Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Holmis

#1
ID.4 / Sv: Forsikring pris på ID4
torsdag 07. oktober 2021, klokken 06:38
Sitat fra: daktari på tirsdag 05. oktober 2021, klokken 12:41
Sitat fra: Holmis på tirsdag 05. oktober 2021, klokken 12:25
5620,-/år,  75%, 15000km, ingen under 23, 8000 i egenandel, ikke bankkunde, for kasko pluss m/leiebil hos Gjensidige.
Hvor i landet?
Sentralt på østlandet
#2
ID.4 / Sv: Forsikring pris på ID4
tirsdag 05. oktober 2021, klokken 12:25
5620,-/år,  75%, 15000km, ingen under 23, 8000 i egenandel, ikke bankkunde, for kasko pluss m/leiebil hos Gjensidige.
#3
e-up! / Sv: E-up Range led-lyspærer? (Hvilke type sokkel?)
torsdag 26. november 2020, klokken 19:56
Vil tro det står i manualen som følger med bilen.
#4
Skoda Citigo iV / Sv: Min Citigo lader bare med 2,4 kW?
torsdag 09. juli 2020, klokken 08:42
Sjekk at ikke bilen har innstillt max ladestrøm.
#5
e-up! / Sv: Lading e-UP! Range
fredag 01. mai 2020, klokken 14:21
Jeg har ikke sett at VW har reklamert med 1 fas 32A lading, kun sett 7,2 kW. På sidene dems så anbefaler de Defa laderen som er 32A 1 fas / 7,2kW, dette er det nærmeste jeg har sett de har antydet 1 fas lading med 32A.
Har du noen sett at de har skrevet 1 fas lading og 32A?
På Seat delen av forumet så skriver de at dette er reklamert med, men spm. er om VW også har reklamert med dette.
#6
e-up! / Sv: Lading e-UP! Range
onsdag 29. april 2020, klokken 19:33
Jeg har koblet om min Easee til 3 fas 230V IT. Og når jeg da lader med 7,2kW belastes fasene: L1 28,5A L2 16,4A L3 16,2A. Ved 1 fas trekker den kun 16A/3,6kW uansett om du har 32A tilgjengelig. Det har vært nevnt på forumet at det er 2 stk. ladere som er koblet til hver sine faser, og at det burde vært en kontaktor for å koblet disse i parallell på samme fase når bilen blir koblet til 1 fas.
#7
Mii electric / Sv: AC lading Mii
onsdag 18. mars 2020, klokken 19:50
Sitat fra: tom-eil på onsdag 18. mars 2020, klokken 15:22
Oppdatering: Seat har bedt Møller Tønsberg om å ringe meg for å ta bilen inn for feilsøking vedr. ladeproblematikken. De skal sende info til fabrikk, så får vi se hva som må gjøres, om det er en sw-bug eller noe annet.

Mener Seat at den skal trekke 7,2kW / 32A når den detekterer er den er tilkoblet 1 fas og 7,2kW / 28A , 16A , 16A når den detekterer 3 fas? Det hadde isåfall vært veldig allright!
#8
Nissan / Sv: Mulig med kjettinger på nissan Leaf 2018?
mandag 16. mars 2020, klokken 09:01
Jeg syntes Leaf er ganske dårlig på vinter, skrur man ikke av ESP er den helt håpløs. Har kjettinger fra Biltema som jeg setter på ved behov, det funker knall til å komme fram på korte vanskelige strekninger.
#9
Mii electric / Sv: AC lading Mii
torsdag 12. mars 2020, klokken 18:37
Ja
#10
Mii electric / Sv: AC lading Mii
torsdag 12. mars 2020, klokken 17:12
Nå har jeg koblet om min Easee til 3 fas 230V IT. Og når jeg da lader med 7,2kW belastes fasene: L1 28,5A L2 16,4A L3 16,2A.
#11
Mii electric / Sv: AC lading Mii
onsdag 11. mars 2020, klokken 06:53
Dette stemmer bra med min erfaring med E-UP! Range. Får 3,6kW når jeg kobler til en Easee 32A 1 fas IT, men 6kW når jeg kobler til 3x13A TN på jobb.
#12
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 3 fas lading?
søndag 18. august 2019, klokken 18:00
Hvis du har 6mm2 3 fasnedgravd eller påvegg kan den belastes med 41A. Og hvis du fasefordeler dette burde det holde til det meste?
#13
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 3 fas lading?
søndag 18. august 2019, klokken 13:12
Leaf 40kWh 2018 lader kun på 6.6kW 1 fas som blir ca 28,5A.
#14
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Rygge/kjørekamera blir svart
mandag 24. juni 2019, klokken 00:20
Er det noen andre som har opplevd at ryggekamera og kamera i nissan logo blir veldig mørke? Kan så vidt se noe. Dette kommer og går. Er en LE som ble levert i juni 2018.
#15
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Antennen og skiboks
søndag 05. mai 2019, klokken 08:53
Ja det er samme gjenger, så du kan bytte tilbake til orginal når som helst du ikke har takboksen på.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA