Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - StigV

#1
Audi e-tron / Sv: E-tron 50 2020- 390hk
fredag 17. mars 2023, klokken 09:50
e-tron 50 har 313hk, finnes ingen forskjeller der.
#2
Audi e-tron / Sv: HVa bør man se etter brukt etron fra 450-550
mandag 06. mars 2023, klokken 14:04
Ville gått for en 55 med lavest mulig km.stand og så ny som mulig pga. gjenværende garanti.
Minimum Advanced Sport utstyrsnivå el tilsvarende med sportsseter, el.setereg., 360-kamera, og hengerfeste.
Av utstyr utover dette ville jeg prioritert B&O lydanlegg og Matrix-lys.

Prioriteringen av utstyr er ift. hva jeg personlig opplever gir mest bruksverdi, og hva flest ser etter i bruktmarkedet.

Jeg har ikke vært plaget av feil på mine 2 e-tron annet enn en ladekontakt som ble byttet på garanti, men har registrert at en del har hatt lekkasjeproblemer med taklukene (som i tillegg gir høyere servicekostnad).
#3
Audi e-tron / Sv: Pris etron facelift
torsdag 13. oktober 2022, klokken 23:38
Sitat fra: Kires på torsdag 13. oktober 2022, klokken 09:16
Veldig spent på hvordan Audi (og BMW) skal svare på den prisen. Når Polestar 3 er priset under dagens e tron 55 og 20 mil lengre rekkevidde, mer moderne tech osv.

Ser ut som det er lite bagasjerom i Polestar 3. Kun 484 liter som inkl 90 liter i bagasjeromsbrønn under lastegulv.
Da utgår den glatt for vår del. Vil heller ikke si den er priset under e-tron, kom på 804K i konfigurator og la da kun til oppgraderte lys, metallic lakk og vinterhjul. Omtrent det samme som jeg ga for min bil i sommer, en ganske bra utstyrt 2xS-Line.

Men Polestar 3 vinner selvsagt klart på rekkevidde.
#4
Audi e-tron / Sv: E-tron 55 S-line Black Edition
tirsdag 06. september 2022, klokken 10:49
Sitat fra: hemsedal på tirsdag 16. august 2022, klokken 22:02
Er det noen som har bilder av påmonterte skvettlapper

Jeg har bare foran, originale fra Audi, det ser slik ut
#5
Audi e-tron / Sv: Leveringstid
mandag 29. august 2022, klokken 14:59
Om den blir produsert til oppgitt tid, bør du rekke det akkurat.
Min bil fikk en drøy uke forsinkelse i produksjon ift. oppgitt (bekreftet) produksjonsuke. Deretter tok det ca. 8 uker før jeg fikk bilen utlevert. Dette var i slutten av juni, så kan være det er endringer nå.

Ville forsøkt å få med i kontrakt at den må leveres før årsskiftet, og at du kan trekke deg om det ikke skjer.
#6
Audi e-tron / Sv: Hjelp til kjøp av brukt e-tron 55
mandag 11. april 2022, klokken 11:11
Sitat fra: Pondus1 på søndag 10. april 2022, klokken 20:16

Utfordringen er jo å finne en bil med den rette utstyrskombinasjonen, ser at det ikke er så mange i det rimelige segmentet med B&O, så det kan nok være ryker.

Er forvarming fra app standard her?

Har sendt deg en melding. Min har det utstyret du ser etter  :)

#7
Audi e-tron / Sv: Facelift på gang
tirsdag 22. mars 2022, klokken 23:22
Sitat fra: ThomasEL på tirsdag 22. mars 2022, klokken 23:10
Sitat fra: StigV på tirsdag 22. mars 2022, klokken 22:48
Sitat fra: audioboy på mandag 21. mars 2022, klokken 23:41


Ja, blir interessant å se hvordan det blir fremover.
De har markedsført ganske kort leveringstid på e-tron 55, men jeg har en i bestilling, og fikk i dag melding om at det ikke var mulig å få alcantara-seter, da ville de ikke kunne garantere noen leveringstid.

Hva slags alternativ til alcantara kunne de levere?

Fikk Valcona-skinn i stedet.
#8
Audi e-tron / Sv: Facelift på gang
tirsdag 22. mars 2022, klokken 22:48
Sitat fra: audioboy på mandag 21. mars 2022, klokken 23:41
Jeg tror nåværende eiere i hvert fall kan sitte trygge i båten (bilen) en god stund til. Mangelen på komponenter og råvarer tror jeg gjør denne bilen dyr, og får lang leveringstid.

Ja, blir interessant å se hvordan det blir fremover.
De har markedsført ganske kort leveringstid på e-tron 55, men jeg har en i bestilling, og fikk i dag melding om at det ikke var mulig å få alcantara-seter, da ville de ikke kunne garantere noen leveringstid.
#9
Audi e-tron / Sv: Maks rekkevidde
tirsdag 10. mars 2020, klokken 15:05
Sitat fra: Morten L på søndag 08. mars 2020, klokken 07:33
Har nå ladet 86% på e-tron 50 og har bare 215 km rekkevidde. Skyldes dette kjørestil sist eller temp ute (det er rundt 0 grader bare)? Altså at kapasiteten blir såpass mye dårligere. Syns dette virket lite, og trodde jeg skulle runde 300 ihvertfall.
Dette tilsvarer ca 250km ved 100% batteri, og er vel ganske normalt. Hos meg varierer det stort sett mellom 240-270km. Regner med at det blir mulig å se rundt WLTP på 299km til sommeren, på tørt føre og varmt vær, når jeg kjører uten takboks.
#10
Sitat fra: hemi på fredag 21. februar 2020, klokken 21:45
21-23 mils turer til hytta, og alle lader :o

Kan være flere grunner til det.
F.eks dårlig/treg lademulighet på hytte/ankomststed, ukjent med bilen osv.
Og mange tar jo uansett en stopp på veien på turer som varer 3t +, så da kan en jo lade samtidig.

Etter mange år med elbil har jeg lært meg å gjerne lade når jeg kan, og ikke alltid når jeg må.
#11
Audi e-tron / Sv: Bilder av din e-tron
torsdag 20. februar 2020, klokken 21:50
Sitat fra: elektro på torsdag 20. februar 2020, klokken 19:14
Sitat fra: StigV på torsdag 20. februar 2020, klokken 16:30


Manhattan grey m/hvit optikk

;) Hva slags takboks er det? Packline NX Premium? Thule stativ?

Thule Wingbar Edge Black og Packline NX215
#12
Audi e-tron / Sv: Bilder av din e-tron
torsdag 20. februar 2020, klokken 16:30


Manhattan grey m/hvit optikk
#13
Ja, jeg la jo ut rapport om tur opp RV4 på lørdag :)
Kjørte forøvrig om RV4 hjem igjen fra Gausdal til Nesbru på mandag, da var det mye sidevind og motvind. Forbruk 22.0 kWh/100km med snittfart 68km/t.

Jeg synes bilen fungerer veldig bra.
Men ikke super imponert over ladefart på GK Lillehammer. Krabber over 100kW en liten stund, snitt 75,75kW lørdag (til 90%) og 82,47kw i dag (til 87%). Men kan kanskje ikke forvente mer?
#14
Sjekket ikke SoC ved Hamar. Snittfarten og forbruk noterte jeg ved nedkjøring til Hamar S.

Kjørte med takboks, Packline NX215.
#15
Sitat fra: daktari på onsdag 19. februar 2020, klokken 09:37
Min vinterferietur: sinnsyk medvind, perioder med regn, men lite trafikk. Oslo til 900 moh i nesten ett strekk, krav om drive-in på veien bare. 99-24%, brukte ikke ACC, individual oppsett, skiboks. Brukte 1t10 min til Hamar, og passerte ca 10 E50 på motorveien som draftet bak trailere etc ;-).
Deretter steg faktisk forbruket i klatringene, og endte på hele 3,35 kWh/mil etter 18,5 mil.
Jeg hadde egentlig trodd det skulle gått litt mindre strøm pga. 10 m/s medvind og 7+ i byen. Digg bil på langtur.

Noen E50-eiere med rapport fra motorveien?

Ja, nå har jeg nettopp kjørt E6 fra Helsfyr i Oslo til Lillehammer, har vært hjemme og jobbet 2 dager. 87% SOC ved start og 18% ved ankomst Lillehammer.

Helsfyr-Hamar: 120km kjørt, 98km/t i snittfart (1 t 13min), forbruk 26,4
Totalt ved ankomst Grønn Kontakt/Burger King Lillehammer: 180,6km kjørt, 75km/t snittfart, forbruk 24,3

Gikk fryktelig sakte fra Hamar til Moelv, særlig forbi Brummundal, pga. veiarbeidene.

Dette gir omtrent samme kjøretid som RV4 når jeg kjører fra hjemme i Asker, men mer forbrukt strøm pga nærmere 2 mil lengre distanse.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA