Er vel viktig å få med at de 2-3 milene ekstra på litt nyere modeller kun gjelder mieven.
Jeg har kjørt 2011-miev i to år nå og er veldig fornøyd.
For min egen del kjører jeg, med en lading om vinteren (i Bergen, ca -5), såvidt 4x 2 mil om jeg ikke må bruke varme mer enn å få vekk doggen. Da har jeg kaldt batteri 3 av fire turer. Men ift kjøp av brukt trilling er kanskje det viktigste for å vurdere rekkevidden å investere i OBD-adapter og EVbattmon (Se egen tråd) for å teste batteristatus. Evt. spørre om det er mulig å låne her på forumet. Kan raskt finne ut om batteriet er verdt å samle på da
Min største (og eneste) smell var at AC-kompressoren røk. De mente det var fordi kompressorvesken(?) hadde lekket ut over tid, og at det er helt vanlig. Så jeg ville spurt selger om de har hatt AC-service og om ikke vurdert å gjøre det etter kjøpet. Bytte av kompressoren kostet meg 20-25.000,- inkl arbeid og da kjøpte jeg brukt av Elbilmek...
Engolf nevner girolje.. Er det noe som blir byttet på service, eller er det evt. ikke nødvendig på norsksolgte biler med bedre girkasse? Eller noe det er på tide å gjøre snart
Jeg har kjørt 2011-miev i to år nå og er veldig fornøyd.
For min egen del kjører jeg, med en lading om vinteren (i Bergen, ca -5), såvidt 4x 2 mil om jeg ikke må bruke varme mer enn å få vekk doggen. Da har jeg kaldt batteri 3 av fire turer. Men ift kjøp av brukt trilling er kanskje det viktigste for å vurdere rekkevidden å investere i OBD-adapter og EVbattmon (Se egen tråd) for å teste batteristatus. Evt. spørre om det er mulig å låne her på forumet. Kan raskt finne ut om batteriet er verdt å samle på da

Min største (og eneste) smell var at AC-kompressoren røk. De mente det var fordi kompressorvesken(?) hadde lekket ut over tid, og at det er helt vanlig. Så jeg ville spurt selger om de har hatt AC-service og om ikke vurdert å gjøre det etter kjøpet. Bytte av kompressoren kostet meg 20-25.000,- inkl arbeid og da kjøpte jeg brukt av Elbilmek...
Engolf nevner girolje.. Er det noe som blir byttet på service, eller er det evt. ikke nødvendig på norsksolgte biler med bedre girkasse? Eller noe det er på tide å gjøre snart
