Artikkelen har noen gode poenger.
Nå som Elbilforeningen har vært med å presset frem kortbetaling, så er det jo egentlig bare ennå flere som betaler denne ublu prisen som er på enkelte hurtigladestasjoner. Artikkelen er ikke ment for oss som henger her på forumet eller de som gidder å sette seg inn i alskens fordelsprogramer og abonnement.
Når man betaler med kort så betaler man jo også drop in pris.
Opplysning om pris er ikke nødvendigvis lett synlig når man betaler med kort (rett meg gjerne om jeg tar feil her). Den er ikke like lett synlig som pumpe prisen, så det er ikke like lett å sammenligne f.eks Tesla på ene siden av veien og Mer på andre siden av veien, som det f.eks er å sammenligne Uno X og Cirkel K fossilt drivstoff på hver sin side av veien.
Så artikkelen har gode poenger, men selvfølgelig er den vinklet dit hen at folk skal trykke på den.
Men som mange ander har anmerket her inne, så er det jo ikke flertallet som hurtiglader.
F.eks meg. 90% av kjøringen er på strøm hjemmefra til rundt 60 øre /kWt inkl nettleie.
ca 2-4000 km i løpet av året brukes hurtilading.
F.eks for min del i morgen, har jeg en tur på ca 60 mil. Må hurtiglade 1 gang.
Valget er å stoppe for tidlig, og lade på Tesla til 3,85 eller stoppe på endestasjon og lade når det passer til 6,85 hos Mer.
Trenger kanskje lade 20 kWt. Prisforskjellen er svimlende 60 kr. Så valget er egentlig ganske enkelt. Og akkurat slike ting synes jeg mediene er for dårlige til å skrive om.
Nå som Elbilforeningen har vært med å presset frem kortbetaling, så er det jo egentlig bare ennå flere som betaler denne ublu prisen som er på enkelte hurtigladestasjoner. Artikkelen er ikke ment for oss som henger her på forumet eller de som gidder å sette seg inn i alskens fordelsprogramer og abonnement.
Når man betaler med kort så betaler man jo også drop in pris.
Opplysning om pris er ikke nødvendigvis lett synlig når man betaler med kort (rett meg gjerne om jeg tar feil her). Den er ikke like lett synlig som pumpe prisen, så det er ikke like lett å sammenligne f.eks Tesla på ene siden av veien og Mer på andre siden av veien, som det f.eks er å sammenligne Uno X og Cirkel K fossilt drivstoff på hver sin side av veien.
Så artikkelen har gode poenger, men selvfølgelig er den vinklet dit hen at folk skal trykke på den.
Men som mange ander har anmerket her inne, så er det jo ikke flertallet som hurtiglader.
F.eks meg. 90% av kjøringen er på strøm hjemmefra til rundt 60 øre /kWt inkl nettleie.
ca 2-4000 km i løpet av året brukes hurtilading.
F.eks for min del i morgen, har jeg en tur på ca 60 mil. Må hurtiglade 1 gang.
Valget er å stoppe for tidlig, og lade på Tesla til 3,85 eller stoppe på endestasjon og lade når det passer til 6,85 hos Mer.
Trenger kanskje lade 20 kWt. Prisforskjellen er svimlende 60 kr. Så valget er egentlig ganske enkelt. Og akkurat slike ting synes jeg mediene er for dårlige til å skrive om.