Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Prudi

#1
Model 3 / Sv: Bilder av TM3 Europa modell
onsdag 23. januar 2019, klokken 20:00
Sitat fra: Vesel på onsdag 23. januar 2019, klokken 19:48
Hvis det hadde vært så viktig med deksel over DC-hullene, tror dere ikke bilen hadde kommet med det da? Type 2-hullene har jo ikke deksel.

Nå er type 2 hullene enten skult bak dekselet eller er tilkoblet lading. Er vel en grunn til at alle andre har egen plugg på DC-pluggen.



Sent from my iPhone using Tapatalk
#2
Sitat fra: MFJG1981 på torsdag 11. august 2016, klokken 09:58

Jeg tipper at mange av de hybrid eiere bruker plassen fordi det er gratis og tilgjengelig, dvs. ikke for strøm behov.

Hybridbiler betaler vel full takst der det er betaling. Det er ikke gratis å parkere en hybrid på offentlige parkeringsplasser. Men man tillatter blant annet i Oslo og Bergen at Hybridene får benytte ladeplasser såfremt de lader. I motsetning til elbilene som bare kan stå på ladeplassene uten å lade.
#3
Elbiler i media / Sv: Dyrere bompenger på grunn av elbiler
fredag 05. august 2016, klokken 07:14
Sitat fra: Mippen på fredag 29. juli 2016, klokken 16:59
Hvis vi går tilbake på saken om dyrere bompenger på Askøy. Det er slik på Askøy at alle personbiler som kjører gjennom autopass må betale, men det er et tak på rundt 600 kroner i mnd. på personbiler. De som kjører lite betaler på en måte mer enn de som kjører svært mye. Hvorfor sier de ikke noe om det? Hvis bompenger skal fungere slik at de som bruker den skal betale, hvorfor må de som bruker veien minst betale mest? Selv har jeg en fossil til bil nr2. Kjører den svært lite. Kanskje 5-6000 kilometer i året. Det skal ikke mye til før jeg kommer opp i rundt 600 kroner i mnd. i bompenger.

Enig i at det virker merkelig med dette taket. Samtidig er hele bomringen merkelig i utforming, plassering etc. Jeg passerer samme bomringen hver eneste dag. Skal ungene på skolen passerer jeg ringen. Skal de på senteret passerer jeg ringen. Håndballtrening, fotballtrening. Listen er endeløs. Samtidig får jeg ikke EN ENESTE kilometer ny vei på de strekningene jeg kjører 90% av tiden.

At jeg da skulle bli belastet enda mere for å kjøre gjennom denne hersens bomringen synes ikke jeg er noe fornutig. Samtidig kan Hetlevikerne som tross alt får ny vei kjøre tilsvarende strekinger uten å betale et øre i bompenger.

Hele bompengeordningen på Askøy er full av feil.
#4
Synes problemstillingen virker litt merkelig. Etter det jeg leser så har problemet i Danmark vært at vanlige biler (altså hverken ladbare hybrider eller elbiler) har parkert på kommunale plasser og faket lading. Dette skal man unngå ved å lage en presisering som kan forby lading for ladbare hybrider.

Ser det som lite aktuelt at en eier av ladbar hybrid kjører rundt på bensinmotoren med en falsk kabel i bilen og later som de lader på ladestasjonene. De fleste er vel ekstremt opptatt av å lade så mye og ofte som mulig grunnet rekkevidden.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA