Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - bkv

#1
Ja, et multimeter har jeg jo liggende. Jeg får prøve det. Jeg koblet forresten på batteriladeeren noen timer i går. I dag har bilen startet, men jeg må gjerne holde nøkkelen vridd om et sekund eller to, så kommer det noen lyder forfra, og bilen starter.
#2
Kom til å tenke på det, jeg også. Er det mulig å sjekke tilstanden på 12v-bateriet?
#3
Min i-miev fra 2012 har de siste dagene nølt med å starte. Jeg vrir om nøkkelen og ingenting skjer, annet enn at batterilampen og noe til lyser. Jeg prøver flere ganger, litt frem og tilbake med girspaken, vrir på nøkkelen, og så starter den. Heldigvis har det ikke vært nødvendig å ringe til bergingsbilen ennå, men jeg frykter at det kan skje hvis jeg fortsetter å kjøre med den.

Pussig nok er det ikke alltid problemer. Hvis den har stått hjemme med tilkoblet ladeledning, starter den på første forsøk.

Er det noen her som kjenner igjen dedtte?

#4
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Ny i-Miev?
tirsdag 13. april 2021, klokken 17:19
Vi har tatt i-Miev for det en er, og har hatt stor glede av den, men jeg skjønner nok at den er utdatert etter så mange år. Jeg får holde et øye med bruktmarkedet.

Jeg har ikke fulgt med på elbiler i det siste, men jeg ser at e-UP koster hele 60.000 mer enn i-Miev.

Dacia ble nevnt i tråden her, aldri hørt om den, jeg får gjøre meg kjent med den.

Ellers tar jeg imot tips, ettersom jeg ikke er så godt underrettet fort tiden.
#5
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Ny i-Miev?
mandag 12. april 2021, klokken 17:13
Det ser ut til at min 2012-modell i-Miev begynner å gå mot slutten, ihvertfall har rekkevidden gått mye nedover i det siste. Den har gått litt over 114000 km.

Har noen av dere kjøpt denne som nybil i det siste? Jeg ser den tilbys for 164600 kroner. Redkkevidden oppgis til 105 km ihh WLTP, noe som er kortere enn den praktiske rekkevidden min nåværende i-Miev hadde da den ennå var sprek.

Vi har likt i-Mieven godt, men er den et lurt kjøp i dag? Vi skal ha en liten, enkel bil til kjøring i nærområdet.




#6
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Dugg frontrute
mandag 21. desember 2020, klokken 19:16
Det hjelper å gni innsiden av frontruten med  Zalo. Dette virker i plussgrader.
Virkningen forsvinner hvis man tørker ruten med fille eller berører ruten.

Zalo fjerner ikke fukt i bilen, men det forhindrer at det dannes dråper, og ruten forblir gjennomsiktig

#7
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Trygg ladepraksis hjemme?
mandag 12. november 2018, klokken 17:32
Jeg tok feil. Det trekkes kun 10 ampere til bilen. Fant ikke ut forbruket til varmeovnen, men det er ikke mye
#8
Avansert: Batterier og Lading / Trygg ladepraksis hjemme?
mandag 12. november 2018, klokken 08:02
Hei

Jeg leste denne artikkelen om lading og ble litt bekymret. Jeg postet linken også i et annet forum, men for ikke å ta diskusjonen for langt off topic der, spør jeg her.
https://www.dinside.no/motor/60-prosent-lader-ulovlig---advarer-mot-livsfarlige-situasjoner/70434296#_ga=2.46020642.763411555.1541916042-962632443.1437397703

Jeg lader altså fra en schuko på garasjeveggen. Huset er fra 2001. Det går en egen kurs til garasjen med 16 amp sikring. Jeg tror imiev trekker 13-14 ampere. Om vinteren er det litt varme på i garsjeloftet. Jeg sjekker støpselet på ladekabelen iblant og har aldri merket noe varme.

Bør jeg gjøre noen forandringer for å være trygg? Og hvilke?






#9
Hvordan vurderer dere denne:
https://www.dinside.no/motor/60-prosent-lader-ulovlig---advarer-mot-livsfarlige-situasjoner/70434296#_ga=2.46020642.763411555.1541916042-962632443.1437397703

Jeg lader min imiev fra en vanlig stikkontakt på en kurs sikret med 16 amp. Jeg har sjekket støpslet fra tid til annen uten å merke varme.
#10
Nr 1 skjedde med min i-Miev 2012 etter 1 1/2 år. Garantien dekket det
#12
Sitat fra: tomrh på torsdag 26. februar 2015, klokken 07:47
Pirelli Cinturato P1 Verde 155/60R15 74 (våtgrep B)
Min i-Miev 2012 trenger nye sommerdekk. Jeg har lite greie på dekkdimensjoner.  Jeg ser at disse fra Pirelli har noe andre data enn de som sitter på. Er det likevel slik at pirellidekkene passer til bilen og de originalitet felgene?
#13
Jeg trenger ny dekk foran. Hvis jeg velger disse Pirelli P1, bør jeg da kjøpe 155 og ikke 145? Passer 155 på originalfelgene?
#14
Bladde i de gamle trådene som det linkes til her, men det ble ikke klart for meg hvilke sommerdekk som gav best resultat. Hvilke dekk kan anbefales?
#15
Jeg fikk vindusviskerarmen byttet på garantien her forleden dag. På grunn av slik rust. i-Miev 2012.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA