Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - magenuss

#1
Zoe / Sv: Lading av ZOE for Dummies -en nybegynner guide.
mandag 05. april 2021, klokken 08:46
Hei

Jeg har lest gjennom tråden men fremdeles ikke sett noe som svarer på det jeg lurer på.
Jeg har 230V TT nett + en Easee type 2 lader. Et TT-nett (terre-terre) er lik et IT-nett med den vesentlige forskjellen at transformatorens nullpunkt er jordet. Vil den kunne lade Zoe 40 bilen?
#2
Tesla SW og AP / Sv: 2020.40
lørdag 17. oktober 2020, klokken 06:38
2020.40.7 kommer:

Your car's range has increased with new software that improves the efficiency of the motors and the climate control system.

Note: These changes do not impact acceleration or overall climate control performance.
#3
Tesla SW og AP / Sv: 2020.36
lørdag 12. september 2020, klokken 11:44
Er det noen her som har hw3 men ikke FSD som kan fortelle om skilt lesning funker?  Jeg har prøvd å finne ut av dette i flere dager klarer ikke å finne noen ting som kan bekrefte det :-[
#4
Tesla SW og AP / Sv: 2020.36
fredag 11. september 2020, klokken 09:13
Flere på reddit som sier at man enten må ta soft boot eller hard boot for å få 36 til å virke, etter installasjon.

Jeg er veldig spent på om noen med HW3 uten FSD kan bekrefte om den leser skilt eller ei.
#5
Model 3 / Sv: Betalt oppdatering på akselerasjon ?
fredag 20. desember 2019, klokken 07:50
Gratisoppdatering nr 2 kortet inn tiden med 100ms ish. Nestemann gikk ned 500ms.
Nå er 0-100kmt 3,962s.
#6
Model 3 / Sv: 446,8 hp/453 hk etter siste oppdatering AWD
fredag 20. desember 2019, klokken 07:44
Etter den nedlastede oppdateringen får vi 370,9kW dvs:
497.38509275 hp(I) (mekanisk hestekraft)
497.1849866 hp(E) (elektrisk hestekraft)
504.28365786 hk(M) (metrisk hestekraft)

Og sist men ikke minst, det økes fra 501,75 Nm til 564 Nm ! Det vil merkes!! Sjekk momentkurven før og etter a!



Performance vs AWD vs AWD+ (med accelleration boost)


Skrevet av wugs: https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/eczol8/model_3_awd_acceleration_boost_tested_from_0160/

"I guess we're calling it AWD+ now.

Just like my AWD and P3D tests, I sampled hi-res data from the CAN bus while flooring my Model 3 AWD+ from 0 km/h to 160 km/h after installing the Acceleration Boost upgrade. Conditions were kept as similar as possible to the previous results: Climate Off, SoC was 90-93%, pack temperature was 37-38°C, and four runs showed nearly identical results.

Compared to before the Acceleration Boost (but after the 2019.36.2 power increase):

Peak power increased from 332 kW (447 HP) to 370.9 kW (497 HP), an increase of 50 HP (+11.3%)

Peak torque increased from 501.75 Nm to 564 Nm, an increase of 62 Nm (+12.4%)

Front motor peak power increased from 139.5 kW to 175.5 kW (+25.8%) and peak torque increased from 185.5 Nm to 232.25 Nm (+25.2%)

Rear motor peak power decreased from 231 kW to 221 kW (-4.3%) while peak torque increased from 318.5 Nm to 333 Nm (+4.5%)

0-60 mph in 3.781s

0-100 km/h in 3.962s

0-160 km/h in 8.478s

The majority of the increase is due to increased front motor power and torque, with the rear motor actually generating slightly less power overall for a more balanced power delivery to all four wheels. This is also the first upgrade that has affected peak torque; all previous upgrades only affected peak power. The 0-160 km/h time is over a half-second quicker than AWD and over a second quicker than pre-2019.36.2 times, and I'd expect similar results in any quarter mile times.

The AWD+ almost splits the difference between AWD and P3D. Above 125 km/h both AWD+ and P3D output the same power and become essentially the same car, and above 150 km/h the AWD, AWD+ and P3D all output equal power.

All speed runs were measured from the moment speed was first detected, around the time of peak torque and around 0.19s after the accelerator pedal motion was first detected. Individual times have a +/-10ms accuracy due to CAN bus polling rates, though I left it in thousandths when averaging the 4 runs. Due to the wheel sensors not registering motion until some rotation occurs, some amount of roll-out was likely involved in the times.
#7
Model 3 / Sv: Performance eller LR
fredag 13. desember 2019, klokken 11:45
Jeg har Long Range AWD, skulle gjerne hatt tak i base performance (hadde den kommet i blå/hvit med hengerfeste). Ville heller ikke hatt performance, økt kostnader med felg/bremser osv + økt støy og mindre komfort.
AWD har 450 hk, performance har 595 hk. (etter siste oppdatering). Vet ikke hva base performance har.
#8
Tesla fant ut av det.

Isolasjonen på lederen til antennen bak, som skal detektere at mobilen er i nærheten, hadde blitt ødelagt. Dette medførte at kretsen ble brutt. Denne lederen gikk til en alarm unit, derfor trigget alarmen og lysene. Tesla fikset dette på garanti og gav meg lånebil i mellomtiden. Super service fra tesla.
#9
Model 3 / 446,8 hp/453 hk etter siste oppdatering AWD
tirsdag 03. desember 2019, klokken 08:43
Etter siste oppdatering fikk Tesla Model 3 Long Range AWD 332,2 kW, dvs:

446.828560253 hp(I) (mechanical horsepower)
453.025922886 hp(M), PS (metric horsepower)
446.648793566 hp(E) (electrical horsepower)

Sjekk link:
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/dv7r5i/model_3_awd_tested_from_0160_kmh_peak_power_up_75/
https://imgur.com/a/D7FoKC0#KQjmE28

Skrevet av "Wugz":
"I sampled hi-res data from the CAN bus while flooring my Model 3 AWD from 0 km/h to 160 km/h on 2019.32.12.2 and 2019.36.2.1. Conditions were kept as similar as possible:
Climate was turned off, and similar outside temperature (-6°C +/- 1)
Battery was >95% and pack temperature was >30°C (charged to 100%, used on-route battery warmup until preconditioning complete, then recharged to 100% before driving to the test spot)
Same road, same tires, same tire pressure
Slip start On (delays traction control from reducing power if slippage detected)
Kept 3 runs of each firmware showing nearly identical results
Now for the details you came here for (taken from the best of each of the 3 runs of each firmware):

Peak power increased from 309.4 kW to 333.2 kW (+7.7%) above 81 km/h
Front motor peak torque increased from 182 Nm to 185.5 Nm (+1.9%) below 33 km/h, unchanged above
Rear motor peak torque remains unchanged at 318.5 Nm (+0%)
Combined peak torque increased from 496.5 Nm to 501.75 Nm (+1.1%)
0-60 mph decreased from 4.264s to 4.159s (-0.105s)
0-100 km/h decreased from 4.462s to 4.368s (-0.094s)
0-160 km/h decreased from 9.608s to 9.024s (-0.584s)
The axis zero for all runs was aligned to the moment that battery power first increased.
All speed runs were measured from the moment speed was detected, around the time of peak torque, typically 0.21-0.24s after power was first applied."


Mens Model 3 performance har nærmere 595 hk ifølge teslabjørns videoer.
#10
Sitat fra: Amatøren på fredag 29. november 2019, klokken 13:56
Sjekk spenningen på 12 V batteriet.

Hvordan finner jeg det?
Har du erfaring med problemer pga lav spenning på 12v batteriet?
#11
Sitat fra: knegg på tirsdag 26. november 2019, klokken 14:06
Rull ned vinduet og strekk deg inn i bilen for å trykke på "knappen"?  :)

Det går ikke. Skjermen blir svart når du går ut av bilen og lukker døra.
Prøvde på nytt med hard reset - ingen hjelp.
Varseltrekanten blinker i samme takt som taklysene. Virker som bilen er i en slags nød/alarm modus.
De 5 første sekundene jeg er i bilen fungerer dessuten lite av skjermen, som setevarmer osv.
Noen som har opplevd lignende?
#12
Jeg satt stille ja, men mulig sensoren ble trigget. Har det noe å si altså?
For sitte muse muse musestille neste gang da :D
#13
Du verden, så det hjalp for deg altså? Jeg prøvde dette, gikk ikke.
For å oppklare soft/hard, dette sa tesla til meg:

A soft reboot: You press both scroll wheels on the steering wheel and the break pedal. You hold it until you see the Tesla logo appear on the touchscreen again

A hard reboot: On the touchscreen go to Safety and Security. Press power off. Wait for 5 minutes. Don't touch anything. Then "wake up" the car by opening a door
#14
PLUTSELIG kom disse feilene:

-lyset i taket inne i bilen, både bak og foran, skrur seg av og på hvert 3 sekund (når døra er åpen, eller om jeg trykker på taklyset når døra er lukket). Utrolig irriterende!
-bilen trigger alarmen av seg selv etter 3-5 min, etter jeg har gått fra den, uten at noe vind/menneske trigger den
-kartet glemmer sin forrige tilstand, om det er satelittkart eller den andre, dette skjer av og til

Noen som har opplevd dette?
Har prøvd hard og soft reset - ingen hjelp!


Tesla fant ut av det.

Isolasjonen på lederen til antennen bak, som skal detektere at mobilen er i nærheten, hadde blitt ødelagt. Dette medførte at kretsen ble brutt. Denne lederen gikk til en alarm unit, derfor trigget alarmen og lysene. Tesla fikset dette på garanti og gav meg lånebil i mellomtiden. Super service fra tesla.
#15
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
tirsdag 26. november 2019, klokken 07:51
PLUTSELIG kom disse feilene:

-bilen trigger alarmen av seg selv etter 3-5 min, uten at noe vind/menneske trigger den
-taklyset, bak og foran, skrur seg av og på hvert 3 sekund (når døra er åpen, eller om jeg trykker på taklyset når døra er lukket). Utrolig irriterende!
-kartet glemmer sin forrige tilstand, om det er satelittkart eller den andre, dette skjer av og til

Noen som har opplevd dette?
Har prøvd hard og soft reset - ingen hjelp!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA