Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - storeulv

#1
Audi e-tron / Sv: Regenerering
fredag 22. mars 2024, klokken 14:42
Du må aktivere den igjen.

Det er bare dårlig implementert fra Audi sin side da det ikke er spesielt komplisert å ha persistens på regen-status mens man bruker ACC.
#2
Audi e-tron / Sv: Apple car play
onsdag 20. mars 2024, klokken 12:02
Jeg er usikker på om det er nok, smartphone interface er så vidt jeg forstår enda et tilvalg. Jeg foreslår at du ser i Audi-appen under "Audi-funksjoner appbutikk" (Audi app store?) om du smartphone interface er tilgjengelig for kjøp der eller ikke.
#3
Audi e-tron / Sv: Apple car play
onsdag 20. mars 2024, klokken 07:15
Da må du ha et tilvalg som heter "Smartphone interface".
#4
Audi e-tron / Sv: Mulig flytting av produksjon for Q8 e-tron
tirsdag 06. februar 2024, klokken 10:45
Nå er vel Q8 en taktisk modell i påvente av flere modeller basert på nye plattformer så da kan det jo være at hele Q8-linjen utgår i det man har de nye elektriske Q6 og A6 på plass?
#5
e-Golf / Sv: Hurtiglading i kaldt vær
torsdag 18. januar 2024, klokken 20:27
Sitat fra: Håvar på torsdag 18. januar 2024, klokken 14:46Kan ikke huske om e-Golf'en har PTC-varmer i tillegg til varmepume, men kan ikke huske å noen gang ha sett så høyt forbruk ved oppstart i kulde. Sjelden mer enn 1,4-1,5 kW(h/h :police: )
Jeg er nokså sikker på at alle eGolf har en PTC-varmer for å kunne kjøre hurtig oppvarming av glassflater utover frontruten.
#6
e-Golf / Sv: Hurtiglading i kaldt vær
torsdag 18. januar 2024, klokken 06:43
Sitat fra: Gazer75 på torsdag 18. januar 2024, klokken 06:35Har også merka meg at effekt frå ladestasjon er lik uansett kor mykje eg brukar på varme medan eg ladar. Er det normalt?
Såg Bjørn Nyland teste ein eldre e-Golf utan varmepumpe og då trakk den ekstra frå ladestasjon til varme.
Det kan være forskjellen på bil med og uten varmepumpe. En bil uten varmepumpe bruker kun varmeelementet til å lage varmluft, mens en bil med varmepumpe bruker varmeelementet kun når det er for kaldt til at varmepumpen klarer å lage varm nok luft.
Jeg tror varmeelementet er på 5 kW. Jeg vet ikke hvor mye effekt varmepumpen trekker, men det er nok en god del mindre enn varmeelementet.
#7
e-Golf / Sv: Ny dag uten varmluft - i 25 minus!
tirsdag 16. januar 2024, klokken 22:39
Man har 2 års reklamasjonsrett ved kjøp av bruktbil privat. Se her for kilde: https://www.forbrukerradet.no/forside/bil/kjop-og-salg-av-bil/misfornoyd-med-kjop/
#8
Audi e-tron / Sv: Feil på Etron siden lansering
onsdag 03. januar 2024, klokken 09:03
Når det gjelder dekk som er slitt i kantene har jeg en teori om at man har for stor fart i f.eks. rundkjøringer og svinger med hjulspor. Selv om bilen sitter godt på veien slites dekket nesten som viskelær under disse forholdene, noe som gir overdreven slitasje på kantene.
#11
Audi e-tron / Sv: Circle K Autocharge
torsdag 07. desember 2023, klokken 23:02
Jeg kan da meddele at lading uten bruk av App eller annen form for autentisering funket uten hikke på Circle K onsdag denne uken.

Det betyr jo da at Autocharge hos Circle K støtter Audi e-tron MY2020....eller omvendt...?

Det blir spennende å følge dette videre mht sikkerhet som noen (gjerne med rette) er usikker på. Circle K har jo kunngjort at løsningen er i beta. Dermed kan det bli endringer fremover.
#12
Audi e-tron / Sv: Circle K Autocharge
mandag 04. desember 2023, klokken 08:16
Det største problemet med "Plug & Charge"-konseptet som bla. VAG står bak er at de ikke åpner for at eldre bilmodeller som f.eks. min 2020 e-tron kan bruke dette selv om det så vidt jeg forstår er teknisk mulig. Angivelig for å fremme salg av nyere biler.
Uansett så får vi se på onsdag, da skal jeg forsøke sesjon nr 2 med Autocharge, og da vil det vise seg om bilen lar seg gjenkjenne av laderen uten bruk av appen.
For de som tenker sikkerhet knyttet til at flere modeller kan ha samme MAC-adresse så går det helt fint å ha en to-faktor autentisering med push-varsel til app og biometrisk autentisering av ladesesjoner. Det er etter min mening såpass lite intrusivt at jeg ikke ville ha reagert negativt på det.
Når det er sagt; det burde ikke være noe i veien for å installere et unikt sertifikat på bilen som kan leses ut gjennom CCS-kontakten. Rent teknisk sett er nok dette mulig å løse, men jeg tipper det står på viljen hos bilprodusentene...
#13
Audi e-tron / Sv: Circle K Autocharge
lørdag 02. desember 2023, klokken 22:29
Mulig at biler badet på MEB ikke fungerer da de bytter MAC hele tiden (HVORFOR?????), men min e-tron ladet nå. Det kan være fordi den IKKE er en MEB-bil?
#14
Audi e-tron / Circle K Autocharge
lørdag 02. desember 2023, klokken 21:06
Da har man testet plug & charge hos Circle K. Første ladesesjon gikk bra, og nå er jeg spent på hvordan det går neste gang, dvs om den kjenner igjen bilen uten problemer.
Bilen er en 2020 e-tron 50
#15
Audi e-tron / Sv: Audi functions on demand
mandag 27. november 2023, klokken 12:23
Takk @Orbit  :+1:
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA