Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - gr

Sider: [1] 2 3 ... 418
1
Hei!

Har fått tilbud på denne kampanjemodellen av E-golf.
Tilbudet som følger:

Grunnpris: E-GOLF 136 HK EXCLUSIVE KAMP 288 000 *
Årsmodell: 2020
Registrering pr. 08-11-2019 PERSONBIL 2 400 * **
Farge: REFLEXSILVER MET 8E8E 4 900 *
Interiør: TITANBLACK TW
Norsk montert utstyr i følge spesifikasjon - MVA-fritatt 12 143 *
Frakt- og leveringsomkostninger 12 720 *
Totalt prisavslag 2 430
Total kjøpesum: 317 733

Ekstrautstyr
TONEDE VINDUER BAK, FRA B- SØYLEN
RYGGEKAMERA
SKINN VIENNA
KEYLESS ACCESS
ACTIVE INFO DISPLAY
SIKKERHETSPAKKE
DYNAMISKE LED FRONTLYKTER
KUNDEBESPARELSE 27.900,-

Norskmontert utstyr
15" CONTINENTAL U/PIGG N341 12 143 *
Detaljer: 02 VW ASPEN
Sum ekstrautstyr 12 143

Tilleggsinformasjon
Rabatt på tilleggsutstyr 2 430
Elektrisk rekkevidde: 230 Km
Forbruk blandet kjøring: 15,47 kWh/100km

Personlig synes jeg dette er et godt tilbud, man får da mye bil for pengene, men så har vi dette med den nye modellen ID.3 1st som kommer til sommeren.

Hva syns andre om tilbudet?
Hva tror dere vil skje med nybilprisen på E-golf når ID 3. 1st kommer for fult?
Personlig så syns jeg det er drøyt å betale 317k for en e-Golf i dag. Kanskje ikke galskap, og veldig avhengig av hvor lenge en skal ha den, men det er mye penger for en utgående modell.

2
Jaguar i-Pace / Sv: E tron 50 utstyr liste?
« på: I dag kl. 13:28 »
Velg pakken med spennende design.
Den har han jo valgt bort, til fordel for en Audi...    ;)
Sier en med en bil som ser ut som en frosk på stylter?  :P Vil påstå at e-tron er den peneste elbilen på markedet, selv om den egentlig minner veldig mye om en A6 allroad.

i-Pace er pen forfra, men ellers syns jeg den er på nivå med Leaf og Juke. En haug med detaljer jeg ikke forstår mål eller mening med. Spesielt ikke den rette og gammeldagse Mitsubishi-rompa. Heldigvis finnes det flere biler å velge mellom nå, så vi kan få etter smaken.. ;)

3
Kia Niro EV / Sv: E-Niro på vintertur
« på: I dag kl. 12:56 »
Bare så det er sagt, Stavanger til Haukeli via Røldal er forferdelig treg rute, sikkert 60 km/t i snitt eller noe, men mye stigning. Du vil bruke mer på motorveikjøring enn han gjorde på den ruta, men tallene du oppgir minner uansett mer om noe som kunne passet vår Model X på 20", enn e-Niroen..

4
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: I dag kl. 12:39 »
378 eller 340. 5 % opp eller ned, mao... ;)

Blir den sinnsykt futuristisk kan det bli ned. Det er en traust gjeng som skal kjøpe pickuper.
Noen på wall street har en forventning om mulig rekkevidde helt oppe i 4 - 500 miles, og for under $50k. Det er bare å glemme, og det kan slå ut som en skuffende lansering.

Har ikke solgt enda i denne runden, og er usikker.

5
Tesla SW og AP / Sv: Tesla V10 er her!
« på: I dag kl. 12:31 »
Bytt ut lader med TWC?
Evt. Bestill ladekabel med Tesla-knapp på håndtaket?
Eller bestill keyfob? (holde inne knappen for å frigjøre lading på X og S, vil anta samme på 3)
Evt. lag en shortcut til API og legg på hjem-skjerm på telefon?

6
Min model S er fortsatt på versjon 32.12.7, mens Model X fikk 36.2.1 for en stund tilbake.
Selvom jeg sjekker etter nye versjon i Model S gir den beskjed om at den er "up to date". Men det er jo tilfellet?

Er hele funksjonen bare sprøyt?
Da er bilene dine i to forskjellige "flåter", og samme sw er ikke pushet til begge enda.

7
Tesla SW og AP / Sv: 2019.36
« på: I dag kl. 12:27 »
v36.1: Vet ikke om det har vært slik tidligere, men; når jeg nå vekket bilen (som er koblet til ladin) med appen, så var innetemp lik utetemp (-1). Uten at jeg slår på klima eller har Scheduled Departure aktivert, stiger allikevel temperaturen i kupeen. Den er nå 5 grader høyere etter ca 10 min. (TMX 2019, har ikke TeslaFi.)
Mistenker at tempsensorene sitter i viftekanaler, og at den starter noen små sirkulasjonsvifter eller noe som gir mer eksakte målinger. Et eller annet funky er det iallfall.

8
Basert på hva Sportback 50/55 har i netto batteri kapasitet 83.6 og 64.7kWh og hva dess WLTP rating er så er jo 50 bare ca 1% mer effektiv!

Det var skuffende.
Hvorfor er det skuffende? Det er identisk bil, med kun en liten vektforskjell? Med sluttpunkt høyere enn startpunkt vil det være større forskjeller enn på forbrukstestsyklus..

9
Kia Niro EV / Sv: E-Niro på vintertur
« på: mandag 18. november 2019, klokken 11:58 »
Hæ?

Kan ikke fatte og begripe annet enn at Drammen - Trysil går uproblematisk uten lading? Eller har du takboks? Ekstremt kaldt på østlandet for tiden? Veeldig høye forbrukstall du oppgir.

10
Mach-e / Sv: Mach-e noen som vet noe nyttig?
« på: mandag 18. november 2019, klokken 11:38 »
Noen som har trykket på i-ved rekkeviddeangivelse eller? Det står at rekkevidde er estimert basert på et forbruk på 16,5 kWh / 100 km. Og har oppgitt samme på både SR RWD og AWD-utgavene. Virker veldig optimistisk. Tipper snittforbruket vil ligge over 20 for de aller fleste..

11
Jaguar i-Pace / Sv: IPace vs Model x
« på: lørdag 16. november 2019, klokken 01:22 »
Et punkt som ikke har vært nevnt er at i-Pace kun kan trekke 750 kg henger, mens Model X kan trekke 2250 kg. Kan være utslagsgivende for noen.

Personlig så hadde ikke i-Pace vært aktuell å kjøpe i dag, det hadde stått mellom e-tron og Model X. I premiumklassen er i-Pace egentlig utdatert på ladefart både på AC (kun 1-fas) og DC. I tillegg syns jeg e-Tron er milevis penere å se til enn i-Pace. Jeg tror verditapet på i-Pace vil være stort fremover, på grunn av e-Tron 50 til 499, EQC og Model 3 og Y.

12
Tesla SW og AP / Sv: Håp for bedre vindusvisker-automatikk (2019.40.1)?
« på: fredag 15. november 2019, klokken 14:53 »
"It is actually called deep rain, as sort of a joke at Tesla. Takes a surprising amount of deep learning to know when & how fast to move the wipers."
https://twitter.com/elonmusk/status/1183776809743077377
Legger meg flat, men hvis det er tilfelle så kan jeg si så mye som at det aldri vil bli bra for alle. Jeg har alltid likt regnsensorautomatikk, og hatt følsomheten forholdsvis lavt. Madammen må ha det omtrent på maks, og vil helst ikke ha automatikken i det hele tatt. Hvis de har tenkt at alle skal passe inn i samme boksen her, så kommer de ALLTID til å ha kunder som er misfornøyde med viskerne. Jeg er igrunnen ganske fornøyd i dag (på trinn 2 uten rain X eller trinn 1 med rain X), mens andre her inne syns det er helt ubrukelig.

Hadde trodd de kanskje hadde lært av BMW her, hvor man helt siden 80/90-tallet har hatt mulighet til å justere intervallvisking helt trinnløst (den lærer av at man slår på visker, ned igjen, og opp igjen når man vil ha neste visk, så kjører den det intervallet hele tiden, helt genialt). Hadde vi fått gjøre dette, de hadde benyttet timingen i forhold til detektert regnmengde/intensitet, og det lagret seg på profil, så hadde regnsensoren fungert for omtrent alle - iallfall alle som hadde giddet å lære seg bruken. Enkel og god løsning.

13
Mach-e / Sv: Mach-e noen som vet noe nyttig?
« på: fredag 15. november 2019, klokken 14:39 »
Skal være lekket:
https://www.side3.no/motor/ford-mustang-mach-e-rekkevidde-pris-levering-6847850

Tesla ser ut til å diktere hvordan interiør skal være nå om dagen.
Ikke tvil om at mange skuler mot Tesla ja. Polestar har også hentet mye fra Tesla sitt interiør (kanskje ikke så overraskende at de importerte og registrerte de første Model 3-ene i Sverige..).

Men, hva Forden angår, ikke bare ser interiøret ut til å være en blanding av Model 3 og S/X, men syns den har veldig mye Tesla utvendig også.

14
Tesla Pickup / Sv: Tesla pick-up?
« på: fredag 15. november 2019, klokken 14:08 »
Fikk invitasjon i går kveld (22:35), men allerede da jeg svarte en time etter jeg fikk mailen, så var det fullt.

15
Tesla SW og AP / Sv: Håp for bedre vindusvisker-automatikk (2019.40.1)?
« på: fredag 15. november 2019, klokken 14:04 »
Nå er det vel sånn at denne treningen av NN fungerer slik at alle autovisker-funksjonen fungerer bedre for alle. Det vil vel ikke påvirke bare den konkrete bilen, og dermed er ikke dette en funksjon som noen vil savne.
Det har jeg ingen tro på, så forskjellig som folk opplever det i dag (madammen får omtrent panikk før jeg ser behov for å viske). I så fall kunne de vel bare tatt ti testbiler, kjørt i regnvær og trent det opp - for alle. Trenger ikke en halv million biler for å sette et nivå på følsomheten. Hva som er regn vet den jo allerede. Blir overrasket om ikke det blir profilbasert følsomhet. Men håper snart profilene blir online og mulige å bruke på tvers av biler. :)

Sider: [1] 2 3 ... 418