Ungdommene her kjører XC40 og har gjort det siden vi fikk den. Det er rett at Care Key kun begrenser makshastighet. Jeg har ingen betenkeligheter med å låne dem bilen, men selvsagt kan dette være individuelt.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: daktari på søndag 03. mars 2024, klokken 10:18Sitat fra: Oddaa på lørdag 02. mars 2024, klokken 23:38Sorry, det er 10 cm, iX er lenger enn etron. 4,9 vs 5 m.Sitat fra: daktari på lørdag 02. mars 2024, klokken 23:11Nå falt jeg av lasset, hva er 25 cm lenger?Sitat fra: Oddaa på lørdag 02. mars 2024, klokken 22:542 ekstra på iX som er ca 25 cm lenger er vel akkurat godkjent?Sitat fra: daktari på søndag 25. februar 2024, klokken 10:37Den høyden er opp til gardinen/vindu.Har ingen grunn til å betvile målene du oppgir. Den «anerkjente» banankassetesten gir 8 kasser på både iX og e-tron (7 på sportback), antar det da lastes til taket? Med baksetene slått ned havnet iX på 25 og e-tron på 23.
Under gulvet har iX lite plass, mens etron har ca 25 cm høyde undere hele gulvet.
Over gardinen har etron masse plass mens iX har masse foringer i tak og bakluke stjeler plass.
Bruke man bare 500 l bagasje på alle turer er begge like bra. Bruker man 900 l så funker ikke iX.
Men banakasseformen gjør at det er mer luft i etron-testen. Bl.a. de siderommene og under gulvet som ikke blir utnyttet skikkelig. Etron kan man si scorer falsk litt lavt i forhold til bagger og poser, selv om det er det riktige tallet banankasser.
(25 cm er forskjellen på ID.4 og etron...)
Sitat fra: daktari på lørdag 02. mars 2024, klokken 23:11Nå falt jeg av lasset, hva er 25 cm lenger?Sitat fra: Oddaa på lørdag 02. mars 2024, klokken 22:542 ekstra på iX som er ca 25 cm lenger er vel akkurat godkjent?Sitat fra: daktari på søndag 25. februar 2024, klokken 10:37Den høyden er opp til gardinen/vindu.Har ingen grunn til å betvile målene du oppgir. Den «anerkjente» banankassetesten gir 8 kasser på både iX og e-tron (7 på sportback), antar det da lastes til taket? Med baksetene slått ned havnet iX på 25 og e-tron på 23.
Under gulvet har iX lite plass, mens etron har ca 25 cm høyde undere hele gulvet.
Over gardinen har etron masse plass mens iX har masse foringer i tak og bakluke stjeler plass.
Bruke man bare 500 l bagasje på alle turer er begge like bra. Bruker man 900 l så funker ikke iX.
Men banakasseformen gjør at det er mer luft i etron-testen. Bl.a. de siderommene og under gulvet som ikke blir utnyttet skikkelig. Etron kan man si scorer falsk litt lavt i forhold til bagger og poser, selv om det er det riktige tallet banankasser.
Sitat fra: daktari på søndag 25. februar 2024, klokken 10:37Den høyden er opp til gardinen/vindu.Har ingen grunn til å betvile målene du oppgir. Den «anerkjente» banankassetesten gir 8 kasser på både iX og e-tron (7 på sportback), antar det da lastes til taket? Med baksetene slått ned havnet iX på 25 og e-tron på 23.
Under gulvet har iX lite plass, mens etron har ca 25 cm høyde undere hele gulvet.
Over gardinen har etron masse plass mens iX har masse foringer i tak og bakluke stjeler plass.
Bruke man bare 500 l bagasje på alle turer er begge like bra. Bruker man 900 l så funker ikke iX.
Sitat fra: MG på tirsdag 27. februar 2024, klokken 12:58Takker for innspill:) Ble en iX40 FC på kampanje. Testet bagasjerom. Oppleves i praksis likt som etron imo. Kan ikke se at det er mulig å få noe bedre pris / kvalitet / utstyr / komfort blant relativt kjente bilmerker nå. Mer bagasje får vi bruke hengerfestet eller taket til når behovet oppstår.Gratulerer, dette blir nok bra😊
Sitat fra: turfsurf på lørdag 24. februar 2024, klokken 16:47NAF har målt bagasjerommene.Sitat fra: MG på lørdag 24. februar 2024, klokken 14:44Oppleves bagasjeplassen på iX mye mindre enn etron? Oppveies vel noe av mer plass i kupeen/baksetet? Faste ladestopp til hytta er en showstopper ja. Men opplevde at etron 50 holder bra til de nærmeste destinasjonene også på vinteren.Jeg synes prioriteringene til iX er litt forvridde. E-tron har grei plass til fire i kupeen og bagasje til de. IX har egentlig plass til fem i kupeen men bagasje til tre. Jeg var godt på vei til å bytte ut Model Y med en iX50, men etter å ha prøvekjørt igjen og tatt en ny titt på bagasjerommet ble det bråstopp.
Synes man det er greit å kjøre med takboks i det daglige så går det jo fint, men jeg kjøper ikke en bil til en million og slenger en stygg plastboks på taket.
Sitat fra: daktari på søndag 04. februar 2024, klokken 20:34Hadde noen slike på iX også, og det irriterte meg grenseløst at dette ikke var låst opp i Norge. Spesielt dette med å (ikke) senke farten på DrivingAssitant inn mot rundkjøringer etc.Kan vel ikke si at jeg har lagt merke til funksjoner som mangler på iX nå. Fartstilpasningen fungerer fint - i alle fall så lenge kartene er oppdaterte.
iX hadde auto filskift.
Sitat fra: Jaronsen på mandag 12. februar 2024, klokken 08:39Innom Kiwi i morges og snakket med butikksjefen. De hadde bedt gårdeier ta det ned etter første henvendelse fra kunde med lakkskader på bilen. Det gjaldt veldig mange. De ba meg ettersende dokumentasjon som de skulle videresende til gårdeier. Jeg sa at de kanskje burde oppfordre gårdeier til å henge opp et skilt med en form for advarsel, dette hadde de meldt unn uten å få respons.
Virkelig i-landsproblem, men litt kjedelig når man aldri har børstevasket og polert jevnlig
Igjen - takk for tilbakemeldinger!
Sitat fra: geear på søndag 11. februar 2024, klokken 21:01Jeg gjorde jo faktisk akkurat det hele tråden her startet med. Det er ikke lenge siden det var omtrent utenkelig å gå tilbake til fossilbil igjen på bruksbilsiden, var vel igrunnen helfrelst på elbil i mange år, tvilte sterkt på det noengang ble fossilbil igjen, og tenkte alle andre var bakstreverske tullinger. Vel, litt tilfeldigheter, litt av de økonomiske betraktningene tråden startet med, og en dose drittlei av ladebonanza under hytteturer (spes med henger) gjorde at det plutselig ble fossilbil også som bruksbil. Var faktisk ikke forberedt på at overgangen skulle være som den har vært, og lurer på om jeg har vært i en solid elbilboble. Akkurat nå er det faktisk litt vanskelig å tenke seg tilbake til elbil, men vi får se.Har kjørt ladehybrider og el siden 2016. Nå forsvinner den siste fordelen her i byen, tilgang til kollektivfeltet. Skulle jeg byttet akkurat nå ville en pent brukt diesel stått øverst på ønskelisten.
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 31. januar 2024, klokken 12:11Sitat fra: Oddaa på onsdag 31. januar 2024, klokken 09:39Gammel tråd, men opplevde det samme som trådstarter i dag og ble tilsvarende i tvil: En såkalt metrobuss ved kantstopp i kollektivfeltet. Jeg passerer i venstre felt. I det jeg er godt oppe på siden av den skrur den på blinklyset og vrenger rett over i venstre felt. Jeg får stoppet med noen centimeters klaring, rakk ikke en gang å tute... Ubehagelig opplevelse.
Jeg synes du bør sende busselskapet en mail med bilder og forklare hva som skjedde, og spørre dem om deres syn på hvem som har vikeplikt. Kan være du har rett, og at de da lærer opp sjåføren i hvordan han skal agere, og at du sparer en annen bilist fra en kollisjon. Bør sikkert ha med klokkeslett, og eventuelt rutenummer om du husker.
Sitat fra: arthur på onsdag 31. januar 2024, klokken 16:30Hvis det med "venstre felt" menes det feltet man skal ligge i hvis man i krysset skal kjøre til venstre så er det vel klart at bussen ikke har noen rett som om de kom ut av en busslomme. Den retten gjelder et felt, det nærmeste, ikke hverken et, to eller syv andre felt.Kantstoppet er i kollektivfeltet. Altså er det ingen ordinær busslomme. Venstre felt er det ordinære kjørefeltet, men blir felt for venstresving noen hundre meter lenger fremme. (Etter min mening er dette å regne som et ordinært feltskifte.)
Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 19. januar 2024, klokken 23:04Tja, jeg har kjøpt tre Panasonic varmepumper. Den ene røk etter 5 år, en feirer 16 år i disse dager og går fortsatt godt uten annet stell enn rengjøring. Den siste har nå 5 feilfrie år bak seg og forventes å vare lenge.Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 17. januar 2024, klokken 17:17Har kjøpt min siste VP så den jeg har får duge så lenge den holder - har passert 5 års grensen så da ryker den vel snart slik den forrige gjorde som røk etter 5.5 år, ved -13C pustende og pesende (avising) og sikkert 95% fuktighetBare 5 år og defekt? Det kan ikke ha vært en panasonic varmepumpe for de bare varer og varer. Jeg har sett flere som har holdt mer enn 15 år. Det samme gjelder vel for de andre kjente VP merkene for de har nok alle lang levetid. De billige fra Jula eller Elkjøp, de varer ikke like lenge har jeg hørt. Men så er de billige også da.