Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Gurba

#1
Det blir vel litt feil å skyldes på Opel og si aldri mer Opel siden der er GM som står for både prisøkningen og leveranseproblemene.
#2
Kjøpe elbil? / Sv: Selger vil ikke oppgi understellsnummer
søndag 12. februar 2017, klokken 17:43
Påstanden om at norske biler beholder regnr livet ut er vel ikke gyldig lenger. Om man f.eks. mister et skilt så må bilen omregistreres med nytt nr.
#3
AC fleksilading / Sv: Lading med bensinagregat
mandag 09. januar 2017, klokken 21:12
Ja, men det må være et som har veldig stabil strøm. Ikke noe Nille-greier.
#4
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Lading av Ampera-e / Bolt
mandag 09. januar 2017, klokken 09:24
Så en brukervideo av Bolt på youtube og han fortalte at bilen regenererer med 70kw.
#5
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Bolt første kunde erfaringer
lørdag 07. januar 2017, klokken 23:38
Så en Youtube video der de demonstrerte Android Auto trådløst på en 2016 Chevrolet og der sa de samtidig at Carplay ikke støttet trådløst ennå. Mulig de "omskrev" problemstillingen til å gjelde iPhone i stedet for bilen da. :)
#6
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Bolt første kunde erfaringer
lørdag 07. januar 2017, klokken 19:06
Det er iPhone som foreløpig ikke støtter trådløs overføring av Carplay. Android Auto fungerer trådløst.
#7
Veiledende priser er vel nettopp det. Veiledende. :)
#8
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Bolt første kunde erfaringer
lørdag 07. januar 2017, klokken 10:17
Jeg har for tiden en 2008 Peugeot 308 med EMG-kasse og jeg bremser veldig sjelden. Jeg bruker hendlene bak rattet til å gire ned i stedet. Jeg bremser av og til for å rense bremseskivene og når jeg trenger kraftigere brems. Jeg har ikke fått inntrykk av at biler bak meg kommer unaturlig nærme pga dette. Stort sett så bremser vi jo på steder det er naturlig for de bak å bremse samtidig. Og alle halvnye biler har høyt bremselys så vi ser om andre biler lengre fram bremser. Unntak til begge disse scenarier finnes selvfølgelig, men...
#9
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Priser og utstyrspakker klare
lørdag 07. januar 2017, klokken 10:12
Sitat fra: zbk på lørdag 07. januar 2017, klokken 09:30
Sitat fra: kammiz på lørdag 07. januar 2017, klokken 08:54
Sitat fra: erato på lørdag 07. januar 2017, klokken 08:47
Og dermed bryte typegodkjennelsen?
Ja huffameg.. De idiotiske gamle reglene er basert på reflektorer fra gamle dager med stor spredning. Ingen problem nå lenger.
Man beholder selvfølgelig orginalpærene og setter tilbake før EU-kontroll, eller ville det ikke blitt oppdaget der heller?

Man prøver første gangen med større pærer og ser hva som skjer. :)
#10
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Klattlading?
lørdag 07. januar 2017, klokken 10:11
GM anbefaler Ampera e å stå plugget i hele tide. Dette for å holde rett temperatur på batteriet når det er veldig varmt eller kaldt. Dette tilsier kanskje at de mener batteriet slik det er satt opp tåler fullading med mindre bilen skal være tilkoblet uten å lade.
#11
Euroleaf / Sv: Dansk Leaf som selger sa var norsk
søndag 01. januar 2017, klokken 15:13
For meg koker dette ned til om man kan stole på hva forhandleren sier. Hvis han løy om opprinnelseslandet så kan han lyve om andre ting også. Det spiller ingen rolle om bilen er identisk en norsksolgt bil. Det handler om tillit til selger.
#12
Euroleaf / Sv: Dansk Leaf som selger sa var norsk
lørdag 31. desember 2016, klokken 15:23
Sitat fra: nr1rayner på lørdag 31. desember 2016, klokken 11:04
Sitat fra: Gurba på lørdag 31. desember 2016, klokken 09:06
Jeg ville ha hevet kjøpet.
Og, hvordan ville du gått fram da?
Det er nok ikke så enkelt som å bare slumpe innom forhandler med nøkkel i hånda og si "jeg vil heve kjøpet".
Såvidt jeg vet er den identisk med en bil solgt ny i Norge, og skal derfor ikke gi bilen noen vesentlig mangel i forhold til hva som er lovet.
Har det vært snakk om en USA-modell, og selger har påstått at det er Norsk, eller Europeisk stiller saken seg annerledes.
Da vil bilen mangle "vesentlige" ting i forhold til hva en Europeisk utgave har.

Bilen ble solgt på falskt grunnlag. Det bør være nok.
#13
Euroleaf / Sv: Dansk Leaf som selger sa var norsk
lørdag 31. desember 2016, klokken 09:06
Jeg ville ha hevet kjøpet. Ikke pga bilen, men pga at forhandler løy om opprinnelsen til bilen. Hva annet bløffer han om?
#14
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Priser og utstyrspakker klare
fredag 30. desember 2016, klokken 14:30
Gm har biler på norske veger som har ryggekamera med skjerm i en del av innvendig speil. Og Tesla har mulighet for å kjøre med ryggekameraet på på skjermen hvis jeg ikke husker feil. Jeg tror det er enten problemer med utstyret eller et bevisst valg uten at jeg i såfall skjønner hvorfor. Kanskje for å få folk til å bytte til ny modell når det bli tilgjengelig.
#15
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Priser og utstyrspakker klare
torsdag 29. desember 2016, klokken 21:07
Ok. Får vel begynne å spare da. :-)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA