Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - jings

#1
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 24. februar 2021, klokken 15:47
Det måtte komme jo nå. Bra jobbet at de løser dette raskt. Bra for omdømmet også :+1:

Tror jeg avventer at Hyundai Norge faktisk kommuniserer et eller annet, og/eller gjør noe mer, før jeg konkluderer med "Bra jobbet at de løser dette raskt"....

Var nesten så jeg lurte på om du jobbet i PR avdelingen deres :P :laugh:
#2
Hyundai Motor Company has suspended plans for corrective action (recall) for Kona Electric, a compact electric SUV. As a result, the point in time for customers concerned about vehicle fire accidents to receive recall measures is far away.

According to industry sources on the 20th, Hyundai Motor Company did not submit the Kona Electric recall plan to the Ministry of Land, Infrastructure and Transport on the 19th. The schedule for future submissions was not announced.

https://www.world-today-news.com/hyundai-motor-kona-electric-car-recall-on-hold-two-scenarios/
#3
https://insideevs.com/news/482199/recalled-hyundai-kona-electric-catches-fire/?utm_source=RSS&utm_medium=referral&utm_campaign=RSS-all-news

"Recently Recalled Hyundai Kona Electric Catches Fire In South Korea
Was the recall effective or not?"
#4
Hyundai KONA / Sv: Ny software - et tilbakesteg?
mandag 08. februar 2021, klokken 22:37
Sitat fra: Blouberg på lørdag 23. januar 2021, klokken 21:05
Her fikk jeg en ny sw som har ganske så nytt brukergrensesnitt.  Ny hjemmeskjerm som har veldig lite relevant informasjon, tredelt skjerm er borte.

Jeg hadde min bil på service for noen uker siden, og var bekymret for det samme. Jeg spurte om dette og fikk svar fra forhandler om at de hadde fått beskjed fra Hyundai, om at de ikke på noen måte måtte finne på og oppdatere software, slik at tredelingen forsvant, uten at dette hadde vært godkjent av kunden på forhånd. Så jeg kjører rundt med gammel software med tre deling... Forhandler ante ikke hva som kom til å være standard på neste utgave av softwaren, men siden de hadde fått en såpass spesifikk beskjed fra Hyundai, så er det jo lov til å håpe at tredelingen dukker opp igjen.
#6
https://thebrakereport.com/hyundai-to-recall-electric-and-hydrogen-suvs-to-fix-brakes/

SEOUL – Hyundai Motor Co is planning to recall a total of 50,864 Kona electric cars and Nexo fuel cell vehicles in South Korea due to faulty electronic braking systems, the transport ministry said.

The affected vehicles' braking systems may not function due to software defects, the ministry said, but did not mention if the defects have led to accidents.
#7
Hyundai faces lawsuit over EV fires as GM launches recall

https://www.reuters.com/article/us-autos-electric-hyundai-motor-lg-chem-idUSKBN27X2ZQ

The plaintiffs are pressing Hyundai to take more decisive action. "While acknowledging flaws in the batteries, your company has been relying on the wrong policy – software replacement, which is only a temporary fix – to buy time," they say in a letter to the carmaker, seen by Reuters.
#9
Hyundai to expand Kona EV recall to North America, Europe over battery fire risk.

Hyundai will recall 37,366 vehicles and 11,137 vehicles in Europe and North America, respectively, according to Yonhap.

Recalled Kona EVs in South Korea will undergo software updates for all affected models and battery replacements of select models after inspections.


https://www.reuters.com/article/hyundai-motor-ev-battery/hyundai-to-expand-kona-ev-recall-to-north-america-europe-over-battery-fire-risk-yonhap-idUSKBN26X0GP
#10
Over 25.000 Hyundai Kona tilbakekalles:
Usikkert om norske Kona-eiere berøres av brannfare
13 brannepisoder gjør at Hyundai kaller inn 25.564 Kona til inspeksjon fra 16. oktober. Norske kunder er foreløpig ikke involvert.

– Vi er ikke kjent med omfanget av dette utover det som har stått i internasjonale medier, og kjenner per nå heller ikke til om dette vil påvirke norske kunder, sier Produkt og PR-sjef for Hyundai i Norge, Øyvind Knudsen.

https://motor.no/brannfare-elektrisk-hyundai/usikkert-om-norske-kona-eiere-berores-av-brannfare/183008
#11
Kommer vel mer info etter hvert. Litt forskjellige datoer som går igjen, disse her summerer opp ting greit, pr. nå
https://www.electrive.com/2020/10/08/hyundai-recalls-25000-kona-models-in-korea/

Jeg prøvde å finne den originale pressemeldingen, men lokaliserte den ikke. 25K biler er vel bare de som er produsert for intern bruk i Korea til nå? Vi vet vel sikkert mer om noen dager.
#12
Ser det er skrevet mellom "Sept. 29, 2019, and March 13, 2020" her
http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20201008000975#
#13
SEOUL -- Hyundai will voluntarily recall Kona full-electric vehicles because a possible short circuit due to faulty manufacturing of its high-voltage battery cells could pose a fire risk.

The recall involves 25,564 Kona EVs built between September 2017 and March 2020, South Korea's transport ministry said on Thursday.

https://europe.autonews.com/automakers/hyundai-will-recall-kona-ev-models-over-faulty-battery-cells
#14
Hyundai KONA / Sv: Kona er død
onsdag 01. april 2020, klokken 15:49
Ok. Da har jeg fått beskjed fra forhandler om jeg kan hente min 2 måneder gamle Kona 2020. Den har stått på verksted i 8 dager, og blitt plukket fullstendig fra hverandre, del for del, fordi den tappet 12v batteriet fullstendig ned. Verkstedet har prøvd å finne ut hva som gjør at den lekker strøm, og har nå konkludert med at den permanent er i kommunikasjon med serverne hos Hyundai, og at dette kneler 12Vs batteriet i bilen. Tibber har hatt en integrasjon med Hyundai for smartladning (i Beta), og jeg fikk beskjed fra Tibber i går om at de måtte skru av denne integrasjonen "fordi den overbelastet serverne til Hyundai". Etter at Tibber skrudde av integrasjonen i går, så har strømtrekket forsvunnet, og jeg har fått beskjed om at jeg kan hente bilen igjen. Forhåpentligvis uten for mange løse deksler og manglende skruer...

(Jeg fikk også tilbud om leiebil i går tidlig, når jeg spurte etter dette, da de ringte og sa at de ikke ante hvor lang tid det tok, men den leiebilen rakk jeg ikke hente ut.)
#15
Hyundai KONA / Sv: Kona er død
lørdag 28. mars 2020, klokken 17:17
Sukk, er vel noe tilsvarende problem med min bil. Skulle opprinnelig ha bilen en dag (onsdag) for å feilsøke, men ble oppringt om at de "måtte ha den over helgen". Feilsøknings metoden var visstnok å plukke av en og en del og så sjekke med Hyundai, "Hva plukker vi vekk neste gang?"
Fikk inntrykk av at de ikke regnet med å få den montert sammen før et godt stykke ut i uken. I tillegg så satt jeg igjen med oppfatningen om at det ble det så sinnsykt mye arbeid for verksted om jeg skulle ha leiebil i denne perioden, så det hadde vært greit om jeg lot være... Jeg vil jo ikke at lage bryderi for stakkars verkstedet, og skjønner jo at man må regne med at en to måneder gammel bil trenger en uke eller to på verksted for å fin tunes....
Er vel like greit å bare kjøpe seg en startbooster med en gang....
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA