Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Playez

#1
Kia Soul EV / Sv: Etter å ha prøvd Soul i en dag
torsdag 31. august 2017, klokken 18:12
Sitat fra: Usikker på torsdag 31. august 2017, klokken 17:51
Sitat fra: Playez på onsdag 30. august 2017, klokken 23:41
Er vel ikke bra å hive den på lading vær dag om man har kjørt 40km? Blir jo som å lade 85%-100% vær dag

Ikke noe problem og med 4 mil kjøring på vinterføre bruker den en del mer strøm enn på sommeren, i tillegg lades batteriet noe tregere. Du kan også bruke timer på lading, har satt min til ikke å begynne å lade før kl 9 på kvelden, ikke det at jeg har noe strømproblem for den må jo brukes alikevel men de begynner vel snart med sånn rushtidsavgift på strømmen og da kan det være greit å lade på"billig" strøm, har sånn måler i huset som leser av hver time selv

Okei så bilen kan være koblet i lader uten å lade?
#2
Kia Soul EV / Sv: Appstyring til Kia Soul EV 4000 kr + 50 kr måned
torsdag 31. august 2017, klokken 00:09
Ble dette noe av ?
#3
Kia Soul EV / Sv: Etter å ha prøvd Soul i en dag
onsdag 30. august 2017, klokken 23:41
Sitat fra: Usikker på søndag 27. august 2017, klokken 09:46
For å forvarme må du være tilkoblet lader
For å stille det inn, start bilen, la den stå i park og trykk på knappen til høyre på nedre knapperad under skjermen, da kommer det opp info i skjermen på hva som kan stilles på

Så kjedelig da.. jeg kommer sikkert til å trenge å lade bilen 2 kanskje 3 ganger pr uke.. Men må ha den i lader for at bilen skal kunne være tint/oppvarmet for til kjøring? Har ingen garasje så dette er jo veldig lite gøy.

Er vel ikke bra å hive den på lading vær dag om man har kjørt 40km? Blir jo som å lade 85%-100% vær dag
#4
Kia Soul EV / Sv: Etter å ha prøvd Soul i en dag
onsdag 23. august 2017, klokken 21:50
Forvarming på bilen med timer... må den være koblet i lader? Og en kjapp forklaring på forvarming timeren om noen fikser det
#5
Sitat fra: Svenis på onsdag 23. august 2017, klokken 08:45
Harman bil i Bergen har vel ikke biler inne? Var der for 2 uker siden og de skulle ringe meg etter de hadde sjekket opp i hvor lang leveringstid de hadde. Hørte ingenting fra de og jeg har nå bestilt bil hos Sandven  :)
Harman bil hadde vel ikke lyst på omsetningen jeg kunne generere...

De får inn noen biler innen 2 uker. mest sannsynlig kommende Mandag sa han til meg
#6
Vinterhjul 13 000 kr
Gummimatter 1270 kr
Ladekabel type 1 til type 2, 2100 kr
Understellsbehandling 1900 kr
Inkl 3 års service 0kr, verdi 7350kr

Hvor verdt er disse ekstra tilleggene?
#7
Sitat fra: Citro1 på tirsdag 22. august 2017, klokken 20:08
Fikk en pris på 259600 uten noe ekstra utover metallic. Tenkte ev å kjøpe gummimatter/vinterhjul andre steder. Kampanje ut august - fri service i 3 år.

Prisen på 268000 med panorama og vinterhjul var vel ikke så verst? Hvor fikk du det tilbudet?

Harman bil Bergen
#8
Jeg har innhentet fra forskjellige så har veldig mange tall å komme med da.

Bil med soltak vil koste 268.000,- med vinterhjul.

Med 35% Egenkapital over 8 år så vil du få en månedssum på kr 2.351,-

Uten egenkapital vil du få en månedssum på kr 3.539,-

Dette er vel det beste. Uten gummimatter er vel det eneste

Ellers 289-294 000


Når det gjelder finans så får du følgende priser:
8 år, 35% EK, 2484,- pr mnd
8år,  Ingen EK, 3748,- pr mnd

Inkl alt
#9
Kia Soul EV / Hva tilbud fikk dere på 2018 modell soul exclusive?
tirsdag 22. august 2017, klokken 18:52
Som tittel sier. Pris? Lånerente? Syntes det varierer enormt ifht hva jeg har fått i tilbud. Hva er bra? Hva er dårlig? Av disse tilbudene.
#10
Kia Soul EV / Sv: Etter å ha prøvd Soul i en dag
mandag 21. august 2017, klokken 23:56
Sitat fra: moby666 på mandag 21. august 2017, klokken 23:00
IONIQ gir deg alt bortsett fra app. Desverre er det ikke lett å få tak i en ioniq....

Hvordan syns du det fungerer uten app? Man kan jo sette timer på for forvarming av bil. Hvor brukernes er den funksjonen ? Er det å ikke ha app en kjempe dealbreaker? Ja det er individuelt. Og jeg vet ikke helt hvor mye man får ut av for eks leaf sin app, men er det stor forskjell fra app / Ikke app.
#11
Kia Soul EV / Sv: Etter å ha prøvd Soul i en dag
mandag 21. august 2017, klokken 22:43
Sitat fra: moby666 på mandag 21. august 2017, klokken 21:49
1. Ja desverre. Fossil versjonen har bra anlegg.
2. Ja desverre.
3. Nei desverre
4. Kun manuell
5. Kun grått, desverre
6. Nei

Konge svar:) svært deprimerende men veldig bra. Haha.
#12
Kia Soul EV / Etter å ha prøvd Soul i en dag
mandag 21. august 2017, klokken 21:43
Har nå hatt en Kia Soul Exclusive 2018 modell i en dag. Har prøvd å sette meg inn i det jeg klarte. Lurer på noe.

1. Anlegget i bilen, er det virkelig så dårlig? Fryktelig plastikklyd og svært lite man kan stille på for å forbedre den kunstige lyden.

2. Bilen her kan ikke ha norsk språk eller innstillinger. Dansk og svensk, men ikke norsk så her stod den på engelsk for min del. Er det sånn på alle?

3. Parkeringssensor. Er den kun Manuel? Ingen måte å ha den på automatisk? Kjedelig å alltid trykke på knappen.

4. Cruise Control, har den tilpasning til bil foran? Eller kun Manuel km/t?

5. Finnes denne bilen med mørkt/svart interiør?

6. Ingen app i sikte?



#13
Kia Soul EV / Sv: Hva er soul sin import status?
søndag 20. august 2017, klokken 20:10
Sitat fra: kaiat på søndag 20. august 2017, klokken 19:13
Kia har sju års garanti i hele Europa, så her betyr det ikke noe hvor den kom fra først. Ellers har Kia Norge importert mange (de fleste?) Soul EV fra Tyskland. Der blir de registrert èn dag på tyske skilt før de sendes nordover. Grunnen til det er at Kia Tyskland dermed får lavere gjennomsnittsutslipp på totalsalget der nede. Disse tyskerbilene er å betrakte som norske biler ifølge Kia og skal være like. 

På Soul har det ikke vært så mye USA-import, så det skal nesten godt gjøres å treffe på en USA-bil. Men de finnes og problematikken med garanti og ikke-fungerende navigasjon er den samme som på Leaf.

Takk for godt svar!:)
#14
Kia Soul EV / Sv: Hva er soul sin import status?
søndag 20. august 2017, klokken 17:53
Ikke helt den type svar jeg var ute etter. Om man sammenligner med leaf da så funker hverken radio / navigasjon. App osv. Bilene har mulig vært skadet , fikset, importert og solgt som "ny" garantien synker fra 5 til 3 år og sikkert en del andre ting også som jeg ikke får med meg her. Alt i alt. Etter min research er import leaf en betraktelig kjipere bil enn Nordisk. Spørsmålet er om Kia er i samme bås? Noen forskjeller mellom import og nordisk om det er noe eller hva.
#15
Kia Soul EV / Hva er soul sin import status?
søndag 20. august 2017, klokken 16:54
Er det samme problem med Soul her til lands når det kommer til importerte modeller som leaf har? US/EU Leaf er visst langt mindre bra enn Nordiske Leaf. Hvordan er det i Soul verden? 2017/18 modellene på finn er de importerte eller nordiske? Forskjell på garanti fra import til nordisk? Andre forskjeller?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA