Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - steam

#1
Sitat fra: Hodetelefoner på onsdag 27. juni 2018, klokken 13:50
Ikke mulig. Men du kan koble den ut. Gjort det på vår

Du sier at det ikke er mulig. Har du noen kilde på dette? :)
#2
Hei,

Jeg har en Model S og jeg synes lyden som kommer fra bakluken når jeg trykker for å lukke den er ganske "aggressiv". Jeg kunne veldig gjerne ønske meg at de byttet lyden til samme lyd som på Model X. Er denne lyden programmerbar/oppdaterbar for Tesla, eller er den låst til der den er?
#3
Tesla / Kraftig forbedret filskift i Autopilot
søndag 18. februar 2018, klokken 13:40
Hei,

Jeg fikk 2018.2 ganske tidlig og har kjørt en stund med den. En ting jeg har merket er en kraftig forbedring i filskift ved bruk av Autopilot.

Tidligere var filskiftene veldig brå, og bilen "kastet" seg ut i det andre feltet. Nå er alle filskift (30-40+) myke og behagelige. Uavhengig av om det er snø i veibanen, eller om jeg skifter i innersving eller yttersving.

Andre som har merket det samme?
#4
Sitat fra: krister461 på torsdag 11. januar 2018, klokken 12:58
Ville gått for en av disse med rødt eller blått adapter i ene enden og schuko i andre:
http://www.ladespesialisten.no/index.php/skjoteledninger

Da har du en bedre kobling enn en ren schuko-ledning. Uansett må du passe på at du går for 2,5mm skjøteledning og ikke lar den ligge i kveil.

Jeg må ha en butikk i Oslo dessverre. 2,5 mm som et minimum og ingen kveil er greit :D
#5
Hei, jeg trenger å få tak i en skjøteledning jeg kan bruke for å lade bilen sammen med UMC. Noen som vet hvilken butikk i Oslo som evt fører noe slikt, og gjerne hvilke spesifikasjoner jeg burde se etter? :)
#6
Sitat fra: o.b.lix på fredag 05. januar 2018, klokken 16:21
Sitat fra: steam på fredag 05. januar 2018, klokken 12:22
14. Autopilot sluttet å virke etter oppdatering til 2017.50

Etter å ha oppdater til 2017.50 har jeg nå hverken cruise eller Autopilot.

Dette er kjent softwarefeil, 2017.50.1 kom dagen etter og denne virker, og enda bedre 2017.50.3 som kom nyttårsdag, som har regnsensor også.
Synd for meg at jeg har 2017.50.3 da.

Fortsatt ingen autopilot etter å ha prøvd Jeronan sitt tips. Har prøvd hard reset to ganger.
#7
Sitat fra: steam på fredag 03. november 2017, klokken 14:07
Da var det min tur til å klage på bilen min. Det som følger nå er en liste over alle feil og mangler jeg har funnet på min bil. Bilen er en helt ny 75D, levert tirsdag 24.10.2017. Alle feilene på denne listen ble oppdaget under overlevering eller i løpet av den første uken med eierskap.


1. Lakkskader på panser og bagasjeluke Fikset

Bilen hadde under overlevering to små, men synlige, lakkskader. Begge er en ripe på ca 2 cm. Tesla lovet å utbedre dette ved første besøk til et servicesenter.

https://i.imgur.com/hhQF6jn.jpg
https://i.imgur.com/NRf9I6v.jpg


2. Venstre fremhjul treffer hjulbuen når bil står i high og very high Fikset

Allerede første kvelden opplevde jeg at hjulene lagde en fæl slaglyd mot hjulbuen. Video er tatt av problemet og Tesla har sagt de skal utbedre problemet og eventuelle skader som måtte oppstå som følger av mangelen. Eksempelbilde er i posisjon "Very High".

https://i.imgur.com/MERBe8x.jpg

3. Vannlekkasje i bagasjelukenDelvis fikset

Dagen jeg hentet bilen regnet det som aldri før på hele østlandet. Da jeg kom hjem etter et par timer opplevde jeg at det lakk vann fra håndtakene på bagasjeluken. Tesla har lovet å rette mangelen, men jeg forventer også at alle følgeskader (rust, råte osv) som måtte komme av denne mangelen skal dekkes av Tesla i lang tid fremover. Noen som vet hvordan jeg går frem for å få dette?

Videoen er tatt ca 18 timer etter at det stoppet å regne. Det kan umulig være sunt for bilen å ha så mye vann der så lenge.
https://streamable.com/z27pe

4. Bulk i aluminiumslist inne på passasjersiden Fikset

Den fine aluminiumslisten med "Model S" ved passasjerdøren har en bulk på seg. Bilde er tatt og Tesla har lovet å bytte listen.

https://i.imgur.com/glSwDBU.jpg

5. AP2 låser seg til 50 km/t selv om jeg befinner meg på motorveien Fortsatt feil

Denne feilen har oppstått to ganger. Hvis jeg først kjører med autopilot på en landevei med fartsgrense 60 km/t eller lavere så låser bilen seg til maksfart på 50. Selv når jeg er på E6 med 100-sone.

Bildet er tatt i 70-sonen på Ring 3 i Oslo. Her er det vanligvis ingen fartsbegrensning.
https://i.imgur.com/KlxmVZE.jpg

6. "Dunk"/"Klunk"-lyd fra frontmotor ved Autopilotkjøring i lav hastighet Fortsatt feil

Autopiloten er perfekt for køkjøring, men ved kjøring i meget lav hastighet (3-6 km/t) vil det komme en meget ekkel lyd fra frontmotor når den bremser/sakker ned farten. Lyden er rapportert til Tesla som sa de skulle ta en kikk på det.

Waning: Vertical video :(
Hør på lyden ca midt i klippet.
https://streamable.com/hq13b

7. Tesla Skøyen / Vianor har ødelagt hattehyllen Fikset

Bilen skulle egentlig leveres med vinterdekk, men jeg fikk dette satt på av Tesla/Vianor fredag 27.10. I den forbindelse ble sommerdekkene lastet bak i bilen, og hattehyllen ble skadet som følger av dette.

https://i.imgur.com/WAAMNsE.jpg

8. Gummilist ved B-stolpe blir "revet opp" av vinduet som lukker seg Delvis fikset

Både på førerside og på passasjersiden av bilen blir gummilist mellom front-dør og B-stolpe dratt til sides. Jeg merker noe vindstøy fra disse glippene. Tesla har lovet å se på saken.

Warning: Vertical video :(
https://streamable.com/zsk1k
https://i.imgur.com/uqhtcZ6.jpg

9. Gummilist ved "triangelvinduet" på passasjersiden lekker til tider mye luft. Fikset

På passasjersiden vil noen ganger gummilisten ved triangelvinduet lekke store mengder luft. Vanskelig å merke når man ligger i 50-80 km/t, men ekstremt merkbart på vei hjem fra Danmark når man ligger i 120 km/t eller mer.

https://i.imgur.com/oFz9ofH.jpg

10. 12V battery Low Voltage Warning Fikset

Da jeg startet bilen fredag 03.11 kom det opp en melding om at 12V-batteriet hadde for lav spenning. Jeg kontaktet Tesla per telefon som ba meg kjøre til nærmeste servicesenter. Tesla Skøyen tok en rask titt på loggene og bestemte at det ikke var noe å være nervøs for, men at de mest sannsynlig ville bytte 12V-batteriet ved min neste servicetime.

11. Car Needs Service/Steering Assist Reduced Fortsatt feil

Rask feilmelding som poppet opp på skjermen i ca 2 sekunder onsdag 08.11. Ringte og snakket med Tesla, og de sa at bilen måtte inn til service, men at vi ikke trengte å fremskynde det noe mer enn den timen jeg allerede har satt. De sa at det mest sannsynlig var noe galt med servoen og at de trodde denne skal byttes.

12. Ultrasoniske sensorer foran virker ikke alltid Skal være fikset, ikke bekreftet

Ultrasoniske sensorer foran vil ikke alltid virke. Feilen er filmet og meldt inn til Tesla.
https://streamable.com/6ctvc

Alle tips om hvordan jeg burde forholde meg til disse problemene mottas med stor takk!

13. Gummilist ved bakdør på passasjersiden tyter ut

Gummilisten ved bakdøren på passasjersiden har fått en lei "gjeip" som er stygg og sjenerende på innsiden av bilen.

14. Autopilot sluttet å virke etter oppdatering til 2017.50

Etter å ha oppdater til 2017.50 har jeg nå hverken cruise eller Autopilot.

15. Alarmpakken til premium-pakken er ikke installert/aktivert Fortsatt feil

Bilen er kjøpt med premiumpakken, men alarmsystemet til premiumpakken er ikke installert/aktivert.

16. Bilen satt seg selv i Jack-mode Fortsatt feil

Bilen satt seg selv plutselig i Jack-mode etter en kort kjøretur.

17. Park assist unavailable Fortsatt feil

Når bilen var veldig kald (<-15c) så var plutselig Park assist unavailable. Skjedde flere ganger over en langhelg i kulden.
#8
Bestilling og levering / Sv: Levering februar - mars 2018
fredag 15. desember 2017, klokken 14:25
Sitat fra: Larsebass på mandag 11. desember 2017, klokken 17:34
Får god tid til bondeanger også. Burde jeg byttet farge? Hva hvis FSD kommer til jul?

Jeg kan love deg at det ikke skjer :D
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Når kan man aktivere AP?
lørdag 02. desember 2017, klokken 09:16
Sitat fra: ModelS på fredag 01. desember 2017, klokken 21:33
Når kan man aktivere AP? Jeg har kjørt rundt 210 km, men får beskjed om at kameraet fortsatt kalibreres.

Jeg kjørte 6 km fra Utleveringssenteret i Drammen og ut på motorveien. Og da virket AP. Kameraene dine er stilt feil eller defekte. Ta kontakt med Tesla. 21 51 40 00
#10
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 21. november 2017, klokken 10:23
Visstnok en softwarebug som nylig ble introdusert.

Fortsatt en feil som må rapporteres :(
#11
Sitat fra: steam på fredag 03. november 2017, klokken 14:07
Da var det min tur til å klage på bilen min. Det som følger nå er en liste over alle feil og mangler jeg har funnet på min bil. Bilen er en helt ny 75D, levert tirsdag 24.10.2017. Alle feilene på denne listen ble oppdaget under overlevering eller i løpet av den første uken med eierskap.


1. Lakkskader på panser og bagasjeluke

Bilen hadde under overlevering to små, men synlige, lakkskader. Begge er en ripe på ca 2 cm. Tesla lovet å utbedre dette ved første besøk til et servicesenter.

https://i.imgur.com/hhQF6jn.jpg
https://i.imgur.com/NRf9I6v.jpg

2. Venstre fremhjul treffer hjulbuen når bil står i high og very high

Allerede første kvelden opplevde jeg at hjulene lagde en fæl slaglyd mot hjulbuen. Video er tatt av problemet og Tesla har sagt de skal utbedre problemet og eventuelle skader som måtte oppstå som følger av mangelen. Eksempelbilde er i posisjon "Very High".

https://i.imgur.com/MERBe8x.jpg

3. Vannlekkasje i bagasjeluken

Dagen jeg hentet bilen regnet det som aldri før på hele østlandet. Da jeg kom hjem etter et par timer opplevde jeg at det lakk vann fra håndtakene på bagasjeluken. Tesla har lovet å rette mangelen, men jeg forventer også at alle følgeskader (rust, råte osv) som måtte komme av denne mangelen skal dekkes av Tesla i lang tid fremover. Noen som vet hvordan jeg går frem for å få dette?

Videoen er tatt ca 18 timer etter at det stoppet å regne. Det kan umulig være sunt for bilen å ha så mye vann der så lenge.
https://streamable.com/z27pe

4. Bulk i aluminiumslist inne på passasjersiden

Den fine aluminiumslisten med "Model S" ved passasjerdøren har en bulk på seg. Bilde er tatt og Tesla har lovet å bytte listen.

https://i.imgur.com/glSwDBU.jpg

5. AP2 låser seg til 50 km/t selv om jeg befinner meg på motorveien

Denne feilen har oppstått to ganger. Hvis jeg først kjører med autopilot på en landevei med fartsgrense 60 km/t eller lavere så låser bilen seg til maksfart på 50. Selv når jeg er på E6 med 100-sone.

Bildet er tatt i 70-sonen på Ring 3 i Oslo. Her er det vanligvis ingen fartsbegrensning.
https://i.imgur.com/KlxmVZE.jpg

6. "Dunk"/"Klunk"-lyd fra frontmotor ved Autopilotkjøring i lav hastighet

Autopiloten er perfekt for køkjøring, men ved kjøring i meget lav hastighet (3-6 km/t) vil det komme en meget ekkel lyd fra frontmotor når den bremser/sakker ned farten. Lyden er rapportert til Tesla som sa de skulle ta en kikk på det.

Waning: Vertical video :(
Hør på lyden ca midt i klippet.
https://streamable.com/hq13b

7. Tesla Skøyen / Vianor har ødelagt hattehyllen

Bilen skulle egentlig leveres med vinterdekk, men jeg fikk dette satt på av Tesla/Vianor fredag 27.10. I den forbindelse ble sommerdekkene lastet bak i bilen, og hattehyllen ble skadet som følger av dette.

https://i.imgur.com/WAAMNsE.jpg

8. Gummilist ved B-stolpe blir "revet opp" av vinduet som lukker seg

Både på førerside og på passasjersiden av bilen blir gummilist mellom front-dør og B-stolpe dratt til sides. Jeg merker noe vindstøy fra disse glippene. Tesla har lovet å se på saken.

Warning: Vertical video :(
https://streamable.com/zsk1k
https://i.imgur.com/uqhtcZ6.jpg

9. Gummilist ved "triangelvinduet" på passasjersiden lekker til tider mye luft.

På passasjersiden vil noen ganger gummilisten ved triangelvinduet lekke store mengder luft. Vanskelig å merke når man ligger i 50-80 km/t, men ekstremt merkbart på vei hjem fra Danmark når man ligger i 120 km/t eller mer.

https://i.imgur.com/oFz9ofH.jpg

10. 12V battery Low Voltage Warning

Da jeg startet bilen fredag 03.11 kom det opp en melding om at 12V-batteriet hadde for lav spenning. Jeg kontaktet Tesla per telefon som ba meg kjøre til nærmeste servicesenter. Tesla Skøyen tok en rask titt på loggene og bestemte at det ikke var noe å være nervøs for, men at de mest sannsynlig ville bytte 12V-batteriet ved min neste servicetime.

11. Car Needs Service/Steering Assist Reduced

Rask feilmelding som poppet opp på skjermen i ca 2 sekunder onsdag 08.11. Ringte og snakket med Tesla, og de sa at bilen måtte inn til service, men at vi ikke trengte å fremskynde det noe mer enn den timen jeg allerede har satt. De sa at det mest sannsynlig var noe galt med servoen og at de trodde denne skal byttes.

Alle tips om hvordan jeg burde forholde meg til disse problemene mottas med stor takk!

12. Ultrasoniske sensorer foran virker ikke alltid

Ultrasoniske sensorer foran vil ikke alltid virke. Feilen er filmet og meldt inn til Tesla.
#12
Sitat fra: steam på lørdag 04. november 2017, klokken 10:18
Sitat fra: steam på fredag 03. november 2017, klokken 14:07
Da var det min tur til å klage på bilen min. Det som følger nå er en liste over alle feil og mangler jeg har funnet på min bil. Bilen er en helt ny 75D, levert tirsdag 24.10.2017. Alle feilene på denne listen ble oppdaget under overlevering eller i løpet av den første uken med eierskap.


1. Lakkskader på panser og bagasjeluke

Bilen hadde under overlevering to små, men synlige, lakkskader. Begge er en ripe på ca 2 cm. Tesla lovet å utbedre dette ved første besøk til et servicesenter.

https://i.imgur.com/hhQF6jn.jpg
https://i.imgur.com/NRf9I6v.jpg

2. Venstre fremhjul treffer hjulbuen når bil står i high og very high

Allerede første kvelden opplevde jeg at hjulene lagde en fæl slaglyd mot hjulbuen. Video er tatt av problemet og Tesla har sagt de skal utbedre problemet og eventuelle skader som måtte oppstå som følger av mangelen. Eksempelbilde er i posisjon "Very High".

https://i.imgur.com/MERBe8x.jpg

3. Vannlekkasje i bagasjeluken

Dagen jeg hentet bilen regnet det som aldri før på hele østlandet. Da jeg kom hjem etter et par timer opplevde jeg at det lakk vann fra håndtakene på bagasjeluken. Tesla har lovet å rette mangelen, men jeg forventer også at alle følgeskader (rust, råte osv) som måtte komme av denne mangelen skal dekkes av Tesla i lang tid fremover. Noen som vet hvordan jeg går frem for å få dette?

Videoen er tatt ca 18 timer etter at det stoppet å regne. Det kan umulig være sunt for bilen å ha så mye vann der så lenge.
https://streamable.com/z27pe

4. Bulk i aluminiumslist inne på passasjersiden

Den fine aluminiumslisten med "Model S" ved passasjerdøren har en bulk på seg. Bilde er tatt og Tesla har lovet å bytte listen.

https://i.imgur.com/glSwDBU.jpg

5. AP2 låser seg til 50 km/t selv om jeg befinner meg på motorveien

Denne feilen har oppstått to ganger. Hvis jeg først kjører med autopilot på en landevei med fartsgrense 60 km/t eller lavere så låser bilen seg til maksfart på 50. Selv når jeg er på E6 med 100-sone.

Bildet er tatt i 70-sonen på Ring 3 i Oslo. Her er det vanligvis ingen fartsbegrensning.
https://i.imgur.com/KlxmVZE.jpg

6. "Dunk"/"Klunk"-lyd fra frontmotor ved Autopilotkjøring i lav hastighet

Autopiloten er perfekt for køkjøring, men ved kjøring i meget lav hastighet (3-6 km/t) vil det komme en meget ekkel lyd fra frontmotor når den bremser/sakker ned farten. Lyden er rapportert til Tesla som sa de skulle ta en kikk på det.

Waning: Vertical video :(
Hør på lyden ca midt i klippet.
https://streamable.com/hq13b

7. Tesla Skøyen / Vianor har ødelagt hattehyllen

Bilen skulle egentlig leveres med vinterdekk, men jeg fikk dette satt på av Tesla/Vianor fredag 27.10. I den forbindelse ble sommerdekkene lastet bak i bilen, og hattehyllen ble skadet som følger av dette.

https://i.imgur.com/WAAMNsE.jpg

8. Gummilist ved B-stolpe blir "revet opp" av vinduet som lukker seg

Både på førerside og på passasjersiden av bilen blir gummilist mellom front-dør og B-stolpe dratt til sides. Jeg merker noe vindstøy fra disse glippene. Tesla har lovet å se på saken.

Warning: Vertical video :(
https://streamable.com/zsk1k
https://i.imgur.com/uqhtcZ6.jpg

9. Gummilist ved "triangelvinduet" på passasjersiden lekker til tider mye luft.

På passasjersiden vil noen ganger gummilisten ved triangelvinduet lekke store mengder luft. Vanskelig å merke når man ligger i 50-80 km/t, men ekstremt merkbart på vei hjem fra Danmark når man ligger i 120 km/t eller mer.

https://i.imgur.com/oFz9ofH.jpg


Alle tips om hvordan jeg burde forholde meg til disse problemene mottas med stor takk!

10. 12V battery Low Voltage Warning

Da jeg startet bilen fredag 03.11 kom det opp en melding om at 12V-batteriet hadde for lav spenning. Jeg kontaktet Tesla per telefon som ba meg kjøre til nærmeste servicesenter. Tesla Skøyen tok en rask titt på loggene og bestemte at det ikke var noe å være nervøs for, men at de mest sannsynlig ville bytte 12V-batteriet ved min neste servicetime.

11. Car Needs Service/Steering Assist Reduced

Rask feilmelding som poppet opp på skjermen i ca 2 sekunder onsdag 08.11. Ringte og snakket med Tesla, og de sa at bilen måtte inn til service, men at vi ikke trengte å fremskynde det noe mer enn den timen jeg allerede har satt. De sa at det mest sannsynlig var noe galt med servoen og at de trodde denne skal bytes.
#13
Bestilling og levering / Sv: Levering november - desember 2017
tirsdag 07. november 2017, klokken 08:31
Sitat fra: sfinxern på tirsdag 07. november 2017, klokken 08:30
Noen som vet hvor mange TMS og TMX som har blitt solgt nye i Norge hver måned dette året?

Tesla må jo selge fryktelig mye biler i Norge nå.

teslastats.no
#14
Bestilling og levering / Sv: Levering oktober - november 2017
tirsdag 07. november 2017, klokken 08:06
Sitat fra: AirCanada på mandag 06. november 2017, klokken 19:37
Steam: Fordi den effektive renten ikke er 0,25%?

prj_84: Det var det jeg gjorde fredag i forrige uke og trodde alt var spikret.

Den effektive renten er så lav at du får mye mer igjen for pengene i et fond.
#15
Bestilling og levering / Sv: Levering oktober - november 2017
mandag 06. november 2017, klokken 19:33
Sitat fra: AirCanada på mandag 06. november 2017, klokken 19:26
Mottatt sluttfaktura.
Planen hele veien har vært å lånefinansere store deler av beløpet, men betale inn litt egenkapital.
Nå lyder fakturaen på totalbeløpet.

Hvordan går en da frem når en bare skal betale egenkapitalen?

Men... hvorfor skal du i det hele tatt betale noe up front når du får 0,25 % rente?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA