Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - tuono

Sider: [1] 2 3 ... 48
1
Hyundai KONA / Sv: Kjempetrøbbel med ladeluka!
« på: Tirsdag 10. Desember 2019, klokken 05:47 »
Du har muligens beskrevet problemet selv. Du tiner....
Bor også i Tromsø. Kjører 14 mil hver dag og er på andre vinteren med denne bilen. Har ikke slike problemer. Når jeg opplever at det ligger snø bak luka fjerner jeg snøen uten å tine. Oftest vha. trykkluft. Hovedsaken er å holde alt så tørt som mulig er min erfaring.

En annen ting: Rett over ladeluka har du ei grå "pyntelist". Under denne lista legger det seg snø/is som igjen blokkerer for at ladeluka spretter ut når du trykker den inn. Ikke noe man umiddelbart ser pga. vinkelen i underkant av lista.

Men for all del: Luka er en drittpatent og han koreaneren som fikk lov å leke seg i designavdelingen er for lengst dømt til evig pine.

2
Hyundai KONA / Sv: Extralys på kona
« på: Fredag 29. November 2019, klokken 18:26 »
Du skal ha takk for gode tips og råd.  :+1:

3
Hyundai KONA / Sv: Extralys på kona
« på: Fredag 29. November 2019, klokken 09:34 »
Hei.
Hvordan gjorde du det med gjennomføring av kabelen i fronten? Klarer ikke helt å se det ut i fra bildene.

4
Hyundai Ioniq / Sv: Svak Bremserespons?
« på: ſøndag 10. November 2019, klokken 09:14 »
Hadde samme følelsen på den jeg hadde, men det ble en vane. Selv om man til tider kunne oppleve det som ubehagelig i enkelte situasjoner på glatta. På Kona er dette fenomenet ikke til stede.

5
Hyundai KONA / Sv: Omlegging av dekk
« på: Fredag 25. Oktober 2019, klokken 13:12 »
Det siste er (ref. nrk.no i dag) at de heller ikke leverer ut dekkene....
https://www.nrk.no/sorlandet/bilverksted-har-stengt-dorene-_-kundene-far-ikke-dekkene-tilbake-1.14754793

6
Hyundai KONA / Sv: Vær obs på parallellimporterte Kona-er
« på: Lørdag 19. Oktober 2019, klokken 09:29 »
Gratulerer med bil.
Kanskje denne tråden og endel andre som omtaler emnet har vært med på (og vil være med på) å bidra til at folk er i stand til å forsikre seg om at de får hva de forventer/ønsker. Gudene skal vite at enkelte selgere og annonsører ikke bidrar til noe særlig mer enn forsøk på å tåkelegge bilenes "opphav".

7
Hyundai KONA / Sv: Omlegging av dekk
« på: Tirsdag 24. ſeptember 2019, klokken 06:32 »
I fjor var det noen som klarte å bøye jekkfestene. Fellesnevneren var disse små, billige "garasjejekkene" med bittesmå jul. Disse drar bilen sideveis om ikke jekken får rulle fritt. Det gjør de som regel ikke om de står på en litt ujevn overflate (ute på grus e.l. er garanti for katastrofe). Og da ryker festene. 

8
Hyundai KONA / Sv: Kona og service, priser og annet.
« på: Mandag 02. ſeptember 2019, klokken 09:46 »
I utgangspunktet følger jeg deg. Fabrikantene burde ta hensyn til behov for å enkelt kunne ta ut status på batteripakkene. Samtidig skjønner jeg også at om dette er en omfattende og tidkrevende prosess, så kan man ikke forvente at den enkelte forhandler/verksted skal bære kostnadene for at en kunde finner ut at dette skal sjekkes.

Men nå er ikke jeg så inne i batteridiagnostikk at jeg skjønner hvorfor dette skal være en sånn voldsom jobb. Ser Leafeiere slenger om seg med masse info om batteristatus....

9
Rart det her. Kjenner folk som legger 300 000 i motorsykkel, men kjører med velbrukt hjelm de fikk gratis hos ei venninne. Det samme med folk som krysser av alt på ustyrslister og handler fine felger når de skal ha elbil, men har kladden hengende å dingle fra en sliten schuko på husveggen.

Som et minimum, og siden enkelte bare ikke vil forstå: Skaff dere for guds skyld oversikt over hvilke andre forbrukere som er kobla på den kursen du/dere har tenkt å bruke. Og se til at kontakten på veggen er forholdsvis ny, hel og "tight".

10
Hyundai KONA / Sv: Salg av kontrakt på Kona
« på: Fredag 23. August 2019, klokken 08:25 »
Merkelig. Da jeg snakket med Sulland på Kongsvinger for å avbestille bilen, så sa dem at dem ville ha 5000kr i gebyr til å dekke deres utgifter  for å avbestille. Og at dem ville ha avbestillingen innen nyttår. For bilen hadde dem bestilt og den ville komme til dem enten jeg avbestilte eller ikke.
Men dem anbefalte meg å selge kontrakten da det ikke ville koste meg noe og dem slapp å selge bilen på nytt.
Så vi forsøker å selge kontrakten på anbefaling av forhandler.

Selge?
Om du overdrar kontrakten kostnadsfritt til X, så sparer han/hun altså deg for 5000,-   

11
Model 3 / Sv: VESS/syntetisk motorlyd på europeisk Model 3?
« på: Tirsdag 02. Juli 2019, klokken 20:50 »
Har ikke kjørt Tesla med lyd, men på de to duracellkaninene til Hyundai hører man ikke lyden inni kupeen. Ihvertfall gjør ikke jeg det. Så dem som (tidlig i tråden) klaget over at de ikke ville ha lyd inne i bilen trenger nødvendigvis ikke uroe seg.

Lyden fra koreanerne er tydeligvis designet av en som liker Star Wars og sånne romgreier. Lyden er IKKE i nærheten av fossillyd. Den er ganske.....speisa og ikke slitsom (bedømt med åpen siderute)

12
Hyundai KONA / Sv: Serviceavtale. Stor variasjon i pris.
« på: Lørdag 29. Juni 2019, klokken 09:59 »
Da betaler du mer enn dobbel pris pr. service gitt at prisene merkeforhandleren jeg bruker legges til grunn.

13
Hyundai KONA / Sv: Kone trøbbel (Samletråd for issues med Kona)
« på: Onsdag 26. Juni 2019, klokken 06:16 »
Om slike systemer er så viktig for deg, desto viktigere er det sette seg inn i hvordan de fungerer på akkurat den bilmodellen du har valgt å bruke.

14
Hyundai KONA / Sv: Kone trøbbel (Samletråd for issues med Kona)
« på: Tirsdag 25. Juni 2019, klokken 12:46 »
Er det mulig???

Ja.... Det finnes et bedre system: Erkjennelsen av at dette er et hjelpesystem og at det fortsatt er føreren som kjører bilen. Patetisk å lese om folk som kjører i husvegger, holder på å ta søppeldunker etc. og deretter skylder på systemene. 

De fleste fabrikantene har sin måte å løse ting på. Om dere absolutt skal overlate ansvaret til bilen og bilens systemer: Gjør dere i det minste den umaken å åpne instruksjonsboka sånn at dere har et minimum av forhåndskunnskap om hvordan disse systemene dere tydeligvis overlater ansvaret til i det hele tatt fungerer! Neste gang er det kanskje noe mykere enn en jævla husvegg dere kjører på.

15
Model 3 / Sv: Folk med fossile premiumbiler.
« på: Mandag 17. Juni 2019, klokken 06:14 »
Synes det er greit med et dusteinnlegg innimellom. Og jeg heller litt til begge sidene i denne saken. Er selv en av dem som har irritert meg grønn (og gjør det fortsatt) av utallige eldre Leaf som uten unntak har tatt Gåsemorfunksjonen som en livsoppgave.  Som fremprovoserer farlige situasjoner på landevei grunnet at de velger å konsekvent ligge 10 km/t under fartsgrensen.

Har også lurt på hva som skjer i hodet med enkelte som setter seg bak rattet i bl.a. Tesla (og et par andre bilmodeller nevnt over her). For noe er det som skjer. Hos mange. Og det som skjer er ikke helt bra bestandig.

Sider: [1] 2 3 ... 48