Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Erik Ola Ulvestad

Sider: [1] 2 3 ... 16
1



Spørsmålet blir derfor om det finnes løsninger idag som f. eks kan måle effektuttaket på inngangskabelen til bygget, og lastbalansere utifra totaltforbruket, selv om hver ladestasjon står på sin egen kurs og den enkelte beboer belastes på sin egen strømregning?
"Malthe Winje Charging Master" kan gjere dette.
Kan lastbalansere dynamisk mot fellesinntak og/eller alle kursar som er instrumentert opp med måling (feks AMS måler eller måletrafoer pr leilighet).
1 til 250 ladebokser. Utkobling av eksisterande schuko/CEE via kontaktor ved behov (sjeldent).
Full offline modus for #noCloud 'set & forget'. Lokal webserver .
For KEBA P30-C , BESEN Wallbox, alle 'fancybox' med Modbus (Schneider, mm). Opsjon for OCPP 1.6 JSON (Smart Charge Profile) men det er typisk litt overkill i garasja/lommeboka.
Ladebil.no har KEBA kompetanse og kan sikkert integrere dette, evt annan lokal installatør.





Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


2
For 3 x 50kW DC, ca 1.200.000,- nøkkelferdig. Du bør få en 50-80 ladeplassar for same beløp.
Interessert?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


3
Det er vel 2 tjuvtriks som enkelte bilar kan nytte på 230V IT nett.
1. Paralellkopling av ladetrinn. Merc'n drar maks 16A i 3 fasar for 11kW på 400V TN nett, men om du koplar(laskar) 1 faseledning til både fase 1 og 2 tilkopling i bilen så vil dette samla dra 32A i en fase, for 7kW.
2. OpenDelta ("V-kopling"). 2 faseledningar koplast til hhv fase 1 og 2 i bilen og 3.faseledning til N i bilen. Dette gir +15% i høve 1-fas 16A (3.6kW) men er litt snillare med fasebalansen.
Anar ikkje om Merc'n støttar noko av dette. Du må også ha ein ladestasjon som er happy med dette. Skal du ha dynamisk laststyring kan det bli utfordring om ikkje alt ovanfor er hensyntatt. Ikkje blir det universelt for alle tenkelige bilar heller.
Anbefalt løsning er transformator for 230V 3-fas IT til 400V 3-fas TN lokalt i garasja.


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


4
Lade hjemme / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
« på: mandag 27. januar 2020, klokken 19:30 »
Var ikkje det noke greier med at portabel ladestasjon er pr def Mode 2. Og at Mode 2 utstyr skal tåle å bli kjørt over av bil?


Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


5
Leaf 2010-2017 / Sv: Er bilen skrot når batteriet er ferdig?
« på: fredag 24. januar 2020, klokken 16:21 »


... Vurderer faktisk å bytte den inn i en bensinbil med mere forutsigbare kostnader.

https://www.dagsavisen.no/demokraten/motor/300-000-kilometer-med-leaf-1.1424606

Kostnader?
Dieselen fikk turbohavari og motorhavari. Då vart det Leaf, finansiert på sparte bompengar.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


6
Siste døgn, ca 20 plasser, max 11kW pr plass.
Ser litt lading på kveld, eit par 'store tørste' i natt, litt på dagen etc og så til ettermiddag/kveld igjen. Max 3 x 125A i denne delen. Snøsmelteanlegget er vesentlig større forbrukar (70kW).

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

7
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Strømtrekk heis
« på: onsdag 22. januar 2020, klokken 19:08 »
https://heisradgiveren.no v/Erik Kristiansen.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


8
Avansert: Batterier og Lading / Sv: RFID brikke?
« på: lørdag 18. januar 2020, klokken 21:50 »
Kjøp på Kjell&Co. Med KEBA sin rfid brukar vi alt mulig av Yale, Sector, Verisure, Elbilforeningen, NAF, osv osv. Bruk mobil (Android) med NFC til å skanne brikke/kort nummer.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

9
Her er du ved sakens kjerne. Det blir ikkje meir sikkert ved å ta vekk A vern. Formålet er å ha selektivitet slik at ikkje A vernet mister sin funksjon for evt øvrig installasjon. Desverre vil 1 eller fleire B vern 30mA ved høg ladelast kunne sleppe gjennom nok dc/støy til at A vernet er satt ut av funksjon.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


10
Altså, type B er type A med også DC-vern.
Joda, men om DC vern er i form av RCM med lav deteksjonsgrense (<6mA) så blir selektivitet slik at du kan beholde A vern framfor B vern. Det er vel eit poeng her for TS mtp kva elektrikar skal installere eller behalde i opprinneleg elskap. (Med eit 'standard' 30mA TypeB vern i/ved ladestastasjon er det ikkje iht foreskrift å ha A framfor B. (A i tavle, altså). Mange elektrikarar vil nok lese dette slavisk og forlange å bytte type-A vernet til type-B. Neppe nødvendig altså, IMHO)

11
Du har nok tilfelle 3) i Elbilgrossisten sin guide.
Med Easee boksen har du DC RCM med lav DC utløsestrøm (<6 mA) som vern. Installatør skal/kan då behalde Type A jordfeilvern i skap og bruke valgfri kabel. Det er ikkje nødvendig å bytte til B i dette tilfellet. Med dc feil strøm <6 mA blir ikkje spole i A vern tilstrekkelig oppmagnetisert til å miste sin funksjon så det vernet vil ha ein viss funksjon i å overvake kabel mellom ladeboks og skap.

12
Men du KAN ha jordfeilautomat foran de også.

Typisk er det vel ikkje godkjent iht. NEK? (Type A framfor type B, altså.)

Edit: Dersom ein i ladeboks har DC RCM med tilstrekkelig følsomhet (som Easee 4-6 mA DC) så skal dette koble ut på DC feil som er mindre enn den strøm som kan blokkere type-A vern. I så tilfelle kan A vern bli verande i fordeling. Med dobbeltisolert kabel til dedikert kurs kan evt installatør erklære at A-vern har ingen funksjon lenger (Forutsatt DC RCM /B vern i ladeboks), vern er då ikkje påkrevd i privatbolig.

Grad av "likeretterstøy"/dc komponenter aukar med ladestrømmen. Lading med 32A kan vere problematisk for TypeA vern med eit "standard" Type B 30mA vern ved/i ladestasjon.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

13
1. Det går fint. Fordi: Der Easee i TN nett vil kople faseledningar til L1 L2 L3 og nøytral til N så vil det i IT nett bli kopla til L1 L2 og N. Ein 1-fase bil vil uansett trekke last mellom L1 og N og der mellom er det då altså 230V på same måte som i TN nett. (TM3 nyttar dette best, enkelte andre kan nytte openDelta/V-kopling med "2-fas" (kjapp, men dårleg terminologi...) og mange andre elbilar kan kun bruke 1-fas i IT nett.)
2. Elektriker er antakeligvis tradisjonellt opptatt av å også sikre kabelstrekket. Men om dette er ein dedikert kurs så er det som jkirkebo nemner mulig å bruke kabel som omgår dette kravet. Elektriker burde også vite at jordfeilvern type A kan verte 'forstyrra' i likeretterdrifter (som elbillader er) også i normal drift. Dette er bakgrunnen for krav om type B vern.

Automatane du har med knapp er s.k. kombiautomatar for overstrøm og jordfeil i same modul. Desse finnest også i TypeB utgåve, men har relativt stiv pris.

I tillegg er det no krav om overspenningsvern, i det minste for huset.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

14
Leaf 2010-2017 / Sv: Er regenerering et problem?
« på: søndag 05. januar 2020, klokken 23:12 »

... Vil tro det også gjelder Leaf, motor tilføres energi for å spinne lett, motvirke det selinduserte magnetfeltet i spolene som vil øve motstand.
Aha, så motor er altså aldri fullstendig kopla frå i N. Endatil "nullkraftmodus" trekker altså strøm frå batteri. Takker.

Over på SpeakEV (https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https://www.speakev.com/threads/neutral-coasting-damages-car.144644/&share_tid=144644&share_fid=73883&share_type=t&link_source=app) var det litt bekymring til om 'Neutral' faktisk kopla ut inverter og at ein då kan få back-EMF tematikk.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

15
Leaf 2010-2017 / Sv: Er regenerering et problem?
« på: søndag 05. januar 2020, klokken 22:35 »
Vi hadde tidlegare ein liten diskusjon om coasting kan vere skadelig. Konsensus var vel at dagens blielektronikk må tåle dette. Står dette fortsatt ved lag?
Alle elbilar brukar vel permanentmagnetmotor i dag, og det blir litt som ein gammaldags sykkeldynamo. Motor er vel alltid også i rotasjon pga manglande frikoplingsgirkasse, og i god fart med åpen strømkrets så bygger det seg opp ei helsikes spenning. Ved regenerering gir strøm motorbrems og overskudd tilbake til batteri. I åpen krets så kan nok dette kontrollerast med gjennomslagsbarriere (zenerdiode, etc) men det vil jo då igjen gi ei bremseeffekt.
Kan det tenkast at coasting i fart godt over typiske norske fartgrenser faktisk kan gi eit overspenningsproblem? Evt at det er ei øvre grense der regenerering likevel slår inn, om enn svakt?
Nokon som veit?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk


Sider: [1] 2 3 ... 16