Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Goggen123

#1
e-208 / Sv: Rekkevidde vinter.
fredag 14. januar 2022, klokken 13:38
Sitat fra: Nitrius på lørdag 08. januar 2022, klokken 10:59
Sitat fra: Tesla88 på mandag 03. januar 2022, klokken 22:47
Har du piggdekk på bilen? Dette vil redusere rekkevidde betraktelig.
Syns likevel 50% reduksjon på rekkevidden er mye, slik jeg forstår det har denne bilen varmepumpe som standard.

Er piggfrie dekk. Hadde også en test av hurtiglading her på en kald dag for noen uker siden, og da greide ikke bilen å dra ut mer enn 23KW, ladingen startet på 35%, noe jeg syns var meget snaut..

Denne varmepumpen, vet ikke hvor effektive den er på kalde dager?

Ang lading, var de tpå kaldt eller varmt batteri? Jeg har e-2008 og fikk ca 47kw minus 7 en dag her i januar. Da var bilen kjørt en times tid og sto halvannen time ute kulda mens jeg gikk en skitur. Jeg vet at det var noe software oppdatering som  bla tok for seg lading, mulig du ikke har den om dubikke har hatt bilen på service ennå.
#2
e-2008 / Sv: Faktisk rekkevidde vs oppgitt rekkevidde
mandag 16. august 2021, klokken 21:06
Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 15. august 2021, klokken 15:25
Sitat fra: Fuwn på søndag 15. august 2021, klokken 05:29
Köpte en E 2008 förra året på hösten. Var nöjd ändå tills det blev vinter då räckvidden var hopplöst dålig. Det största problemet är dock räckvidds mätaren som är totalt skräp. Synd då bilen var fin i övrigt. Droppen var när jag fick gearbox fault och traction system fault och blev stående i minus 20. Verkstad fann inget fel eller verkade intresserad av att finna något fel heller. Traction system fault återkom så fort tempen blev över - 10 grader. Blev less och sålde bilen till våren och beställde en ny tm3 sr+ istället. Kanske var en måndags ex.

Mange som sliter med det samme på alle psa bilene, at bilen stopper med at det er feil på elekroniske kjøre systemet.
Det kan hjelpe å ta av 12 volt batteriet og vente noen minutter.
Men syns er rart at de ikke har fikset problemet nesten 1 år etter.

Hva baserer du påstanden om at det er
"mange" som har dette problemet, på? I facebookgruppen for e-2008 eiere kan jeg feks ikke se noen nevne slike problemer.
#3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Nye lavere priser på Leaf
tirsdag 08. juni 2021, klokken 19:18
Fikk tilbud på 40kwh N-Connecta m/vinterdekk på ca 279' i april, så dette er ikke nok ikke så revolusjonerende
#4
Corsa-e / Sv: Bruktimport
fredag 28. mai 2021, klokken 15:29
Etter at en del regler i Tyskland ble endret i fjor, ble det veldig attraktivt å importere nesten nye biler derfra. Forhandlere som Birger N Haug gjør det i stor skala, du vil finne mange nesten nye Peugeot e-2008 og 208 der, samt Corsa-e. Ofte opptil 40-50.000 rimeligere enn tilsvarende ny I Norge + du får både sommer og vinterhjul. Du får fem års garanti, men den er via tredjepart (da den er utvidet ift garanti i Tyskland som er to år). Batterigsrantien er ofte den samme i hele Europa (8 år /160' k.). Kan være nyanser i utstyr, så sjekk utstyrsliste.
#5
Da har også jeg vært på besøk hos BOS Ullevål, det blir nok ikke stedet jeg handler bil; har ventet over uke på å få et tilbud på ny bil, har også purret. Men men, er ikke verre enn at jeg går et annet sted når jeg ikke får lov å kjøpe bil der.
#6
e-208 / Sv: Bruktimport
onsdag 28. april 2021, klokken 15:19
Ser det er mye import hos div andre forhandlere. Stort sett fra Tyskland,  hvor standard fabrikkgaranti er 2 år og forhandler i Norge har tegnet utvidet i 5 år med tredjepart.  Batterigaranti er samme som i Norge. Varmepumpe er standard i Tyskland også. Er litt fristende å slå til. Noen som har kjøpt importert 208 og møtt på problemer?
#7
Leaf 2010-2017 / Sv: Priser service Leaf
fredag 27. desember 2019, klokken 13:33
Pris 3 års service kr 3390 hos BNH i Oslo, hos NAF i Oslo kr 1800.
Står på NAF tilbud at det er bytte av filter. Gjøres det noe annet på 3 års hos BNH, noen grunn til ikke å velge NAF?
#8
Carwing / Sv: Nissan Connect EV, en vits fra 2011 til 2019.
tirsdag 24. september 2019, klokken 18:52
Ja...får ikke ut noen status, sånn har det vært 99% av gangene de siste tre ukene..DRIIIT!
#9
Rust / Sv: Ønsker litt bedre forklart rustbeskyttelse av leafen
lørdag 31. august 2019, klokken 17:51
Når man skal børste "løs rust" av bremsene, holder det å bruke en stålbørste? Har prøvd dette, og det er jo fortsatt mye rust etter børsting, selv om den ikke er løs. Kan jeg bare spraye sink på det? Og hvor sitter ABS sensor?
#10
Da var den kansellert, hadde kønr 500 et eller annet. For mye styr med lister og valg som må tas før bilen kan prøvekjøres. Tiden når man betalte noen hundretusen for en elbil uten å ha prøvekjørt må vel snart være over?

Leaf 30kwh dekker fortsatt 90% av behovet mitt. Men merker at det er mer trøkk og venting på hurtiglader de gangene jeg har behov for det.
#11
e-208 / Sv: Elektrisk utgave av nye 208?
fredag 05. juli 2019, klokken 13:07
Hva med cruisecontrol, er det "ordinær" cruisecontrol på alle modellene?
#12
e-208 / Sv: e-208 vs Corsa e ?
lørdag 08. juni 2019, klokken 18:17
Erfaringer fra DS med trykkskjermer er vel at det kan være litt "lag" i responstid, og bli vel mange klikk for å utføre noe. Å hatt fysiske knapper for det man bruker mest, feks klima og volum kunne vært en fordel. Er vel ikke urimelig å anta at Peugeot ikke vil skille seg veldig mye fra DS på dette, så sånn sett ville jeg nok foretrukket Corsa (selv om jeg liker Peugeot 208 best utvendig - men det er jo på innsiden man skal bruke bilen
#13
AC fleksilading / Sv: Lading i Oslo og betaling
mandag 15. april 2019, klokken 19:22
Jeg ser stadig vekk personbiler lade på ladepunkter på gatenivå i sentrum (Kvadraturen), som er forbeholdt varebiler.
Ser sjeldent de har bot, er dette lovlig?
Nå skal det sies at plassene sjeldent er brukt av varebiler, så er vel bedre at de blir brukt enn at de står tomme..
#14
Leaf 2010-2017 / Sv: Hva gjør Nissan nå som 3G nettet stenges?
onsdag 03. april 2019, klokken 10:37
Jeg ble oppringt av Nissan support fordi jeg har klaget en del pga. treg Nissan-app. Det er sannsynligvis pga.2g modul sier de (de så de også har oppgradert servere for å abhjelpe). Jeg spurte dem om hva Nissan tenker å gjøre med dette sentralt, om modulen kan oppgraderes til 3g på garanti men det visste de ingenting om, måtte kontakte forhandler for dette. Såvidt jeg skjønner lukkes 2g-nettet i Norge helt i men 2025.
#15
Er det så overraskende at batteriet begynner å bli svekket etter 50.000 km? Spørsmålet er vel hva de så eksakt, hvor mye er det svekket, hva sier batteritest.
Selv er jeg godt fornøyd med service hos BNH i Oslo, etter å hatt bilen i tre år og tatt servicene der.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA