Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Teslanytt

Sider: [1]
1
Tesla / Sv: Tesla nyheter?
« på: Tirsdag 22. Januar 2019, klokken 18:22 »
Teslanytt facebook-gruppe for siste nytt om Tesla.

Første skip med Model 3 ryktes å lande i Drammen 18.Februar.

https://www.facebook.com/groups/teslanytt/?ref=share

2
TAYCAN / Gruppe for Porsche Taycan i Norge.
« på: Lørdag 19. Januar 2019, klokken 02:05 »
Meld dere gjerne inn i facebook-gruppen Porsche Taycan Norway med 2400 medlemmer

https://www.facebook.com/groups/870761186415026/

3
Tesla / Sv: Nye serviceplaner - dette begynner å bli dyrt!
« på: Lørdag 19. Januar 2019, klokken 01:59 »
Holder på med rabattavtale på service. Man trenger ikke ta service hos Tesla. Ca pris 4000kr med firehjulskontroll. Tesla lånebiler.

Mvh. Jim Roger Johansen, Teslanytt AS

4
Tesla / Sv: Plutselig flere 75 modeller
« på: Lørdag 19. Januar 2019, klokken 01:57 »
Det er pr nå 110 inventory 75D tilgjengelig i Norge.

Mvh. Jim Roger Johansen, Teslanytt AS

5
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: Fredag 18. Januar 2019, klokken 23:16 »
Anbefaler å følge TSLA Shareholders på facebook. 3500 medlemmer.

https://www.facebook.com/groups/409692556075669/?ref=share




6
Tesla / Sv: Referral programmet avsluttes 1. februar
« på: Fredag 18. Januar 2019, klokken 02:50 »
For å svare litt om Meg, Teslanytt og Henvisningsprogrammet.

Jeg var svært aktiv i TOCN-gruppen i 2015-2017 og hjalp veldig mange med spørsmål om utstyrspakker, rekkevidde osv. Jeg holdt meg oppdatert på siste nytt om Tesla og holdt meg oppdatert på valuttaendringer og endringer generelt. Klarte å skaffe meg 34stk henvisninger på denne måten. Vel og merke før Roadster var en del av programmet.

Da jeg startet Teslanytt i 2017 bestemte jeg meg for at det ikke var bra for meg å bygge opp Teslanytt på henvisninger så bestemte meg da for å slutte å aktivt dele linken min. Jeg hjalp heller medlemmer av Teslanytt å få brukt sin link som eneste sted som gjør det og som fortsatt gjør det. De henvisninger dere ser jeg har fått mot Roadster (15stk) er 5stk fra før jeg startet Teslanytt (secret level 1) og det er disse 5 som åpner for å få 2% mot roadster pr henvisning. Disse andre 10 er venner, folk jeg har veldig mye kontakt med eller medlemmer som ønsket å bruke min kode for at de har fulgt meg lenge og vet hvor hardt jeg jobber for å gi mine medlemmer siste nytt og de beste rabattavtalene.

Feilen jeg gjorde var da jeg så at eier av gruppen Tesla Model 3 Norge klarte 55stk for fri Roadster og han har nesten ikke gjort noe for Tesla-eiere. Han ville kun ha Roadster. Folk sendte melding til meg at jeg burde prøve å få Roadster da de mente at jeg fortjente den mye mer. Jeg bestemte meg for å prøve (noe jeg aldri skulle gjort) og klarte 1stk henvisning før jeg slettet koden min fra gruppen igjen.
I dag har jeg henvist to venner i min hjemkommune Meløy og flere venner skal det bli før 1.Februar. Jeg tror ikke jeg når 50% og det ville uansett ikke vært nok rabatt for meg til å kjøpe bilen.

Når det gjelder effekten av henvisningsprogrammet har den vært ekstremt bra for Tesla. Det har kostet Tesla mellom 550.000.000 og 800.000.000 siden 2015 og det høres ut som sinnsyke tall men deler man 800.000.000 på 465000 biler produsert siden da vil det kun koste Tesla 1720kr pr bil.
Tesla bruker 0kr på reklame mens de andre bilprodusentene bruker milliarder av dollar på dette.
Selv om henvisninsprogrammet har ført med seg mye misunnelse og sjalusi så har det vært den beste markedsføringen Tesla kunne hatt mens de kjempet for å overleve.

For meg er det å drive Teslanytt en evolusjon der jeg gjør feil og må lære av disse feilene underveis. Jeg beklager at jeg la ut min link i gruppen. Ikke noe jeg kan gjøre med det nå.

Når dette er sagt så gleder jeg meg ekstremt til nyhetsåret 2019.
Det starter med Model 3 til Norge i slutten av Februar og fortsetter med mange tusen flere i Mars. Det blir fantastisk å se disse etter veiene i Norge.
I Midten av Mars ventes det at Model Y skal vises frem og da også forhåpentligvis Superlader V3.
Det spekuleres i nye celler (2170) til Model S og X i begynnelsen av April og at vi da får se en Model S/X SR med ca 90kWh batteri/180kW lading og en Model S/X LR med ca 125kWh batteri/250kW lading. Disse trenger da CCS komtakt og superlader V3 for å klare disse lade-effektene.
Videre vil man kanskje se Model 3 MR med bakhjulstrekk før Model 3 SR kommer til Norge i siste halvdel av året. Da med en startpris på ca 315000kr.

Alt i alt blir det et fantastisk Tesla-år og jeg skal gjøre alt jeg kan for å være først på nyheter som jeg er kjent for å være.

Mvh. Jim Roger Johansen, Teslanytt.



Sider: [1]