Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - adam.berg.1337

#1
Sitat fra: Trekkoppbil på mandag 10. juni 2019, klokken 19:55
http://elbilwiki.no/index.php/Apper

Herlig!

Dette var et bra utvalg men ikke alle merker er representert. Skal utforske litt og se hva de koster å laste ned evt.

Tusen takk for innspill
#2
Sitat fra: Orbit på søndag 09. juni 2019, klokken 22:29
Spesifikt for i3, kan du lese netto maks kWh ut av en (skjult) meny i bilen. Du får mest nøyaktig tall med fulladet bil. Se for eksempel denne tråden.

Tusen takk!
#3
Hei,

Har brukt Leafspy med hell på min leaf.

Følte at det var et supert verktøy. Og jeg hadde nok aldri kjøpt en leaf igjen uten å teste med leafspy.

Utfordringen er at jeg vurderer andre merker nå. Bl.a. BMW i3 og da lurer jeg på om det er andre apper som også viser reél State-of-Health data. Det er kanskje det mest nyttige med leafspyen.

Noen som har noen erfaringer med OBD2 og undersøkelse av batterikapasitet på ulike merker?

Jeg vet at leafspy er godt omtalt på disse sidene, det var her jeg fikk inspirasjon til å kjøpe obd2 scanner selv. Men tillater meg å spørre her.

På forhånd takk,
Småbarnsfaren.
#4
Kjøpe elbil? / Sv: Dumt å kjøpe 2013-modell Nissan Leaf
fredag 23. mars 2018, klokken 21:39
Kanskje mest bil for pengene. Gamle Leafer generelt.

Sammenlignet med hva som helst egentlig. Løp å kjøp.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#5
Hyundai KONA / Sv: Nytt om Hyundai KONA
tirsdag 27. februar 2018, klokken 19:59
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 27. februar 2018, klokken 19:43
Sitat fra: adam.berg.1337 på tirsdag 27. februar 2018, klokken 19:04
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 27. februar 2018, klokken 18:58
Stusser på 0-100 på 7,6 hvis vekta er lavere og motoren yter like mye som Ae. Ae har 6,9 eller 7,2 litt avhengig av målemetode. Det er vesentlig raskere

Godt poeng, eneste gjenværende forklaringsvariabel er da cd.coef men det skulle ikke tilsvare 0,4 eller 0,7 sek...
Aerodynamikken på Kona er nesten nødt til å være bedre enn Ae.

Noe er litt rart her......

Enig.

At Ampera e har 150kmt som topphastighet mens den er 167 for Kona indikerer også at det er "mer" å gå på...

Nå er jeg kun siv.øk og ikke siv.ing men gitt at cd'en ikke er helt ulik, så må det være vekt eller så er det noe med fysikkens lover (forbehold om at det er ca. 20 år siden jeg hadde fysikk) som tilsier at den fremstilte infoen ikke er riktig.
#6
Hyundai KONA / Sv: Nytt om Hyundai KONA
tirsdag 27. februar 2018, klokken 19:18
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 27. februar 2018, klokken 19:13
Sitat fra: adam.berg.1337 på tirsdag 27. februar 2018, klokken 19:06
Til ca. 350k er dette en fantastisk bil. Ferdig snakka.
Blir aldri ferdig snakka når det gjelder meninger ser du. Absolutt ikke værst til å være Koreaner, men som vanlig mye plastic fantastic innvendig. IMHO selvfølgelig. Heldigvis kan vi ha hver våre meninger.

Godt poeng, finnes alltid et troll... *cough-cough*
#7
Hyundai KONA / Sv: Nytt om Hyundai KONA
tirsdag 27. februar 2018, klokken 19:11
Sitat fra: Kriss på tirsdag 27. februar 2018, klokken 18:55
Har heller ikke fått med om Kona har varmepumpe.

Snakket med importøren i dag, han sa at han ikke kunne bekrefte noe offisielt før Geneva men "Ioniq'en har jo det, hehe..."
#8
Hyundai KONA / Sv: Nytt om Hyundai KONA
tirsdag 27. februar 2018, klokken 19:09
Her er en ytterligere video fra det som fremstår som samme bilen.

Virker som om Hyundai har kjørt "eksklusive" seanser med representanter fra ulike lands media. Denne er fra Nederland og har litt tilleggsinfo for de som ønsker mer:


https://www.youtube.com/watch?v=jDBZOZuhTH8
#9
Hyundai KONA / Sv: Nytt om Hyundai KONA
tirsdag 27. februar 2018, klokken 19:06
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 27. februar 2018, klokken 19:03
Fantastisk er vel å overdrive, men en fin liten bil.

Til ca. 350k er dette en fantastisk bil. Ferdig snakka.
#10
Hyundai KONA / Sv: Nytt om Hyundai KONA
tirsdag 27. februar 2018, klokken 19:04
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 27. februar 2018, klokken 18:58
Stusser på 0-100 på 7,6 hvis vekta er lavere og motoren yter like mye som Ae. Ae har 6,9 eller 7,2 litt avhengig av målemetode. Det er vesentlig raskere

Godt poeng, eneste gjenværende forklaringsvariabel er da cd.coef men det skulle ikke tilsvare 0,4 eller 0,7 sek...
#11
Hyundai KONA / Sv: Nytt om Hyundai KONA
tirsdag 27. februar 2018, klokken 18:27
SE BILEN HER!!!

Kanskje den beste videoen av bilen her:
https://www.youtube.com/watch?v=L-kaEXYsa7I

Feil språk men meget godt filmet.

Fy filleren... for en fantastisk bil!

#12
Kjøpte en brukt leaf 1 gen for ca 115kr for 5mnd siden.

Har kjørt den ca 60km daglig siden. Hadde aldri i min villeste fantasi trodd jeg skulle bli så fornøyd. Alt er bra. Gull faktisk.

Med unntak av rekkevidde på 110kmt motorvei.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#13
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
tirsdag 16. januar 2018, klokken 19:13
En ting er bedring eller større endringer i SoH.

Men har noen opplevd økning i Hx nivået?

Har forstått det slik at det går på motstandsnivå og dermed evnen til å regenerere men egentlig ikke sikker på hva det representerer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#14
Sitat fra: elekTrond på mandag 20. november 2017, klokken 21:36
Hoho! I dag lå jeg bak en     e-Golf    Golf VI/VII/VWhatever med moon-kapsler. Det så ... *ingen kommentar* nei, vent ... Forrige årtusen ringte nettopp. Det ville ha tilbake hjulkapslene sine! :P

Ikke det at pizzabrett av alu ser så veldig mye bedre ut, med en 1-2 cm høy kant på forma som bygger ut fra felgen. Men litt må man jo lide for skjønnheten/økonomien (stryk det som ikke passer.)  :police: :+1:

EDIT: fiske tyrkleif ( e )

Jeg kjøpte de.

Men det var rett og slett ikke mulig for meg ihvertfall å få de på uten å voldta felgen...

Virker som om de var laget for å knipses på gammeldagse sorte metallfelger men jeg klarte ihvertfall ikke å få de på.

Så GID forbedringer = ukjent.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#15
Elektriske utfordringer / Sv: LED-lys, Can-bus or maybe Can-NOT?
onsdag 22. november 2017, klokken 13:47
Sitat fra: Mateusz på onsdag 22. november 2017, klokken 13:46
Ja, du kan sikkert bruke dem, men det er ikkje vits.
Ringte forhandleren i Sarpsborg.

Snakket med flere på verksted. Omsider kom sjefen på. Han mente at man kanskje ville få noen hundre meter men ikke en km en gang.

Så jeg dropper det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA