Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - 400VDC

#1
Ser ut for at MYP kun kan leveres med piggfrie vinterhjul.. Noen som har gjort noe undersøkelser rundt dette? Altså om man bor slik til at man faktisk bør ha pigg, men helst vil bestille P og ikke LR - hva da?
#2
Model 3 / Styring av rattvarme i ny app
tirsdag 30. november 2021, klokken 09:52
Oppdatert app til ver 4.3.0-766 (Android). Etter dette er det ikke lengre mulig å slå på varme i ratt fra appen. Bilen er 2021LR. Noen andre som har testet dette?
#3
Model 3 / Endret lukking av bakluke - Model 3 2021
søndag 29. august 2021, klokken 11:36
Hei folkens! Jeg har har hatt M3 2021 LR i et par måneder nå. I starten lukket bakluka seg med et dempet smell etterfulgt av en summing fra en elektrisk motor. Hørtes omtrent likt ut som på min tidligere Model S. Nå har dette endret seg og det virker som luka smeller hardere igjen og det er ingen summelyd fra motor som strammer til.

Hva opplever dere andre som har ny Model 3 med motorisert trunk?
#4
Model 3 / Sv: Problem med takstativ på M3 2021 LR
onsdag 21. juli 2021, klokken 21:14
Sitat fra: jlan på onsdag 21. juli 2021, klokken 17:10
Det skal være en ståldekket spalte (bøyle?) under glasset. Med en liten L formet føler, f.eks. en liten unbrakonøkkel, er det lett å kjenne hvor denne spalten begynner og slutter. Du skal kjenne at det stopper i begge retninger med  passende bredde.  Hvis festebolten er inne i spalten og glasset løfter seg når du strammer, så synes jeg du bør få Tesla til å se på det.

Spalten/bøylen eller hva man skal kalle det er der og festebolten er på plass inne i spalten. Har startet en dialog med servicecenter. De har ikke vært borti dette problemet før.
#5
Model 3 / Sv: Problem med takstativ på M3 2021 LR
onsdag 21. juli 2021, klokken 21:09
Sitat fra: trykkertor på onsdag 21. juli 2021, klokken 16:58
Sitat fra: trykkertor på onsdag 21. juli 2021, klokken 16:56
Jeg syntes 3nm var alt for mye på min bil og feiget ut før det momentet.

Min første tanke hvis krokene dine er riktig montert er å file av noen mm på kroken.
Krokene skal ikke ha kontakt med glasset.

Er det mulig å se om bilen "monteringsøyer" er godt nok sveiset? Evt om de er montert feil, skjeve, eller noe annet gale?

Skjønner ikke hva som kunne oppnås ved å file av noe..? At det kan være noe galt men "monteringsbøylene" er et godt poeng, men det er vanskelig å se noe. Ser rimelig likt ut på begge sider av bilen.
#6
Model 3 / Sv: Problem med takstativ på M3 2021 LR
onsdag 21. juli 2021, klokken 21:06
Sitat fra: DeepFu på onsdag 21. juli 2021, klokken 16:45
Min første tanke er: Er du 100% sikker på at du har montert krokene riktig? Det ser jo ut som om noe (kroken?) tar tak i glasset og løfter det.

Sent fra min AGS2-W09 via Tapatalk

100% sikker på at det er riktig montert. J-boltene er under "monteringsbøylene" av metall som er plassert akkurat der pilene er på glasstaket.
#7
Model 3 / Problem med takstativ på M3 2021 LR
onsdag 21. juli 2021, klokken 15:32
Hei! Har akkurat montert et originalt Tesla takstativ på min TM3 2021 LR. Har vært veldig nøye med å gjøre monteringen korrekt da jeg har sett at mange har hatt utfordringer med bl.a. glass som sprekker. Strammet til 3Nm moment.

Så langt ingen sprekker, men på høyre side av bilen (både foran og bak) hever taket seg når ving mutterne skrus fast. Ingen slik bevegelse på venstre side av bilen. Det er lett å observere forskjell på høyre og venstre side da det oppstår en tydelig høydeforskjell mellom det midtre glasstaket og frontruta/bakrute.

Forsøker å legge ved bilde av overgangen mellom glasstak og frontrute/bakrute på høyre side. På venstre side flukter de.

Noen som har opplevd noe lignende? Hjelp...

#8
Model 3 / Sykkelstativ på hengerfeste og bruk av autopilot
søndag 20. juni 2021, klokken 10:35
Er det noen som har erfart hvordan bruk av sykkelstativ på hengerfestet eventuelt påvirker kjøring med autopilot?

Mer spesifikt:
Dersom "Tilhengermodus" er aktivt er da Autopilot deaktivert eller bare "modifisert" på noe vis?
Er det mulig å slå av "Tilhengermodus" når en elektrisk tilkopling på hengerfestet er aktiv?
#9
Hyundai Ioniq / Sv: Hvilken firmware har dere?
fredag 25. mai 2018, klokken 09:20
Er det noen som har funnet ut av dette?
Hva er siste firmware til Ioniq Electric?
#10
Hyundai Ioniq / Sv: Navigasjon til hurtiglader
lørdag 22. juli 2017, klokken 23:47
Oppdatering av kart (og ladestasjoner) er etter steinalderprinsippet. Forhandler hogger det i steinen hver gang (én gang i året) bilen er inne til service - og da er ladetasjonene fra et halvår før det igjen... Så bruk app og glem bilens navigasjon, den er helt på tryne...
#11
Hyundai Ioniq / Sv: Førersete beveger på seg.
søndag 25. juni 2017, klokken 23:26
Har akkurat blitt oppmerksom på samme sak. Virker som en ørliten forskyvning av sete enkelte ganger når jeg svinger. Skal følge med på saken..
#12
Hyundai Ioniq / Sv: Bug-report
lørdag 11. februar 2017, klokken 08:36
Sitat fra: jornhd på fredag 10. februar 2017, klokken 22:43
Nå har jeg lagt meg til vane og skru av antispinn når jeg skal kjøre. Antispinn tillater absolutt null hjulspinn før den slår inn, og gjør bilen ubrukelig på glatta. Kan også være direkte farlig ved utkjøring i kryss når den plutselig bare dreper motorkraften.
De siste dagene har det vært blank is i gata vår, og med antispinn på kommer bilen omtrent ikke av flekken. Skrur jeg av så akselerer den som bare det.
Har også en VW Sharan, og den tillater en del hjulspinn før elektronikken slår inn, så den fungerer veldig mye bedre på glatta. Håper dette kan omprogrammeres på Ioniq. Vil si det går under kategorien bug.
Helt enig! Jeg synes dette er et stort problem. Bilen er superfølsom for spinning og det gjør at den ikke kommer seg frem i det hele tatt når det er litt vanskelige forhold og så må man begynne å fomle etter den knappen for å slå av automatikken. Her burde det vært en mulighet for rett og slett kunne justert følsomheten. Det er forresten ille på Leaf også men ikke riktig så galt som for Ioniq...
#13
Hyundai Ioniq / Sv: Hvordan lade på timeren...?
lørdag 11. februar 2017, klokken 08:31
Sitat fra: Huskestue på fredag 10. februar 2017, klokken 23:43
Litt krevende å få til da både forhandlere og importør mener det virker som det skal....

Dvs de har ikke peiling:-D
Og hvordan mener de at det skal fungere? at man må definere et tidsområde bilen skal få lov til å lade i, helt uavhengig av avreisetid. Dette er jo en annen funksjon en planlagt lading og ikke helt det samme. Det må rett og slett være noe de sier for å kamuflere feilen med planlagt lading og så tror mange av forhandlerne selv at alt er ok. Produsenten må vel selv vite hvordan bilen skal fungere. Har du fått noe skriftlig fra forhandler/Hyundai på dette?
#14
Hyundai Ioniq / Oppdatering av kart i navigasjon
fredag 10. februar 2017, klokken 21:43
Er det noen som har fått oppdatert kartene i navigasjonssystemet? Jeg opplever at veier som ble bygget for 6-7 år siden rett og slett ikke finnes..
#15
Hyundai Ioniq / Sv: Hvordan lade på timeren...?
fredag 10. februar 2017, klokken 21:40
Etter at bilen den siste uka har startet lading noen (tilfeldige?) timer etter kabelen har blitt satt inn så begynte den i kveld (igjen) å lade med en gang selv om det er valgt planlagt lading... Det må vel gå an å få oppdatert noe software på Ioniq??
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA