Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Erik Ola Ulvestad

Sider: [1] 2 3 ... 23
1
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Finnes det app for ladegrense?
« på: ſøndag 27. ſeptember 2020, klokken 18:35 »
EDIT: Som Turfsurf påpeikar nedanfor, så er vel Tibber+Easee mest for bruk til smart strømstyring etter strømpris og effekt, og ikkje batterihelse. Beklager min misforståelse. Men det er vel det systemet som er nærmast å kunne også ta inn over seg dette, pr d.d.

Vel, tilbake til TS sitt spørsmål; ja, det finnest. I den grad ein kan kalle "Tibber service  + Easee ladeboks + en kompatibel bilmodell",  for ein APP ("System", kanskje?)
Så generisk for alle bilmodellar; nei.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

2
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Finnes det app for ladegrense?
« på: ſøndag 27. ſeptember 2020, klokken 17:00 »
Har fundert på dette litt. Men har vel kome til at ved å føle på ladestrømmen som bilen vil ha, så er det med Nissan LEAF ikkje mulig å detektere nevneverdig reduksjon før batteristatus er langt opp på 90% talet. (97%, faktisk...) Då er vel litt av vitsen borte. Andre bilar som har endå større batteri og buffer i topp, gir ingen utslag før 100% i det heile tatt, og iallefall ikkje for lavare effektar, feks ved 16A. Så her er ein prisgitt bilprodusent og tilgjengelig app-api.
Den dagen vi startar med V2G i heimen så vil nok dette endre seg. Men dei fleste av oss vil nok bytte ladeboks eit par gangar før vi er der, desverre.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


3
Lade hjemme / Sv: Erfaringer - en ladeboks to elbiler
« på: Torsdag 24. ſeptember 2020, klokken 19:12 »
Er boksen plassert så den når begge bilane uten å flytte på bilane?
Eg tenker at det er såpass komfortabelt med 2 boksar for å sleppe å gå ut seint og tidlige for å flytte kabel og/eller bil, at det er verdt det. Forutsetninga er automatikk mellom boksane. Alternativt APP i boks eller bil, men då må du passe på sjølv.
Den gamle enkle boksen har vel antakeligvis ikkje denne funksjonaliteten? Så då vert det å punge ut for 2 nye boksar....

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


4
Lade hjemme / Sv: Hjemmelading - Easee eller Wallbox?
« på: Torsdag 24. ſeptember 2020, klokken 18:30 »
Ofte endar ein med å kjøpe ein ekstra kabel til å ha fast heime. "Alle" tilrår fri Type2 kontakt (Easee) for at du skal kunne låne bort lading til gamle Type1 bilar. Eg seier; "drit i det!", det blir kanskje ryddigare på veggen med fast kabel. Litt smak og behag, men med kabelprisen inkludert så kjem vel Pulsar betre ut.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


5
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ikke vits med IT 3fas?
« på: Onsdag 23. ſeptember 2020, klokken 17:10 »


Myenergi (Zappi, Eddi, etc) er i gang med å utvikle en 3 fase IT/TN nett til en fase TN nett omformer, som gir alle biler inntil 7,4 kW symmetrisk 3 fase lading. Håpet er at denne er klar i løpet av 2021.
Gull ide! Senker maksstrøm og fordeler symmetrisk.

Men,
Er ikkje dette det same som Zaptech prøvde for Zoe?
Pris?
Fryktar det blir dyrt for eit for smalt bruksområde.



Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


6
Audi e-tron / Sv: Blå plugg - ladekladd
« på: Lørdag 19. ſeptember 2020, klokken 09:24 »
Kan bekrefte at det ikke er samme boks og det er enten eller ved bestilling. Tror blått adapter virkrt på rød boks men ikke prøvd.
Er vel kanskje fordi blått stikk kan ta 1-fase 32A for 7,4kW medan rødt stikk tar 3-fas 16A for 11kW. Mulig dei har kjipa på kabeltverrsnitt og komponentar i ladekladden for 16A i forhold til 32A.  En felles versjon ville jo i praksis bli en 22kW variant, noko som eTron ikkje kan ta.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


7
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ikke vits med IT 3fas?
« på: Onsdag 16. ſeptember 2020, klokken 08:11 »
Ja. Model 3 drar symmetrisk. Fikk testet på en kamerats bil. Fikk bekreftet at den fikk dratt 11kW på 230V 3fas.  Så jevnt og fint ut på tibber-appen.
Har inntrykk av at dette varierer veldig fra bil til bil (og til en viss grad ladebokser også) hva som støttes.
Ja, TM3 er kjent. Men det er også den einaste. Forventar at TMY også får det sidan det vel er same platform. Men dette blir ikkje eit satsingsområde for verdens framtidige elbilar. Håpar eg tek feil.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


8
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ikke vits med IT 3fas?
« på: Tirsdag 15. ſeptember 2020, klokken 19:51 »
Da er komen ein del biler på markedet no som kan bruke 3 fase 230V lading slek som tesla model 3 og andre. Har du 3 fase der du skal ha ladarane så vil eg sterkt anbefale å legge ut 3 fase.

Kabelen har bare 1 leder mer og da er minimal forskjell i pris.
Oi, kva modellar er dette? (Tenker då på full symmetrisk trekant 3-fas og ikkje kvasi åpen-trekant/V-kobling.)
(Sorry, litt offtopic, vart nysgjerrig)

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

9
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Valg av ladeboks (dårlig/ingen 4g eller WiFi dekning)
« på: Tirsdag 15. ſeptember 2020, klokken 16:46 »
Men med rabatten gjennom elbilforeningen, så kommer totalprisen seg på Easee til 7000,- mens Besen havner på 8437,50,-
Prisen på Easee er ei utfordring for konkurrentane, ja ;-)
Derfor MÅ BESEN boksen konkurrere på pris og 'enkelhet' som hovedargument. Men får du Elbilfor. rabatten gjennom installatør? Mange installatørar prøvar å sko seg på ladeboksar. Samanlignbart burde du fått BESEN boksen for oppunder 5.500,- inkl.mva.
Eller kanskje 200-300% påslag er vanleg fortsatt....?

Ang. Rfid så er det for denne modellen kun medfølgande brikke, desverre.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

10
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Valg av ladeboks (dårlig/ingen 4g eller WiFi dekning)
« på: Tirsdag 15. ſeptember 2020, klokken 15:10 »
Tilbake til ditt spørsmål "Mitt spørsmål er om Easee er noe som kan fungere for min del?", så ja det ser ut til at EASEE kan settast opp med sitt eige Wifi innebygd. Sjølv om den ikkje får internettilgang bør installatøren kunne sette opp boksen for deg likevel. Du får nok fleire andre anbefalingar om Easee her snart ;-)

Om eg tek på meg "jobb-hatten" så forhandlar vi ladeboksar som er vesentlig rimelegare. (Sluttpris kjem an på din installatør sitt påslag). Når eg nemnde "app via bluetooth" så finnest denne: https://www.besen.no/product/ladestasjon-med-uttak-type-2-7-4-kw-app/, som passar til din eGolf med maks 7.4kW AC lading (1 fas 32A). Den treng desverre det berømmelige "Jordfeilvern Type B" i tillegg, så det dreg nok på seg ein drøy tusing i tillegg.
Om du kan klare deg heilt uten app , men med mulighet for RFID lås og 22kW 32A 3fas 400V, så finnest denne: https://www.besen.no/product/ladestasjon-med-uttak-type-2-dc-rcm-rfid/

Om du tenker å kjøpe ein ekstra ladekabel for å ha hengande fast i garasja, og ikkje har planer om å låne ut plassen til gamle elbilar med Type1 kontakt (Nissan Leaf, etc) så kan du også vurdere ladeboks med fast kabel, då det antakeligvis vert billegare meterpris for kobber. Men om du får besøk i nøden, flyttar, osv så er vel konsesus at pluggbar kontakt er mest fleksibelt.

11
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Valg av ladeboks (dårlig/ingen 4g eller WiFi dekning)
« på: Tirsdag 15. ſeptember 2020, klokken 12:17 »
Har du engentlig behov for å få boksen på (inter)nett?

Det finnest boksar med bluetooth lokalt om du vil ha app til boksen. Det blir sjølvsagt kun til bruk rett ved boksen.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


12
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ikke vits med IT 3fas?
« på: Mandag 14. ſeptember 2020, klokken 12:19 »
Kjør 'Rema' -metoden:
32A kurs, 3 leder(2+jord) til kvar ladeboks, for 7.4kW.
(Konsulter installatør ang lengde og forlegningsmåte i/på vegg, rør, etc, mtp 100% utnyttelse og kvadrat.)
Dette gir deg:
+Null kompleksitet.
+Full uavhengig drift (i tilfelle feil på master/slave opplegg)
+Fritt valg av ladeboks, også framtidige.

Gjeld det firmabil med kjøremønster som treng påfyll på dagtid?

Er det behov for tilgangskontroll(lås)?



Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


13
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Batteripleie
« på: ſøndag 13. ſeptember 2020, klokken 11:55 »


oppsummert:
- bruk bilen - som en bruker en bil med annet drivstoff.
(en kjører ikke helt tomt, og fyller ikke helt opp - til det renner over)
Alt i alt må dette vere gode argument for å ha ein kraftig heimeladar, slik at det går raskt å fylle opp til 100 % om eg plutseleg får lyst på ein langtur.
Det er jo det ideelle, på lik linje med megastort batteri, ultralang rekkevidde og hyperrask lading.
I praksis er det mulig å lære seg å planlegge littegrann meir enn med diselen, så går det heilt fint, sjølv med 10-16A lading. Det sagt, enkelte blir voldsomt stressa av planlegging og bør kanskje ikkje velge elbil om dei tenker seg utanfor 'komfortsona' og ikkje likar/ evner å sjekke rekkevidde mot kart/gps.
Rettnok vert bilane betre og betre til å guide dette, med online kobling mot tilgjengelige hurtigladarar innanfor rekkevidde og loljalitetsprogram for samarbeidande bilmerker og ladeoperatørar.
God tur!

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


14
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Batteripleie
« på: Onsdag 09. ſeptember 2020, klokken 19:37 »
Er vel lagring i lang tid med 100% og gjerne høg temperatur, som er mest skadelig.

Bil med justerbart lademål kan begrense lading til feks 80%.
Til vinteren kan det vere eit poeng å ha lada fullt til rett før avreise, vha bruk av timer.


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


15
Lade hjemme / Ny bil og ny garasje
« på: Mandag 07. ſeptember 2020, klokken 22:20 »
Sitat fra: Erik Ola Ulvestad link=topic=52894.msg918346#msg918346

Gå for en (minst) 11 kW ladeboks,kople til 3 fasar 16A. Får du TN blir det 11 kW, får du IT blir det 4++ kW.

Takk for råd. Ikkje lett å forstå for lekfolk, dette. Dersom det ikkje er 400 V, bør eg alternativt oppgradere til 32 A sikring? Carporten ligg ca 40 m frå sikringsskapet.
Ja, om du har valget så be om opsjonspris på dette. Men om du vil ha andre stikkontaktuttak på denne kursen (til støvsuger, spyler, etc) så må desse nok sikrast ned med 16A automatsikring som kan plasserast i underfordeling i carport. Evt må det leggast separat kabel frå sikringsskap. Så pris avheng av dette.
Med laststyring så vil du nok kunne bruke 32A om natta når ikkje boenhet er opptatt med dusjing, matlaging, klesvask,osv. (Det kan også være at nettselskapet har innsigelsar på 32A kursar, spesiellt 1-fase)
Evt om framtidige prismodellar på strøm skulle slå uheldig ut på høg effekt så har du alle muligheter til å justere opp eller ned eller etter timeplan(pris). Dog, vær edruelig med kva faktisk innsparingspotensiale blir i reine kroner. Er ikkje sikkert det er verdt bryderiet og avhengighet av abbonement og samband (4G, 5G, Wifi, osv)

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Sider: [1] 2 3 ... 23