på en bil i området 500 000 NOK.
#13
Det som er skremmende er at alt dette er feil som har blitt klaget på siden første bilene ble overlevert til kunder. Å ikke ha løst disse probleme helt og fullt innen nå er skremmende og sier at Tesla i praksis driter i kundene sine. tesla pushe gladelig bilder som aldri skulle forlatt fabrikken over på kunder som ikke har mot og vilje nok til å stå opp for snakeoil-selgere.

Tesla er også eneste bilmerket med utallige tråder som begynner med «Elsker bilen, men...» Så joda TS, å fåpressen involvert høres fornuftig ut. For ikke snakke m nødvendig. Det må være grenser for hvor mye rask et selskap skal få presse på kunder uten at noen reagerer. Bare husk at du vil få et lite «Blackbox-teater» etter deg av die hard fans. Bare se på spørsmålene som stilles i retur i denne tråden alene, ta så en runde rundt på alle andre forum med tesla-tråder og du vil se at den som kritiserer Tesla, uansett hvor faktabasert, angripes av en mobb.

Jeg oppfordrer deg TS til å være særdeles kritis og nøye ved overtakelse av bil. 7mm sprekk i vinduet er for eksempel ting du ikke må finne på å godta. Ikke godta at noe skal fikses senere da det er bevist om og om igjen at Tesla ikke har tid til, eller særlig interesse for, å fikse dette senere.
#14
Kjøpe elbil? / Sv: Alternativ til Model 3?
søndag 24. mars 2019, klokken 09:32
Sjekket Finn for Kona og der er det mye bra til en ikke for høy pris. Regner med ytterligere fall når Leaf 3.0 kommer på veien. Med tanke på at Polestar og I.D. Nærmer seg med stormskritt så kan det fort bli byttebonanza neste to årene.
#15
Hyundai KONA / Sv: Kona på finn.no
søndag 24. mars 2019, klokken 01:47
Hvordan kan nå Nissan forsvare sin ublu pris på 62kWt bilen sin  ::)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA