Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kårepåsporet

#1
Model 3 / Sv: Gjensidige forsikring.
søndag 08. mars 2020, klokken 16:49
Sitat fra: Daxt3r på lørdag 07. mars 2020, klokken 13:57
Brukar Storebrand m/pensjonssparing gjennom jobben. Sjølv om denne nettopp blei bytta til DNB tvilar eg på dei tør å endre sida eg har alle forsikringar der.
TM3 AWD, 12,000km, kasko m/leiebil, 75%(max), 6960,-. Er 29 år og bur like utanfor Bergen med eiga garasje.
Men må auke til 16,000 km so reknar med det blir rundt 7500,-.

Dersom eg prøvar å sjekke pris på ein performance med samme tall, havnar eg på 8168,-, långt under alle andre eg har sjekka hos.

Hadde mc hos gjensidige frå 2006-2019, då dei har vore absolutt billigaste, men har aldri lagt merke til nokon markant prisøkning hos dei.

Jeg har også pensjon via arb giver i Storebrand, de skulle ha over 8000, ca 3000 mer enn IF som jeg har i dag....
Like vilkår i begge.
Du kan jo sjekke om IF vil ha deg.
#2
Model 3 / Sv: Understellsbehandling og garanti
søndag 08. mars 2020, klokken 16:46
Sitat fra: afriu05 på lørdag 07. mars 2020, klokken 12:31
Fikk ihvertfall svar ang frontlykter nå og at de ikke blir dekket av garanti pga mercasol, byttet var allereden godkjent før de visste noe om understellsbehandling. Akkurat dette er ikke noen krise og får bare leve med de lyktene men hvis noe verre skjer hva gjører jeg da? Hvis noe elektrisk går i stykker og de nekter garanti? Er jeg aleine da eller har mercasolforhandler noen type garanti i arbeidet de utfører?

Da ville jeg gått på Mercasol, da får det bli en sak mellom Tesla og Mercasol.
Jeg er ganske så sikker på at media ser for seg mange klikk på en slik sak😉
Er du Naf medlem? I så fall konferer juridisk avdeling der, tipper Naf også er interessert.
Dere som ikke er medlem, vurder det....
#3
Model 3 / Sv: Understellsbehandling og garanti
lørdag 29. februar 2020, klokken 18:17
Jeg ville forsøkt å bytte verksted neste gang. Når jeg prata med de på Tesla ga de ikke inntrykk av å være Nazi mtp understellsbehandling, men det er jo delvis opp til folkene på de forskjellige avdelingene.
Jeg tror uansett det lønner seg å være hyggelig og oppføre seg pent mot de en prater med. Så får en heller stå på krava hvis det trengs, gjerne med juridisk hjelp hvis det må til.
Jeg antar det er mange som evt kunne tenkt seg å fått vurdert saken juridisk, gjerne vha Naf.
Jeg har også understellsbehandlet min bil med Mercasol.
#4
Model 3 / Sv: Gjensidige forsikring.
lørdag 29. februar 2020, klokken 18:10
Sitat fra: knut.aulie på fredag 28. februar 2020, klokken 17:40
Dette kunne vært relevant info til Gjensidige

https://www.dinside.no/motor/38-bilmodeller-brann-utsatt/72175089

Den har nå Gjensidige fått på epost😉
#5
Model 3 / Sv: Gjensidige forsikring.
fredag 28. februar 2020, klokken 17:32
Sitat fra: Foremost på fredag 28. februar 2020, klokken 00:14
Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 27. februar 2020, klokken 17:49
Hvilken bil, kjørelengde, bonus osv og hva betaler du i Tryg?
Nito medlem?
TM3 LR, 16.000 KM, betaler ca 9.000.
Ikke NITO medlem, men får en lignende rabatt gjennom en annen fagforening

Har du AWD eller RWD?
Jeg har som nevnt SR+ og betaler snaue 5500 i IF, Storebrand skulle ha ca 8300 med rabatt pga pensjonsordning hos de.
Er forskjellen så stor mellom LR og SR+?
Jeg har ingen fordel i IF bortsett fra totalkunde og COOP medlem.

PS: også IF dekker parkeringsskade uten bonustap men må betale egenandel.
Men en opparbeider egenandelskonto.
#6
Model 3 / Sv: Gjensidige forsikring.
torsdag 27. februar 2020, klokken 17:49
Sitat fra: Foremost på tirsdag 25. februar 2020, klokken 20:59
Selv med YS avtalen og utbytte er Gjensidige ca 4000kr dyrere på TM3 enn nest billigste alternativ (Codan), og det er med full 75%+ bonus.

Valgte til slutt Tryg pga parkeringsskade uten bonustap. Ingen andre kan ikke slå denne fordelen.

Hvilken bil, kjørelengde, bonus osv og hva betaler du i Tryg?
Nito medlem?
#7
Model 3 / Sv: Gjensidige forsikring.
tirsdag 25. februar 2020, klokken 17:02
Sitat fra: Thouen på tirsdag 25. februar 2020, klokken 15:10
Foreløpig ingen økning. Har Tekna-avtale. Har anelse om kunstig høy pris før rabatt, så de bør ikke røre denne, ellers er det snakkes aldri igjen.

Hvilken modell, kjørelengde, bonus, pris?
SR+, bor utenfor by, 16.000 km, 75% bonus en årrekke, Nito medlem, fikk mye bedre pris i mitt gamle selskap IF:
Superforsikring, beste dekning, usikker på egenandel, 4 eller 6000, utgjør ikke stor forskjell.
Betaler under 5500, fikk tilbud fra Storebrand også, 8300....:
#8
Model 3 / Sv: Gjensidige forsikring.
tirsdag 25. februar 2020, klokken 08:19
Sitat fra: knut.aulie på mandag 24. februar 2020, klokken 17:15
Sitat fra: Nickelilltroll på mandag 24. februar 2020, klokken 16:19
Sitat fra: 1000kwh på mandag 24. februar 2020, klokken 14:38
Gjensidige hater Tesla, så styr unna!!

Slapp av...Jag har i utgangspunktet en veldig grei pris på mine biler hos Gjensidige, takket vare YS-avtalen. Det var økningen som jeg synes var litt for bratt og hard uten noen grunn. Men får ta en vurdering og runde som jeg pleier og gjøre 1ggn/år.

Har en veteran V8:r som står her og forsikra hos just Amcar. Skal ta en telefon til dem og, takk for tips :)
Jeg tenker at holdningen Gjensidige har vist og viser i forhold til elbiler er verd å vurdere. Personlig vil jeg ikke bruke dem uansett pris. Det finnes mange alternativer.

Vi har hatt barneforsikringer og personforsikringer for kona i Gjensidige i nærmere 20 år, jeg har sagt opp alt, kroken på døra for Gjensidige.
Jeg kommer aldri til å tegne ny forsikring i det selskapet.
Hadde informasjonssjefen blitt sparka hadde jeg vurdert å forlenget kundeforholdet.
#9
Skoda ENYAQ / Sv: Enyaq i media / Nyheter om Enyaq
fredag 07. februar 2020, klokken 19:38
Fulgte visningen fra Genève på Vision iV, hadde kjøpt den på flekken da, endte med Model 3, hadde bestemt meg for Y, men med prisstigning så kan Skoda igjen bli aktuell hvis spesifikasjoner og pris er riktige. Da blir det ny bil fra Gumpen Lyngdal!
#10
Kjøpe elbil? / Sv: Pro & con: TM3LR vs. Soul EV 64kWh vs. Zoe ZE50
fredag 07. februar 2020, klokken 15:17
Sitat fra: Dieselgubben på fredag 07. februar 2020, klokken 10:12
Ja, hengerfeste er et must. TM3 uten hengerfeste er tungsolgte, og ligger 30-40' under i pris i forhold til en med dette.

Kødder du??!?

Det er ikke det enkleste hengerfeste å montere, men synes en det er for kronglete kan en la det stå på i perioder. Skal jeg ut å sykle hver helg, da lar jeg gjerne hengerfeste henge på gjennom uka. Ellers demonteres det.
#11
Kjøpe elbil? / Sv: Pro & con: TM3LR vs. Soul EV 64kWh vs. Zoe ZE50
torsdag 06. februar 2020, klokken 21:13
Jeg har TM3 SR+ med hengerfeste. Årlig forsikring 16k km standard vilkår for alle, altså ikke medlem i noe forbund, under kr 6000 i året, har da 75% bonus.
Har hatt Soul, jeg synes Teslaen er dritbillig ift hvilken bil en får.
Men rekkevidden er helt klart kortere enn for Soul, men Teslabjørn har kjørt SR+ 1000 km på 10,5 timer, så den er en av de beste elbilene en får på langkjøring. Dette var med sommertemperaturer.
Jeg skal ha hengerfeste, så for meg finnes ikke andre biler nå til den prisen.
Ville ikke kjøpt Tesla 3 uten hengerfeste, tror det lønner seg når en skal selge, koster bare drøyt 8000.
#12
Er du NAF medlem har du juridisk hjelp der, du har uansett juridisk hjelp via innboforsikring.
Jeg ville først forsøkt enda en kjapp runde skriftlig med kort frist, deretter ville jeg vurdert juridisk hjelp.
Jeg hater å tape når motparten har gjort feil, og har ved tre anledninger benyttet Naf sin advokat.
To ganger ved skade på bil og en gang ved kjøp av fabrikkny campingvogn hvor lasteevne var alt for lav da egenvekt var altfor høy.
Vant frem alle tre gangene, bare vha ett brev fra advokat.
Lykke til🤞
#13
e-up! / Sv: Hvor langt har din e-up gått?
lørdag 25. januar 2020, klokken 17:37
Sitat fra: Elmo på fredag 24. januar 2020, klokken 23:19
Min 2014 eUp har som tidligere nevnt gått litt over 80.0000km.
- full understellsbehandling med Mercasol da den var ny
- måtte få fyllt på væske på AC sommeren 2019
- byttet skiver og klosser foran på EU-kontroll 2018

Ellers bare tut og kjør. Aldri brydd meg om å ikke lade fullt. Ingen merkbar reduksjon av rekkevidde !!

Det er nok ikke dumt å understellsbehandle bilen når den er ny.
Vi kjøpte en 11/2014 for et halvt år siden, behandla den med Mercasol, inkl sandblåsing kom det på ca 11.000.
Men bile. Var kjørt 31000, så jeg regner med vi har bil endel år....
Når jeg snakker med folk ang bil så sier jeg eUp er like genial på sin måte som vår Model 3 er på sin måte!
På korte turer på 5-15 km blir alltid eUp foretrukket, selv om det er noe kjekkere å kjøre Tesla.
Skulle ønske alle elbilhaterne leste slike tråder som dette! De som tror batterier må byttes ette 4-5 år.....
#14
Jeg gir vel balla i bompenger! Det som betyr noe for meg er hva bilen koster, jeg kommer nok ikke til å kjøpe bil til over 500.000, TM3 som jeg har nå kom på 402.000 alt inkludert. Hadde det kommet 25% moms på den hadde jeg beholdt Ioniqen noen år. Spretter prisen på Model Y i været beholder jeg nok Model 3.
Da blir det en særdeles pent brukt elbil mindre til en bra pris ute på Finn.
Vi som er i overkant opptatt av bil og teknologi bytter ikke bil for at de er utslitt, mange av oss vil gjerne ha det siste  nye. Men ikke for enhver pris!
Men bompenger kommer ned på listen.
Electrolux tror jeg er mer opptatt av å unngå bompenger, pm hen så må kjøre dieselkjøretøy!
#15
Model 3 / Sv: Ujevn sammensetning av model 3
lørdag 14. desember 2019, klokken 15:02
Sitat fra: Ingeniøren på fredag 13. desember 2019, klokken 07:22
Sitat fra: Klykken på torsdag 12. desember 2019, klokken 22:31
Har så langt seks stk i min omgangskrets med model 3. Ingen klager, ingen misfornøyde og så langt bare velstand. 5 kjøpte i mars/april, én nå i desember. Ingen sure miner ved utlevering heller. Top notch over hele linja, altså.

Tror det er fåtallet med problemer, mens de som har problemer roper ut høyt og tydelig.

Har du noen gang hørt om noen som klager til venner og bekjente om sin nye bil ?  :) :)

Min kollega har vært 4 ganger på verksted siden mars, en gang opptil 3 uker, og alt er ikke fikset enda, men han bare smile. Forstår det ikke - eller jo jeg gjør vel det  :)

Jeg forteller åpent om mine bilkjøp. Også TM3.
Jeg er oppgitt over at Tesla søler bort så mye penger på ting som kunne vært gjort skikkelig med en gang, det forteller jeg på SC også, men jeg smiler og stortrives med bilen selv om den må på verksted flere ganger for å justere glasstak, så lenge jeg får lånebil!
For bilen er suveren, og små lakkdefekter ødelegger ikke min nybilfølelse.
Det gjorde defekt 12 voltsbatteri i vår Ioniq med to driftsstans før tullingene på verksted fikk lov å bytte batteri! Men Kia og Hyundai vil jo åpenbart ikke ha meg som kunde så det er greit. :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA