Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - larsif

#1
Hyundai Ioniq / Sv: IONIQ 2017-2019 Støydemping?
onsdag 13. januar 2021, klokken 11:47
Hei
Hentet min Ioniq 08.01.21 hos Suldal Billakkering etter Mercasol behandling + ekstra støybehandling.Mine målinger må tas med en klype salt.
Det ble ikke målt på samme strekning og underlag eller vær.
Første måling foretok jeg på relativt fin tørr vei/asfalt viste 72dB dersom jeg ikke husker feil vha appen Sound Meter.
Når jeg hentet bilen var det saltvåt vei og jeg målte igjen på en relativt fin vei/asfalt.Ved 80 kmt-ca. 67-68 dB og 60 kmt 64-65 dB.

På fin asfalt (relativt) var lyddempingen merkbar, men på dårlig asfalt var der fremdeles vel mye romling/asfalt støy, subjektivt mest fra bakenden, bagasjerom.

Så ut i fra videoen vist over i tidligere innlegg kunne jeg tenkt å utført
den dempingen med disse mattene fra baksete og bakover.

Vel investert behandling? Ja, på ok asfalt.
Rediger innlegg
#2
Hyundai Ioniq / Sv: Priser service Ioniq
fredag 19. oktober 2018, klokken 17:22
Betalte ca 1900 Kr hos forhandler for 15000 Km service.
I dag,30000 Km service hos lokalt verksted,1254 Kr inkl kupefilter.
Da kommer jeg igjen neste gang også,sa jeg.
#3
Og så var det tilgang til hurtig-lader da.
Har kjørt Ioniq siden mars 2017.Har ikke stått i ladekø før siste halve året.
Det har blitt svært vanskelig den siste tiden med lange køer (3-5 biler)
hver gang jeg har vært ute å fartet.Mangel på ladestasjoner er ikke bare
kommet til ett kritisk nivå,men opp på ett skandaløst nivå.
På Tesla laderne har det alltid vert god plass..etter mine observasjoner.
#4
Hyundai KONA / Sv: Antirustbehandling
onsdag 22. august 2018, klokken 19:53
hvordan foretas en støydemping?
#6
Hyundai Ioniq / Sv: Lading,KWt pr mnd.
torsdag 31. mai 2018, klokken 22:37
Sitat fra: Crown på torsdag 31. mai 2018, klokken 22:01
Sitat fra: larsif på torsdag 31. mai 2018, klokken 19:59
Vel,ganger en opp 30km med 23 arbeidsdager 690km det er det den blir kjørt.
Ingenting skulle tilsi at det skal gå ca. 100 kwt mer mai i år vs mai 2017
på den kjøringen.

Så du bruker den aldri utenom jobb? Ladet du noe hjemmefra i fjor? Hva er km-stand nå da, og når kjøpte du den?

Ellers kan det jo være feil på måleren, eller noen andre bruker laderen når du ikke vet. Hva sier bilen at du har til forbruk da?

Bilen blir i all hovedsak brukt til jobb.
All lading foregår med egen vegg-lader fra bilen var ny,10.03.17.
km stand 22626.
Er hjemme med full kontroll,ingen finner veien inn til meg.

Gårsdagens kjøring viser normale verdier som tidligere.
Nedover til jobb,16km - 3.7 kwt/100km
hjem 17km - 19.3 kwt/100km

Det virker bare som det går mer strøm for å lade den opp.
Ved langturkjøring blir den jo ladet med hurtiglader og
har ikke hatt noen innvirkning av betydning på lokalkjøring
med lading hjemme.

All felleskjøring med to hunder blir utført med en rav4.
De har aldri hvert i Ioniq`en

Det virker som om den trenger flere kwt for å lades opp.
#7
Hyundai Ioniq / Sv: Lading,KWt pr mnd.
torsdag 31. mai 2018, klokken 19:59
Vel,ganger en opp 30km med 23 arbeidsdager 690km det er det den blir kjørt.
Ingenting skulle tilsi at det skal gå ca. 100 kwt mer mai i år vs mai 2017
på den kjøringen.
#8
Hyundai Ioniq / Sv: Lading,KWt pr mnd.
torsdag 31. mai 2018, klokken 16:46
Ja,det var da voldsomt med nuller..
23000 på godt over ett år ser vel litt bedre ut.

Jobb kjøring er ca 30Km daglig.
Ikke noe unormalt mer kjøring utover jobb kjøringen enn i 2017.
Sånn sett er økningen unormal.
Hadde vel som de fleste forventet å komme ned på samme nivå som i fjor
på samme tidspunkter.
I stedet blir det en relativt stor økning.
De to siste mnd. med sommerdekk, nær ideal temp og lite nedbør også.
#9
Hyundai Ioniq / Lading,KWt pr mnd.
torsdag 31. mai 2018, klokken 14:46
Hei
Har kjørt over ett år,mars 17,230000Km.
Bruker vegg-lader med kwt måler.
Stort sett daglig jobb kjøring.
Har ladet i snitt frem til vinteren ca. 145 kwt - 175 kwt.
Vinter månedene har ligget stabilt på rundt 200 kwt.
Så kom mars,223 kwt,april,239 kwt og nå 253 kwt.
Denne trenden tenker jeg er litt unormal?
Noen tanker om årsak?
#10
Hyundai Ioniq / Sv: ADVARSEL-styr unna Hyundai
tirsdag 19. desember 2017, klokken 22:37
Sitat fra: Vailent på tirsdag 19. desember 2017, klokken 22:10
Sitat fra: tuono på tirsdag 19. desember 2017, klokken 21:41
Første gang noen rapporterer om "ødelagt batteripakke" på noen av de forumene jeg følger. Inkludert FB gruppen. Så den påstanden fra verkstedet kjøper jeg ikke sånn uten videre.
Men de fikk vi høre fra verksted. Hvordan og hvorfor den er ødelagt ingen som vet og ingen som kan svare til oss :(. Når vi masser at de må bytte den, svarer de at først må feilen repareres. Men da spørrer jeg hvordan kan dere reparere den hvis dere vet ikke hva slags feil det er. 20 dager står bil på verksted. Dårlig kommunikasjon med verksted. Eneste løsning som jeg har fant det er å få hjelp av advokater. Slitsom.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Daglig leder Thomas Rosvold hos Hyundai Norge er nok svært
fornøyd med Hyundai`s markedsandel her i landet.
Er nok det som er grunnen for kundebehandling.
Forhandler og verksted kommer ikke langt om importør
er fornøyd med ståa.Hadde de derimot ikke vært fornøyd
hadde de nok tatt grep og gjort noe med det.
#11
Hyundai Ioniq / Sv: ADVARSEL-styr unna Hyundai
tirsdag 19. desember 2017, klokken 22:25
Sitat fra: Vailent på tirsdag 19. desember 2017, klokken 19:07
Sitat fra: Kristin Lien Farkas på fredag 08. desember 2017, klokken 11:23
På onsdag kl 15.10 ringte fruen.Bilen vil ikke gå.Ringte Hyundai assistanse.
I følge garantien skal hjelp fåes i løpet av 1 time.Bergingsbilen ringte og fortalte
at han ikke kunne komme før om ca. 5 timer da han var på oppdrag.
Da burde Hyndai assistanse ringt til neste bergingsbil som også ligge ca 1 time unna.
Ikke ville de sende bilen til forhandler (Bauge auto Haugesund) heller,men til en annen da det verksted (Nils Sørhaug,Haugesund) var det nærmeste.Det er muligens ett par hundre meter i forskjell i avstand.Dette ble påpekt i to tlf. samtaler,men ikke søren om den skulle til Bauge auto.
Så var det den delen ang. leigebil og hjemtransport.
Hjemtransport måtte ordnes selv,15 km å gå.
I løpet av to tlf. samtaler med Hyundai assistanse,ble også leiebil nektet hver gang.
Måtte da også vente litt da hun  på Hyndai assistanse forespurte Hyndai om leiebil,
med det ble blankt avvist.Bilen ble til slutt hentet,men hørete ikke mer.
Kl 09.00 i dag,fredag ringte jeg verksted.De fikk ikke kontakt og svar fra Hyundai,
hverken på tlf. eller mail.Leiebil spørsmålet var heller ikke avklart.
Ringte selv da til Hyundai norge.Ingen med ansvar var tilgjengelig,og ville heller ikke bli det.De som skal ta ansvar og svare for hyundai gjemmer seg bak ett sentralbord
og er ikke villig til å ta det ansvaret det får høyt betalt for å inneha.
Ble nylig oppringt fra Bauge auto,leiebil er på vei om noen timer med en bergingsbil.
Ble deretter oppringt fra leiebilfirmaet...de lurte på om hvorfor leiebilen ikke er avhentet??
Så til dre som står i kø for en Hyndai bil,avbestill,Styr unna Hyndai NORGE.
Deres garanti er null verdt.Ingen leiebil,ingen hjemtransport,ingen tilbakemelding.
En må ordne opp selv.Nå frister den nye Nissan Leaf.Kun 10 min. lengre ladetid.
Hva er det feil på bilen din? Veg du det?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Klarte jo å svare i feil innlegg..

PTC heater,ikke akkurat en rimelig del


#12
Hyundai Ioniq / Sv: Riper i sidevinduene
fredag 15. desember 2017, klokken 15:23
Er sikkert normal Hyundai holdning.
#13
Hyundai Ioniq / Sv: ADVARSEL-styr unna Hyundai
fredag 15. desember 2017, klokken 15:17
Sitat fra: elbilgeithus på tirsdag 12. desember 2017, klokken 13:52
Sitat fra: Kristin Lien Farkas på fredag 08. desember 2017, klokken 19:04
Sitat fra: gr på fredag 08. desember 2017, klokken 17:56
Sitat fra: Kristin Lien Farkas på fredag 08. desember 2017, klokken 16:10
Må forvente to ukers ventetid på delen som skaper problemene.
Ett varmelement i/til vifte.En kjent feil visstnok,og da attpåtil ikke
ha noe slikt på lager når de kjenner til problemet >:(.

Ikke får jeg logget inn på forumet på normalt vis heller lenger..bare elende for tiden :(
Vil ikke bilen gå på grunn av et varmeelement til vifta??

Hadde vært kjekt å få en forklaring på det fra Hyundai - åpenbart at den burde gi feilmelding og kreve service, men den burde være 100% kjørbar med mindre det er noe feilopplysninger eller at jeg misforstår noe.

Det kom opp en eller annen feilmelding.
"Alt" var klart til å trykke på D,men med feilmeldingen oppe.
Dette varme elementet trekker så mye strøm at systemet stopper og gir feilmelding
når det er defekt.
Som sagt,det å ikke ha dette på lager når en vet at denne feilen/defekten er "vanlig"
er sterkt kritikkverdig.

Det var ikke PTC elementet som var gått? Min tok føyken for tre uker siden og de brukte drøye to uker på å fikse problemet. Delen var ikke i Norge.

Feilmelding var "sjekk elbil system". Skikkelig informativ:-)

Ellers er jeg kjempefornøyd med bilen og har kjørt snart 20000 km med den

Endelig mulig med innlogging på normalt vis :)

Kan nok stemme at det var dette som var feilen.^
Var en tur utover i dag og ble bedt om å ta en tur innom.
Sies at delen er på vei og at bilen blir tatt inn på verksted
på mandag.Tar service med det samme.(ca. 1900Kr.)
Ioniq`en er ok bil det,men problemet er Hyundai Norge.
Virker som de tror de kan behandle kundene som de vil.
Og som de sies her.Denne delen er en gjenganger og
burde da ligget inne på lager.Det skal nå ligge 18 stk? inne
lager.Men dersom dette er en gjenganger burde det
blitt en oppgradering/re-design for å unngå fremtidige
problemer.
Var en tur innom Nissan.Der ble det sagt at de hadde hentet
del fra prøvebil eller lignende i slike tilfeller.Sikkert selvskryt,
men slik skal det tenkes mener nå jeg.
Har en Peugeot 208 fra selger i mellomtiden.
Begge brukere hos oss mener komforten er bedre her.
Har jo selv klaget på setet i en annen tråd her.
#14
Hyundai Ioniq / Sv: varmepumpe?
lørdag 25. november 2017, klokken 17:06
Har det ikke vært noe parallell import av Ioniq uten varmepumpe som har vært til salgs på "finn.no".
#15
Hyundai KONA / Sv: Konstruktiv kritikk av Kona
lørdag 21. oktober 2017, klokken 11:55
Dersom en ser bort fra vekt problematikken,
hvordan støyisolere mer selv vha biltema støy og dempe materiel?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA