1
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Trasig at vi har folk på stortinget som ikke skjønner verdikjedene, og ønsker at Norge i enda større grad skal bli en råvareeksportør.'Folk' på Stortinget vet bare hvordan man skal skaffe seg gratis leilighet betalt av 'Vanlige Folk'...
Dersom SV/AP/(SP) får bestemme blir det vel 25% avgift på røde biler hvor kjøperen tjener mindre enn 500.000 og er medlem i LO, mens de som tjener over 700.000 og eier en gammel hytte må levere inn hytta til Turistforeningen for å få lov til å kjøpe bil, eventuelt betale 400% nybilavgift, samt innrullere bilen i en bildelingsordning hvor minimumsutleiedager er 40 per år, hvor LO-medlemmer skal få 50% rabatt.
Flytt til Sveits så slipper du alle disse bekymringene dine
Har allerede gjort det.
Så flott da trenger du kun å gi slipp på bekymringene
Dersom SV/AP/(SP) får bestemme blir det vel 25% avgift på røde biler hvor kjøperen tjener mindre enn 500.000 og er medlem i LO, mens de som tjener over 700.000 og eier en gammel hytte må levere inn hytta til Turistforeningen for å få lov til å kjøpe bil, eventuelt betale 400% nybilavgift, samt innrullere bilen i en bildelingsordning hvor minimumsutleiedager er 40 per år, hvor LO-medlemmer skal få 50% rabatt.
Mercedes med mystisk elbil: – Knuser alle konkurrenter på rekkevidde. Enorm batteripakke og optimalisert aerodynamikk.
https://itavisen.us11.list-manage.com/track/click?u=3ccfefd21f394bedaa168f00f&id=f28d41b8d5&e=26d0203a79
Jeg håper virkelig nettselskapene bruker de pengene til pr ruste opp nettet skikkelig...
Omtrent 140.000.000!
https://www.energinorge.no/fagomrader/stromnett/nyheter/2016/skal-investere-140-milliarder-i-stromnettet/
På hvilken måte mener du at å sette en pris på tid forenkler noe som helst @elektro?
At mange blander kWt og kW er en ting, men om folk sier de lader 30 kW på bilen så forstår selv den største kverulant hva vedkommende egentlig mente. I tillegg vet man nøyaktig hvor mye man skal betale på forhånd. For å bruke taxi-analogien din: du vet på forhånd hvor mye en tur skal koste. Du aner ikke hvor mye det koster å lade til 80% på en hurtiglader dersom tidsaspektet også skal prises.
I tillegg er det å prise mengden energi man lader er det eneste riktige fordi det er det mest rettferdige. Vi kan ikke straffe folk fordi de kjører effektive biler som har lite varmetap, mens de som kjører elbiler med høyt forbruk /høyt varmetap skal få fordeler. Eller skal vi begynne å si til folk at de bør ta noen runder rundt kvartalet og kjøre som Lewis Hamilton for å få opp temperaturen i batteriet? Høres ut som en særdeles gjennomtenkt løsning for nullvisjonen vår
Skal vi kanskje begynne å differensiere prisen på alt annet i samfunnet også, bare for å gjøre livet mest mulig dritt?
Når du har full handelkurv koster melken 35 kroner literen fordi du har vært i veien for andre kunder ganske lenge. Mens når du kun skal ha melk, så koster den bare 12 kroner literen siden du var så rask og effektiv. Må da være rettferdig det da?
Tja. NIO har vel vært tydelige på at andre kan benytte seg av teknologien så er vel mer motvilje hos de andre selskapene for å benytte boende ikke selv har skapt som er problemet når det kommer til at det bare er for ett merke.
I Kina er de jo faktisk i gang med å lage en offisiell standard for dette med batteribytter.
Når det kommer til at dette bare skulle være en gimmik så sier godt over 2 millioner batteribytter i Kina noe ganske annet. NIO har akkurat produsert 100.000 biler så i snitt har hver bil bytta batteri mer enn 20 ganger. Når bilen i tillegg støtter 180kw lading så synes jeg dette viser ganske klart at dette hr noe for seg.
Og på de nye stasjonene tar byttet 3 minutter ikke 5. jeg har trua.