Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Smbob

#1
Polestar 2 / Sv: Bestilling gjennomført..noen flere?
tirsdag 17. mars 2020, klokken 23:10
Har fått ordrebekreftelse og ordrenummer vedrørende min bestilling av PS2.
PolestarID er aktivert.
Er dette det som skal til for at "kontrakt er signert"?
Ordrebekreftelsen inneholder en totalpris, vil denne endre seg i forbindelse med kronekursen?
#2
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Kjøpe lader igjennom cirkle K
fredag 28. februar 2020, klokken 20:26
Tenkte å bytte til en Easee, da det er mulig med 230V trefas.
Samt last styring.
Hvis jeg legger frem kabel selv, så bør ikke elektrikkerjobben bli på så mange tusen.
Usikker på hva CircleK gir for den måndtlige abb kostnaden
#3
Avansert: Batterier og Lading / Kjøpe lader igjennom cirkle K
fredag 28. februar 2020, klokken 18:07
Hva er, om det finnes, fordel med å kjøpe hjemmelaget igjennom Circle K?
Vurderer heller å kjøpe laderen igjennom Tibber.
Og heller betale elektrikker for en ren installasjon.
Tenker at det er like greit.
Eller hva??
#4
Lade hjemme / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
lørdag 01. februar 2020, klokken 10:11
Har bestilt ny bil og den kan lade med 230V 3fas 16A.
Vurderer å bytte ut min gamle lader til en easee lader denne har mulighet til 3fas 32A.
Har i dag en i3 som kan lade med 230V 1fas 32A som maks.
Vil det by på problemer om jeg bytter lader nå, med tanke på dagens bil?
Eller bør jeg vente til «nybilen» er parkert utenfor til meg?

Forøvrig er kombinasjonen Tibber - Easee Home lader OK?
#5
Polestar 2 / Sv: Polestar 2 observert på Dal utenfor Oslo.
tirsdag 14. januar 2020, klokken 19:08
Bilen ble sett i Trondheim nå i kveld.
#6
Polestar 2 / Sv: Interiør
søndag 20. oktober 2019, klokken 14:41
Blir nok med skinn.
Usikker vedrørende understell og bremser.
#7
Polestar 2 / Sv: Polestar pris og rekkevidde annonsert
søndag 20. oktober 2019, klokken 09:26
Sitat fra: stesch på lørdag 19. oktober 2019, klokken 16:27
På visning i Trondheim 19 oktober ble det opplyst at den kommer med varmepumpe. Var så mye folk at jeg ikke fikk prøvd førersetet, men klart mindre enn etron.

Var lenge på visningen i Trondheim, studerte bilen og fikk prøvd alle setene.
Grei bil, mer "intim opplevelse" enn forventet. Er vant med i3 som har mer "luft" i kupeen med større vindusflater.
Forhørte meg vedrørende varmepumpe og fikk opplyst at dette ikke var besluttet ennå.
Glemte å få info vedrørende app, men forventer at dette vil komme.
Bilen ga en god følelse og om vi ikke trenger en større bil vil den stå i innkjørselen min i løpet av neste år.
#8
Har dukket opp ett spørsmål vedrørende bruk av ladekladd som fulgte med bilen.
På hytta har jeg en ladekladd med cee tilkobling, denne er tilkoblet nettspenningen hele tiden. Jeg bare tar ut tilkobling til bilen når jeg skal ut å kjøre og kobler bilen til når jeg er tilbake.
Er det noe risiko med dette?
Skulle jeg tatt ut nettspenning først før jeg kobler fra bilen og motsatt ved tilkobling til bil?
Årsaken til spørsmålet er at jeg ofte før feilmelding like etter jeg har tilkoblet bilen. Laderen lyser rødt, ta ta ut netttilkobling og sette inn igjen, så starter den å lade som den skal.

(Dette gjelder en Volvo V60 t8 plugginn hybrid)
Hvis dette ikke er en god praksis, så vil jeg tro det også er slik for elbiler også.
#9
BMW i3 / Sv: Priser på brukte i3
tirsdag 02. april 2019, klokken 19:44
Glad jeg fikk solgt vår i3 i november 2018.
BMW i3 I3 94Ah - Fully Charged 2016, 34 000 km.
Fikk 285´ for denne.
Kjøpt november 2016 med storkunderabatt.
Det er skjedd noe med prisene etter dette.
Lykke til med salgene utover våren.
#10
BMW i3 / Sv: Noen som har fjernet folie på i3 LCI?
lørdag 06. oktober 2018, klokken 19:01
Sitat fra: TM på lørdag 06. oktober 2018, klokken 18:08
Sitat fra: Smbob på lørdag 29. september 2018, klokken 12:17
Jeg har bestilt meg en ny i3 når og stilt spørsmål om de kan ta bort folien før jeg får bilen lakkforseglet. Avventer tilbakemelding på om de vil gjøre dette, eventuelt kostnad.
Hva fikk du til svar ? Gjør de det gratis som en service ?

De hadde gjort det et par ganger tidligere og erfart at "dette gjør vi ikke gratis noe mer".
Jeg skal ha bilen til eksternt firma for lakkforsegling før utlevering.
Skal høre med dem om de kan ta bort folien før se behandler bilen.
#11
BMW i3 / Sv: Noen som har fjernet folie på i3 LCI?
lørdag 29. september 2018, klokken 12:17
Hørte av forhandler at de hadde tatt av folie på en bil de har levert. Var vist tidkrevende, lett varme og en del rubbing.
Totalt estimert 4 timer jobb!??
Resultatet har jeg sett og det ble bra.
Jeg har bestilt meg en ny i3 når og stilt spørsmål om de kan ta bort folien før jeg får bilen lakkforseglet. Avventer tilbakemelding på om de vil gjøre dette, eventuelt kostnad.
#12
BMW i3 / Sv: i3 maraton edition
tirsdag 18. september 2018, klokken 20:35
Dette er noe man ikke vet, og økningen i rekkevidden har ingen praktisk betydning for oss.
Uansett er vår i3 nå solgt. Kronebeløp 38 000 under det vi betalte for 23 måneder siden.
Og ny i3 maraton er bestilt. Vi velger i3 ett par år til, så får man se hvordan markedet da er med tanke på "rimelige" el-biler  med hengerfeste.
#13
BMW i3 / Sv: Priser service i3
søndag 16. september 2018, klokken 20:58
Sitat fra: snippet på onsdag 04. juli 2018, klokken 15:15
Min i3 var inne på service i januar. Da måtte skiver og klosser foran skiftes pga. rust. Fikk beskjed om at skivene bak kunne kjøres til klossene var utslitt. Var på eu-kontroll i juni. Da var det for mye rust på dem så da måtte de også skiftes til en kostnad på 7000. Bilen er gått 75000

Hente vår i3 fra førstagangsservice, km 34000.
Hadde varsel på utslitte klosser foran.
Skiver måtte også byttes.
Dette selv om jeg har fast ukedag med oppbremsing i en lang bakke, dette får å "bruke bremsene".
Ved vanlig kjøring benyttes jo ikke bremsene på i3
#14
BMW i3 / Sv: i3 maraton edition
onsdag 12. september 2018, klokken 19:41
Angående 120 batteri, indikerer forhandler at BMW vil øke prisen en del på disse modellene.
Noe jeg er undrende til, da i3 med 120 batteri ikke blir noen "vinner" med tanke på rekkevidde i småbilsegmentet.
Er en del andre biler som triller lengre enn hva den nye i3´n vil gjøre.
MEN der er ikke like morsomme biler som i3  :)

Mellomlegg er avhengig av hva man får for den gamle, men pluss-minus 40k i mellom.
#15
BMW i3 / i3 maraton edition
onsdag 12. september 2018, klokken 16:28
Hadde bilen inne på førstegangs service i dag. Kom da i snakk med en selger som kunne tilby i3 maraton edition med relativt kort leveringstid.
Da dukket det opp en tanke; selge vår i3 som er to åt og kjøpe en ny. Samme batteri, samme utstyr, men en litt kjedelig gråfarge og med panser i samme farge som bilen.
Ser at mellomlegget ikke trenger å bli så stort, hvis man får benytte seg av bedriftsavtalen.
Dagens batterikapasitet dekker vårt behov og ser ikke noen stor gevinst med 120 batteri for vår del.

Skal man holde seg til i3 et par år til tror jeg et slikt bytte er «fornuftig».

Noen tanker?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA