Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - jcnorway

#2
Tesla SW og AP / Sv: 2019.40.50.7
mandag 24. februar 2020, klokken 20:15
Sitat fra: jcnorway på onsdag 01. januar 2020, klokken 09:05
Er det helt tilfeldig hvordan dette rulles ut? Noe man kan gjøre utover å «spamme» knappen «Advanced/Promotør» (som tydeligvis ikke fungerer)?

2019 Model S Raven

Og for ordens skyld, denne fikk jeg inn på bilen idag etter besøk på servicesenter pga en ladeluke som var litt kranglete. Skjønner jeg henger litt etter resten når dette var siste tilgjengelige versjon
#3
Sitat fra: 1000kwh på lørdag 22. februar 2020, klokken 07:21
Sitat fra: jcnorway på fredag 21. februar 2020, klokken 21:26
Bilen (2019 TMS LR med 2200 km på telleren...) har stått parkert i et par dager og da man skulle kjøre litt i dag hadde man fått feilmeldingen «Charge Port Disabled - charging unavailable».

Testet diverse med Roadside Assistance, scroll-reset og Power off, i tillegg til forsøk på å åpne ladeluka via skjerm, med FOB og fysisk trykking på luka.

Har heldigvis litt over 40% igjen på batteriet så Sentry mode av nå så blir det forsøk på drop-in på K100, Skøyen eller Oslo Nord på mandag... noen anbefalinger når det kommer til drop-in? Håper dette er noe de klarer å få fikset kjapt, for det å ikke få ladet er liksom en festbrems når man kjører elbil
Går ikke ladeluka opp? Har du prøvd å lade?:)

Ladeluka reagerer ikke på noe som helst, så den går ikke opp uansett hva man prøver på. Derfor heller ikke mulig å lade. Sånn sett en god og beskrivende feilmelding siden det stod «Charge Port Disabled - charging unavailable». Virker som hele ladeport-enheten er skrudd av og ikke mulig å få kontakt med. Typisk at dette dukker opp fredag ettermiddag/kveld...
#4
Bilen (2019 TMS LR med 2200 km på telleren...) har stått parkert i et par dager og da man skulle kjøre litt i dag hadde man fått feilmeldingen «Charge Port Disabled - charging unavailable».

Testet diverse med Roadside Assistance, scroll-reset og Power off, i tillegg til forsøk på å åpne ladeluka via skjerm, med FOB og fysisk trykking på luka.

Har heldigvis litt over 40% igjen på batteriet så Sentry mode av nå så blir det forsøk på drop-in på K100, Skøyen eller Oslo Nord på mandag... noen anbefalinger når det kommer til drop-in? Håper dette er noe de klarer å få fikset kjapt, for det å ikke få ladet er liksom en festbrems når man kjører elbil
#5
Elbiler i media / Sv: Bilbrann stenger Stavanger Lufthavn Sola
tirsdag 07. januar 2020, klokken 19:37
#6
Elbiler i media / Sv: Bilbrann stenger Stavanger Lufthavn Sola
tirsdag 07. januar 2020, klokken 19:24
Om dette er «kilden» (tatt fra en video i tidlig fase) så kan det se ut som en Audi e-Tron.

#7
Tesla SW og AP / Sv: Deling av adresse fra Google maps
onsdag 01. januar 2020, klokken 20:17
Litt off-topic, men samtidig litt i samme «gate».

Har iPhone og har slått av synkronisering av kalender inntil videre. På min telefon (jobbtelefon) så benytter bedriften kun Microsoft sin egen app for Outlook og jeg får derfor ikke jobbrelaterte avtaler og møter inn i bilen da denne tydeligvis kun synkroniserer mot Kalender-appen som følger med iOS.

Noen som har en grei workaround på dette uten at jeg da må ha jobbmail/kalender i to ulike apper på telefonen?
#8
Tesla SW og AP / Sv: 2019.40.50.7
onsdag 01. januar 2020, klokken 09:05
Er det helt tilfeldig hvordan dette rulles ut? Noe man kan gjøre utover å «spamme» knappen «Advanced/Promotør» (som tydeligvis ikke fungerer)?

2019 Model S Raven
#9
Bestilling og levering / Sv: Tesla Model 3 - Betalingsprosess?
mandag 30. desember 2019, klokken 21:01
Sitat fra: knegg på mandag 30. desember 2019, klokken 20:45
Du må sende inn søknaden den, når den er godkjent får du en ny knapp som sier noe som "Bekreft betalingsmetode".

Når du overtar bilen må du signere lånet med skikkelig bankid. BankId på mobil er ikke nok! Så husk å ta med.  :+1:

Lykke til.

Ang. «skikkelig bankid» så kan du fint gjøre dette ved hjelp av BankID på mobil. Jeg har BankID på mobil via Sbanken og måtte bare inn og bestille BankID til min BankID på mobil først. Da dette var gjort så var det null problem å signere f.eks. lånedokumenter fra DNB ved hjelp av BankID på mobil.
#10
Tesla SW og AP / Sv: Tesla lovet funksjonalitet (som ikke kommer?)
lørdag 28. desember 2019, klokken 09:36
Er det noe som helst som tyder på at Tesla vil oppnå fulle selvkjørende egenskaper uten å kunne lese og agere på (ja, den kan sikkert gjøre det, men Tesla vil ikke samarbeide/betale Mobileye) fartsgrenseskilt? Å kun basere hastighet på kartdata går vel imot hele tankegangen deres da de ønsker å bruke kameraene til å orienterte seg. Å da ikke ville/kunne/evne å implementere gjenkjenning av fartsgrenser ved hjelp av kamerateknologi (som tydeligvis Mobileye har patent på) er betenkelig med tanke på når/hvordan de skal oppnå autonomi på et høyere nivå.
#12
Tesla SW og AP / Sv: Tesla lovet funksjonalitet (som ikke kommer?)
torsdag 26. desember 2019, klokken 09:30
... og hvordan kan man som kunder pushe Tesla på akkurat dette punktet? Alle YouTuberne ser ut til å være opptatt av helt andre ting og Twitter til Elon selv er dødfødt med mindre man er YouTuber/Influencer Så hvordan skal man klare å få Tesla til å få fortgang i noe som allerede finnes hos «nesten» alle andre?
#13
Jeg er stort sett fornøyd med tingenes tilstand. Det eneste jeg synes er en skikkelig nedtur er mangelen på gjenkjenning av fartsskilt - med så mye veiarbeid og midlertidige fartsgrenser (f.eks. miljøfartsgrenser) så stusser jeg veldig over at Tesla ikke evner å prioritere dette høyere. Min siste fossilbil (Passat 2015) hadde dette på stell og det fungerte finfint da. Vet ikke når dette kom på plass der i gården men nå har det gått 5 år siden da og her sliter man fortsatt med GPS-data som ikke henger med på alle endringene og kjøring i tunneler hvor fartsgrenser på bakkeplan vises i stedet for fartsgrensen i tunnelen.

Har vel på en måte gitt opp å få dette til Tesla. Vet de hadde det på AP1-bilene men dette forsvant da AP2 kom og har siden da aldri vært å se igjen i nyere biler.
#14
Model S 2013 - 2022 / Tesla S eller fossil som familiebil?
søndag 15. desember 2019, klokken 19:35
Liten familie med 2 voksne og 1 barn (7 år). Kjøpte vår første S i 2017 (75D), oppgraderte nå i vinter til ny S (LR Raven). Vi elsker bilen og kunne ikke tenkt oss noen annen bil på dette tidspunktet av livet. Masse plass og en drøm å kjøre. Det med støy fra dempere kan jeg ikke si at jeg har lagt merke til, selv etter å ha forsøkt å lytte etter det. Flotte adaptive dempere, vi hadde stålfjærer på vår 2017 TMS så det er en helt ny verden av komfort å komme over på luft! Vi er veldig fornøyd med vår Raven i alle fall :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA