Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Erik Ola Ulvestad

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Skumma gjennom denne gamle tråden og er ein smule forvirra...
Er det noko  av ISO15118 støtta ladeboksar til heimemarkedetsom har inverter? Det er då ikkje nok å støtte prorokollen (Ensto, Easee...)
Og dagens bilar har neppe inverter for ekstern bruk.
Tulleartikkel i trådstart, dersom produkt ikkje finnest og pris er evt mangedobbel...
Ville vere betre å frarå å kjøpe bilar som ikkje støttar V2G.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


2
Interessant. Men sjølv om det i artikkelen er hint om V2G så er nok det i praksis temmelig langt opp og fram til. #gledesdreper.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Bevare batteri best og lengst mulig
« på: Lørdag 10. August 2019, klokken 19:23 »
Leaf 2017 30kWh. 32000 km , 95.7 SOH. Ofte AC lading til 100% heime eller på jobb. Fåtall hurtigladinger hittil.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


4
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladebokser/-systemer for sameie med 36 leiligheter
« på: Tirsdag 06. August 2019, klokken 21:06 »
Nå er det jo ikkje slik at "offline" anlegg ikkje kan oppdaterast, men det krev sjølvsagt ein innsats av installatør eller online frå integratør via ein nettforbindelse. Dette kan vere fast eller mobilt, delt frå styrerom, trimrom, etc. Det er anbefalt å sikre med VPN. Alle typar samband vil ha ein viss kostnad, stor eller liten, alt etter løsning. Med nettforbindelse åpnar det seg mange muligheter. 3.part fakturering har ein feks via OBOS som forretningsfører som mottar epost med måleravlesning pr ladestasjon eller rfid bruker periodisk. Andre EOS aktørar som feks Energinett.no kan få csv filer med data pr epost eller FTP. Kontroller kan laste ned prisdata frå Nordpool og styre etter dette. Dette er gratis for private anlegg. Derimot Zaptec som kommersiell servicetilbydar vil måtte betale abbonement.
Kontroller har websider som også kan vere tilgjengelig via internett og app. Kontroller er fri programerbar og kan balanserast mot kjelvarmeanlegg med prioritering for feks vinterdrift, måleravlesning for vannbåren energi, tappevann, seriemålere, osv.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


5
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladebokser/-systemer for sameie med 36 leiligheter
« på: Mandag 05. August 2019, klokken 00:50 »
Jeg har kikket litt rundt i teknisk rom og det ser ut som det er en hovedsikring på 63A til fellesarealer, heis, ventilasjon etc og en hovedsikring på 32A til hver leilighet. Jeg lurer på om ikke det mest praktiske vil være å legge opp en egen kurs fra hver enkelt leilighets hovedsikring på 20A (?) med kabel til hver parkeringsplass som ønsker det med en 16A ladeboks. Trenger nok da å ha en individuell lastbalansering mot aktuell leilighet. Hva slags alternativ har vi da? Type ladeboks, hvordan foretas lastbalanseringen og signal fra lastmåling til ladeboks.

Min erfaring fra annet sameie og 4 år med elbil, er at ladebehovet dekkes med 2-3 kW for de aller fleste de aller fleste dager.
Antar at det er 3 x 32A til kvar leilighet? Vil det vere tilstrekkelig med '1-fas' lading? Har leiligheter kapasitet til å sette av feks 1 x 16A til elbillading eller vil det også måtte vere dynamisk balansert mot forbruk i leilighet? Om du vil ha 3-fas og fasevalg ala Zaptech blir det 3 gg med måleinstrumentering for strøm. Eit alternativ er HAN adapter mot leilighet sin AMS måler. Korleis er last i leilighetene fordelt i dag? Er feks fase for komfyrkurs valgt forskjellig frå leilighet til leilighet? Ei gjennomtenkt fordeling av tilkoplingsfase og strømmåling pr leilighet, felles strømmåling (3 fase), 1 felles kontroller, klassisk Cat5 LAN sprednett og null avhengighet av sky kobling og løpande kostnader vil gjere jobben for dei neste 20 åra.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


6
Det er berre å rotere fasetilkoblinga, ja. I større anlegg blir det gjort slik at ein får L1-2-3, L2-3-1 og L3-1-2 for kvar gruppe av 3 ladestasjonar. Dess større anlegget er dess jamnare blir fordelinga ut frå statisisk normalfordeling, sjølv utan faseomkoblingsautomatikk.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


7
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladebokser/-systemer for sameie med 36 leiligheter
« på: Torsdag 25. Juli 2019, klokken 17:44 »
:disclaimer: er kommersiell aktør.

"Malthe Winje Charging Master" for KEBA C-series. 16-200 stk plasser pr kontroller. Full dynamisk laststyring, full offline modus. Null avgift/løpende kost. "Set & Forget" med bunnsolide komponenter med lang levetid. Forsynbart fra felleskurs eller pr leilighet.å0 Rapportering pr epost eller i ditt lokale LAN, osv. Integreringsmuligheter for byggautomasjon, andre måleravlesninger, lys, varme, etx. Bruk din foretrukne lokale installatør eller enhver installatør som har EFA AS eller Malthe Winje som leverandør.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Lade til 80 % på 62kWt Leaf?
« på: Tirsdag 23. Juli 2019, klokken 15:34 »
Slik funksjon kan lagast generellt for alle bilar som har synkade ladestrøm mot slutten av ladesyklus. Fleire bilar har dog så stort buffer satt av at ladekurve er flat frå 0 - 100% (feks eTron) og er derfor vanskelig å måle seg fram til. Leaf 30kW har ganske markant kurveknekk ved ca 80%, formodelig også 40 og 62kW versjonar. Dette går over i 'smart' segmenet av heimeladestasjonar (drar fram eit tidlegare begrep frå Facebook forum; "Fancybox")og spørsmålet er kva du er villig til å betale ekstra for denne funksjonaliteten?



Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


9
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Hjelp til ladeboks i sameie
« på: Onsdag 17. Juli 2019, klokken 14:52 »
Det er vel ingen "eksterne" som har kompabilitet med Salto CLU? Men sidan sidan "Salto ikkje er Salto" men produsert av ABL (tysk?) så kan det jo tenkast at det dukkar opp kompatible boksar derifrå (evt også DEFA) i framtida. Sikkert defor sameiget har tatt med slik klausul.
Som Zaptec og Salto har sine, så har også vi proprietær norsk-utvikla løysing for KEBA sine ladestasjonar frå 16 til 250 stk pr kontroller. Vi kunne godt innlemma Schneider (Modbus),TWC (Rs485 propiertær) og andre men typisk er det jo OCPP som er fellesnemnar om du vil ha eit miksa anlegg.
Anlegg med låst leverandør er antakeligvis billigare og betre fungerande enn eit virvar med OCPP "Smart" boksar.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


10
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Hjemmelading: bør man lade fort eller sakte?
« på: Mandag 01. Juli 2019, klokken 00:46 »
...generelt kan jeg si at det vil være fornuftig å prøve å legge ladingen til tidspunkter med billigere strøm. Dette er typisk nattestid. ...
:off topic:
Sjølv om du har timesbasert fakturering av strøm så må du i tillegg ha automatikk for styring av øvrig strømforbruk i husholdning til lavprisperioder. Har du ein typisk profil  på forbruk så betaler ein jo dyrt på morgen og ettermiddag. Spørst om det er mykje å spare på billading på natta då...

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

11
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Audi eTron og Easee ladeboks - får bare 7 kw/h
« på: Onsdag 26. Juni 2019, klokken 19:27 »
Er ikkje eTron 11kW kun 3 x 16A i TN nett?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


12
For 400V TN er det 400V mellom L1 og L2. Ein gitt bil kan kople inn eit ladetrinn her dersom spenning kun er 230V dvs at den er kopla på eit IT nett. (For den del kunne ombordlader vere bygd for 3x400V delta). Dess "dummare" ein ladeboks er dess enklare vert antakelig dette. TWC har unøyaktig laststyring fordi den ikkke ser at det går "dobbel" strøm i 3dje fas i forhold til forventa 1-fas lading, men reint elektrisk er ikkje dette noko hokus pokus. (Verdensnyhet...liksom...) Men at Tesla har tatt seg bryet med IT nett er overraskande positivt.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


13



Tesla Model 3 klarer å utnytte 230V 3-fase fullt ut. De tre fasene kobles til N, L1 og L2 i en 3-fase ladestasjon (L3 benyttes ikke) og bilen trekker på N-L1, N-L2 og L1-L2.
Men det er vel ein egenskap til TM3 og har lite med ladeboksen å gjere, eller?


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


14
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
« på: Fredag 14. Juni 2019, klokken 22:57 »
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Combined_Charging_System

Ser ut som det er samme type kommunikasjonsstandard tilgjengelig ved AC og DC (high level), men kanskje de enkle ladeboksene våre kun bruker den som heter "basic signalling"?
Nja...Altså, Easee kommuniserar ikkje med bilen direkte men via internett som app styring for dei bilmodellar som har fungerande app api. Resten er 'i mørket' og kun veileda av max batterikapasitet, dersom oppgitt til ladeboksen ( laderobot, ha ha).

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


15
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Er Zapcharger 66% meir effektiv?
« på: Torsdag 13. Juni 2019, klokken 12:36 »
No var det snakk om 1-fas, 6.6kW. Så Zaptec kan handtere både 1 og 3 fas lading med faseomkobling?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


Sider: [1] 2 3 ... 10