meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - derwaechter

#1
7X / Sv: Zeekr 7x
mandag 07. juli 2025, klokken 21:05
Sitat fra: What-a-watt på mandag 07. juli 2025, klokken 14:20Der er jeg enig. Men dørene kan altså åpnes manuelt. Kjekt hvis bilen tar fyr....

Sitat fra: derwaechter på søndag 06. juli 2025, klokken 23:17Dette er jo skremmende lesning.

Både hvordan bilene skal ha oppført seg og forårsaket ulykker, men og hvordan redningsmannskaper og andre ikke får passasjerer ut som så brenner inne.

Er det overdreven eller har The Guardian et poeng her?

https://www.theguardian.com/technology/2025/jul/05/the-vehicle-suddenly-accelerated-with-our-baby-in-it-the-terrifying-truth-about-why-teslas-cars-keep-crashing


Ikke uten videre bak i vår model Y.

Og i mange Tesla modeller ikke fra utsiden uten strøm, så vidt jeg har forstått.

Nødhammer, som er nevnt i artikkelen, hjelper heller ikke siden vinduene er laminert glass.
Sitat fra: derwaechter på mandag 07. juli 2025, klokken 21:03
Sitat fra: What-a-watt på mandag 07. juli 2025, klokken 14:20Der er jeg enig. Men dørene kan altså åpnes manuelt. Kjekt hvis bilen tar fyr....

Sitat fra: derwaechter på søndag 06. juli 2025, klokken 23:17Dette er jo skremmende lesning.

Både hvordan bilene skal ha oppført seg og forårsaket ulykker, men og hvordan redningsmannskaper og andre ikke får passasjerer ut som så brenner inne.

Er det overdreven eller har The Guardian et poeng her?

https://www.theguardian.com/technology/2025/jul/05/the-vehicle-suddenly-accelerated-with-our-baby-in-it-the-terrifying-truth-about-why-teslas-cars-keep-crashing


Ikke uten videre bak i vår model Y.

Og i mange Tesla modeller ikke fra utsiden uten strøm, så vidt jeg har forstått.

Nødhammer, som er nevnt i artikkelen, hjelper heller ikke siden vinduene er laminert glass.

Sorry, så først nå at sitatet midt ble brukt i en annen kontekst.
#2
7X / Sv: Zeekr 7x
mandag 07. juli 2025, klokken 21:03
Sitat fra: What-a-watt på mandag 07. juli 2025, klokken 14:20Der er jeg enig. Men dørene kan altså åpnes manuelt. Kjekt hvis bilen tar fyr....

Sitat fra: derwaechter på søndag 06. juli 2025, klokken 23:17Dette er jo skremmende lesning.

Både hvordan bilene skal ha oppført seg og forårsaket ulykker, men og hvordan redningsmannskaper og andre ikke får passasjerer ut som så brenner inne.

Er det overdreven eller har The Guardian et poeng her?

https://www.theguardian.com/technology/2025/jul/05/the-vehicle-suddenly-accelerated-with-our-baby-in-it-the-terrifying-truth-about-why-teslas-cars-keep-crashing


Ikke uten videre bak i vår model Y.

Og i mange Tesla modeller ikke fra utsiden uten strøm, så vidt jeg har forstått.

Nødhammer, som er nevnt i artikkelen, hjelper heller ikke siden vinduene er laminert glass.
#3
Dette er jo skremmende lesning.

Både hvordan bilene skal ha oppført seg og forårsaket ulykker, men og hvordan redningsmannskaper og andre ikke får passasjerer ut som så brenner inne.

Er det overdreven eller har The Guardian et poeng her?

https://www.theguardian.com/technology/2025/jul/05/the-vehicle-suddenly-accelerated-with-our-baby-in-it-the-terrifying-truth-about-why-teslas-cars-keep-crashing
#4

[/quote]
Generelt virker det som aviser/webnyheter ikke har tatt innover seg produksjonsstansen, og det faller i narrativet til journalistene å skrike opp om Tesla-skam og Anti Elon-propaganda
[/quote]

Nonsense. Mange medier skrev om produksjonsstans som en mulig (del) av forklaringen.
Musk får masse mediedekning. Før mest positiv, nå er det meste negativt. Men det har ingenting med propaganda men alt med hans handlinger å gjøre.
At han har påvirket Tesla som merkevare negativt er uten tvil. Spørsmålet er bare hvor mye og hvor langvarig. Det finner vi ut av etter hvert.
#5
Sitat fra: CorsoDante på lørdag 10. mai 2025, klokken 07:51Selv om Musk hadde vært en fiffig reinkarnasjon av Jesus, Allah og Mor Teresa - så ville det vært nært umulig å forsvare en markedsandel på 20 %, med 2 salgbare modeller

Nettopp! Men at de bare har to salgbare modeller har mye med Musk å gjøre. At de satset på "The Auto Industry's Biggest Flop In Decades" https://www.forbes.com/sites/alanohnsman/2025/04/03/elons-edsel-tesla-cybertruck-is-the-auto-industrys-biggest-flop-in-decades/ isteden for å oppdatere dagens modeller raskere eller kommer med nye, salgbare modeller, er hans ansvar. 
#6
Sitat fra: CorsoDante på fredag 09. mai 2025, klokken 17:10men at media ikke endrer påstanden om sviktende salg, på tross av at modellen selger bedre enn de neste 6 modellene på lista

Sviktende (eller stigende) salg og plassering på ranglisten er to forskjellige ting. Det ene sier lite om det andre.

Men bilsalg er ikke fotball. Her er det salgstallene og vekst som teller, ikke rangering. Og helst salgstallene på konsern-nivå, ikke enkle merker eller modeller.

Salgstallene til Tesla i 2024 og hittil år 2025 er dårlige. Det er det ingen som helst tvil på. Nå spørsmålet om Juniper og etter hvert robotaxi eller what not snur trenden. Det får vi se. Jeg er i tvil.

 
#7
Tesla i media / Sv: I bought this car before Elon lost his mind
fredag 11. april 2025, klokken 12:40
https://regionalheute.de/deutsche-behoerden-melden-angriffe-auf-teslas-1744366322/


Her har en tysk avis systematisk spurt regionale politier og det er faktisk en del angrep på Teslaer, både påtenning og mindre alvorlig hærverk. Angår Tesla-butikker og Teslaer parkert ute både i byer og landlige områder i øst og vest.
#8
Tesla i media / Sv: Tesla i utenlandske medier
fredag 11. april 2025, klokken 12:38
https://regionalheute.de/deutsche-behoerden-melden-angriffe-auf-teslas-1744366322/


Her har en tysk avis systematisk spurt regionale politier og det er faktisk en del angrep på Teslaer, både på tenning og mindre alvorlig hærverk. Angår Tesla-butikker og Teslaer parkert ute både i byer og landlige områder i øst og vest.
#9
Sitat fra: Dieselgubben på lørdag 29. mars 2025, klokken 10:28Beklager og måtte bidra til avsporing, men når @Vaduz og @Derwaechter begynner med goebbels style argumentasjon kan man ikke la det stå uimotsagt.


Sorry, det går for langt. For det første begynnte du diskusjonen med at jeg setter liv i fare og what not. Jeg skrev bare to setninger hvorfor jeg svarte med "helt utelukket" på spørsmålet og så satt du igang med tullet ditt.

For det andre, Göbbels går langt over streken.

#10
Tesla i media / Sv: I bought this car before Elon lost his mind
fredag 28. mars 2025, klokken 11:39
Sitat fra: What-a-watt på fredag 28. mars 2025, klokken 11:04
Sitat fra: kasmir på fredag 28. mars 2025, klokken 10:53Hadde tenkt å Teslaen ned til Europa i sommer med familien. Begynner å bli skeptisk til hele greia...

Hvor stor tror du sjansen for at du skal utsettes for noe slikt er? Regnet i promille? Hvis du planlegger for en Europa-tur er det nok andre ting du bør være mere oppmerksom på!

Nei, det syns jeg er vanskelig å si. Inntil nylig har jeg sagt at man bør holde seg fra utsatte område som gateparkeing i deler av Berlin f.eks., der antenning av (luksus)biler ha skjedd før og der også Teslaer har blitt påtennt nylig. Men ellers trodde jeg det går greit.

Men dette er nå et så kjedelig boligområdet som det går an å finne, tror jeg. Vi følger med hvordan det utvikler seg.

Tror her i Norge er det vanskelig å forstå hvor sint AfD støtten og historieløsheten til Musk ha gjort mange.
#11
Tesla i media / Sv: Tesla i utenlandske medier
fredag 28. mars 2025, klokken 10:28
Sitat fra: Rosstopher på fredag 28. mars 2025, klokken 10:20
Sitat fra: derwaechter på fredag 28. mars 2025, klokken 10:15Teslaer i boligområde Hannover malet på. Tesla med "Elon sucks" klistremerke ble stående uberørt.

https://www.ndr.de/fernsehen/sendungen/hallo_niedersachsen/Tesla-Autos-in-Hannover-Bemerode-beschmiert,hallonds94146.html

Jeg syns ikke at det er i orden. For oss som reiser gjennom Europa hver sommer er det relevant å være bevisst på. 

Nei, der selvfølgelig ikke greit å gjøre hærverk på andres eiendeler.

Ja, det er egentlig selvfølgelig. Men siden jeg er kritisk til Musk her i forumet ville jeg være helt tydelig. Just in case. 
#12
Tesla i media / Sv: I bought this car before Elon lost his mind
fredag 28. mars 2025, klokken 10:26
Teslaer i boligområde Hannover malet på. Tesla med "Elon sucks" klistremerke ble stående uberørt.

https://www.ndr.de/fernsehen/sendungen/hallo_niedersachsen/Tesla-Autos-in-Hannover-Bemerode-beschmiert,hallonds94146.html

Jeg syns ikke at det er i orden. Men for oss som reiser gjennom Europa hver sommer er det relevant å være bevisst på.
#13
Tesla i media / Sv: Tesla i utenlandske medier
fredag 28. mars 2025, klokken 10:15
Teslaer i boligområde Hannover malet på. Tesla med "Elon sucks" klistremerke ble stående uberørt.

https://www.ndr.de/fernsehen/sendungen/hallo_niedersachsen/Tesla-Autos-in-Hannover-Bemerode-beschmiert,hallonds94146.html

Jeg syns ikke at det er i orden. For oss som reiser gjennom Europa hver sommer er det relevant å være bevisst på. 
#14
Tesla / Sv: Ikke bestill noen ny Tesla nå
torsdag 27. mars 2025, klokken 15:32
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 27. mars 2025, klokken 14:54Ser at Tesla har begynt å kaste gratis Tesla-er til kundene nå... Kostet 650.000 i fjor...nå 481.565.

Fra en sånn derre Fakeboob side:

Er det Juniper eller ble kvitt gamle modeller?
#15
Tesla / Sv: Ikke bestill noen ny Tesla nå
torsdag 27. mars 2025, klokken 14:08
Sitat fra: Breezec på torsdag 27. mars 2025, klokken 13:55
Sitat fra: What-a-watt på torsdag 27. mars 2025, klokken 13:44
Sitat fra: Breezec på torsdag 27. mars 2025, klokken 13:20Jeg har hatt både TMS og TMX med gratis lading, bare siste to åra med Model 3, ellers hadde jeg ikke kommentert.
Det kunne ikke jeg vite. Står bare TM3 i nicket ditt. Men fint at du ikke har, eller har hatt feilen som jeg sier jeg har hatt i over ett år. Da hadde du vel ikke S eller X?
Nei, jeg prøvde ikke være vanskelig, jobber med et par andre med 2017 TMS med gratis lading, de har ikke hatt problemer. Personlig hadde jeg oppgitt klokkeslett for utkobling og bedt Tesla feilsøke, men er kanskje utenfor garanti nå, da er det kanskje bedre bare holde seg til fungerende V4 enn grave seg ned i feilsøking man må betale av egen lomme.

Min erfaring er at Tesla sine ladere er milevis foran andre stabilitetsmessig. De få gangene jeg har ladet hos Ionity i utlandet har det alltid vært trøbbel, verst i Wolfsburg der kun 1 av 6 fungerte og det ble ladekø med to biler.



Enig. Har hadt trøbbel hos Tesla bare to ganger, der lading var veldig tregt. Men det var ikke verre enn å kjøre til neste og lade der. Men hadde nok vært mere irritert hadde kommet fram med lav batteri. Så sånn sett er det også hos Tesla greit å ikke ankomme laderne helt tomt :-)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA