Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - pilt

#1
Hyundai KONA / Sv: Kona på finn.no
torsdag 21. februar 2019, klokken 16:54
Sitat fra: trykkertor på torsdag 21. februar 2019, klokken 15:38
Kan være selger er lei pruting og "skambud".
Priser opp og lar eventuelt folk som ringer prute den ned til selgers opprinnelige ønskede pris.
Jeg pruta ikke, men fikk høre at en annen var før meg. Når så den ikke ville ha bilen likevel, så kunne jeg få den. Når jeg så spurte når jeg kunne komme, for jeg måtte ordne flybillett, så ble det tyst. Kjøpte da heller av en annen.
#2
Hyundai KONA / Sv: Kona på finn.no
torsdag 21. februar 2019, klokken 09:39
Oj. Nå er den bilen jeg først lurte på om jeg skulle kjøpe satt opp med 40 000 kr til 425 000 kr. Blir den lettere å selge da?  ???
#3
Carwing / Sv: Noen som har fungerende app?
fredag 04. januar 2019, klokken 20:18
Sitat fra: slartibartfast på torsdag 03. januar 2019, klokken 15:40Andre som fremdeles har problemer, eller gjelder det bare meg?
Har ikke fungert siden 25.12.2018 for meg. Den siste tiden før det virket den bare på Japan/Asia serveren. Den hoppet stadig tilbake til Europa så jeg måtte bytte tilbake igjen, men den virket i hvert fall. Nå er det dødt. Har versjon 2.47
#4
Carwing / Sv: Nissan EV app nede?
tirsdag 20. november 2018, klokken 17:35
Har hatt problemer de siste dagene jeg også. Europa har fungert de siste årene, men byttet nå tilbake til Japan/Asia som jeg husker var den eneste som virket i begynnelsen. Nå kom jeg inn. Hvorfor det er sånn, det vet jeg ikke.
#5
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Gjennomsnittsforbruk fra fabrikkny.
onsdag 17. januar 2018, klokken 22:23
Har nå kjørt 18 722 km og snittet siden mai-17 er 19,7. Siden siste fullading er det 23,5. Det varierer veldig med når jeg forvarmer og ikke. På kalde dager har jeg ofte forvarmet før jeg drar fra jobb og så latt varmen stå på mens jeg stopper innom butikken også. Digg med varm bil. :D
#6
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Langturerfaringer med Ampera-e
mandag 27. november 2017, klokken 21:22
Hva kom fleksiladingen på fredagsnatta på?

Selv om bilen fortsatt går langt, så merker man stor forskjell fra i sommer. Turen Skøyen-Lillesand med fire i bilen, samt hund og bagasje gikk helt fint uten ladestopp da. Mener jeg hadde 5-6 mil igjen også. Men null stress å ta et stopp der man plugger i, for vi stoppet jo og spiste både pølser og is og gikk tur med bikkja i sommer også.  ;)
#7
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: lading av ampera e
fredag 10. november 2017, klokken 22:18
Sitat fra: Tom E. på torsdag 02. november 2017, klokken 19:16
Jeg ble ikkeno klokere av innleggene deres i det hele tatt. Vennligst bli mye mer tekniske i deres argumentasjon. Synsing kan jeg gjøre selv.

Her er vi ved kjernen ved det å eie en elbil. Det finnes altfor mange meninger om lading og det å eie en elbil generelt. Hvordan skal almuen kunne omfavne elbilen som løsningen på fremtidens transportbehov når vi her inne ikke engang kan enes om hvordan bilen skal lades?
Kanskje det ikke er noe riktig eller feil svar på akkurat det. Lad som du vil, når du vil og med den hastigheten som passer deg best og nyt elbillivet.
#8
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Ampera-e uten dedikert ladeplass.
torsdag 14. september 2017, klokken 22:13
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 07. september 2017, klokken 18:18
Sitat fra: timingbeltkiller på torsdag 07. september 2017, klokken 13:27
Vær obs på manualen sier i vintermånedene må bilen stå tilkoblet strøm
når den ikke kjøres.
Står bør ikke må.
Heldigvis, for jeg har ingen planer om å koble til bilen etter hver tur i vinter, selv om jeg kan.
#9
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Android Auto - tips og triks
torsdag 14. september 2017, klokken 22:06
Får dere fortsatt AA til å virke? Jeg har ikke hatt de største problemene med den etter at jeg fant "riktig" kabel, men på turen jeg tok nå i helgen, så fikk jeg den aldri til å virke. Merket også at mobilen knapt nok ladet om jeg brukte en av uttakene foran mens google.maps var på, mens det gikk fort oppover om jeg plugget i en av uttakene bak i stedet.
#10
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Uoriginale vinterdekk på felg
torsdag 31. august 2017, klokken 20:01
Sitat fra: bno på tirsdag 29. august 2017, klokken 22:27
@Ipadjove
Hjertelig Takk !

Edit 30.8: Jeg gremmes over meg selv. Erfaring, les også boka som følger med bilen ikke stol på elektronisk versjon  :o
Du finner det i den elektriske versjonen også.  ;)

#11
Er det noen flere som opplever at festene til hattehylla bak er utrolig løse? Det er nok å bare komme borti hylla når døra er åpen, så hopper de ut av festet sitt. Som regel henger de igjen i løkka på hattehylla, men det hender de løsner helt og må letes frem innimellom bagasjen også.  :(
#12
Sitat fra: Tom E. på søndag 20. august 2017, klokken 21:01
Når radioen ikke mottar DAB signal går den over til FM og da øker volumet noe vannvittig i noen sekunder til den mottar DAB signaler igjen. Jeg sliter med dette hver dag, men har etterhvert lært meg når jeg må skru ned volumet på steder med dårlig dekning.
Rart. Jeg har aldri opplevd det der og de tre gangene jeg har vært i Sverige med bilen nå, så har det blitt helt stille i bilen et lite stykke etter grensa. Første gangen kjørte jeg sånn lenge, for jeg visste ikke hvordan jeg skulle skifte over til FM, så hos meg virker det som radioen forblir på det jeg sier den skal være på.
#13
Sitat fra: Olemann på fredag 18. august 2017, klokken 15:34
OnStar svarer til sitt navn, den svever høyt :-)

Jeg fikk melding om at jeg nettopp hadde vært på service og ble bedt om å rate servicen.  Problemet er bare at jeg var utenlands med bilen den datoen den skulle ha fått service.  Og såvidt meg bekjent har ingen Opel mekaniker ligget i bagasjerommet og foretatt en service jeg ikke har oppdaget.

Sitat fra: bno på torsdag 17. august 2017, klokken 20:06
Fikk melding via onstar idag som følger:
"Low oil life in your 2017 Opel AE. We have detected that the oil life of your AEis below 5%. Please contact your dealer for an Oil & Filer service.
Jeg fikk også en sånn. Jeg valgte å svare. Det første spørsmålet var om bilen hadde vært på service i det siste. Jeg svarte nei. Da var det takk og farvel, for jeg var ikke i målgruppen...  :o
#14
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Bremser
lørdag 19. august 2017, klokken 22:46
Sitat fra: bmw2002 på lørdag 19. august 2017, klokken 22:40
Hei!

Hvordan synes folk bremsene fungerer?

Jeg har ikke hatt elbil før, men sammenliknet med vår 2013 BMW må jeg trykke veldig hardt. Blir nesten litt nervøs når biler foran stopper litt brått.

Mulig det er slik på alle elbiler pga regenerering?
Leafen er ikke sånn, så det gjelder ikke alle elbiler. Og jeg er enig med deg, for man får hjertet litt i halsen og forter seg å flytte giret fra D til L for litt ekstra bremsekraft.
#15
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: App fra andre enn Opel
mandag 14. august 2017, klokken 22:33
Sitat fra: bno på mandag 14. august 2017, klokken 11:38
Sammenlignet med Nissan appen så er Opel appen ikke o nærheten. Så om noen har muligheten til å snekre 3de part hadde det vært spennende.
Sammenlignet med Nissan-appen, så er Opel sin ekstremt mye raskere. Det tar jo år og dag å se hvor mange % batteri man har på Leaf'en, mens Opel bare bruker noen sekunder. I tillegg er den lynrask på Finn min bil. Jeg hadde det morsomt med å oppdatere den mange ganger da mannen fikk låne bilen i dag og var på vei hjem. Da så jeg at han stadig nærmet seg og så han komme innover veien her idet appen sa det samme.  :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA