Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Tor Erik Mogen

Sider: [1]
1
Audi e-tron / Sv: Angående rekkevidde
« på: Tirsdag 12. Februar 2019, klokken 06:58 »
Veldig synd han ikke beskriver detaljert om kjøreturen i forkant for den grafen der var en solid nedtur. Spesielt mtp at det bare var -1 ute.

Har han bare kjørt 10-20 minutter bort på en hurtiglader og får halv hastighet fra start er det ganske bra. Har han derimot kjørt et par timers langtur i en minusgrad og får halvert fart fra start er det coldgate.


Testet nylig langtur i ca samme føre med en kamerat sin Tesla Model S 75 D, ny i desember 2018. Den ladet lenge på 45, 50 og 60kw før den til slutt kom opp i 90-96kw når den var over 30-40%. Så det tok så vidt jeg husker ca 45 minutter fra ca 10% til ca 80%. Vinterforbruket på den med 19 tommere er 26-28kwh/100km. Da kjørte vi Oslo-Arendal. Startet med varmt batteri og 83% og ladet da vi kom til Brokelandsheia fra ca 9-10%. Lå i 125 i 110-sonene og ca fartsgrensene eller «10 km/t over» ellers på de roligere partiene. Strekningen fra start til første lading er ca 20,5 mil. Temperaturen varierte, mne lå stort sett på mellom 0 og minus 4, var likevel et par steder med plutselig ned mot minus 10. Ikke snøvær da vi kjørte og fine «rulleforhold».
Det er en bil til 680.000 uten ekstrautstyr eller 786.000-800.000 med litt utstyr. Den modellen fåes vel ikke lenger ny nå.

Jøss. Det var høyt forbruk for model s å være. Jeg kjørte tur/retur Oslo-Grimstad 29 januar med min Model S 85d. Under visse partier ned til -17 grader. Fremme i Grimstad ca -10. Omtrent samme temraturer på vei hjem. Kjørte da fra Grimstad kl 15.00 ca. Forbruk 233 Wh/km. Normal kjøring. Jeg beregnet maks rekkevidde til bilen under denne turen til å være ca 330 km.

Sider: [1]