Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - daktari

Sider: [1] 2 3 ... 220
1
Jaguar i-Pace / Sv: Baklykter går opp i liminga
« på: I går kl. 20:27 »
Kjent problem på mange bilmerker dessverre. Det er vel Hella, Osram, Bosch eller andre 3.part som lager disse lyktene.
https://teknikensvarld.se/audi-bakljus-tal-inte-biltvatt/

2
Oj, jeg lukter kanskje noen mil ekstra rekkevidde hvis man endrer til "off. Synes det er relativt mye bremsestøv på Audien sammenlignet med Tesla og Jaguar.

 Noen som kan  teste?

3
"The wheel brakes are seldom needed in normal operation, which has a positive effect on wear. The Audie-tron is equipped with a brake cleaning function that helps the steel disks to remain free of oxidation as far as possible. During deceleration, it automatically uses the friction brake instead of recuperationat specific intervals. This way, the system is always in optimum operating condition."

https://www.audi-technology-portal.de/en/mobility-for-the-future/audi-future-lab-tron-experience_en/audi-e-tron-integrated-brake-control-system

Jeg har registrert at ofte bruker den bremsene og ikke regen på samme sted, når jeg kjører til jobb. Typisk er det den ene fartsdumpen i nedoverbakke den bruker bremsene på.
Jeg opplever også akkurat dette, og dessverre bruker den skivene der jeg kjører i 25 km/t fra før... Merker ikke forskjell på bremseeffekt nå lenger, men hører det gjerne.

4
Bruk av bremser ved regnvær for å 'pusse' dem
Er ikke dette mer en "tørkefunksjon" enn en "rustfjernefunksjon"; de utelukker ikke hverandre men har en annen funksjon. Kliss våte skiver og nedbremsing fra 150 på autobahn kan jo bli interessant, men med tørre skiver vil alt bli bedre.

5
Fornøyd med rekordlavt forbruk til meg og e55 å være i pinsen.

 Oslo-Verdens ende. Relativt rolig på E18, med max 120ish nedover og bra med medvind. Individual, m eco ac og lufttrykk litt under max. 130ish km og 2,29 kWh/mil, 100->66% ø 65 km/t, 2 t.

Hjemat med stopp i Tønsberg, dermed en ekstra nedkjøling av bilen, vindstille, litt mer rykk og napp og fart, ø 75 km/t 2,48 kWh/mil, 66->25%. 17 minutter kortere tur.

Da regner jeg ut at jeg kom ca 260 km på 75%, hvorav 60 km var 40-70 landevei.
De siste 25% utgjør kanskje ca 80 km til, og jeg kunne fått ut ca 340 km totalt til 0.

6
Audi e-tron / Sv: Dårlig kvalitet på eTron bremseskiver!
« på: ſøndag 31. Mai 2020, klokken 15:01 »
Jeg har klart å holde bremseskivene ganske blanke, men har flere ganger i måneden bremset endel i N så den ikke regenerer.
Det er vel ikke ukjent problemfor vanlige biler eid av forsiktige bilister heller. Tilbake til trommelbremser?

7
Audi e-tron / Sv: Audi Connect Key
« på: Lørdag 30. Mai 2020, klokken 11:08 »
Trygt å vite. så hvis jeg hacker eposten din og Audi-passordet kan jeg bare ringe til forhandler og få  nøkkel til millionbilen!

Bare sende en fake epost til alle medlemmene i FB-gruppene, med "aktiver nye tjenester i appen, logg inn her" og så har man alt...

8
Audi e-tron / Sv: Ettermontering av hengerfeste
« på: Lørdag 30. Mai 2020, klokken 11:07 »
Jeg kan ikke forstå at de somler sånn med hengerfeste, 3.parter lever jo fortløpende.

Jeg fikk bil i mai i fjor og hengerfeste kom på plass i juli etter mye mas og krav om lånebil m hengerfeste i ferien.

9
Audi e-tron / Sv: Tips og triks
« på: Lørdag 30. Mai 2020, klokken 00:00 »
Samme her, har gått seg til. Audien er ikke så sporty.

10
Audi e-tron / Sv: e-tron charging service
« på: Fredag 29. Mai 2020, klokken 12:59 »
Jeg kan også bekrefte at prisen hos BKK er 2,5kr per minutt. Uten tvil den rimeligste ladingen på markedet. Ladet fra 16% til 84% tilsvarende 1.5 kroner per kwh.

11
Audi e-tron / Sv: e-tron charging service
« på: Fredag 29. Mai 2020, klokken 11:37 »
Jeg har overhode ikke tenkt å selge min bil, men hvordan stiller denne bindingstiden seg om man skulle finne på å selge sin e-tron? Er man bundet på hender og føtter i de 12 månedene eller er det åpning for å si opp avtalen dersom man ikke lengre har en Audi?
avtalen følger deg, ikke bilen, og du er bundet i 12 måneder som automatisk fornyes.

12
Audi e-tron / Sv: e-tron charging service
« på: Fredag 29. Mai 2020, klokken 11:36 »
Det hadde vært naturlig med lavere pris ved årlig binding vs månedlig i det minste.

Nå er det jo Bkk som gir billigst strøm via etron chatting, det er også litt rart.

13
Audi e-tron / Sv: Ny prisliste?
« på: Torsdag 28. Mai 2020, klokken 08:15 »
Har de nye digitale lysene kommet i prislisten?

14
Audi e-tron / Sv: Aktivisering av Ionitykort ( Audi Charging Service )
« på: Onsdag 27. Mai 2020, klokken 16:27 »
Nå ser jeg at min gratisperiode er forlenget til ut året, så det er kanskje noe på gang
Jeg har tolket dette som at man har en frist for å tegne seg (for meg 31/12-20) men får så 1 år gratis fra tegningsdato.

15
Audi e-tron / Sv: Aktivisering av Ionitykort ( Audi Charging Service )
« på: Tirsdag 26. Mai 2020, klokken 22:26 »
Hele modellen med 3.parts betalere er jo tull og kostnadsdrivende. Tenk om vi måtte ha eget bankkort for Rema og Kiwi, og et annet bankkort for Coop og Xxl, et tredje for Jernia osv. Og hvis de overlappet betalte du 10 for en liter melk med det ene kortet, og 40 med det andre kortet - i samme butikk!

Det er jo slik i dag om du vil spare mest mulig. Coop MasterCard gir meg gode rabatter og kickback i Coop-butikkene, men dårlige betingelser i de andre butikkene. Skal jeg handle på Kiwi er det mao. Bank Norwegians kredittkort som gjelder.
Ikke enig, det er jo ikke 3x veiledende pris i andre butikker med Coop mastercard. Du får alltid rabatt, men mindre rabatt i alle butikker.
Uansett er det ikke sammenlignbart i mine øyne, jeg skulle jo gjerne betalt direkte til ladeoperatør med kredittkort. Ikke måtte gjennom 3 ledd:kredittkort, betalingsformidler, ladeoperatør

Sider: [1] 2 3 ... 220