Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kim-

#1
Tesla SW og AP / Sv: 2024.8.x
lørdag 20. april 2024, klokken 10:10
Okei. Har det noen praktisk betydning med den feilmeldingen? 
#2
Model 3 / Sv: Applied offset + 1,9 grader
onsdag 17. april 2024, klokken 22:06
Sånn til info så leverte jeg bilen inn (en model X) for å sjekke hjulstilling da jeg måtte holde rattet noe til høyre for å kjøre rett frem. Hadde selvsagt ikke kjørt i noe hull eller på noen fortauskanter. Bilen var 8 måneder. Tesla nektet fullstendig for at dette var en reklamasjon da dette kunne skjedd av ytre påvirkninger.
#3
Tesla SW og AP / Sv: 2024.8.x
onsdag 17. april 2024, klokken 21:31
Jeg syns min autoblending var litt rar når det kom biler i mot. Tok en titt i servicemenyen og så at det lå feilmelding på venstre matrixlampe om at software/firmware i lampe ikke stemte med det den skulle være. Anbefalt løsning var å installere software på nytt. Kan det være noe slikt hos deg også? 
#4
Model 3 / Sv: 580 vs 614 modellene
torsdag 11. april 2024, klokken 21:16
Jeg kjøpte en 580 modell som man visst kaller det nå ny. Fikk med LG batteriet, som jeg var veldig fornøyd med. Superlader lite, og LG batteriet har godt med regen i kulden.
Det ble og levert en del panasonic 82kWh versjon som er cappet i toppen, slik at du i teorien får samme rekkevidde som 580.

Minuset med den jeg hadde som jeg fikk i desember var at det ikke var rattvarme, og ikke de nye frontlyktene som det nå rulles ut matrix lys til!

Tror ikke det har så mye å si hvilke av disse du velger. Panasonic batteriet lader litt raskere, og har litt bedre aks(?). LG hadde bedre regen på kulden.
#5
Tesla SW og AP / Sv: 2024.8.x
fredag 22. mars 2024, klokken 20:05
Tror den kun kommer frem når du har en servicetime? Den har vært gjennom noen oppdateringer
#6
Model Y / Sv: Y-priser øker
fredag 15. mars 2024, klokken 19:07
Sitat fra: Handyman på tirsdag 12. mars 2024, klokken 14:56Ikke la denne tråden bli en diskusjon rundt driftskostnader for andre biler.
Helt naturlig at en sammenligner med noe  ;)
#7
Model Y / Sv: Facelift fra Kina. Ny hattehylle?
torsdag 29. februar 2024, klokken 13:16
Når det gjelder hattehyllen så tror jeg flere har fjernet denne pga. elendig design. Spesielt at man ikke kan dytte den frem så dem holder seg der. Jeg kjøpte to små magneter på clas ohlson og hev på litt superlim etter mye ergelse
#8
Model Y / Sv: Rengjøring og smøring av bremsekaliper
onsdag 21. februar 2024, klokken 19:43
Jeg har brukt denne her https://www.reservedeler24.co.no/brembo-14923936.html#thumb-14923936-4

Brembo sin. Aner ikke om den er innenfor spec (håper det). Syns den har vært grei
#9
Bestilling og levering / Sv: Fargevalgets kvaler…
mandag 19. februar 2024, klokken 16:18
Vi har svart. Syns den ser bra ut når det er overskyet/kveld
#10
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
mandag 19. februar 2024, klokken 16:10
Hva sa de?
#11
Model Y / Sv: Y-priser øker
fredag 16. februar 2024, klokken 16:18
Vi hadde egentlig tenkt å vente til juni 2023 med å få model Y, men overbeviste meg selv om at det var kvartalslutt og vektavgift på vei. Så var veldig fornøyd med at vi fikk bil 1. desember. I en måned..

Vi betalte 630k LR for svart med 20", og 19" vinter. Nå koster den ca. 600k. Hadde vi ventet til januar så mener jeg at vi hadde spart ganske nøyaktig 70k.

For meg betyr prisstigning veldig lite, eller om de reduserer nå. Denne bilen kommer vi nok til å ha i 5++år!
#12
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
mandag 12. februar 2024, klokken 18:46
Sitat fra: PerBear på lørdag 03. februar 2024, klokken 20:04Fikk i dag følgende feilkoder på vår 2019 TM3: bms_a035 bms_a151 vcfront_a192
Det skjedde på slutten av en 60 km tur og varmen forsvant øyeblikkelig fra kupé.
Etter at jeg stoppet bilen nekter den å starte, og den tar heller ikke lading.
Er det nå en bør selge bilen mens den fortsatt har garanti?
Hvis du fortsatt har garanti er det vel bare å booke time 😀
#13
Kia Soul EV / Sv: 2017 27kw Kia Soul batteri og forbruks utfordringer
onsdag 07. februar 2024, klokken 21:47
elbilmek har en video på youtube om reperasjon av et kia soul batteri. De bytter alle dårlige celler, men når de begynner å kjøre og teste er det igjen celler som viser seg å være dårlige. De bytter igjen flere celler, og så er det andre celler som begynner å tulle seg.
#14
Lading av Tesla / Sv: Medfølgende ladekabel i 2021?
søndag 28. januar 2024, klokken 08:54
Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 28. januar 2024, klokken 01:43
Sitat fra: TB på lørdag 27. januar 2024, klokken 22:08Noen trengte en 32A kabel og byttet om?  :angel:  :police:



20a 3 fas er vel vanlig for å klare maks ladehastighet.
Tesla slenger ikke med 32a kabel.
Tesla har levert 32A ladekabel med på alle jeg har hatt
#15
Trafoer veier ganske mye så kanskje derfor de må ha den på bakkeplan
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA