Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Odd Knutsen

#1
EQC / Sv: Visning av EQC 14 februar i Oslo
fredag 08. februar 2019, klokken 23:42
Eniig i at det normalt er tilnærmet null info på slike arr. Men jeg er av tradisjon en MB-mann og tar turen til Oslo 14/2 for å SE bilen. Står også på Etron liste og den ser på nåværende tidspunkt ut for å være et bedre valg. Dog litt vel traust i fasongen. Synd Etron ikke har adoptert One-pedal fra Nissan, slik MB og BMW hevder de har.  Stod forøvrig på Ampera liste i sin tid, men endte opp med nye Leaf og er kjempe fornøyd med den
#2
Fikk ikke notert forbruk. Dekktrykk har jeg heller ikke kontrollert etter at jeg tok ut bilen. Kan kanskje være noe å hente der. Startet med iskald bil som kun hadde vært ladet på 10A et døgn tidligere. Tempertur stod på 21 grader og hastighet varierte mellom 80 og 60, mest 80. Vil jeg få "toppladet" batteriet dersom jeg setter på klimaanlegg en tid før start, mens den står tilkoplet 10A?
#3
Fikk min LE 13.02 og har nå kjørt CA. 2000 KM. Reiste fra hytta (skjeberg) og hjem (eidsvoll) sist helg. Kjørte indre veg, 80 KM fartsgrense; minus 8 grader, 158 km, varmeapp på Auto, og 10% rest på batteri ved hjemkomst.. Er nok litt skuffet over forbruket, men ut det fra andre skriver, kan det være litt å spare på å sette viftehastighet ned et par hakk. Kjørte på 16" Continental /Odd
#4
Fikk min Leaf LE 2018 13.02. og har nå kjørt ca. 2000 km. Hadde 2014 Leaf tidligere og har en MB 200 diesel, nå som bil nr.2. E-pedal er helt fantastisk bra. Må inn i " innstillinger" for å få satt den til å væe default. Alle biler burde ha e-pedal. Pro Pilot er også helt fantastisk bra. Føler at jeg kjører mye tryggere i LE enn inn i MB. Er litt skuffet over forbruket, men det holder til vårt kjørebehov. Mege stillegående og komfortabel å kjøre. / Odd
#5
Hentet min LE 13 FEB og har nå kjørt ca 150 mil. Veldig fornøyd med bilen, men rekkevidden kunne klart vært bedre. Kjørte hjem fra hytta på søndag. Stort sett flatt, ikke motorvei og nesten bare 80 soner. 158 km med varme på, Minus 8 grader og 10 % rest på batteriet ved hjemkomst.
#6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Har noen fått utlevert bil?
torsdag 15. februar 2018, klokken 22:20
I følge min forhandler er flaskehalsen Drammen havn Mye snø vanskeliggjør lossing I tillegg skal alle biler understellsbehandles før de sendes forhandler Det  sies at båter ligger på vent i Oslofjorden
#7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Har noen fått utlevert bil?
tirsdag 13. februar 2018, klokken 21:35
 LEAF LE, mottatt 13.02.18 kl 1130 som planlagt. 10 dager før forespeilet og i kontrakten stod det mars... Ingen bilder, desverre. Men gled dere!!!! Meget store forbedringer i forhold til 2014 modellen vi hadde tidligere. ALT er mye mer stille og komfortabelt. STOR bil følelse. Og fysisk meget romslig bagasjerom, heldigvis uten BOSE-kasse. Mer enn god nok lyd i radioen likevel. Enkel og intuitiv betjening. Led foran og bak for de som var i tvil om det. Med adaptiv cruise og E-pedal var det nesten ikke behov for verken gass eller brems. Tok en 22 mil prøvetur, motorvei og bykjøring, temperatur -3 til -9. En liten ladestopp, men hadde nok kunnet klart oss uten. På motorvei med delvis nedslitt og dårlig veimerking ble "lane control" noe nervøs (koplet ut og inn, avhengig av synlige hvite striper), spesielt etter mørkets frambrudd. Men ingen tvil om at støttesystemene bidrar sterkt til en mer trafikk-sikker hverdag. Er meget fornøyd med vårt valg  :) :+1:
#8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Har noen fått utlevert bil?
mandag 12. februar 2018, klokken 22:26
Skal hente min LE i morgen 13.02 kl 1130  :)
#9
Ringte min Nissan-forhandler i slutten av sept. Da hadde de nettopp lagt inn bestilling på sine 4 første biler, uten at de hadde navngitte kjøpere på alle. Dersom jeg ønsket å stå som kjøper, så var det OK for forhandler :-) Selve kontrakten ble ikke skrevet før i november, korrigert til også å få med skvett"lapper" 06.12. Spec. på LE varianten tilsier full LED foran og bak.
#10
Bestile Ampra e 09.11.2016. Forstod i september 2017 at verken PSA eller GM hadde noe ønske om at dette skulle bli noen suksess i Europa. Veldig synd for Opel og ikke minst forhandlerne. Jeg ringte derfor min Nissan forhandler og meldte interesse for nye Leaf. Den har riktignok "bare" 40 kw batteri, men vil fungere til det meste av vår normale bilbruk (til og fra jobb og hytte uten mellomladig. I tillegg har den noen egenskaper som jeg savnet på Opel`n: Større bagasjeplass, Adaptiv cruise controll og ikke minst varmepumpe!  Så når meldingen kom fra Opel om antatt leveringstid sept. 2018 og 60.000 i prisøkning, ble min kontrakt terminert. Nissan antydet i november levering ca. 23. februar, og nå står Leaf LE allerede på båten fra England og forhanler forventer levering til meg tidlig i februar. (før planlagt, som normalt fra Nissan :-) . GLEDER MEG! :+1:
#11
Bestile Ampra e 09.11.2016. Forstod i september 2017 at verken PSA eller GM hadde noe ønske om at dette skulle bli noen suksess i Europa. Veldig synd for Opel og ikke minst forhandlerne. Jeg ringte derfor min Nissan forhandler og meldte interesse for nye Leaf. Den har riktignok "bare" 40 kw batteri, men vil fungere til det meste av vår normale bilbruk (til og fra jobb og hytte uten mellomladig. I tillegg har den noen egenskaper som jeg savnet på Opel`n: Større bagasjeplass, Adaptiv cruise controll og ikke minst varmepumpe!  Så når meldingen kom fra Opel om antatt leveringstid sept. 2018 og 60.000 i prisøkning, ble min kontrakt terminert. Nissan antydet i november levering ca. 23. februar, og nå står Leaf LE allerede på båten fra England og forhanler forventer levering til meg tidlig i februar. (før planlagt, som normalt fra Nissan :-) . GLEDER MEG!
#12
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Sykkelfeste/hengerfeste
fredag 19. januar 2018, klokken 22:18
Min forhandler opplyste ved bestilling i oktober at tredjeparts leverandør (thule) jobbet med å produsere et "hengerfeste", kke for å dra tilhenger, men for å kople på sykkelstativ etc. Det ville vært perfekt!!!
#13
Kom en skikkelig nedtur melding denne uka: Ikke full pott i den europeiske kollisjonstesten.
Kan vel ikke å forvente at det blir endringer på dette på 2018 modellene?
#14
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Fulladet og rekkevidde
fredag 08. september 2017, klokken 10:00
Tellus: Mener du at AirCondition stod for 22% av energiforbruket???
Savner at Ae ikke har varmepumpe, slik den nye Leafen kommer med.
#15
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Samleoversikt bestillinger Ampera-e
søndag 20. august 2017, klokken 22:24
Mange av oss har jo frist til ut september med å vedstå oss kontrakten. Bør vi det? Uten å få troverdig og konkret leveringstid?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA