Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Tuten

#1
BMW iX / Sv: Takstativ og skiboks
tirsdag 15. mars 2022, klokken 20:17
Sitat fra: Trond.m på lørdag 12. mars 2022, klokken 19:03
Tror ikke de fysiske teoriene er riktige, men stoler på din subjektive vurdering av støy. Tror ikke lufthastigeten øker fordi det er en liten klaring til tak. Kanskje noen med høyere grad i fysikk kan forklare grunnen. Vil tro at lufttrykket øker med liten klaring, men vet ikke om det er grunnen. Men det er jo egentlig ikke så viktig heller 😉

Er det liten klaring mellom tak og takboks, og samme mengde luft prøver å komme igjennom, så vil hastigheten på luftstrømmen øke og trykket vil faktisk minke.
Bernoulli-effekten. (Samme effekten som skaper løft på en flyvinge)  :)
#2
BMW iX / Sv: Hvordan vaske bilen ?(uten at bakluken går opp)
søndag 30. januar 2022, klokken 18:11
Legg nøkkelen på setet mens du spyler på utsiden.
#3
BMW iX / Sv: Firehjulsstyring og luftfjæring på iX40
torsdag 27. januar 2022, klokken 19:28
Da er integral steering og luftfjæring tatt vekk fra konfiguratoren for iX40.
#4
Lading av Tesla / Sv: Easee 3-fas it-nett
onsdag 01. januar 2020, klokken 13:45
Tusen takk for veldig informativt svar, så det er bilen til syvende og sist som ikke klarer å utnytte det ja.

Takk
#5
Lading av Tesla / Easee 3-fas it-nett
onsdag 01. januar 2020, klokken 12:42
Hei

Har et spørsmål som gjelder Easee-lader på 3-fas IT-nett og Tesla Model S 2017 mod.

Etter å ha benyttet meg av Easee-lader i ca 3 måneder nå så lurer jeg på om jeg ikke får full effekt når det gjelder 3-faselading.
Jeg har installert Tibber Pulse i tillegg og ser at maks trekk jeg får til bilen er 5,06 kW. Ut i fra dokumentasjonen fra Easee så vil maks effekt jeg skal få ligge på 8,5 kW når det gjelder Model S/X og 11 kW ved Model 3.
Jeg har satt laderen på en 20 A kurs, og i følge tabellen fra Easee vil jeg da kunne ha 8 kW tilgjengelig på 3-fas og 4,6 kW på 1-fas IT-nett.

Så er spørsmålet hvorfor jeg kun ligger på maks 5,06 kW? Er det en feil i installasjon av lader, sikringsskap eller i bilen?
#6
Tesla / Sv: Service request nå tilgjengelig i appen
lørdag 15. juni 2019, klokken 13:34
Booket time til bilen i går, rett etter dette var en mulighet i appen. Fikk først time uti oktober, byttet så SC til Rud og fikk time i juli.

Det jeg førte opp var at venstre speil ikke folder inn/ut, og gul ramme rundt skjermen.

Fikk bekreftelse på mail med en gang etterpå at time var bestilt.

Så da klokka var rundt 14 fikk jeg mail om at timen var kansellert av meg selv, noe jeg ikke hadde gjort.
Ringte da Tesla opp og de sa at den ble kansellert fordi dette var noe Mobile Service kunne ta seg av, men at gul ramme rundt skjermen ikke kunne fikses da de ikke hadde noe fiks for det enda.

Fikk i denne samtalen en SMS fra mobile service om at jeg lå i systemet og skulle kontaktes av dem angående tidspunkt.

Så mitt inntrykk er foreløpig bra, gikk raskt og greit. Litt synd at de fortsatt ikke aner hvordan de skal fikse den skjermen, blir ikke aktuelt for meg at den skal forbli gul. Men det slaget tar jeg senere, får se hva slags «fiks» de kommer opp med.
#7
Tesla SW og AP / Sv: Versjon 9 - kommende features
tirsdag 04. september 2018, klokken 09:58
Det Vhagar sa..  :+1:
#8
Tesla SW og AP / Sv: Trafikkdata oppdateres ikke lengre
fredag 10. august 2018, klokken 11:34
Samme problem.
Har funnet ut at jeg må zoome ut slik at trafikkdata blir lastet på nytt, men da blir det bildet værende selv om det går fra grønt til rødt med trafikk.
Av og til kan jeg skru av trafikkdata og på igjen, men er ikke alltid det oppdaterer bildet.

Hadde vært fint med en fix på dette.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Uvisket område på frontruta
torsdag 07. desember 2017, klokken 22:32
Bilen var inne på Rud i dag. Jeg har ca 10cm uvisket felt, og de kunne ikke justere dette. Da ble det å sette viskeren et hakk lenger opp på festet. Så da lot jeg være.
Rart de ikke fikk dette med seg under testing da bilen var under design.  ???
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Senterkopper til PH Turbin
mandag 04. desember 2017, klokken 09:46
Det er hvit ring rundt de jeg har, ser at ringen ikke er helt i kant med felgen. Virker som de er trykket litt for langt inn. Kan være de holder en stund, men syntes bare det virket litt jalla.

Men hadde vært kult om man kunne kjøpe andre kopper og bruke de, få litt variasjon. :)
#11
Model S 2013 - 2022 / Senterkopper til PH Turbin
søndag 03. desember 2017, klokken 12:51
Hei

Etter kjøp av nye vinterdekk og felger hos Dekkmann fikk de kun levert to stk senterkopper til felgene, og de sliter tydeligvis veldig med å få tilsendt de to siste.

Finnes det andre senterkopper som passer PH Turbin? Så slipper jeg kanskje å ha PH Turbin på felgene også. Er ikke av så veldig bra kvalitet.

#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hvilke oppgraderinger har dere fått med?
onsdag 18. oktober 2017, klokken 23:40
Sitat fra: leafolainen på mandag 16. oktober 2017, klokken 23:38
Det hadde vært interessant med en oversikt over hvilke oppgraderinger Model S faktisk blir levert med i disse dager, spesielt for biler som har blitt bekreftet etter den siste runden med endringer i design studio (22. Juli?).

Kunne de som har fått utlevert bil i september og oktober ha fylt ut følgende liste?

- Bekreftet dato
- Nye/gamle bakseter (legg gjerne til om det er stoff eller skinn)
- Nye/gamle lykter (legg gjerne til om det er med eller uten premium-pakken)
- AP2 eller 2.5 (hvis det i det hele tatt er mulig å finne ut av)

Setter pris på alle svar!

- Bekreftet 26/7-17
- Gamle bakseter, stoff. (Selv om nye var avbildet i bestillingen)
- Nye lykter, med premium.
- AP2, tror jeg? (I følge utstyrskoden)

#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hva er «APH3»?
mandag 16. oktober 2017, klokken 12:45
So the rain sensor works with the latest sw now?
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: New rear seats..
søndag 15. oktober 2017, klokken 22:10
Jeg var nede i Røyken og henta bilen i slutten av sept. Fortalte han jeg henta bilen hos at det var nye seter på bildet i bestillingen, men at jeg hadde fått de gamle. Han visste ingen ting om dette, men han visste generelt veldig lite om det meste.
Var litt forbanna angående dette, men så er det jo slik at de kodene er jo noe forbrukere rundt om har gjettet seg litt fram til hva betyr. Altså Tesla har vel ikke sagt at SR07 betyr nye bakseter, eller tar jeg feil?
Det eneste jeg kan ta dem på er at bestillingen ble låst 26. Juli, og at det var bilde av de nye setene på min bestilling. Så vidt jeg vet kom de nye setene før 26. juli, men igjen så har vel Tesla aldri annonsert dette, det ble gjort i det stille.
Så jeg vet faktisk ikke hvor sterk sak jeg har, og de gamle setene fungerer til sitt formål, selv om jeg gjerne skulle hatt de nye.

Bilen skal inn for å fikse opp i litt knirk i dører og spylerdyser som spyler rett inn i viskerne osv om to uker. Kan ta det opp igjen da, men vet som sagt ikke hvor sterk sak jeg har.

Hva mener dere?

Forøvrig tekstilseter.
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: New rear seats..
søndag 15. oktober 2017, klokken 20:38
Jeg hadde SR07 i mine koder, fikk gamle seter nå i slutten av sept.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA