Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - jornhd

#1
Andre Elbiler / Sv: Nok en kineser Voyah
fredag 24. juni 2022, klokken 13:23
Flere enn meg som stusser på nyttelast? Med vekt på 2330 og maks vekt 2705 er det omtrent ingenting igjen til bagasje for en familie på 5.
#2
Hyundai Ioniq / Sv: Boltstørrelse ioniq 2019
onsdag 21. april 2021, klokken 09:02
Det er 21mm på hjulmutterne, ja.
#3
Hyundai Ioniq / Sv: Ioniq 2020 - Android Auto Trådløs?
onsdag 20. januar 2021, klokken 08:57
Eneste bil jeg har hørt kommer med dette er iX3. Tar nok noen år før dette blir utbredt.
I mellomtiden må vi ty til adapere. Finnes allerede for iPhone i ulike varianter, og jobbes med for Android (https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/).
#4
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 nærmer seg
mandag 07. desember 2020, klokken 15:27
Sitat fra: EspenM3 på lørdag 05. desember 2020, klokken 13:51
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 03. desember 2020, klokken 16:05
Spørsmålet blir vel om den kommer til å bli dyrere en Model Y ?

Snakket med en som hadde inside info fra Huyndai og han syntes det hørtes ut som den ble mye høyere prisnivå enn de har ligget på før.

Pris er det nok ingen som vet noe om enda, men Hyundai har vel aldri hatt en slik bil før, så vanskelig å sammenligne med noen av deres andre modeller..

Når en ser på størrelsen burde dette være en direkte konkurrent til ID.4 og Enyaq, så blir den noe særlig dyrere enn disse, tror jeg den blir tung å selge.
#5
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 nærmer seg
mandag 07. desember 2020, klokken 15:16
Sitat fra: RJK på fredag 04. desember 2020, klokken 16:54
Dette var skremmende tall.

Ved ca 7,4 kW effekt, lades mitt 64 kWh batteri på litt over 9 timer, mens med 11 kW lader, klarer Kona'er som støtter det, samme øvelsen på rundt 7 timer.

Hvorfor skal det da ta 16/20 ved hhv 58/73 kWh-batteri, forøvrig akkurat det samme tallet ved 4,6 kW effekt...

Er det en liten skriveleif ute og går?

Leser av dette at Ioniq 5 støtter max 16A, så for 3-fas blir dette 11kW, mens for 1-fas 3,7kW. Kjedelig når jeg har 32A 1-fas lader. :(
Noen som vet om det finnes en lader som kan konvertere 1-fas 32A til 3-fas 10,7A?
#6
Hyundai Ioniq / Sv: IONIQ 2017-2019 Støydemping?
onsdag 04. november 2020, klokken 14:50
#7
ID.4 / Sv: Utstyrspakker 1st edition
torsdag 24. september 2020, klokken 14:46
Håpløst at det ikke er tilvalg. Kunne valgt 1st, men må ha el.seter med minne og nettvegg, og over 80000 for dette er uaktuelt.
#8
Hyundai Ioniq / Sv: Ioniq får lastekrok, også forrige modell
fredag 01. mai 2020, klokken 13:23
Bestilte først time for montering hos Mobile i Skien, men de ville ikke skjære bort den ramma. Betaler ikke så mye for en krok man kan kun bruke til noen få sykkelstativ, så sa var det bare å avbestille. Synd, for jeg har virkelig savnet dette.
#9
Hyundai Ioniq / Sv: Ioniq får lastekrok, også forrige modell
fredag 24. april 2020, klokken 11:26
Oi. Ble skeptisk til den kanten rundt der. Tror du jeg problemer med mitt stativ? Det er ganske bredt i bunn. https://www.thule.com/nb-no/bike-rack/towbar-bike-racks/thule-hangon-3-tilt-_-972000
#10
Hyundai Ioniq / Sv: Ioniq får lastekrok, også forrige modell
fredag 06. mars 2020, klokken 08:14
Har ventet leeenge på dette. De fleste turene med dieselbilen er kun fordi Ioniqen ikke kan frakte sykler. Men det var veldig dyrt. Får håpe det også blir tilgjengelig i andre kanaler også nå da.
#11
Hyundai Ioniq / Sv: Vedlikehold Ioniq vintertid
søndag 22. desember 2019, klokken 13:04
4. vinteren med Ioniq nå, så da er det vel på tide med ny behandling. Finnes det et godt alternativ til lanolin olje? Tok dette på forrige bilen, og det lukta sau i et år etterpå! Det var helt grusomt, så det vil jeg ikke bruke igjen.
#12
Men regner du på det er det noe veldig galt her.
Første lading: Her burde bilen klart 7 kW, men 37-33% = 4% som tilsvarer rundt 1,5-1,6 kWt. Da har bilen tatt til seg i snitt bare ca 4,4 kW i disse 22 minuttene!
Andre lading: Vi vet at Ioniq 38 ikke er veldig god på hurtiglading, men under 60% SoC skal den klare over 40kW. Han ladet fra 33-49% = 16%, altså rundt 6,1-6,2 kWt. På 24 minutter er dette kun 15,5 kW i snitt!
Ser på FB gruppen at en annen også fikk kun rundt 15 kW på hurtiglader. Den nye Ioniq virker jo å være enda værre enn vi trodde.
#13
Hyundai Ioniq / Sv: oppvarming av Ioniq om vinteren
lørdag 09. november 2019, klokken 18:07
Det går raskt! Ca. 3-4 minutter fra frossen bil til varm bil med isfrie ruter.
#14
Hyundai Ioniq / Sv: Ioniq Frunk
mandag 28. oktober 2019, klokken 18:37
Oi. Går det an å ha en sandsekk der tro? Det hadde vært supert til vinteren!
#15
Hyundai Ioniq / Sv: Prute argumenter
søndag 13. oktober 2019, klokken 20:59
Stoffseter er det som er standard i teknikk-utgaven. Skinn er ekstra.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA