Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Huskestue

Sider: [1] 2 3 ... 23
1
Audi e-tron / Sv: Nødanropsfunksjon: Feil! Funksjonen har begrenset tilgjengelighet.
« på: Onsdag 16. Desember 2020, klokken 19:07 »
Denne har nå "trutnet" av seg selv... Dvs lønte seg å være litt treg denne gangen.

2
Audi e-tron / Sv: Nødanropsfunksjon: Feil! Funksjonen har begrenset tilgjengelighet.
« på: Torsdag 03. Desember 2020, klokken 16:35 »
OK takk for erfaringsdeling. Da får jeg bestille time på verksted.

3
Audi e-tron / Nødanropsfunksjon: Feil! Funksjonen har begrenset tilgjengelighet.
« på: Onsdag 02. Desember 2020, klokken 23:03 »
Noen andre som har fått denne feilmeldingen?

Nødanropsfunksjon: Feil! Funksjonen har begrenset tilgjengelighet. Oppsøk verksted.

Har hatt den noen dager nå, tenkte at den ville gå over av seg selv men så langt har ikke det skjedd. Hvis andre har opplevd denne hva ble gjort for å fikse?

4
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
« på: ſøndag 01. November 2020, klokken 11:19 »
Like store eller større krefter som virker på komponentene i hjuloppheng når du  kjører i fart vil jeg tro?
Nei. Sett deg i en bil uten servo og vri på rattet når bilen står i ro. Kjenn forskjellen til når du kjører.

Når hjulet står i ro og du vrir på det har du friksjon i begge retninger. Når det ruller får du hjelp av at hjulet går rundt.

Jeg tenker Daktari kan ha helt rett når det gjelder krefter på hjuloppheng totalt sett, men når det gjelder spesifikt komponentene knyttet til styring, så tenker jeg også at momentet som skal til for å vri stillestående hjul, er betydelig større enn hjul i bevegelse... Jeg er også akkurat gammel nok til å ha forsøkt å kjøre bil uten servo: Nesten umulig å vri rundt stillestående. Men i bevegelse nesten like lett som bil uten servo.

- Men hovedspørsmålet blir jo fortsatt hvorvidt man bør unngå det..?
(Jeg er åpen for at det bare er tull og tøys å være forsiktig med dette, at det er en gammel «myte» og at bilene ikke slites fortere...)

Si fra når du skal selge bil ThomasEL! Helt klart at jeg skal kjøpe bruktbil av deg :-D

5
Audi e-tron / Sv: Ustabilt batteri
« på: Fredag 25. ſeptember 2020, klokken 23:07 »
Har du toppladet noen gang?

6
Audi e-tron / Sv: Blå plugg - ladekladd
« på: Lørdag 19. ſeptember 2020, klokken 01:22 »
Kan bekrefte at det ikke er samme boks og det er enten eller ved bestilling. Tror blått adapter virkrt på rød boks men ikke prøvd.

7
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: Onsdag 08. Juli 2020, klokken 01:42 »
Solgte på 1400. Har nå bare 1 stk aksje igjen.

Får se hvor jeg setter pengene nå.  ???

Gevinst sikret, gratulerer!

8
Audi e-tron / Sv: Hvor nøyaktig er speedometeret på Etron?
« på: Torsdag 21. Mai 2020, klokken 22:17 »
Tror du missforstår hvordan GPS en brukes mhp Speedometer. Det er nok en prosess som skjer en gang i blant for å kalibrere målingen som gjøres mhp rotasjon på hjul for å ta høyde for slitasje, dekk trykk eller skifte av dekk.

Denne kalibreringen skjer nok helt sikkert bare når bilen registrerer at nå kjører jeg rett frem og uten for store stigninger/nedoverbakker.

9
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
« på: ſøndag 17. Mai 2020, klokken 12:39 »
10 og 11 pro max med cover går nedi med mye ekstra plass. Tror ikke det finnes telefoner det ikke er plass til der :-D

10
Audi e-tron / Sv: Fra Tesla Model 3 til Audi E-tron
« på: Fredag 15. Mai 2020, klokken 21:09 »
E-tron er godt støyisolert, doble glass eller ikke.

Helt enig!

Har prøvd 55 litt som var produsert tidlig med doble glass og 50 som er ny produsert uten. Samme dag samme rute. Begge på 20 tommere sommerdekk (mulig det var forskjellig merke). Hele familien var enige om at ny 50 demo bil med vanlig glass var stillere enn brukt bilen. Uansett begge var ekstremt stillegående men å si at en trenger dobbelt glass på denne bilen er tull og tøys... E-tron er en av markedets mest stillegående biler. Jeg har hatt en god del hundre mil i både MB S klasse og Audi A8 av siste versjoner og den er helt på høyde med dem mhp innvendig støy. Så stille faktisk at skilt avlesing med fartsgrense varsel er mye viktigere enn dobbelt glass...   


11
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
« på: Tirsdag 12. Mai 2020, klokken 19:39 »
Jeg tenkte også at sensorene allerede var på plass (vi har hatt flere biler med dette som tilsynelatende har færre sensorer en det er på e-tron en)  men det kan jo hende at de ikke er det å da spøker det nok for leie ja.

Uansett 360 kamera med top view har vært en suksess både hos meg, fruen og datter som snart skal begynne å øvelseskjøre... Ikke kjøp denne bilen uten!

12
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
« på: Tirsdag 12. Mai 2020, klokken 19:14 »
Noen som vet om det er andre ting eller pakker som er tenkt at kan kjøpes/leies i etterkant?

Eneste "savn" hos oss etter å ha byttet e-niro (billig bil solgt for 20000 mindre enn det den ble kjøpt for for ett år og 4 mnd siden) i en e-tron 50 er filskift varsel og varsel for kryssende trafikk bak. Rart at dette ikke var/er med i 2020 på en så fullutstyrt bil som advanced sport ellers er!

Jeg regner med at mye av sensorene er der allerede på en advanced sport med 360 kamera??? Dvs er side assist noe som det har vært skrevet om at skal kunne leies eller kjøpes i etterkant? I så fall så hadde jeg slått til selv med mva :-D

Ellers så er vi godt fornøyd med at den har HUD og varsling for overtredelse av fartsgrense. Tror ikke jeg har kjørt en bil som den opplevde følelsen av fart er mer maskert enn denne og forskjellen på 60 og 90 kmh oppleves som forsvinnende liten pga god støyisolering (en av de få tingene jeg var missfornøyd med på e-niro). Og B&O som i tillegg bidrar til go lyd i bilen om ikke helt på høyde med premium sound vi har hatt i Tesla.

13
Audi e-tron / Sv: Takstativ
« på: Onsdag 06. Mai 2020, klokken 22:32 »
Hadde det på e-niro. Bra stativ. Genial mhp at en slipper «verktøy» når det skal på og av. Dekslene som settes på til slutt og låses med nøkkel var litt slarkete å få på plass men når de var låst i rett stilling satt alt som støpt.

14
Audi e-tron / Sv: Takstativ
« på: ſøndag 03. Mai 2020, klokken 09:11 »
Noen som har orginal stativet som kan dele inntrykk erfaring med det?

https://www.amazon.com/AUDI-Genuine-tron-Carrier-4KE071151/dp/B07RMKBXHK

15
Audi e-tron / Sv: Takstativ
« på: Lørdag 02. Mai 2020, klokken 19:23 »
Thule er det å foretrekke fremfor Audi original stativ? Noen som har sett begge to "in action"?

Sider: [1] 2 3 ... 23