Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Richard T

#1
Polestar 2 / Sv: Ingen varmepumpe på Polestar 2
mandag 10. mai 2021, klokken 10:06
Sitat fra: Telefonkatalogen på mandag 10. mai 2021, klokken 08:25
Sitat fra: Richard T på søndag 09. mai 2021, klokken 23:06
Sitat fra: itre på lørdag 24. april 2021, klokken 10:23
Ser at varmepumpe er standard om man legger inn bestilling nå og velger «Plus» pakken. Se skjermdump. Rart de ikke opplyser bedre om hva det har å si for rekkevidde.

Jeg så dette også, venter bil levert Juni, bestilt rett før nyttår. Varmepumpe på den montro? Noen som har hørt noe om VP er med på biler som er på vei inn?


Tviler jeg på dessverre. Virker som fabrikken skal gjennom noe endringer ettersom leveringsdato hoppet fra juni til oktober for samtlige nye bestillinger etter slapp de nye variantene. Men hvem vet, kanskje du har flaks!

Kanskje, men jeg regner ikke med at det er VP på den - får bli en bonus i så fall  ;D
#2
Polestar 2 / Sv: Ingen varmepumpe på Polestar 2
søndag 09. mai 2021, klokken 23:06
Sitat fra: itre på lørdag 24. april 2021, klokken 10:23
Ser at varmepumpe er standard om man legger inn bestilling nå og velger «Plus» pakken. Se skjermdump. Rart de ikke opplyser bedre om hva det har å si for rekkevidde.

Jeg så dette også, venter bil levert Juni, bestilt rett før nyttår. Varmepumpe på den montro? Noen som har hørt noe om VP er med på biler som er på vei inn?
#3
Kia Soul EV / Sv: Større dekk og felger på Kia Soul
torsdag 09. august 2018, klokken 16:14
Glemte å svare på dekkdim:

Dekkene er 225/45-18 på felg med ET40 (det er mindre innpress enn originalt, så hjulene står litt lenger ut av bilen nå). Du bør ikke gå for 225/40-18, da blir hjulene mindre diameter enn originalt.
#4
Kia Soul EV / Sv: Større dekk og felger på Kia Soul
torsdag 09. august 2018, klokken 16:07
Hehe, har du sett, bildet ble opp ned  :D
#5
Kia Soul EV / Sv: Større dekk og felger på Kia Soul
torsdag 09. august 2018, klokken 16:05
Seint ute med svar her, men jo har erfaring. Gikk for 18" på sommerdekk i år. Blir litt mer sporty kjøreegenskaper, antatt økt forbruk (følger ikke så mye med på det), og myyyye kulere da  8)

#6
Kia Soul EV / Sv: Takboks til Soul
fredag 06. oktober 2017, klokken 19:48
Det går helt fint, mange som kjører med det, meg selv inkludert. Mange typer bokser som passer, ser det er en del Souls med Packline, selv har jeg Thule Flow, du kan se den her på bilen vår:

https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,31543.msg542126.html#msg542126
#7
Kia Soul EV / Fjerning av foliering svart/rød Soul
søndag 14. mai 2017, klokken 17:59
Har en svart og rød Soul som jeg kunne tenkt meg å fjerne det rød taket på, mener at det er folie, spesielt etter at jeg så en Soul her i Bergen som hadde svart tak og ellers alle de røde detaljene. Noen med erfaring her? Bare å ta fram hårføneren og begynne å plukke, eller levere inn til en proff?
#8
Kia Soul EV / Sv: Soul - importert bil vs. norsk
søndag 26. mars 2017, klokken 07:13
Sitat fra: postkasse på tirsdag 21. mars 2017, klokken 12:27
Sjekket prislisten hos kia.no og der er står det at batterivarmer er standard både på classic og exclusive.. Ringte en Kia-forhandler og spurte om det er forskjell på biler solgt i Norge og importerte biler. Fikk da opplyst at det kunne være noen biler som ikke hadde batterivarmer. Hvordan ser jeg om bilen har batterivarmer eller ikke dersom jeg skal ut å prøvekjøre en? Noen som vet det?
Hei igjen, ser at du ikke fikk helt godt svar, hverken av meg eller de andre som har kommentert under her. Forhandleren har rett, alle bilene har batterivarmer, det er jo en sikkerhetsfunksjon som er bygget inn for beskytte batteriet ved lading når det er kaldt.

Videre er det bare Exclusive som har varmepumpe. Varmepumpen gjenvinner noe varme fra drivverket, og forlenger rekkevidden derfor noe i kaldt vær. Det var det jeg tenkte på når jeg svarte deg først, at min er fransk og har varmepumpe. Om du kan se det på bilen på noen måte det vet jeg ikke.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

#9
Kia Soul EV / Sv: Soul - importert bil vs. norsk
tirsdag 21. mars 2017, klokken 11:31
Mener alle bilene er dønn like, uavhengig av land i Europa. Det er batterivarmer på Exclusive, har en som er importert fra Frankrike selv. 7 års garanti gjelder uansett. Har hatt en garantisak på vår bil, null problem og god service hos BOS Minde. Eneste er at du ikke får lånebil ved garantisak om bilen er importert.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

#10
Kia Soul EV / Sv: Noen erfaringer med billige vinterdekk?
lørdag 25. februar 2017, klokken 14:55
Med dekk, som så mye annet, får man det man betaler for. Billige dekk gir dårligere grep og lengre bremselengde (generelt sett). De billige dekkene er produsert med en hardere gummiblanding, og på vinterdekk er også selve utformingen av lamellene eller rillene i dekket, avgjørende for grepet. Personlig ville jeg ikke kjøpt billigdekk på vinter, heller på sommer om jeg måtte velge. Lav temperatur har nemlig også innvirkning på hardheten, så et billig dekk med mindre bra gummiblanding kan bli skikkelig skummelt når det er kaldt. Har selv Goodyear på min Soul, ble anbefalt det her i Bergen, og det funker bra. Jeg betalte 5500,- etter å ha sjekket litt rundt, så 5000,- er en bra/ok pris.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

#11
Kia Soul EV / Sv: 22kw/100km
fredag 10. februar 2017, klokken 21:49
Sitat fra: Svein Evensen på onsdag 01. februar 2017, klokken 10:27
20 mil på vinteren har heller ikke jeg sett påstått. Sommertid, og gunstige forhold, opplever jeg å klare å kjøre litt i overkant av 2 km pr.%. Ser at trådstarter bruker 34 psi i dekkene. Selv bruker jeg 40psi. I disse dager kjører jeg 14-15 mil. (Ikke motorvei)

40 psi? Skjønner at folk vil ha lav rullemotstand, men 40 psi er vel litt i overkant sånn med tanke på veigrep og jevn slitasje av dekket, eller?
#12
Kia Soul EV / Sv: Thule takstativ
mandag 06. februar 2017, klokken 19:35
Sitat fra: Ola Conny på mandag 06. februar 2017, klokken 18:12
Sitat fra: Richard T på mandag 06. februar 2017, klokken 16:29
Har prøvd å logge det, ser ut til å ligge rundt 0.5 kWh

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Takk. Var ikke så ille, det
#13
Kia Soul EV / Sv: Thule takstativ
mandag 06. februar 2017, klokken 16:29
Har prøvd å logge det, ser ut til å ligge rundt 0.5 kWh

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

#14
Kia Soul EV / Sv: Distanserekord på ei lading
mandag 09. januar 2017, klokken 13:43
Sitat fra: AA på søndag 08. januar 2017, klokken 21:09
Skal man sette giret i B for å nå lengst?

Om giret står i B har mest å si om det er mye nedover, og da relativt bratt nedover. Med giret i B bremser man nemlig mer på motoren og får derfor mer ladeeffekt. Om du har den i B i slake nedoverbakker så stopper du jo helt opp :)

Om det er jevn kjøring på motorvei så spiller det ingen rolle. Jeg bruker B i bratte bakker (nedover) og når jeg kjører i områder med mye fartsdumper (slipper å bremse), ellers ikke.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA