Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - knut.aulie

Sider: [1] 2 3 ... 413
1
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: I dag kl. 20:24 »
OT alarm: Viktig med balanse..

Vedda ei kasse med øl på at her blir det bankwupt. Aksjane vil rase og dei vil dø ut.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/nargEo/bmw-og-fiat-chrysler-tilbakekaller-biler?utm_source=vgfront&utm_content=row-3
Tror du har linket feil, linken handler om fossilbiler

2
Model S / Sv: Tesla model S P85 runder 1 000 000 km
« på: I dag kl. 18:29 »
Uten å bytte noe i motor og drivverk?
Den hadde kun hatt vanlig service og skifte av slitedeler. Mener å huske at fatter synes den burde hatt en overhaling av toppen, men jeg tror eieren her også var opptatt av hvor langt han kunne få den til å gå.

Dette er jo langt fra rekorden til Volvo, det finnes jo en P1800 som har gått 2,5 mill km. Fra husken tror jeg den også er temmelig orginal.

3
Har man egentlig krav på å få dekket demontering og montering av boksen når boks og monteringstjeneste er kjøpt fra to forskjellige parter?
Følgekostnader heter det.

4
Model S / Sv: Tesla model S P85 runder 1 000 000 km
« på: I dag kl. 15:53 »
Det er først en ekte million bil når den kjører distansen med samme motor og batteri imho.
Ikke så imponert over 650k? ;D
Husker faren min hadde inne på verkstedet sitt (på søttitallet) en dønn orginal Volvo 240 som hadde gått 850k, så en elbil som går 650k er bra, for all del, men blir ikke slått i bakken

5
Mach-e / Sv: Amcar og Mach-E
« på: I dag kl. 13:45 »
hemi, små motorer har man igrunnen alltid fått, både i Mustang og Camaro. Innstegsprisen har alltid vært hyggelig - i USA.

Ja, i 1985 fikk man f.eks Camaro med en 2,5L rekke-firer som hadde hele 88hk ;) Den kostet under $9000.
Jeg kjøpte en -76 Camaro når vi var i USA på langferie for maaange år siden. Den hadde en 308 cid V8, men gikk dårligere enn noen rekkefirer jeg har vært borti
Den kostet 500$

6
Model S / Sv: Tesla model S P85 runder 1 000 000 km
« på: I dag kl. 13:37 »
Det er først en ekte million bil når den kjører distansen med samme motor og batteri imho.

7
Tesla har et kjempeproblem med å ikke svare på eposthenvendelser og lage det som OP beskriver som kundebarriærer. Tror dette nå er et langt større problem enn det tidligere serviceproblemet (som de ser ut til å løse stadig bedre).

8
Spørs om ikke disse blir ganske dyre...

De har høy «må ha» faktor. Hadde definitivt ville hatt disse selv

9
NOK 220.000 vet jeg ikke hvor du har fra.
Fra VW selv som sa under 25 k euro når kursen var under 9 kr.


https://youtu.be/VU5GnmF7mXk

11
Vi er vel kanskje også et stykke unna at batterier på selve ladeplassene kan ta å jevne ut toppene antar jeg.
De har batteri på Vulkan, mener jeg å huske.

Har også hørt representanter for ladeselskaper som har snakket om at dette er en bra løsning for øde steder med lav trafikk og strømnett med dårlig dimensjon. Altså en har en hurtiglader på 50 kW men den drives av et batteri som saktelades av nettet eller til og med solceller som da blir offgrid løsning.

12
Tesla / Sv: Tesla aksjer
« på: I går kl. 18:47 »
Foreløpig ser det ut som min strategi i tippekonkurransen er dårlig, ned seks dollar

Men bli gjerne med, DET er gratis og «bragging rights» er inkludert til den som har den høyeste teoretiske gevinsten.

13
Tesla SW og AP / Sv: Tesla V10 er her!
« på: I går kl. 18:42 »
Jeg bruker EV Watch for Apple. Er det samme familie app
EV Car er en skybasert Google Assistant funksjon. Fastlåst til spesifikke instruksjoner. Men fungerer bra, bortsett fra stadige fornyelser av utgåtte token. For de med iPhone kan man ta en titt på Stats (er nå visstnok på norsk) som har en fin Siri-integrasjon.
Takk. Jeg og Siri er ikke verdens beste venner selv om jeg har både Watch og iPhone. Hun er en $£€%#$’ irriterende kjærring..... For øyeblikket er hun skrudd av!

14
Tesla SW og AP / Sv: Tesla V10 er her!
« på: I går kl. 13:33 »
Jeg fikk dette svaret fra EV car programmereren:
Sitat fra: jlan
Is there a command for unlock charge port? This would be very handy for Model 3 when using a cable without a release button.
Sitat fra: Gol4
There is an API for it. I didn't add it as I didn't personally see a need for it. I can add it along with the other changes I am working on.
Så hvis han gjør det skal det bare være å si "OK Google, tell EV Car to unlock charge port". Jeg har tro på at han får det til, det fungerer allerede å si" OK Google, tell EV Car to open front trunk",
Jeg bruker EV Watch for Apple. Er det samme familie app

15
Fantastisk mange detaljerte tekniske tegninger og bilder hos BilNorge.no. De lysene er en kul gimmick.
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=52652
120 kW maks ladefart på 50 modellen var nytt for meg, det blir også interresant med ladekurven for denne.

Sider: [1] 2 3 ... 413