Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Erik Ola Ulvestad

#1
Sitat fra: jlan på fredag 05. april 2024, klokken 20:11
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 05. april 2024, klokken 12:16
Sitat fra: Erik Ola Ulvestad på lørdag 17. februar 2024, klokken 10:53
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 17. februar 2024, klokken 00:24...
 A vern med innebygget DC vern har jeg ikke sett før, men kanskje kommet nå den senere tid?
 ...
#reklame
 The "Easy fix" 😉
NB! Ikkje kombiautomat, men overstrømsvern + Type EV vern (IEC62955), rimelegare enn Type B.


Hmm, fekk ikkje med bilde....men denne, (2 pol eller 4 pol): https://www.gewiss.com/ww/en/products/product.1000001.1000062.GWD4567

#reklame Ja, eg er "biased" her.
Har denne overstrømvern (sikringsfunksjon) ? Jeg synes det er litt vanskelig å forstå dokumentasjonen på det punktet. Det enesre jeg finner er dette:

SitatThe range comprises MDC compact residual current c.b. with overcurrent protection. (from 6 to 32 A,

Nei, GEWISS jordfeilvernet har ikkje overstrømsvernfunksjon, på same måte som dei fleste andre fabrikat. Det er derfor mini element automaten kjem i tillegg. 
For 1fas(2 pol) har eg funne ein kombiautomat (RCBO + RCD-DD i same modul) men enda ikkje for 3fas (4 pol).
#2
Sitat fra: Rav4_EV på 4.4.2004, 14:05:01
...
Det som kan være problematisk med type B jordfeilbryter er fysisk plass. Mitt sikringsskap er fullt, og jeg får trolig ikke plass til en 3-fase jordfeilautomat type B  der det nå står en 3-fase type A. Jeg vet ikke om det engang finnes 3-fase jordfeilautomat type B (med overstrømvern integrert). I så fall må det vel inn vanlig sikring + type B jordfeilbryter.
...
sitat slutt.


Om det ikkje finnest kombiautomat for 4poler for DC-jordfeilstrøm (Type B eller Type EV) med overstrømsvern inkludert så er kanskje det beste ein kan få til en kombo med mini element automat (MCB) og Type EV jordfeilbryter på 36 mm + 72 mm.
Denne MCB går desverre kun opp til 32 ampere, så om du peaker 22kW over lang tid så er det i grenseland.
(Samleskinne kan heller ikkje brukast til å enkelt forbinde desse fordi polavstand er ulik, så trikker må bruke kabel)
Edit: Ser no at bilde for jordfeilvernet er av 2-pol type, men 4 pol versjonen er samme dimensjon.

#disclaimer REKLAME for mwhandel.no
#3
"...minst like sikker..." - vil det seie at alternativ løysing i det minste må kunne bestå funksjonelle testar som er definerte i standardiserte testar som ligg til grunn for å teste samsvar av eit produkt med ein gitt standard? Feks om utkoblingar skjer utan feil og sveising i X antall forsøk, ved Y strøm, Z spenning, osv, til trass for alternativ dimensjonering og materialvalg.(kun eit fiktivt eksempel)

Om alternativ løysing bruker alternative testar med egenerklært "godkjenning" , blir det jo berre vås...
Alle kan hevde at feks 6kV isolasjonsevne er tilstrekkelig, istaden for 10kV, men skal vi godta det utan vidare?

Men kven skal egentleg gå god for at alternativ løysing oppfyller forskrift (fel), når det er  "upløgd mark"? Domstol har eg ikkje mykje trua på.
Nei, best å halde seg til NEK400 i Norge.
#4
Utav sakspapira til ESV verkar det som dei har lagt seg flid i å forklare kva som bakgrunn for deira vurderinger. Nesten positivt pedantisk.
Men dei understreker også at ESV ikkje skal legge fram forslag til utbetring av eksisterande installasjonar. Dette ligg fullt og heilt til produsenten.
Når Easee no legg seg flate og søker "godt vêr" så spørst det om dei kan forvente å få servert tiltaksplan på sølvfat.
#5
Lade hjemme / Sv: Tibber pulse eller Zaptec sense
onsdag 03. april 2024, klokken 18:51
Sitat fra: eisa01 på onsdag 03. april 2024, klokken 18:13
Sitat fra: jlan på onsdag 03. april 2024, klokken 13:53Tibber Pulse vil trolig fungere bare med Tibber, men vil med Tibber-abonnement fungere betydelig bedre enn Zaptec Sense. Blant annet tilpasning til effektgrenser, og garantipris for elbillading. Så du må gjerne bare regne kostnaden med Tibber Pulse som tapt hvis du bytter til en annen leverandør. Eller du kan få noen kroner for den på Finn kanskje.
Dette er feil, Tibber er den eneste strømleverandøren som selger en åpen Pulse. Alle de andre er derimot låst, mulig noen lar deg bytte hvis det er innenfor samme konsern (Fjordkraft/GE)

Vibb har implementert støtte for Tibber sin Pulse
Og Pulse kan vel også settast til å levere sine data via MQTT protokoll til ein lokal SmartHus kontroller. Det kan bli skyfritt og uavhengig.
#6
Lade hjemme / Sv: Tibber pulse eller Zaptec sense
onsdag 03. april 2024, klokken 18:02
Fasebalansering med veksling forutset 1fase lading kopla inn mot eit 3fase system.  Kun då har ein fleire alternativ å velge mellom. Ladar du med 3fase på TN system er alle fasar likt belasta, det er ingen individuell justering. 

Fasebalansering kan også gjerast med 1fase lading ved å regulere ladestrøm uten veksling mellom fasar men det er då kun snakk om å balansere totalforbuket i huset ved å redusere disponibelt forbruk til billading, ikkje optimalisering av lading.

Sidan du har IT system skal du droppe 3fase lading.

No veit eg ikkje om GO kan veksle mellom fasar, var det ikkje 'storebroren' som hadde dette?

Zaptec har til alt overmål prøvd å patentere fasebalansering... go figure!

#7
Kva blir då reaksjonen i Norge? Som skulle avvente avgjerder i Sverige (om eg ikkje huskar feil)
#8

Kan prøve å slå av og på sikring til ladeboksen. Ved oppstart er det forhåpentligvis lys i LCD ei kort stund?
#9
Kort kommentar sidan de har IT nett; dropp tanker om 3fase lading. Det er ikkje iht standard, og vel kun Tesla 3/Y som kan bruke det. Ein del andre bilmodellar vil kunne lade delvis (usymmetrisk) med 3fase for ca 12% ekstra futt. Det er i grunn ikkje verdt bryderiet med å gå utanfor standard utan å vere elektroentusiast.
I større anlegg er snitteffekt over døgn berekna heilt ned i 1.5 kW pr plass. Kan du få nyttegjort 16-20A over natt er det tilstrekkelig. Med lastbalansering mot eigen seksjon er det gull med 32A. Du får då ca 10A tilgjengelig i 2 andre kursar samtidig, noko som sikkert er nok til leilighet nattestid om kursfordeling er ideell.

Blir vist lenger kommentar....

Ideelt sett burde 6 ladeboksar vere fordelt 2 og 2 på dei 3 fasane dersom det er trangt om effekt. Det er sannsynligvis også slik dei 6 seksjonane er fordelte frå byggeår. Då kan alle seksjoner kople dette identisk.

Det er ikkje i prinsippet noko problem å lastbalansere både mot eigen seksjon og overordna mot felles hovedinntak, og la avrekning gå over seksjonen sin målar, men dette begrenser nok utvalget av tilbydere litt.

Det er også mulig å la 2 etablerte ladeboksar vere som dei er og kun ha dynamisk laststyring på nyetableringar. Det blir forsåvidt ikkje heilt rettferdig, men kanskje mindre "støy" og uvilje
#10
Det der ser veldig ut som en Carlo Gavazzi EM111 måler, Link her

Den bør vise verdi om den i det heile tatt er tilkopla.

Edit: EM111 har s.k. "self-switcing off" av LCD display, så ein må trykke på den for visning.

#11
Sitat fra: jlan på tirsdag 19. mars 2024, klokken 13:19
Sitat fra: Electric cars in Norway,,Husk morgendagens webinar. Gratis
Tja. Bra det var gratis....
Huff, ja dette passar betre som 2-3 episoder podcast! Ingen illustrasjonar og ferdigtygd manus var nok ikkje det mange hadde venta.
#12
Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 10. mars 2024, klokken 00:07
SitatDet ser ut til å vere satt av ein time(!) på webinar 19.mars til dette:
https://www.nek.no/event/trygg-lading-av-elbil-del-1-2024/
Erik  :+1:
takker for lenken
1800 påmeldte så langt, iflg Gjøby!
#13
Sitat fra: tronde på torsdag 07. mars 2024, klokken 19:06...
Det må vel gå an for NEK å komme med en mening om dette. Jeg vet veldig godt at lokale normkomiteer ikke kan drive saksbehandling på et forum, men noen må vel kunne bringe spørsmålet inn for noen med uttalerett?

...
Det ser ut til å vere satt av ein time(!) på webinar 19.mars til dette:
https://www.nek.no/event/trygg-lading-av-elbil-del-1-2024/
#14
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 17. februar 2024, klokken 00:24...
 A vern med innebygget DC vern har jeg ikke sett før, men kanskje kommet nå den senere tid?
 ...
#reklame
 The "Easy fix" 😉
NB! Ikkje kombiautomat, men overstrømsvern + Type EV vern (IEC62955), rimelegare enn Type B.


Hmm, fekk ikkje med bilde....men denne, (2 pol eller 4 pol): https://www.gewiss.com/ww/en/products/product.1000001.1000062.GWD4567

#reklame Ja, eg er "biased" her.
#15
Lade hjemme / Sv: Medfølgende Schukolader
torsdag 15. februar 2024, klokken 16:44
Sitat fra: TB på onsdag 14. februar 2024, klokken 21:47Spørsmålet til trådstarter var stilt for 2 år siden, vi håper trådstarter har fått ladet bilen i perioden..  :angel:

Sorry, trigga på et innlegg og trudde dette var nytt. "Auga ein først vert blind på..." osv.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA