Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Erik Ola Ulvestad

Sider: [1] 2 3 ... 19
1
Avansert: Batterier og Lading / Sv: 32A 4pol jordfeilautomat og IT
« på: Mandag 11. Mai 2020, klokken 21:00 »
Malthe Winje v/Bjørn Olsen , tlf 66996100 er importør av GEWISS. Eg fann denne type info som viser alternative koplingsmåtar for Gewiss jordfeilverna, men ikkje for automatane i farten, desverre.
Installatøren din kan jo også sjekke direkte på mwhandel.no.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


2
Lade hjemme / Sv: Ladestasjon på CEE stikk
« på: ſøndag 10. Mai 2020, klokken 18:43 »
BESEN sin ladestasjon feiler på sikkerhet og bør unngås.

Løser ikke ut på "diode-test" og kan dermed aktiviseres dersom pistolen blir liggende i en vannpytt eller annet overslag.
@Rav4_EV Og det har du frå?
Meiner du at den ikkje er iht IEC61851?
Skal ta det opp med importør.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

3
Lade hjemme / Sv: Ladestasjon på CEE stikk
« på: ſøndag 10. Mai 2020, klokken 15:05 »
Det "dumme" med BESEN er at de ikke støtter 230v 3-fas ser det ut som?

Skal det feks måles strøm til displayet, med strømtrekk på N,L1 og L2 som er koblinga for lading på 3-fas 230v, blir jo L3 med 0 i displayet.
BESEN 22kW versjon lader fint TM3 på 3fas 230V IT, kan eg bekrefte. ALLE ladeboksar må kople ein fas til sin N. Den tredje fasetilkoblinga vert enten tom eller laska saman med ein av dei andre, avhengig av fabrikat. Iom at verdens ladeboksar utanfor Norge då bryr seg lite om strøm i N så vil ein av dei tre  fasemålingane vise 0 for strøm og spenning. Funksjon blir likevel korrekt, også effekt måling. Kun(?) Tesla TWC har klart å lage ein bug i verdiformidlinga i pilotsignalet for dette tilfellet. Ellers er det ikkje så "magisk" som Easee skal ha det til.

Ein annan fordel med BESEN dersom du vel å få den montert med CEE og fast (Type2) kabel ,er at den er montert på brakett, låst feks m hengelås, så du lett kan ta deg med deg på hytta. (Vel du Type2 kontakthus, er det ikkje så smooth)

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


4
Lade hjemme / Sv: Ladestasjon på CEE stikk
« på: ſøndag 10. Mai 2020, klokken 10:05 »


What!? Hva slags % viser den da?
Den viser vel ikkje % men eit animert batterisymbol som fyllest opp under lading. Ingen ladestasjonar viser batteriprosent dersom dei ikkje brukar IEC/ISO 15118 protokollen. Huttigladarar har denne funksjonen, men få eller ingen AC veggboksar har dette. (Tesla har ein properitær CAN bus med sin TWC)
TIbber har eit opplegg med å snakke gjennom webservices til bilen sin konto for dei bilmodellar som støttar det, men det er jo ei indirekte løysing.


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


5
Lade hjemme / Sv: Ladestasjon på CEE stikk
« på: ſøndag 10. Mai 2020, klokken 00:58 »


Noen med erfaring fra BESEN stasjoner?
Eg har 2 stk BESEN 7.4kW (1fas 32A) i/på garasja på ein 3fas 25A kurs for E-tron + Leaf. Men eg har versjon med app fordi eg ville ha eit api å programmere laststyring mot (jfr 25A kursen og 53A hovedinntak).
Du får dei med fast kabel eller type2 kontakt. Det litt spesielle kontakthuset fungerar som super kabelkveilholder.
Men batterisymbolet viser nok ikkje sann bil-batteri-prosent, desverre.


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


6
Lade hjemme / Sv: Ladestasjon på CEE stikk
« på: Lørdag 09. Mai 2020, klokken 23:10 »
Du har i dag jordfeilvern i form av kombiautomat. Men du treng jordfeilvern som taklar DC strøm med feks 30mA følsomhet  ELLER tilsvarande funksjon. Tilsvarande oppnår du med feks innebygd DC-RCM i ladestasjon. (Automat av Type B for DC og høyfrekvent finnest ikkje i lite kombiformat men kun som OV+JFV som gir 6-7 modulbredder, meg bekjent) Er det nyinstallasjon er det vel no også krav om overspenningsvern, i det minste på hovedinntak. Så, kun en fornuftig ladestasjon er det du treng, så vidt eg kan forstå. 3 fas gir deg +15% for bilar med 2 ladetrinn som kan bruke dette på 230V IT nett. Pr d.d. er det vel kun Tesla TM3 som kan nytte full symmetrisk 3fas på 230V IT, muligens model Y?
Bruk av schuko grunnar nok i at det er eksisterande opplegg og at ladekladd typisk dreg kun 8-10A og har DC-RCM innebygd. Det kan sjølvsagt hevdast at regelmessig lading er bruksendring og derfor utløser krav om anlegg iht tiltenkt bruk jfr siste gjeldane forskrift. Men folk lukker vel auga for det..

Ein godt montert ladekladd på schuko treng ikkje vere dårleg, men fast anlegg og funksjon som gjer at kontakter ikkje blir kopla under belastning, dimmensjonering på kontakter, osv gjer ladestasjonen overlegen pluggbart materiell med daglig til og frå kopling.
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

7
TLC / Dårleg DAB mottak
« på: Torsdag 07. Mai 2020, klokken 18:23 »
Eg synest DAB+ signalet har tapt seg veldig siste månader. Feks for NRK P1 i Oslo Øst/Sør. Greit nok at det fell ut i tunell, men det blir gjerne stille i skyggen bak Ekebergåsen rett før Skulleruddumpa sørover. Også i området Sofiemyr.
Saman med mobillading er det håplaust.
Er det typiske feil som kan oppstå med Leaf 2017 Tekna antenne eller kabel? Har pisk antenne på taket.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


8
Audi e-tron / Sv: Lade e-tron med tesla wallmount
« på: Torsdag 07. Mai 2020, klokken 18:06 »
Bruker 2 av denne til eTron og Leaf, men foreløpig kun med 1-fas. Bytter til 3-fas (kvasi/V-kobling når 22kW modellen med api styring er klar). 22kW modell (uten api) lader forøvrig fint TM3 på 230V IT 3-fas.
Sjå Besen.no.


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


9
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
« på: Onsdag 06. Mai 2020, klokken 18:39 »
Hei!

Jeg har akkurat fått meg en Tesla Wall Charger for min Model 3. Jeg har 230 V IT-nett og elektriker har lagt opp 3-fase med en 32 A sikring. De tre fasene går inn på L1, L2 og N i ladeboksen. Dip-switches 1 og 2 satt til "on". Strøm-hjulet er satt i posisjon 8, det vil si 32 A.

Alt ser riktig ut. Allikevel får jeg bare 19 A med 7 kW effekt på bilen. What gives? Hvorfor får OP 28 A med 11 kW?
Har du prøvd med dip2 NED?
Post #245, etc.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


10
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Oslo-Trondheim rutevalg, ladevalg og tips?
« på: Onsdag 06. Mai 2020, klokken 14:32 »
Så bra. Kor mange ladestopp vart det?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


11
På same måte kunne ein teoretiskt tenke seg trekant kopling med 400V og uten N, (som 380V 3fas motor) men nei, det er ikkje brukt (så vidt eg veit?)

Joda, det finnes

Klart 400V 3-fas finnest, men finnest det ELBILAR som ladar med det, @Elmo ?
(Uten N, altså)

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

12
Nøytral lederen er helt sentral. Det tas ut 3x 230V mellom de enkelte faselederne og N. Siden de tre fasene er forskjøvet i tid kansellerer de ut hverandre i N lederen. Så, nei, helt uaktuelt å kutte ut N.
Så man lader ikke med 400 V, men 230 V?
Når jeg regner nå, så ser jeg at 230V*16A*3=11 kW. Og i bilen står det jo at spenninga er 230 V, som jeg trodde var en feil, og ikke 400 V. Jøsses, dette var en aha-opplevelse.
Ja, alle ladetrinn i bilane er for 230V. Om ein skaffar fram dette som fase-til-fase spenning i IT system eller fase-til-N spenning i TN system spelar inga rolle. Dette passar bra på verdensbasis. Fleire land har gjerne 1-fas forsyning pr hus/leilighet. Trinna i bilane er gjerne for 16A eller 32A. Med  fleire trinn kopla på ulike fasar, seriekopling og parallellkopling finnest det eit utal variantar (ikkje allle er iht produsenten...) Tesla M3 er den einaste (?) som kan bruke 'rein' 3fas på 230V IT, men det er jo eit ganske så sær-norsk fenomen. På same måte kunne ein teoretiskt tenke seg trekant kopling med 400V og uten N, (som 380V 3fas motor) men nei, det er ikkje brukt (så vidt eg veit?)

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


13
Lade hjemme / Sv: TFXP MR Flex vs PFXP
« på: Lørdag 02. Mai 2020, klokken 22:18 »
Estetikk? Innbarka 'trikkarar vil kanskje hevde at Flex kabel ikkje er så lett å legge pent i åpen installasjon.
Bøyeradius er større for flex ser det ut til (m forbehold om korrekt datablad)
Mulig at ein kan bruke glattrør på 'rettstrekka'?
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

14
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Oslo-Trondheim rutevalg, ladevalg og tips?
« på: Lørdag 02. Mai 2020, klokken 12:31 »
@Mortis Vart det tur? Korleis gikk det?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


15
Lade hjemme / Sv: Tips og råd for el.opplegg m/ladeboks i garasje
« på: Fredag 01. Mai 2020, klokken 18:08 »
Jeg er usikker på hva kabel for 2f 32A kurs betyr, trodde det var enten 1-fas eller 3-fas, men har mistanke om at firma #1 tar utgangspunkt i 3-fas til garasje, mens firma #2 legger opp til 1 ev 2-fas? Noen tanker om dette, og bør jeg eventuelt satse på å få 3-fas i garasjen om mulig?
"2-fas" viser her antakligvis til ein 3 leder kabel for 2 faseleiarar pluss jord.
Be om pris på 4 leder, 6mm2 jordkabel, eller større dim og strekket er langt, når du først er i gang.
Grøft + rør bør vere greit å legge sjølv om elektriker helst vil stå for resten.
Har du plass i sikr.skap i huset til 3pol modul så gå for det. Din eGolf kan antakeligvis dra maks 16A, men du kan gå for 'kvasi 3fas'/v-kobling/openDelta(kjært barn, mange namn) med alle 3 fasar tilkopla for ca 15% ekstra effekt ved å bruke eGolfen sine 2 ladetrinn. Mange ladeboksar kan bruke dette, slett ikkje berre Easee.

1-fas 32A lading vil vere relativt stort for ditt 50A inntak iom at 2 faseleiarar i bruk ALLTID vil vere i forbindelse med dei andre kursane og dermed begrense tilgjengelig effekt til komfyr, koketopp, VV, etc. Dynamisk regulering av ladinga løyser sjølvsagt dette problemet.


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Sider: [1] 2 3 ... 19