Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - OCSGAO

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mine første timer i min egen Model S!
tirsdag 17. august 2021, klokken 09:18
Tesla S Lr +. 2021 651 km

Fikk endelig testet min nye Tesla S på motorvei mellom Hirtshals og Scandinavian park.
Nedover med tom bil
Oppover med bil full av brus og øl.
#2
Tesla / Sv: 1års gratis SuperCharging, men bare i USA?
mandag 11. januar 2021, klokken 17:00
Jeg ba ikke om det.
#3
Tesla / Sv: 1års gratis SuperCharging, men bare i USA?
søndag 10. januar 2021, klokken 20:27
Bestilte inventory Model S LR plus 14.12.2020 og fikk den utlevert 30.12.2020.
Ser nå følgende på min konto

Model S Long Range Plus

Solid Black

19'' Sølvfelger

Krem premium interiør med innredning i eike-tre

Autopilot

Fullverdige selvkjørende egenskaper  (ikke bestllt FSD)

Gratis Supercharging frem til 1. januar 2022

Da har årsaken til at jeg har fått gratis supercharging i et år.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ny MS og MX leveres først i mars...
søndag 03. januar 2021, klokken 18:16
Den viser 652 Km ved full ladning

Sitat fra: DagfinnN på søndag 03. januar 2021, klokken 15:53
Sitat fra: OCSGAO på søndag 03. januar 2021, klokken 14:56
Det var vinterføre (snø, is i veibanen) fra Dombås til nedstegning til Stryn, ellers bart.
Det var Nokian 19" piggfri som ble levert med bilen.
Sitat fra: OCSGAO på lørdag 02. januar 2021, klokken 19:22
Hentet ny Tesla S LR+ i Trondheim på onsdag.
Kjørte hjem til Askøy samme dag, ca 70-mil,  Kjørte til Dombås og så over Strynefjellet.
Temperatur på turen -6 til + 5 grader.
Gjennomsnittforbruk 1,8 KW per mil.
Viser den enorme framgangen Tesla har på utvikling av strømforbruk. Kjempeimponerende. Jeg tviler på at jeg med min S100D fra 2017 ville ha klart et slikt forbruk på denne strekningen selv på sommerføre og +20.
Kan du finne ut ved hjelp av strømforbruksappen hva LR+ har som beregningsgrunnlag for EPA?
Min X 100D har 2.14, min SR+ har 1.40.
S100D fra 2017 hadde 1.91
I tillegg er jeg veldig nysgjerrig på hva EPA (Grønne batteriet) viser ved 100% lading.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ny MS og MX leveres først i mars...
søndag 03. januar 2021, klokken 14:56
Det var vinterføre (snø, is i veibanen) fra Dombås til nedstegning til Stryn, ellers bart.
Det var Nokian 19" piggfri som ble levert med bilen.

Sitat fra: fonberg på lørdag 02. januar 2021, klokken 22:17
Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 02. januar 2021, klokken 19:43
Sitat fra: OCSGAO på lørdag 02. januar 2021, klokken 19:22
Hentet ny Tesla S LR+ i Trondheim på onsdag.
Kjørte hjem til Askøy samme dag, ca 70-mil,  Kjørte til Dombås og så over Strynefjellet.
Temperatur på turen -6 til + 5 grader.
Gjennomsnittforbruk 1,8 KW per mil.
Har hatt 100d tidligere, der hadde jeg problem med å komme ned i gj.snittforbruk på 2.0 KW på sommerføre.
Veldig fornøyd med forbruket.

Høres jo helt fantastisk ut. Skjønner at du er veldig fornøyd med det!

Enig, dette høres veldig bra ut! Nokian Hakka 3? Tørre veier?
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ny MS og MX leveres først i mars...
lørdag 02. januar 2021, klokken 19:22
Hentet ny Tesla S LR+ i Trondheim på onsdag.
Kjørte hjem til Askøy samme dag, ca 70-mil,  Kjørte til Dombås og så over Strynefjellet.
Temperatur på turen -6 til + 5 grader.
Gjennomsnittforbruk 1,8 KW per mil.
Har hatt 100d tidligere, der hadde jeg problem med å komme ned i gj.snittforbruk på 2.0 KW på sommerføre.
Veldig fornøyd med forbruket.
#7
Audi e-tron / Sv: Navigasjon ute av posisjon
torsdag 08. oktober 2020, klokken 16:16
Dersom de trenger info, så kan de kontakte verkstedet Møller Minde

Sitat fra: OCSGAO på torsdag 08. oktober 2020, klokken 16:12
Det gikk fint.
Se fortalte at de tok ut et batteri i navagasjonsmodulen under sete i noen sekunder for å hard resette modulen.




Sitat fra: woody på tirsdag 06. oktober 2020, klokken 11:20
Hvordan gikk det med timen 30/9?
Har de funnet/fikset feilen?

Bilen min var inne i går.
Feilsøk en hel dag. Fortsatt ikke løst problemene, men de mener nå bestemt det er antenna.
Den er nå blitt sendt til lakkering og de har nå holdt av nok en hel dag til å bytte ut denne i neste uke. Var visstnok en omfattende jobb med demontering av taktrekket.
#8
Audi e-tron / Sv: Navigasjon ute av posisjon
torsdag 08. oktober 2020, klokken 16:12
Det gikk fint.
Se fortalte at de tok ut et batteri i navagasjonsmodulen under sete i noen sekunder for å hard resette modulen.




Sitat fra: woody på tirsdag 06. oktober 2020, klokken 11:20
Hvordan gikk det med timen 30/9?
Har de funnet/fikset feilen?

Bilen min var inne i går.
Feilsøk en hel dag. Fortsatt ikke løst problemene, men de mener nå bestemt det er antenna.
Den er nå blitt sendt til lakkering og de har nå holdt av nok en hel dag til å bytte ut denne i neste uke. Var visstnok en omfattende jobb med demontering av taktrekket.
#9
Audi e-tron / Sv: Navigasjon ute av posisjon
torsdag 17. september 2020, klokken 17:28
nei, har vart siden 21.august.
Vi får håpe at ny programvare etc vil gjøre at denne feilen ikke kommer tilbake.

#10
Audi e-tron / Sv: Navigasjon ute av posisjon
torsdag 17. september 2020, klokken 15:30
Hei.
Ja, får en del andre feil.  f.eks vil ikke bilen slakke ned fart automatisk ved svinger eller rundkjøring når jeg kjører med autopilot.  Bilen skifter heller ikke hastighet ved endring av fartsgrense selv om den har lest ny fartsgrense.

#11
Audi e-tron / Sv: Navigasjon ute av posisjon
onsdag 02. september 2020, klokken 11:52
var i kontakt med Møller.
Fikk til svar
"Vi har hatt noen tilfeller der styringsenheten for GPS-mottak (under baksetet) må resettes via diagnoseapparat her hos oss."
Har fått time 30.9 der jeg også skal skifte høyre baklys på garantien.
#12
Audi e-tron / Sv: Navigasjon ute av posisjon
tirsdag 01. september 2020, klokken 13:46
takk for svar.
Dessverre fungerte ikke dette.
Jeg forsøkte også å fabrikkstille navigasjonen, men heller ikke det fungerte.

#13
Audi e-tron / Navigasjon ute av posisjon
mandag 31. august 2020, klokken 20:17
Tok ferge fra Bergen til Hirtshals for 14 dager siden.
GPS hadde Bergen som utgangspunkt når jeg kjørte fra Hirtshals mot Tyskland.  Regnet med at posisjonen skulle justere seg til korrekt poisisjon etter noen minutter.   Nå har jeg vært hjemme i 12 dager og posisjonen viser at jeg nå er ute i Norske havet. 
Har lagt inn sim kort med datapakke som kobler seg opp mot internett, fungerte ikke.
Hvordan kan jeg få justert bilens GPS posisjon.
#14
Audi e-tron / Sv: Hurtiglading e-tron kostnader sparing
tirsdag 31. mars 2020, klokken 15:44
Har er prislisten, sansynligvis så er det fakturert for AC-lading når jeg har brukt Bilkraft sine ladere.
Den ene var faktisk en 150KW lader.
Se vedlegg



   189,00 NOK / måned
Minimum kontraktsperiode ¹
   12 måneder
Generell prising
   
AC-lading (normallading)
   1,00 NOK / min
DC-lading ² (hurtiglading)
   2,50 NOK / min
Grønn Kontakt 4
   
AC-lading
   0,10 NOK / min + 2,50 NOK / kWh
DC-lading (<= 50kW)
   1,25 NOK / min + 2,90 NOK / kWh
DC-lading (> 50kW)
   1,25 NOK / min + 2,90 NOK / kWh
IONITY HPC
   3,20 NOK / kWh
#15
Audi e-tron / Sv: Hurtiglading e-tron kostnader sparing
tirsdag 31. mars 2020, klokken 07:34
Har brukt Audi e-tron charging service ladekort på bilkraft sine ladere.

I mars har jeg fyllt totalt 25 min , 22 KW  Kostnad kr 25 kr.

Første år er ladekortet gratis, da er det neste like billig som hjemmelading.
fra andre år kr 189 per mnd, da blir det mer komplisert å beregne kostnadene
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA