Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - tromsø

Sider: [1] 2 3 ... 14
1
Ok.

Beklager mer OT men hvor lang er type 2 kabelen som følger med bilen?

2
Lade hjemme / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
« på: I går kl. 15:34 »
Kan man justere opp/ned antall ampere på lading med Easee via app eller via Tibber/Pulse?
Ja, fra Tibber App-Easee- settings. Og fra web interface ved direkte pålogging på easee boksen.

Flott, takk.

3
Kan det være sånn at noen ladebokser fungerer bedre enn andre med tanke på støy?

4
Lade hjemme / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
« på: I går kl. 00:40 »
Kan man justere opp/ned antall ampere på lading med Easee via app eller via Tibber/Pulse?

5
Støy i elektriske apparater ved lading, det var nytt for meg og ikke bra. Kan du fortelle mer om det, hva skjer? Uansett hvis du lader på lav eller høy effekt?

6
Audi e-tron / Sv: Erfaringstråden for OBDeleven på e-tron
« på: mandag 20. januar 2020, klokken 12:09 »
[...]
Har fått logget en del kjøreturer etterhvert, og har tilgode å se noe som minner om vesentlig aktiv oppvarming av batteripakken.
[...]

Andre her på forumet har fortalt om at det er vanlig å ha et forbruk på > 500 Wh/km i begynnelsen og på småturer. Man spekulerte da at grunn til dette var oppvarming av batteriet. Men her viser du at det ikke skjer i stor grad. Så er da grunn til høyt forbruk i kald vær kun oppvarming av kupe?

7
Audi e-tron / Sv: Tilbakekalt for bytte av kjøleveske på el-motor.
« på: søndag 19. januar 2020, klokken 00:13 »
Hmm, slike feil skal jo egentlig ikke skje på en "enkel" elmotor.

Lurer på hva for summing lyder e50 får. Den har vel 2 x front motoren fra e55 og bør da ikke få samme problem som vi prater om her?

8
Audi e-tron / Sv: Levering av bil
« på: fredag 17. januar 2020, klokken 18:36 »
Bare å gratulere ja! Fint at det er noen som får tidligere enn forespeilet.

Mange med meg som bestilt tidlig september og venter fremdeles...

9
Litt negativt var dog at han ikke fikk mer enn 43-44kW på en 50kW lader, lurer på hvorfor?
Her i nord må vi stole på 50kW laderne en bra tid fremover...

Dette har som regel med lavere volt på batteriet å gjøre, sikkert noen her som vet.

Har nå skjønt at de kan ha å gjøre med at TB brukte varme i bilen samtidig som han ladet, dvs x kW gikk samtidig til varmeapparatet.

På en 150kW lader har man jo ikke det problemet da etron er en av få elbiler som ikke reduserer ladinga når man bruker varme (hvis det finnes tilgjengelig effekt igjen fra laderen).

10
@elektro, kan du sjekke med dine parametere i ABRP hva e55 ville brukt i tid på 1000km i det samme været som e50 hadde igår?

En positiv ting jeg fikk med meg fra Bjørns test igår er at e50 lader raskere enn hva jeg trudde. Var lenge over 120kW og så maks på 128kW!

Litt negativt var dog at han ikke fikk mer enn 43-44kW på en 50kW lader, lurer på hvorfor?
Her i nord må vi stole på 50kW laderne en bra tid fremover...

11
Audi e-tron / Sv: Levering av bil
« på: onsdag 15. januar 2020, klokken 22:32 »
Min 50 har ankommet forhandler og klargjøres nå 🥳🥳

Gratulerer! Og du bestilte når?

12
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
« på: onsdag 15. januar 2020, klokken 22:31 »
Hvor ser dere batteritemperaturen, OBD?

13
Sjekket vær på TB vinter range 90km/h testene:
E55: -5, ikke regn/snø men våt veibane grunnet salt, normalt med vind, forbruk 25,3
E50: -2, ikke regn/snø men noe våt veibane grunnet salt, normalt med vind, forbruk 23,4
Høres ut til at vi ikke har kjøpt katta i sekken  ;).
OT, men når får du din bil da ?

Status var endret i forrige uke til lastebil fra Bremerhaven :) men hvor den er nå vet jeg ikke. Kanskje her i januar.

14
Sjekket vær på TB vinter range 90km/h testene:
E55: -5, ikke regn/snø men våt veibane grunnet salt, normalt med vind, forbruk 25,3
E50: -2, ikke regn/snø men noe våt veibane grunnet salt, normalt med vind, forbruk 23,4


15
XC40-EV / Sv: Volvo XC40/C40/40.1-40.2
« på: onsdag 15. januar 2020, klokken 14:06 »
Ser ut som du ikke trenger lade så ofte på 25 mil med e50. Tesla Bjørns etron 50 range test i 90km/h (vinter) ute på YouTube nå. 27mil, 23.4 kWh per 100km.

Sider: [1] 2 3 ... 14